Ha nagyon fél a sugárzástól akkor elsőnek a mikrohullámú konyhai készüléket vitesd el a lakásból, mert az jobban sugároz mint egy nagy teljesítményű katonai radar (mondjuk Medinán) vagy a 25 KV-os vasúti felsővezeték.
Köszönöm a gyors választ. Nem én mérek, hanem mérettetnék (én csak fizetek a mérés után).
Arról próbáltam már megnyugtatni, hogy kevésbé káros a vasút mint a körülöttünk lévő 3 fázisú 400 v-os vezeték. Gondolom az is számít, hogy az egyiken állandóan, a másik csak időnként van terhelés.
Segítséget szeretnék kérni, hogy hogyan találom meg, hogy mikor megy dízel, vagy villany mozdony vontatású szerelvény.a Kaposvár- Dombóvár szakaszon. Szeretnék "elektroszmog" mérést csináltatni egy a vágányokhoz közeli épületben. Jó lenne egy éppen elhaladó szerelvény által terhelt mérést végezni. Valószínű a személy és teher vontatás mozdonyai teljesítményben is mások? Gondolom a teher járatok nem menetrendszerűek? Nem vagyok szakember, csak most a közelben lakom és a párom mindig a vezeték káros hatása miatt aggódik. Van esetleg ilyen fórum is?
Amúgy az íves vonal és a gap nem igazán nagy gond. Ismerek olyat, akinek a tökegyenes budapesti metró állomáson becsúszott a lába a peron és a kocsi közé. Szerencsére a kocsi állt.
Igen Gyuri, az átmenő a két szélső (2 és 5), ahová a Metropolt is fogadják és fogják is fogadni, ott van egy kitérő a 2. es vágányban és egy nagy öböl a peronszélben. Valóban, amit te mondasz, az 3-4, egy másik ügy, nem átmenő, ott is van egy hózentróger a peron mellett, de az ott hivatalosan nem peron, keskenyebb is, meg le is van zárva korlátokkal, az tehát rendben van
Az átmenő a két "szélső" lesz, a kitérőkkel, jelzőkkel megosztottak nem az átmenő vágányok, ha elkészülnek, akkor a Metropolt sem oda fogják fogadni (szerintem).
Ez a 2. vágányon van, ami Bp felé átmenő. Vonathossz szempontjából nem olyan kritikus a dolog, mert a hatkocsis csíkos inga nem ér már el idáig, de a nemzetköziek simán. Én is úgy vettem észre, hogy majdnem beleléptem a Metropolról. Nem vagyok egy szarrágó típus, elsősorban azért tűnt fel, hogy milyen ronda, csak aztán, hogy veszélyes is lehet, ráadásul egy olyan világban, ahol (értelmetlenül) minden a 0 kockázat irányába tart.
és áll is úgy meg vonat / fog megállni, hogy egy kocsiajtó az öblösödés környékére essen? Emlékeim szerint a kitérők előtt csúcs felől vannak jelzők, ebből gondolom, hogy egy vonat vagy 3a vagy 3b vágányon áll meg, de nem nagyon lesz olyan, hogy mindkettőn.
Ill. legközelebbi utamon megnézem Kaproncán meg Zágrábban, hogy oldották meg ezeket, ott is van jópár peron melletti kitérő, de öblösödés nem rémlik egy sem.
Volna, volna, volna... Az ilyen korai tervezetekbe még számtalanszor bele szoktak nyúlni. De hogy lehet leadni a tervezetet, ha még csak szűk kisebbség tud a dolgokról!
Igen, van. Az űrszelvény bővítése a hazai előírások szerint 36000=R [mm], így a 300 méteres sugárban 12 cm-t kell bővíteni. Az ív eleje előtt ezt lineárisan ki kell futtatni.
>30-40 centis öblöt képez a peronszél a kitérő mellett, amibe akár szépen bele is léphet egy figyelmetlenebb leszálló.
Amerikában láttam néhol ilyet, de ahogy emléxem, ez sosem volt a fel- vagy leszállás helyén. Ha meg gyalogolnak a peronon, az az öböl a biztonsági sávba esik, ott meg ne menjenek.
Van arra vonatkozóan valami útmutatás, hogy abban az esetben, ha egy kitérő a peron melletti vágányban helyezkedik el, a kitérőbe menő vonat végének esetleges kilengése miatt a peronszélből x hosszban le kell harapni valamennyit? Nézem az új váci magasperont, hát ott saccra egy 30-40 centis öblöt képez a peronszél a kitérő mellett, amibe akár szépen bele is léphet egy figyelmetlenebb leszálló. Az öblösödés ívét a peronszél vasbetonelemeiből AS-szabvány szerint képezték ki. Van ennek a problémának kulturált megoldása?
..de, a 29es vonalon vágányzár van, s az ottani személyvonatok most nem Fehérváron csatlakoznak a szombathelyi gyorsokhoz BP felé, hanem Szabadbattyánban a G43-hoz KöKi felé, illetve több déli parti sebes sem jár a 30a-n, azok utasait is a G43 viszi. (a tárnoki csak járulékos az összeforgatás miatt)
az elővárosi utasok nem morognának annyira a fülkés kocsik ellen a reggeli csúcsforgalom kellős közepén, ha az a távolsági szerelvény 8-9 kocsiból állna és nem 3-4 kocsiból !
Elméletben...
Csak hogy az utasok jelentős része nem így gondolkodik. Sajnos.
A 6099-es Debrecenből már csak 7 kocsival közlekedik. Zuglóban sorbanállás után leszállok az utolsó előtti kocsiból és a vonat elejéig elsétálok, mire az első kocsiból leszállnak az utasok. Már a lépcsőn járok, amikor felszállnak a Nyugatiba menők. Mintha az első kocsi máshová közlekedne, mint a többi.
Még szerencse, hogy van KöKi, így ott sokan választják a vonat végét is.
Kösz a tájékoztatást, de nem nyugodtam meg (és azok sem, akik naponta szívnak ezzel a vonattal). Nehezen hihető, hogy nincs elég elővárosi kocsi, amikor olvasom a MÁV propagandát, hogy folyamatosan érkeznek az új kék-sárga Flirt-ök pl. a Veresegyház - Váci vonalra, (ahol akár 30-40-es tempóval is döngetnek), vagy amikor a Nyugati - Piliscsaba között szünetel a vonatforgalom (és kevesebb szerelvény kell rá). De üsse kő, jöjjön a fülkés vonat, csak ne 4 kocsival a dupla Flirt helyett és ne a francba vigyék be a Keletibe, ha egyszer már sikerült elérni, hogy a nagykátai és gödöllői vonatok a 12-13. vágányokat használják. Hosszú percekig eltart, amíg a 8 db keskeny ajtón, a magas lépcsőkön leszáll a többszáz ember, akikre vár még a 400-500 méteres gyaloglás a metróhoz, buszhoz. Esetleg át is lehetne írni a menetrendet az állandó késések miatt (börleszkbe illik, ahogy a kalauz szaladgál a vonat mellett az állomásokon, hogy csukják be az ajtókat).
Eredetileg Berlin és Kijev felé akarták járatni ezeket a szerelvényeket. Kijev ugyebár kiesett, Berlin felé meg mégsem erőltetik. Úgy tűnik, a kivitelezőt már nem lehetett "gazdaságosan" lebeszélni arról, hogy hálóhelyek is legyenek. Tehát lettek. Mellesleg amióta a Moszkva-Jaroszlavl ícé-szerűséget megint mozdonyvontatta szerelvénnyel adják ki, beletettek egy lux osztályú hálókocsit. Pedig annak is ilyesmi a menettartama. És csodák-csodája, tényleg akadnak hardcore hálókocsimániások, aki kifizetik a díjat. Emiatt aztán a hálókocsi stabilan nyereséges. Lehet, hogy a Talgósok abból indultak ki, hogy ha Jaroszlavl felé működik a dolog, akkor talán Nyizsnyij felé sem reménytelen.