Keresés

Részletes keresés

tom-a-hawk Creative Commons License 2008.12.29 0 0 360
A Bory Tucholskie csak szomoru emleke a 2 evvel ezelotti hasonlo nevu vonatnak, ami Grudziadzon at kozelitette meg Chojnicet... most Piła felol jon, es eleg ertelmetlen a vargabetu Piła-Chojnice-Szczecinek formaban... :(

A Warmia viszont jo hir :)

a lengyel vasut egeszeben viszont tovabb rohad... az Arriva es a PKP PR felmondtak egymas jegyeinek kolcsonos elismereset... miota a gyorsvonatok atkerultek a PKP IChez, egy gyorsvonat-szemelyvonat atszallas ket jegyet igenyel ket tarifa szerint... legujabb: a PIC megszuntette tollvonassal az ejszakai TLK-kon a helyjegyvaltast, sima gyorssa minositve oket. Mindezt menetrendvaltaskor, egyik naprol a masikra, ugy, hogy az unnepek utani ejszakai TLK-kra Varso-Zakopane kozott majdnem egy hetig minden helyjegyet eladtak mar novemberben... Kepzelhetitek, mi volt, mikor begordult ejfel utan Varso Centralnara Gdyniabol a vonat, es tobb szaz ember keresi a helyet, ami nincs... rendorsegi akcio volt, es egy ora kesessel indult tovabb a vonat. PIC-kommentar: elnezest kerunk... legelabb ennyi :)
Előzmény: emká48 (359)
emká48 Creative Commons License 2008.12.23 0 0 359

- "Bory Tucholskie": nyári gyors Lublinból Kolobrzegbe, jó kis dízeles vonalakon Chojnice felé

- "Warmia": Grudziadz-Karakow

- "Costernia": gőzösös vonat meghírdetett napokon Gdynia-Koscierzyna (ilyen már volt korábban is)

- A "Hetman" még mindig töretlenül kitart

 

 

 

 

 

emká48 Creative Commons License 2008.12.23 0 0 358

Beindul a

- Luban-Zgorzelec (január 5-ig, és valami számomra érthetetlen megjegyzéssel)

- Miedzylesie-Lichkov

- márciustól gyorsmotorvonat Wroclawból Drezdába (gondolom DB 612 sor.?)

- Zielona Gora-Guben

 

A Klodzko-Walrbrzych jó hír. De pl. Nysa és Kamienec Z. között csak 1 pár gyors maradt így pl. Packów szép kis tava megközelíthetetlenné vált vonattal.

 

emká48 Creative Commons License 2008.12.23 0 0 357

Az SKPL honlapja szerint az új menetrend szerint munkanapokon

- Pleszew-ben napi 2 pár

- Smigielben napi 4, iskolaidőben 7 pár vonat közlekedik.

Ezen kívül ha jól értem, megszünt a teherforgalom Krosniewicében és Naleczowban.

 

paca664 Creative Commons License 2008.12.22 0 0 356

Semmi baj. Ha nem haragszol meg, ajánlom, hogy lapozgasd tovább a történelemkönyvet, egészen odáig, hogy Poroszországból hogyan seperték ki a németajkúakat, majd a környéket lengyelekkel telepítették be.

Itt akkor ki is az őshonos? Teljesen mindegy... vihar a biliben esete forog fenn.

Előzmény: Törölt nick (355)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.22 0 0 355
+ Nógrádkövesd: OFF (és ígérem, nem is szólok hozzá többet ebben a témában...) Elnézéseteket kérem, ha félig tájékozottan szóltam hozzá. Csak a történelem felületes ismerete miatt mondtam, amit. Hiszen tudjuk, hogy Lengyelország sokáig egyáltalán nem létezett államként, éppenj azért, mert a német és orosz elnyomó hatalmak (igen, már a XIX. sz-ban is azok voltak) igényt tartottak rá. Épp az ilyen határvidékeken, de még ezektől jóval beljebb is. Ezért _is_ ismerünk egy Oœwięcim nevű kis falucskát ma egy bizonyos nagyon rosszul hangzó német néven. :(

Valahogy úgy vagyok vele, hogy mindig az elnyomott / "őshonos" nép nyelvén szeretem hívni a településeket. Semmiféle nosztalgiát nem érzek az OFFOFF Monarchia iránt sem (főként, hogy az egész a gerinctelen habsburgok érdekeit szolgálta ONON), tehát Pozsony és Brno stb. És semmiféle Danzig.

Peace. :) ON

Számos képen megfigyeltem, mennyire hasonló a lengyel vasutak, állomások, megállóhelyek hangulata a mieinkhez. Sőt élőben is, Warszawa-Varsó-Warschau :) és Białystok közt. Nagyon klassz ország. Szerintem.
Előzmény: paca664 (353)
paca664 Creative Commons License 2008.12.22 0 0 353

Engedelmeddel mi másképp tapasztaltuk. Ha a kollega úgy gondolja, bizonyítékkal is szolgálhat róla. :DD

 

Egyébként az a környék tiszta olyan, mintha 70 évvel ezelőtt megállt volna az idő. Komolyan!

Előzmény: Törölt nick (351)
mestska Creative Commons License 2008.12.20 0 0 352
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.19 0 0 351
Fél-OFF Te ilyen németbarát vagy ezekkel a nevekkel? Ott ezt nagyon-nagyon nem díjaznák.
Előzmény: emká48 (344)
tom-a-hawk Creative Commons License 2008.12.19 0 0 350
az uj szileziai vasuttarsasag (Koleje Dolnoœlšskie, KD) honlapja:

http://kolejedolnoslaskie.eu/

Egyelore Legnica es Kłodzko kozott kozlekednek, Jaworzyna Œl.-Œwidnica-Kamieniec Zšbk. fele.
tom-a-hawk Creative Commons License 2008.12.19 0 0 349
Sok erdekesseg van az uj menetrendben...

a gyorsvonatok majdnem mind a PKP IC-hez kerultek, a PR-nel egyedul nehany nemzetkozi gyors maradt Wroclaw-Praga es Wroclaw-Drezda kozott. Ez a tarifak teren is sok ujdonsagot hozott, a sima 1 tavolsagalapu arak nem valtoztak, de a specialis ajanlatok megkavarodtak rendesen.

Also-Szileziaban a regionalis onkormanyzat beinditotta a sajat vasuttarsasagat, ami az onkormanyzat tulajdonaban levo PESA-motorvonatokkal fog kozlekedni nem villamositott mellekvonalakon, tobbnyire olyanokon, amiket a PKP par eve bezart. Igy ujra vonatok kozlekednek majd Kłodzko es Wałbrzych kozt, es tervezik a Wrocław-Sobótka-Œwidnica vonal reaktivaciojat is.

Erdekes szezonalis gyorsvonat: Kłodzko-Wałbrzych-Jelenia Góra-Węgliniec-Zielona Góra-Kostrzyn-Szczecin.

udv, T
emká48 Creative Commons License 2008.12.19 0 0 348

Az új menetrendben csak ezek a vonatok gőzösösek Wolsztyn környékén:

Wolsztyn 5:05 - Poznan 7:01 / 8:25 - Wolsztyn 10:17

Wolsztyn 11:34 - Poznan 13:23 / 15:55 - Wolsztyn 17:46.

Sajnos Leszno felé már nincs pöfögés...

Törölt nick Creative Commons License 2008.11.11 0 0 347

Most olvastam a railcolor.net-en, hogy a ZNLE Részvénytársaság, egy új mozdony csodán dolgozik Lengyelhonban. Az E6ACT típusú gép prototípusán ügyködnek, a gép Vmax 120 km/h-ra lesz képes, Co'Co' tengely elrendezésű lesz és max 5.0 megawatt vonóereje lesz. Nehéz tehervonatokra szánják majd (max. 3200 t.)

 

Bővebb infó, angolul és lengyelül:

 

Proto gépet gyártó ZNLE weboldala

 

Itt kép is látható a protó gép kezdeti külsejéről:

Proto gép - kép
gumidani Creative Commons License 2008.10.06 0 0 346
gw Creative Commons License 2008.10.05 0 0 345

egy személyforgalom nélküli állomás a sok közül, egykori porosz-kuk határállomás:

 

 

emká48 Creative Commons License 2008.09.30 0 0 344

Hangulatok Sziléziából:

Sorau, 4 x Breslau, 2 x Königszelt, Kamenz.

 

 

 

emká48 Creative Commons License 2008.09.30 0 0 343
emká48 Creative Commons License 2008.09.30 0 0 342
Görlitz, Zary, Forst, Wroclaw, Legnica, Kamienec Zabkovicki, Glucholazy 2x
paca664 Creative Commons License 2008.09.29 0 0 341
ET42-eseket merre érdemes keresni?
szv Creative Commons License 2008.09.25 0 0 340
Néhány kép a napokbol:



gumidani Creative Commons License 2008.09.03 0 0 339
gumidani Creative Commons License 2008.09.03 0 0 338
gumidani Creative Commons License 2008.09.03 0 0 337
atidas Creative Commons License 2008.09.03 0 0 336
Hello!

Tud valaki olyan oldalt a PKP-val kapcsolatban, mint a Szlovák VLAKY.NET?
Jó lenne ha lenne ilyen!

atidas
Milkabika Creative Commons License 2008.08.21 0 0 335
Kis lengyel útibeszámoló az "Utazás nemzetközi vonatokon"-ból:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=82005571&t=9122820
HTomi Creative Commons License 2008.08.06 0 0 334

A megújúló lengyel vasút:

tom-a-hawk Creative Commons License 2008.07.17 0 0 333
2 hete bejartam par ismerossel Mazovia legszebb vasutvonalait - a nemreg reaktivalt Nasielsk-Sierpc illetve Sierpc-Kutno vonalakat. Kora reggeli indulas Varsobol, atszallas Nasielskben (ahol epp a gdański vonalat ujitjak), Sierpcben 3 ora szunet (igy jutott ido a skanzenra), Płockban 15 percet alltunk a keresztre varva, igy itt is jutott ido fotozni, majd meg egy sor a szomoru Kutnoban es este a csudasan felujitott skierniewicei palyaudvar csodalasa.

Alabb nehany foto:
1. "kibel" azaz "budi" Nasielskben


2. Vigyazz, vonat!


3. Arra van Toruń, a vonalon az Arriva/PCC kozlekedik


4. VT627-105 Płockban, a keresztre varva
mestska Creative Commons License 2008.07.01 0 0 332
POLAND: Infrastructure manage PKP PLK signed a €400m loan agreement with the European Investment Bank on June 30. The money will fund the modernisation of the main line between Warszawa, Gdansk and Gdynia to enable trains to run at up to 200 km/h.

Current speed restrictions on the 350 km route will be eliminated, and according to EIB the upgrade will permit the future use of tilting trains. This would cut journey times between the capital and Gdansk from more than 4 h to less than 2½, making rail travel more competitive with road and air.

EIB's objective is to 'support projects that contribute to increasing the quality of life of citizens and make the European economy more competitive', said President Philippe Maystadt at the signing. 'The modernisation of one of Poland's most important railway lines will improve passenger comfort and safety with positive impacts on the environment.'

The north-south route forms part of Pan-European Corridor VI linking Gdansk, Poland's most important port, with the Czech Republic and Slovakia.

ZSR-240 Creative Commons License 2008.06.23 0 0 331
A lengyel menetrend tervezetről ki tud valamit? Meg lehet valahol találni a neten?
HTomi Creative Commons License 2008.06.16 0 0 330
Dziękuję bardzo! :)
Előzmény: transcon (329)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!