Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2015.04.26 0 1 419209

Ha nagyon fél a sugárzástól akkor elsőnek a mikrohullámú konyhai készüléket vitesd el a lakásból, mert az jobban sugároz mint egy nagy teljesítményű katonai radar (mondjuk Medinán) vagy a 25 KV-os vasúti felsővezeték.

 

 

Előzmény: triker (419208)
triker Creative Commons License 2015.04.26 -1 0 419208

Köszönöm a gyors választ. Nem én mérek, hanem mérettetnék (én csak fizetek a mérés után).

Arról próbáltam már megnyugtatni, hogy kevésbé káros a vasút  mint a körülöttünk lévő 3 fázisú 400 v-os vezeték. Gondolom az is számít, hogy az egyiken állandóan, a másik csak időnként van terhelés.

Előzmény: trizs77 (419206)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2015.04.26 0 0 419207

Van ilyen fórum. De linket nem tudok hozzá, a sötétzöldeknél érdeklődj. Vagy a holdraszállás-tagadóknál.

Előzmény: triker (419205)
trizs77 Creative Commons License 2015.04.26 0 1 419206

Nyugodtan mérj.

Dolgozd fel mérési eredményeidet.

Utána publikáld.

 

A párodat viszont írasd be egy fizika szakkörre a közeli iskolában.

Hasznos lesz neki a félelmei ellen.

Előzmény: triker (419205)
triker Creative Commons License 2015.04.26 -1 0 419205

Szevasztok!

Segítséget szeretnék kérni, hogy hogyan találom meg, hogy mikor megy dízel, vagy villany mozdony vontatású szerelvény.a Kaposvár- Dombóvár szakaszon. Szeretnék "elektroszmog" mérést csináltatni egy a vágányokhoz közeli épületben. Jó lenne egy éppen elhaladó szerelvény által terhelt mérést végezni. Valószínű a személy és teher vontatás mozdonyai teljesítményben is mások? Gondolom a teher járatok nem menetrendszerűek? Nem vagyok szakember, csak most a közelben lakom és a párom mindig a vezeték káros hatása miatt aggódik. Van esetleg ilyen fórum is? 

Előre is köszönöm 

manhattani Creative Commons License 2015.04.26 0 0 419204

Amúgy az íves vonal és a gap nem igazán nagy gond. Ismerek olyat, akinek a tökegyenes budapesti metró állomáson becsúszott a lába a peron és a kocsi közé. Szerencsére a kocsi állt.

Előzmény: Törölt nick (419203)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.26 0 0 419203

Üdvözlet!

 

"hogy veszélyes is lehet,"

 

Itt pl. egy "Mind the gap"-pel elintézik a dolgot. :)

 

 

Üdv

e94

Előzmény: felucca_02 (419200)
felucca_02 Creative Commons License 2015.04.26 0 0 419202

Igen Gyuri, az átmenő a két szélső (2 és 5), ahová a Metropolt is fogadják és fogják is fogadni, ott van egy kitérő a 2. es vágányban és egy nagy öböl a peronszélben. Valóban, amit te mondasz, az 3-4, egy másik ügy, nem átmenő, ott is van egy hózentróger a peron mellett, de az ott hivatalosan nem peron, keskenyebb is, meg le is van zárva korlátokkal, az tehát rendben van

Előzmény: István Gyuri (419201)
István Gyuri Creative Commons License 2015.04.26 0 0 419201

Az átmenő a két "szélső" lesz, a kitérőkkel, jelzőkkel megosztottak nem az átmenő vágányok, ha elkészülnek, akkor a Metropolt sem oda fogják fogadni (szerintem).

Előzmény: felucca_02 (419200)
felucca_02 Creative Commons License 2015.04.26 0 0 419200

Ez a 2. vágányon van, ami Bp felé átmenő. Vonathossz szempontjából nem olyan kritikus a dolog, mert a hatkocsis csíkos inga nem ér már el idáig, de a nemzetköziek simán. Én is úgy vettem észre, hogy majdnem beleléptem a Metropolról. Nem vagyok egy szarrágó típus, elsősorban azért tűnt fel, hogy milyen ronda, csak aztán, hogy veszélyes is lehet, ráadásul egy olyan világban, ahol (értelmetlenül) minden a 0 kockázat irányába tart.

Előzmény: Ashi Valkoinen (419199)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2015.04.26 0 0 419199

és áll is úgy meg vonat / fog megállni, hogy egy kocsiajtó az öblösödés környékére essen? Emlékeim szerint a kitérők előtt csúcs felől vannak jelzők, ebből gondolom, hogy egy vonat vagy 3a vagy 3b vágányon áll meg, de nem nagyon lesz olyan, hogy mindkettőn.

 

Ill. legközelebbi utamon megnézem Kaproncán meg Zágrábban, hogy oldották meg ezeket, ott is van jópár peron melletti kitérő, de öblösödés nem rémlik egy sem.

Előzmény: felucca_02 (419188)
r1232 Creative Commons License 2015.04.26 0 0 419198

Mondjuk a Schlieren kocsik sem épp elővárosba valók, ebből a szempontból nem jobbak, mint a fülkések.

Előzmény: paca664 (419176)
r1232 Creative Commons License 2015.04.26 0 0 419197

Viszont az, hogy mennyire vált be, az már más kérdés. Nem a konstrukcióval rossz, csak az abból adódó követelmények teljesítése..

Előzmény: paca664 (419162)
zjakabfi Creative Commons License 2015.04.25 0 0 419196

Biztos, hogy nem.

Csak szerintem a módosítás már nem biztos hogy elsőbbséget kap, esetleg több pénzbe kerül.

Előzmény: 20-as vonal (419195)
20-as vonal Creative Commons License 2015.04.25 0 0 419195

Akkor ebből csak kihúzni lehet?

 

 

 

Előzmény: István Gyuri (419192)
manhattani Creative Commons License 2015.04.25 0 0 419194

Így, Peti.

Előzmény: v_peti (419193)
v_peti Creative Commons License 2015.04.25 0 0 419193

Volna, volna, volna... Az ilyen korai tervezetekbe még számtalanszor bele szoktak nyúlni. De hogy lehet leadni a tervezetet, ha még csak szűk kisebbség tud a dolgokról!

Előzmény: István Gyuri (419192)
István Gyuri Creative Commons License 2015.04.25 0 0 419192

Ez már reg nem az ötletelgetés ideje, április 13-án már le kellett adnia az éves menetvonal-megrendelést. 

Előzmény: 20-as vonal (419191)
20-as vonal Creative Commons License 2015.04.25 0 0 419191

Tudom, hogy ez még csak az ötletelések időszaka, de csak engem zavar, hogy Pápa felé egy pár közvetlen gyorsvonat marad? 

Előzmény: Törölt nick (419172)
DJ. Bakter Creative Commons License 2015.04.25 0 0 419190

36000/R

Előzmény: DJ. Bakter (419189)
DJ. Bakter Creative Commons License 2015.04.25 0 0 419189

Igen, van. Az űrszelvény bővítése a hazai előírások szerint 36000=R [mm], így a 300 méteres sugárban 12 cm-t kell bővíteni. Az ív eleje előtt ezt lineárisan ki kell futtatni.

Tényleg nem túl szép.

Előzmény: felucca_02 (419185)
felucca_02 Creative Commons License 2015.04.25 0 0 419188

Ez esetben a fel- és leszállás helyére esik az öblösödés.

Előzmény: manhattani (419187)
manhattani Creative Commons License 2015.04.25 0 0 419187

>30-40 centis öblöt képez a peronszél a kitérő mellett, amibe akár szépen bele is léphet egy figyelmetlenebb leszálló.

 

Amerikában láttam néhol ilyet, de ahogy emléxem, ez sosem volt a fel- vagy leszállás helyén. Ha meg gyalogolnak a peronon, az az öböl a biztonsági sávba esik, ott meg ne menjenek.

Előzmény: felucca_02 (419185)
manhattani Creative Commons License 2015.04.25 0 0 419186

Kösz! Lehet, hogy garnivonat. Esetleg láttad a vonatszemélyzetet?

 

(Amerikában Playboy vonatokat terveztek indítani a tartalmas éjszakai szórakozás céljára, de aztán nem lett belőle semmi.)

Előzmény: hmsoft (419180)
felucca_02 Creative Commons License 2015.04.25 0 0 419185

Van arra vonatkozóan valami útmutatás, hogy abban az esetben, ha egy kitérő a peron melletti vágányban helyezkedik el, a kitérőbe menő vonat végének esetleges kilengése miatt a peronszélből x hosszban le kell harapni valamennyit? Nézem az új váci magasperont, hát ott saccra egy 30-40 centis öblöt képez a peronszél a kitérő mellett, amibe akár szépen bele is léphet egy figyelmetlenebb leszálló. Az öblösödés ívét a peronszél vasbetonelemeiből AS-szabvány szerint képezték ki. Van ennek a problémának kulturált megoldása?

mcg Creative Commons License 2015.04.25 0 0 419184

az elővárosi forgalmuk nem igényel duplát...

 

..de, a 29es vonalon vágányzár van, s az ottani személyvonatok most nem Fehérváron csatlakoznak a szombathelyi gyorsokhoz BP felé, hanem Szabadbattyánban a G43-hoz KöKi felé, illetve több déli parti sebes sem jár a 30a-n, azok utasait is a G43 viszi. (a tárnoki csak járulékos az összeforgatás miatt)

Előzmény: sssey (419183)
sssey Creative Commons License 2015.04.24 0 0 419183

A KöKi-Szfvár és Tárnok vonatok egyre kihasználtabbak. Ezen a héten már dupla Flirt-öket is látni benne.

Persze az nagy kérdés, hogy van-e összefüggés... :-)))))

 

sssey

sssey Creative Commons License 2015.04.24 0 0 419182

trizs77

 

az elővárosi utasok nem morognának annyira a fülkés kocsik ellen a reggeli csúcsforgalom kellős közepén, ha az a távolsági szerelvény 8-9 kocsiból állna és nem 3-4 kocsiból !

 

Elméletben...

 

Csak hogy az utasok jelentős része nem így gondolkodik. Sajnos.

A 6099-es Debrecenből már csak 7 kocsival közlekedik. Zuglóban sorbanállás után leszállok az utolsó előtti kocsiból és a vonat elejéig elsétálok, mire az első kocsiból leszállnak az utasok. Már a lépcsőn járok, amikor felszállnak a Nyugatiba menők. Mintha az első kocsi máshová közlekedne, mint a többi.

Még szerencse, hogy van KöKi, így ott sokan választják a vonat végét is.

 

sssey

 

Előzmény: trizs77 (419177)
Peto Creative Commons License 2015.04.24 0 1 419181

Kösz a tájékoztatást, de nem nyugodtam meg (és azok sem, akik naponta szívnak ezzel a vonattal). Nehezen hihető, hogy nincs elég elővárosi kocsi, amikor olvasom a MÁV propagandát, hogy folyamatosan érkeznek az új kék-sárga Flirt-ök pl. a Veresegyház - Váci vonalra, (ahol akár 30-40-es tempóval is döngetnek),  vagy amikor a Nyugati - Piliscsaba között szünetel a vonatforgalom (és kevesebb szerelvény kell rá). De üsse kő, jöjjön a fülkés vonat, csak ne 4 kocsival a dupla Flirt helyett és ne a francba vigyék be a Keletibe, ha egyszer már sikerült elérni, hogy a nagykátai és gödöllői vonatok a 12-13. vágányokat használják. Hosszú percekig eltart, amíg a 8 db keskeny ajtón, a magas lépcsőkön leszáll a többszáz ember, akikre vár még a 400-500 méteres gyaloglás a metróhoz, buszhoz. Esetleg át is lehetne írni a menetrendet az állandó késések miatt (börleszkbe illik, ahogy a kalauz szaladgál a vonat mellett az állomásokon, hogy csukják be az ajtókat).

Előzmény: paca664 (419163)
hmsoft Creative Commons License 2015.04.24 0 0 419180

Eredetileg Berlin és Kijev felé akarták járatni ezeket a szerelvényeket. Kijev ugyebár kiesett, Berlin felé meg mégsem erőltetik. Úgy tűnik, a kivitelezőt már nem lehetett "gazdaságosan" lebeszélni arról, hogy hálóhelyek is legyenek. Tehát lettek. Mellesleg amióta a Moszkva-Jaroszlavl ícé-szerűséget megint mozdonyvontatta szerelvénnyel adják ki, beletettek egy lux osztályú hálókocsit. Pedig annak is ilyesmi a menettartama. És csodák-csodája, tényleg akadnak hardcore hálókocsimániások, aki kifizetik a díjat. Emiatt aztán a hálókocsi stabilan nyereséges. Lehet, hogy a Talgósok abból indultak ki, hogy ha Jaroszlavl felé működik a dolog, akkor talán Nyizsnyij felé sem reménytelen.

 

hm

Előzmény: manhattani (419179)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!