nem tehehetek róla, néha meg kell pörgetni, bár még bejáratós lenne...
7.ikben azért ritkán húzatom ki teljesen PB-en belül:-). Amúgy sem érdekel a fogyasztás. szerintem 8 körül tök jó. lehet, hogy lehetne 7 körül is...
úgy sem magamnak vettem a gépet, bár most inkább én használom
Téglalábú Kifli:
Aha, így értem... :) De akkor első vagy minden piros lámpa után, ami rólam nem mondható el... Azért az általad vázolt használati mód esetén egészen barátinak tűnik a 8.4-es fogyasztás. (Komoly lehet 7-ben szabályozásig forgatni Bp-en... :) Nagyautó jóval többet fogyaszt még ennél is...
120-130 emelkedőn, 140 vízszintesen, 150 erős lejtőn (ilyenkor már nagyon zajos). Így volt kellemes állása a gázpedálnak. De egyetértek veled: forszírozott nagysebességű haladás esetén tarthatatlan lenne a 6l körüli fogyasztás.
Ha kézi módban használod, akkor a végáttétel rövidebb, mint automatában. Nekem megfelelt az automata D módja is, illetve szlovákiai extrém helyeken kipróbáltam az L-t is.
Levegőhűtő/párátlanító végig üzemben volt.
Igen BP-en hajtom, gyakran padlógázolok vele, mert jólesik:-) néha 1-7 ig tövig húzatom. gyakran légkondizok. így fogyaszt 8.4-et. ha 150 körülmész az autópályán akkor szerintem LEHETETLEN 6 körüli fogyasztás...
Rávettem magam, hogy a hétvégi "barlangtúránkat" Jazz-el tegyük meg. Útvonal: (tankolás, 5.6) Győr-Budapest (M1), kis kavarás a belvárosban, -Kál (M3), -Eger (tankolás, 6.3), -Ózd, -Bánréve, -Dobsina, -Szilice, -Aggtelek, -Putnok, -Eger (tankolás, 6.1), -Kál, -Budapest (M3), -Mosonmagyaróvár (M0-M1) (tankolás, 6.4). Lakott területen szigorúan sebességhatárokat betartva, azt csak a ritmus miatt túllépve, külterületen 90-110km/h (kanyargósságtól és ismerettől függően), autópályán "letolós érzésű" 130-150km/h (emelkedőtől függő, visszafelé gyorsabban jöttünk :) sebességeket diktálva élő adatok, folyamatos légkondi használattal. Soha nem nyomtam padlógázt, nem volt rá szükség. Szlovákiában egy időre (felfelé menet) 6.9-ig mászott a fogyasztás (véletlenül vettem észre). Az autó méretei miatt érdekes módon ugyanúgy megadták a tiszteletet, mintha a "batárral" lettünk volna. (Meg is lepődtem.)
A bükki és a Szlovák Paradicsom kanyargós útjainak tapasztalata:
2 személlyel és némi kötél/hálózsák/stb. cuccal a csomagtartóban piszkosul semlegesen viselkedett. Ha megindult valamerre, akkor ment az egész, nem voltak extrém túl/alulkormányzási tapasztalatok. Fékek (az erőosztónak hála) kanyarokban is pontosan "íven" hagyták a járgányt (ismeretlen terepen szűkülő kanyarba sokkal gyorsabb beleszállás és már oldalcsúszás esetén tesztelve :). Nagyon jól kordában lehet tartani.
HONDADOC: olajból mit javasolsz a következő cserénél? Most a gépkönyv szerinti valami van benne.
Gratulálok a sok új tulajnak! Sok örömet az autóban! (Feelingesebb, mint a Superb. Élmény vele autózni! Elkobzom a páromtól...)
Múlt hét szerdán mi is átvehettük az autót (1,2 LS A/C). Az eladótól kérdeztem az első olajcsere időpontját, azt mondta ráér 10000-nél, de utána is a 10000 olajcsere ciklust ajánlotta. Ti hány ezrenként cserélitek az olajat? Egyébként szuper ez a kisautó. Az első nap belehajtottam közel 250 km-t nagyrészt országút, a fogyasztás 5,4 l/100km lett klímával, de nagyon kíméletes vezetéssel. Amit észrevettem, valóban elég érzékeny a klímára, de a kanyar stablitása engem nagyon megfogott, szinte meg sem billen.
Pénteken megrendeltem egy metálfekete Jazzt, légkondival, 2.949.000 forintos listaáron (metál nélkül), 1.2 S COOL néven. Ahogy megnéztük, ez a felszereltség egy az egyben megegyezik az 1.2 LS A/C felszereltséggel (tehát elvileg ugyan úgy van CD játszó, fűthető tükör, meg minden más, ami az LS A/C-ben), az ára viszont 141 ezerrel kevesebb. Nem tudtok véletlenül valamit erről a felszereltségről? Ez valami akció lennne?
Az átadás várható időpontja egyébként október 31-e.
Tegnap volt egy kellemetlen eseményem. Mint jópár hozzászólással ezelőtt írtam, a gázpedál hirtelen terhelésváltásnál nem reagál elég gyorsan, és főleg ha hirtelen kell valahonnan indulnom, azt nagyon nem szereti, sőt rosszabb esetben meg is fulladozik a motor.
No tegnap egy busz beengedett, de oldalról már jöttek autók, és akárhogy nyomta neki azt a rohadt gázpedált, az Istenért se akart menni az autó, csak elkezdett éppenhogy döcörészni. Aztán direkt próbálgattam, a gázadás, és a motor felpörgése között kb. 1 egész mp eltelik! De nem mindig, csak amikor ilyen kedve van a motornak. Nagyon érdekes, és veszélyes jelenség, megy is hétfőn a szervízbe a kicsike.
Nomeg ma megint előfordult az a hiba, hogy kettesben nincs nyomaték, eltűnt az erő. Egyedül ültem a kocsiban, igaz légkondival, sima úton, 30-ról kettesben alig akart gyorsítani.
Félre ne értsetek, nagyon szeretem ezt a kocsit, de ezeket ha a szervíz nem tudja orvosolni, haragudni fogok rá.
Jövő hét hétfőn már többet fogok tudni.
Nekünk csak oldalcsík fann fenn, benne a kis Jazz jellel, látszólag eredetileg is benne van (tehát gyárinak néz ki), így volt asszem 40 körül.
Hogy megéri-e? Persze, ennyi összegű karcolást simán kivéd. :) Nekem elöl-hátul levő csíkok nem tetszenek, de nem csak a Jazzen, más kocsikon is (max ha színrefújt)
Szerintem 100ért már színrefújják, nemde?
A gyári v. utángyártott kérdésben én is inkább a gyárira szavazok, de jelen esetben nevetségesnek tartom a gumicsíkért a 100.000 Ft körüli árat és ha nem számítana, akkor sem vennék ennyiért.
Ezt a márkakereskedések terjesztik. Sok esetben valóban igaz, de nem mindig. Az eredeti általában szintén valami beszállító terméke. Ezek a beszállítók a saját nevükön is árulják sokszor ugyanazt a terméket, csak mondjuk fele áron. (Pl ablaktörlőknél a Valeo.)
Persze az említett oldalcsík vsz. nem ebbe a kategóriába tartozik. Szerintem egyébként kell a csíkra a Jazz felirat, bár nem hiszem, hogy most kifizetnék érte ennyi pénzt. (Ráadásul amikor a mi csíkunkat feltették, a felirat ragasztása elengedett, az egyik szervizes srác ragasztotta fel újra.)
Tegnap megvettem a garnitúrát, a ragasztócsík tényleg 3m, ugyanaz mint a gyári... A négy ajtóra és a négy sarokra 12.000ft volt összesen. Halkan jegyzem meg, hogy ez a cég szállít rengeteg márkakereskedésnek. Nem állítom, hogy rányomnak egy honda vagy opellogo-t és felteszik gyárinak, de sajnos Mo-on élünk, mindent el tudok képzelni.
Már nagyon várom, hogy vége legyen a munkaidőnek, hogy egy kicsit meghajtsuk. Ha valaki ajtóvédő gumicsíkot keres, mert nem kapta ajándékba, akkor a www.riderauto.hu -t tudom ajánlani. Töredéke a gyári árának.
Ennyit a presztízsmárkákról ;-)))) Büszke vagyok erre a kis autóra, és egyre jobban szeretem.
Valami érdekeset osztanék meg veletek. Szóval ugyebár itthon 2 Honda van, a Jazz, és egy 2004-es 1.6os Civic. És bár a Civic erősebb meg elméletileg kényelmesebb is, most velem volt egész hétvégén, és rájöttem, hogy a Jazzbe szívesebben ülök, valahogy jobban érzem benne magam. Érdekes, nem?:)
Hello,
szerviztapasztalatok erdekelnek:
hol milyen minösegben, milyen jol [mi alakitotta ki ezt a velemenyt], milyen gyorsan es mennyiert dolgoznak ?
konkretan tatabanyai Honda Szaraz-zal tapasztalatok ?
fogyasztasi adatok, elsösorban nem CVT-vel es takarekos vezetesi stilus mellett
elsö olajcsereröl velemenyek ? kereskedö nyilvan ajanlja hamarabb, keresni tud vele; gyar megiscsak tudja (?), hogy mikor kell, nem ?
üdv
Sztem nem egyről beszélünk, ha előrébb elolvasod,az erről írtakat, kiderül:
a Jazz ablaktörlője nem állítható fokozatmentesen, de - ha jól emlékszem - 3+1 fokozatban törli az ablakot(lassú, kp gyors, gyors + 1x gyors).
A hátsó ablak - sajnos -, gyorsan koszolódik esős időben, de a hátsó ablaktörlő ezt szépen rendben tudja tartani, nagy területet tisztítva.
Hátramenetnél nem kapcsol be ( mint ahogy a jobb tükör sem billen lejjebb, segítve a padka mellé állást ).
A fényszóró jó, szépen világítja az utat mind jobb-, mind baloldalon. Fényereje sztem jobb a 2107-esénél, bár ez izzófüggő.( anno , mikor még édesapámnak is 2107-e volt és néha -néha jártam vele: ég és föld volt a vezetési élmény az akkori 4 ajtós 6 gen Civicem és a Lada között. :)
Majd megtapasztalod...
Új autó vásárlását tervezzük! Én régóta olvasom a tesztetek és viszonylag tájékozott vagyok autós téren! A JAZZről már régebben is olvastam teszteket, és esélyes jelöltként tartottam számon egy esetleges autóásárláskor! Azonban néhány napja egy távoli ismerősöm elvitt a Jazzével! Az autót igaz, hogy nem én vezettem, de mégis olyannyira megfogott, hogy teljesen beleszerettem!
Most pedig lenne egypár kérdésem, miután teljesen végigolvastam a topicot...egypár kérdésre nem találtam egyértelmű választ!
A Jazzhez nem is lehet ködlámpát rendelni?
Az ablaktörlő tényleg fokozatmentes? Esetleg van-e vmilyen lehetőség, hogy fokozatokat rakjak majd bele, ha mégis fokozatmentes? (ez azért fontos, mert jelenleg egy 2107-es ladát használok, amit még 14 éve újonnan vettem, és ez akkoriban, ha jól emlékszem nagyon fontos extrának számított).
És végre szeretnék hallani egy egyvéleményt, hogy az 1.2-es motor országúton érezhetőbben gyengébb-e az 1.4-esnél(azt már olvastam, hogy városban nem lehet érezni a különbséget)?
Szívesen hallanék véleményt a fényszórókról (foltos-e a képe, kb hány méterre világít stb...)?
Ja, és még annyit, hogy a hátsó ablak gyorsan koszolódik, és a hátsó ablaktörlő mennyire hatékony (esetleg bekapcsol-e automatikusan hátramenetbe kapcsolva)?
Bocs, ha kicsit idiótákat kérdezek, de ezek nincsenek nagyon leírva sehol.
Üdv mindenki, és remélem egyszer én is Jazz tulajdonos leszek!!!!
dhi11! Grat az új autóhoz!
Én holnap megyek szerződést kötni, az április 3-án megrendelt Jazz 1,2 LS A/C-ra. Én is menta zöldet szerettem volna, de mivel csak képen láttuk így a család a silver-satin-metál mellet döntött. Remélem szép lesz! Már nagyon várom!
Üdv:balczo
Sziasztok!
Végre megvan! Jazz 1,2 LS A/C. Nagyon-nagyon tetszik.
Néhány hete volt alkalmam egy 2003-as 1.4-est vezetni, ahhoz képest két új elem rajta: fejtámla hátul középen és küszöbvédő díszlécek (ezek nagyon szépek). Ami hiányzik: zsebek az első ülések támláin (valahogy megleszek nélküle...).
A menetteljesítmények szerintem elhanyagolható mértékben különböznek a nagyobb testvérétől, városban nem igazán érezhető. Kint még nem jártam vele.
Egy dolog viszont zavar: mindkét lökhárító színe egy árnyalattal eltér a karosszéria többi részének színétől. Kicsit sötétebbek és kevésbé metálosan csillogók. A kocsi egyébként opál-menta zöld. Esetleg tapasztalt valaki más is ilyet? Nagyon remélem, hogy nem szállítási sérülések javítása...
Üdv: dhi
Mit jelent az, h az olajcsere után jobb lett? Ugyanis most nő a fogyasztás (ma már 7.1 körül volt, igaz légkondival), szóval mióta új, azóta csak többet kezd fogyasztani, ez vissza fog esni olajcsere után?
Arra jöttem rá srácok, hogy néha akkor gyorsul jobban, ha majdnem teljesen felengedett gázból kicsit eleinte nyomod, majd egy ponttól hirtelen lejjebb, de nem tövig, azt nem szereti :) Van ennek értelmes magyarázata? :)