Az 1 liter/1.000 km motorolaj fogyasztással elérnéd, hogy 1:50 keverékkel járj, ami megfelel a Trabanthoz ajánlott városi keveréknek. Bármit ír a könyv, ez nem normális olajfogyasztás.
Na igen.. Én is így vagyok vele, h a mai autók egyre inkább paraxtvakítások.. Túlbonyolított, eldobható xarok, tele hibaforrással..
Nekem Corolla sedan-om van, E12-es, ez a maga idejében hatalmas dobás volt az előző Corollák után. Lényegében egy kis Avensis. Sztem mai napig megállja a helyét, leszámítva persze a paraxtvakító extrákat, de műszakilag, kényelemben, biztonságban sztem ma sem vall szégyent. Fogyasztásban és teljesítményben sem. 1.6 110 le.
De rámjött, h kéne valami újabb, fiatalabb, és legfőképpen kombi vagy 5 ajtós :) Házfelújítás során rájöttem h a sedan szívás :)
Ok, de mi lehetne helyette? Ja, az is rámjött, h vmi SUV féleség is jó lenne, mert külterületen lakunk, igaz h nem járhatatlanok az utak, de mégis :) Na meg tavaly voltunk olyan hegyi utakon Erdélyben, h kicsit aggódtam a Corolla miatt.. Idén meg Bulgária :) Szóval akkor mi lehetne helyette? (ill mellette :) Toyotát nem akarok, egyszerűen se hús, se hal, semmilyen, nem tetszenek. Honda Civic szintén nem tetszik, és drága is. De magasra tartom műszakilag, és jók a paraméterei (1.8 140LE, nagy csomagtér, jól variálható..), ezért el tudnám képzelni. Hyundai-Kia nagyon bejövős, de effektíve nem kapni 1.6os motorral.. Ritka nagyon. És a sima MPI-t preferálnám inkább mint a GDIt. Suzuki S Cross, szintén drága, de az már bejönne minden szempontból. Vitara nem jön be annyira, és kicsi is. Néztem még Mitsubishi ASX-et, az még komoly jelölt, nincs sok negatívuma. Egy időben gondolkoztam Lada Vesta kombiban, az is szinte minden szempontból megefelelne, félig-meddig SUV :) Tetszik is, olcsó is. Igen, de nincs háttere a márkának, a fórum totál halott, a márka szénája is kifelé áll a hírek szerint, nagyon úgy néz ki h be fogják dobni a törölközőt.
Ja meg az is szempont, hogy ha lehet, ne legyen benne nagyon sok km. Max 100e egynéhány. Szóval a végén ott tartok, hogy kb megfelelő kocsit 3.5 milla fölött kapnék, akkor meg már lehet majdnem jobb megtoldani kicsit, és 4 misi körül új S Crosst venni, 1 lityós turbossal..
Vagy lejjebb kell nézelődni öregebb-gyengébb kocsik közt olcsóbban..
A VW-ról meg nekem mindig negatív véleményem volt. Egy paraxtvakító márkának tartom őket, jó design, extrák, imidzs, teljesítmény, a műszaki tartalom megbízhatóságilag meg egy vödör xar.. Amiket te is leírtál, nekem sztem negyedennyi gondom nem volt a Corollával.. Pedig öregebb is pár évvel. Ismerősöknek is volt VW, Golf, Seat, de mér hallom vissza h most benzinszivattyút kellett cserélni., hűtőventillátort, ilyen érzékelő, olyan, másik ismerős Opeljén megszorul a klímakompresszor, kirohad a klímahűtő..
Nekem a Corollán a klímához még egyáltalán nem kellett nyúlni, de szó szerint! (lekopogom..) Még csak nem is tisztítottam soha, csak a pollenszűrőt. Ui az a titka h mielőtt megérkezel ugye, ki kell kapcsolni, és csak a befúvó menjen, így kifújja-kiszárítja a vizet onnan, nem lesz baktériumtenyészet. Tölteni sem kellett eddig 17 éve alatt, és hűt rendesen.
Neked eddig mákod volt az egyszerű SX4-el. Ha most vennél egyet, más diemnzióban találnád magad!
Van egy olyan cég amelyik Lízplen-es autókat ad el a lízing lejárta után. Meg lehet tekinteni az autók szerviz múltját is. Háááát, nagyon kevés olyan autót találtam, amelynél csak a kötelező szerviz lett elvégezve. Elektromos hiba szinte mindegyiknél volt, de volt beázás, meg minden egyéb ami csak elképzelhető. 4 év alatt! És bármilyen márkánál. A koreaiakból azért sok olyan autó volt, amelynél tényleg csak kötelező szervizek voltak 4 év alatt.
A mai autók túl bonyolultak és spórolósan vannak megépítve.
Egyszerűen fogalmazott egy barátom: a mai autók sz.rok.
Én még örülhetek, hogy legalább a VW 1.6 8V motor egy ősi darab, ezt még lehet akár felújítani is. A mai turbós motorok spéci hengerfal bevonatát már nem tudják visszatenni fúrás után, de szerintem nem is lehet fúrni mert nincs annyi anyag a hengerek között.
Egy Ford Ecoboost 1.0 motor termosztát cseréje fél napos munka, mindent le kell szerelni róla. Munkadíjban egy vagyon lehet, pláne tőlünk nyugatabbra.
Szóval nagy dilemma, hogy ezt tartsam meg némi pénz elköltése után, vagy egy kisebb vagyonért vegyek egy új, de eldobható motoros autót amit 6 éves korában tutira el kell adni hogy ne szívjak én vele.
Az a 2 db SX4 biztosan az előző modell volt. Mert ha benézel a mostani SX4 S-Cross fórumába, akkor szerintem több problémát fogsz találni, mint a Ceed-nél. És nem 150e km után, hanem pl. a vadiúj autó ereszti be az ajtókárpit mögül a vizet az utastérbe a bal első ajtónál. Meg van még néhány problémácska. Pl.: 2-est nehezen veszi a váltó, zörög a műszerfal és társai.
Ha cserélték garanciában a kopást, annak nagyon kell örülni. A VW importőr úgy hajtana el ezekkel a problémákkal, hogy csak pislogsz. Amúgy pedig az SX4-ben nem nagyon használtak szerintem a kemény műanyagon kívül olyan anyagot, amit kophatna is. De lehet nincs igazam, mindenesetre az egy fapados autó a Ceed-hez képest, sőt, a mostani S-Cross is! Egyszerű, puritán, sprőd anyagokkal melyek sose kopnak el, legfeljebb qrva gyorsan karcolódnak, de azt meg nem nagyon tudod gariban elsütni.
Nekem 2005-ös Octavia2 van. Első gazdája vagyok, 124e km van most benne.
1. Olajfogyasztás új korától.
2. Bal első ablakemelőt javítani kellett
3. Fűtőventilátort többször kellett már kenni mert csikorgott.
4. A tolatóradar szenzorok 4 éves korától hullottak: 4-ből 3 db elromlott, 1 db-ot sikerült az importőrból kivasalni díjmentesen, a többit én vettem bontottan és színre fújattam, majd minden egyes télen egyet cseréltettem. Ma pl. a jobb és bal hátsó is akadályt jelzett, pedig napos idő volt. Lehet hamarosan megint csere?
5. A vezető oldali visszapillantóba épített LED-es index 2x cserélve már. A másik oldalon még egyszer sem.
6. Motortérben a kisebbik hűtőventilátor 2x cserélve már. Az utángyártottak többet bírtak mint a gyári.
7. Kipufogó leömlő utáni flexi cső rezonál, mint egy Zsigulinál. 2000 km-es korában cserélték garanciában. Azóta is rezonál. Lesz.rom.
8. Kormány műanyagból van, de csúnyán kopik. Típushiba.
9. Ajtótömítéseket rendszeresen kenegetni kell különben izgés-mozgás, mocorgás, neszezés van, ami az idegeimre megy. Mintha szét akarna esni az autó.
10. Ideges az elektromos szervós kormánymű, állandóan korrigálni kellett, szellemileg fárasztott le a vezetés. Most már nem ilyen szerencsére, de hogy mitől volt ilyen, azt nem tudom.
11. Ablaktörlő motor tengelyénél a hátsó szélvédőn 4 éves korától befolyt az eső, akkor cseréltettem tömítést, azóta nem észlelem.
12. A váltó az 1-es fokozatot és a hátramenetet is nehezen vette, de pár év alatt elmúlt ez.
13. A váltó felől évek óta nyiszogó hang jön, mely csak a kuplung pedál lenyomására hallgat el. Mondtak erre már mindent, de majd a kuplung cseréjekor talán megoldódik.
14. Egy injektort már cserélni kellett, bár akkoriban kezdtem Shell kútnál tankolni. Addig OMV. A csere után soha többet nem tankoltam Shell-nél.
15. Kartergáz visszavezető csőből a 4. van benne, nem veszem meg a gyári 10-20e Ft-ért, mert a 3e Ft-os utángyártott is kibír pár évet.
16. Lészűrőháztól a pillangószelepig vezető nagy levegőcső is kilukadt már 8 éves kora körül.
17. Akár mit csinálok vele, a klíma büdös. Pont. Ózon, hab, spray, mindegy, nem segít semmit rajta. Ez ilyen.
18. Műszerfal tetején lévő tárolórekesz krómozott díszcsíkjáról lepattogzik a krómozás. Garanciában cserélve, de arról is lepattogzik.
19. A gyári rádió nem adta ki a CD-t, garanciális csere. A cserélt darabot én lecseréltem egy olyanra, ami MP3-mat is tud, na az meg olyan, hogy a legváratlanabb időpontokban egy nagy digitális zajt ad ki, egy pukkanást. Nagyon kellemes.
20. A fékeket évente kellene szétszedetni és minden részét jól megkenni, hogy ne ragadjanak meg a betétek, melyek így fogják a kereket és félre koptatják a tárcsát is.
És most itt azt mondom, hogy meguntam a felsorolást.
1.4 kia cedd ablakmoso szivattyu kiszerelesehez le kell bontani valami borítást?Milyen anyagbol vannak azok a patentok vagy csavarok?Eltörhetnek?Mi a neve és hol tudok olyat venni?
Hali! De igen, teljesen igazad van!!! A kezelési könyvben is azt írja, hogy 1000- 1500 km-re teljesen normális lehet a maximum 1 literes olajfogyás ( persze ez nem törvényszerű). Figyelni kell és ha kevés, akkor utántölteni!!! Üdv ;)
" Jó, ha tudjuk, mivel a vezérműlánc íves terelőkön és hidraulikus, az olajnyomással dolgozó feszítőn fut, kenésre van szüksége, ugyanúgy a motorolaj keni, ahogyan a motor egyéb belső elemeit is. A láncos motorok esetén tehát még egy kicsivel fontosabb az olaj- cseréje és minősége, különben a lánc is jobban kopik. " Forrás: https://www.autonavigator.hu/cikkek/lehet-szij-lehet-lanc-a-vezerles-mindenkepp-figyelmet-igenyel/
A családban van SX4 S-Cross és nekem egy Ceed III ez utóbbi automata. Mindkettő 1.4 turbó. Szoktam menni a Suzukival is ezért párhuzamot tudok vonni a két autó között. A Ceed sokkal komolyabb autó már az érzetet tekintve is nem véletlen a Golffal is hasonlítgatták. Ellenben a Suzuki is simán vállalható - pl. a motorja igen jó - rosszul nem jár vele az aki csak ennyit tud vagy akar egy új autóra szánni.
Ceed II vs. Ceed III. Erre csak annyit mondok mivel 1.6 GDI-ból ültem át az új egész más autó. Menni kell vele és azonnal feltűnik. A régi sem volt rossz de szerintem az új lett igazán "jó" autó. A tartósságát meg meglátjuk....
Mondjuk egy ilyen új Vitara a JD Ceed-el sem egy kategória, gondolom az újtól még messzebb van.
Most a kötelező szervizen a Di-fernél a szalonban voltak kiállítva Suzukik is, végigültem mindet a várakozásban.
Annak ellenére, hogy kedvelem a Ceedemet, simán el tudnám képzelni, hogy mostantól egy Vitarát vagy egy kicsit nagyobb, de most tök "olcsó" S Crosst használjak, hiába nem egy kategória a kettő. Ültem amúgy új Ceedben is, nem rossz, de nem vágott mellbe a saját JD Ceedemhez viszonyítva, kicsit olyan, mintha csak egy facelift lett volna, a Ceed I és II között szvsz sokkal nagyobb a különbség.
Hali! Nekem tavaly és NEM "tavaj" kb. 0.5 liter maradt a 4 literből. Első körben megnézném meddig töltötték fel, mit mutat a nívó. Ha nincs maxon akkor nyugodtan töltsd fel, mivel láncos motor egy picit úgyis csipegetni fogja (ez normális). Szintén shell olaj, de az autó 2013-as (ha ez számít). Üdv ;)
Lassan átmegyünk teljesen off topikba, bocsánat attól akit nem érdekel. Viszont közvetlen összehasonlítási alapom van, mivel egy Vitara AllGrip fut cégesként. Huszonkétezer kilométernél az egyes fokozat helyén egyszer csak megjelent a hátramenet, és ez egyáltalán nem volt vicces. Komplett váltóbowden csere, melyre nagyjából egy hónapot kellett várni. Ettől még a Vitarát nem tartom egy betegágynak, de pl. menetzaj, kényelem, anyaghasználat terén, on, a JD Cee'd-el nincs egy szinten.
Szerintem nem azt irtam, hogy mindegyikkel gond van. Viszont a tulajok egy részének ott is van, volt gondja az autójával. Mint ahogyan ez itt is, és nagyjából valamennyi márkánál igaz.
Készséggel elfogadom, hogy akinek sok problémája van egy tipussal kapcsolatban, az joggal vágja rá, hogy soha többé. Én nagyjából tíz év bizalmat adtam, feleslegesen a VW konszernek mire váltottam. Persze ez igy nem teljesen igaz, mert a rohangálős off Polonk, tizenkilenc éve tökéletesen működik.
Annyit mondott a kereskedo, hogy nem tudja belul valtozik e a kinezet,annyit tudni csak h pl indukcios telefontolto nem lesz es a kijelzo 10,5” lesz,valamint a csomagterelvalaszto is kikerul es mind a luxuscsomagba megy...ja es digitalis lesz a kijelzo,de nem tudni melyik felszereltsegnel...