Keresés

Részletes keresés

jwkllr Creative Commons License 2015.06.18 0 0 420592
Dreamy Creative Commons License 2015.06.18 0 0 420591

Nyilván, ha érdekelne bárkit is a Győr - Siófok vagy kör-Balaton vasút, akkor felújítanák 80-ra a 27-est. Valószínűleg annyira azért nem érdekel senkit...

Előzmény: V43 1279 (420585)
manhattani Creative Commons License 2015.06.17 0 0 420590

Sajnos, MÁVosok körében elterjedt nézet, hogy "a pálya az államé, tartsa az karban!", és ha két állomás között ki kell tenni egy lassújelet, vízzsák, helyi süppedés, miegyéb miatt, akkor "fel kell újítani az egész állomásközt!", persze állami pénzen.

 

Hát nem!! :-) El kell hárítani azt a helyi nyavalyát. Tudom, hogy ezzel csak a munka van...

 

(Az igaz, hogy a pálya az államé, csakhogy az egész MÁV az államé, szőröstül-bőröstül.)

1047 005-2 Creative Commons License 2015.06.17 0 0 420589

"Ha én lennék a megrendelő, ez érdekelne a legkevésbé.

A MÁV-nak kötelezettsége a pálya fenntartása,"

 

 

Ha te vagy a Megrendelője (az állam) a pályaüzemeltetésnek,akkor igen,ha nem akkor csak alkalmazkodni tudsz a helyzethez.

Előzmény: Lovrin (420586)
Hamster Creative Commons License 2015.06.17 0 0 420588

Volt már, hogy elkészítettem egy oldal alapját, aztán elfeledkeztem róla, és a most következő képek is körülbelül így ragadtak szöveg - és "láthatóság" - nélkül a szerveren. Szerencsére azért nem 6 évet parkoltak, hanem kicsit kevesebbet: a legrégebbiek 2011-esek. Nincs különösebb történetük, mint a Nohabos, Púposos, Ludmillás, Class 56-os oldalaknak, egyszerűen csak pillanatképek a sínek környékéről:

 

"Jártamban-keltemben" vasúti fotók 10.

manhattani Creative Commons License 2015.06.17 0 0 420587

Vonuljon föl.

Előzmény: Lovrin (420586)
Lovrin Creative Commons License 2015.06.17 0 0 420586

Ha én lennék a megrendelő, ez érdekelne a legkevésbé.

A MÁV-nak kötelezettsége a pálya fenntartása, ha én megrendelem a vonatot, akkor vonuljon le a pft és tegye járhatóvá.

Előzmény: V43 1279 (420585)
V43 1279 Creative Commons License 2015.06.17 0 0 420585

Csajág-Lepsény járhatatlan. Papkeszi-Csajág forgalomból kizárva.

Előzmény: Dreamy (420566)
Dreamy Creative Commons License 2015.06.17 0 0 420584

Mondjuk, ha nem versenyképes, akkor tényleg értelmetlen a Győr - Balaton vonat (de mivel versenyképes? a busz 2:35 és 3:30 között ér le. De miért menne Siófokra, ha Csopak közelebb van, és 2:14 alatt megteszi?). A vasútnak valahol ott kellene kezdődnie, hogy alapból 80km/h, és akkor már lehetne tárgyalni, hogy mi merre menjen. Egyébként valóban tök felesleges idő- és pénzpocsékolás.

Előzmény: M63 010 (420583)
M63 010 Creative Commons License 2015.06.17 0 0 420583

Miért volt értelmetlen? Ha a 11-esen a menetidő versenyképesebb lenne, akkor több értelme lenne. És itt nemcsak a Zirc környéki lassúzásra gondolok, mert Győr és Bakonyszentlászló között is csak nyugdíjastempó van! :( Na meg a 27-es sem volt valami gyors vonal.

Előzmény: GOLAZ111 (420571)
Dreamy Creative Commons License 2015.06.17 0 0 420582

Szóval már az ötvenes években is születhettek ilyen kerülgetős vonalak. Nyilván a kistelepüléseket próbálták bekapcsolni. De úgy tűnik, hogy nincs már szükség rá:

 

"A vonal forgalma a mellékvonalakhoz képest jónak mondható Kecskemét és Lakitelek között. Lakitelektől Kunszentmártonig csekély a forgalom, mivel erre viszonylag kis lélekszámú települések vannak (Tiszaug, Tiszasas, Csépa, Szelevény), sok helyen a megálló is messze esik a településektől. Szelevény és a vonal végpontja, Kunszentmárton között fekszik Kunszentmárton-Istvánháza megállóhely, amelynél – kis forgalma miatt – utoljára 1998. május 23-án állt meg a vonat menetrend szerint."

 

Ez alapján át lehetne kötni a vonalat Cserkeszőlő érintésével, ami azért nagyobb forgalmat adna.

Előzmény: GOLAZ111 (420568)
Dreamy Creative Commons License 2015.06.17 0 1 420581

Az kemény... Hát én sem értem, hogy a Tiszánál a kehidakustányi állomásnak miért nincs forgalma... :-)

Előzmény: GOLAZ111 (420578)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.17 0 0 420580

Szia olvastad a cikket,mert szerintem elég félre vezetö mert egy Győr-Siófok egy átszállással 2 óra 40 perc az szerintem nem rossz menetidö!

Előzmény: Törölt nick (420564)
20-as vonal Creative Commons License 2015.06.17 0 0 420579

Hát sajna ilyen állomásunk sok van!

Előzmény: GOLAZ111 (420578)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.06.17 0 0 420578

Az állomás ma is megvan, csak a sínek nincsenek.

Előzmény: 20-as vonal (420577)
20-as vonal Creative Commons License 2015.06.17 0 0 420577

Volt.De itt jelen időben beszélnek róla.

Előzmény: 380007 (420575)
380007 Creative Commons License 2015.06.17 0 0 420576

megszüntetett=felszedett

Előzmény: 380007 (420575)
380007 Creative Commons License 2015.06.17 0 0 420575

Szia! Az állomás az 1974-ben megszüntetett Zalabér-Batyk-Balatonszentgyörgy mellékvonal Zalaszentgót-Sármellék közötti megszüntetett részének egyik állomása volt.

 

Előzmény: 20-as vonal (420573)
20-as vonal Creative Commons License 2015.06.17 0 0 420574

Mintha a Balaton csak Siófokból állna!

Előzmény: Törölt nick (420564)
20-as vonal Creative Commons License 2015.06.17 0 0 420573

Kehidai állomás?Az meg melyik vasútvonal mellett van?

Előzmény: Lee kapitány (420569)
jwkllr Creative Commons License 2015.06.17 0 0 420572

A 28-as térítés is kevés.

Előzmény: vrobee (420562)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.06.17 0 0 420571

Volt hasonló (Dácsia és 2 Bhv), csak teljesen értelmetlen volt. 

Előzmény: Dreamy (420566)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.06.17 0 0 420570

Nem tudom, hogy ott mennyire lehet a Tiszában fürdeni, de van közlebb is, hiszen Tiszaug - Rév közvetlenül a parton van. Vannak lehetőségek.

Előzmény: Lee kapitány (420569)
Lee kapitány Creative Commons License 2015.06.17 0 0 420569

Az igaz hogy a kehidai állomás a fürdőhöz jó helyen van, de mégis valamiért nincs nagy utasforgalma...

 

L. k.

 

Előzmény: GOLAZ111 (420568)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.06.17 0 0 420568

Az a vonal az '50 - es években épült. Kehidakustányban például van állomás, szóval van olyan is!

Előzmény: Dreamy (420567)
Dreamy Creative Commons License 2015.06.17 0 0 420567

Egyébként nem is túl alkalmazkodó a mindenkori közlekedésért felelős minisztérium és a MÁV sem. Sem ilyen szempontból, hogy ha már Győr - Siófok között meg akarnák tartani az utasokat (akarják?), akkor felújítanák ezt a szakaszt, sem úgy, hogy pl. megnéztem, hogyan lehet Cserkeszőlőre eljutni. Mostanában a fürdő miatt nagyon fejlődik, de csodálkozva vettem észre, hogy a vasút nagy ívben elkerüli. Nyilván a száz évvel ezelőtti földbirtokok elhelyezkedése miatt. De azóta már csak meg kellett volna vizsgálni, hogy kis falukba érdemes-e még kerülővel betérni, vagy nyílegyenesen Cserkeszőlőre vigye az embereket a vonat... És persze inkább Kecskemétről, mint délről kerülővel.

Előzmény: Dreamy (420566)
Dreamy Creative Commons License 2015.06.17 0 0 420566

Aham... Merthogy Hajmáskér - Csajág - Lepsény vasútvonalnak lőttek... Gondolom a pályaállapotok miatt szünetel ott a vonatközlekedés, mert ha jó állapotban lenne a pálya, legalább nyaranként lenne rajta Győr - Veszprém - Siófok fürdővonat.

Előzmény: Törölt nick (420564)
M63 010 Creative Commons License 2015.06.16 0 0 420565

Jó, de azért csak van beleszólásuk!

Előzmény: r1232 (420563)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.16 0 0 420564

Nyári menetrendben nincs a Győr-Székesfehérvár-Siófok vonat az átépítés miatt:

 

http://www.kisalfold.hu/dunantul/vonattal_a_balatonra_gyorbol_keszuljon_arra_hogy_atutazza_a_fel_orszagot/2433510/

r1232 Creative Commons License 2015.06.16 0 0 420563

Ne zavarjon, hogy nyári menetrend kezdete sem a MÁV-on, hanem a megrendelőn (minisztérium, KTI) múlik.

Előzmény: M63 010 (420552)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!