Sajnos a tarolt hibakodot csak a szerelom tudna kiolvasni :(
Vasarnap reggel viszont mar kell visszamennem , igy nem tudom kiolvastatni .
Mint laikusnak csak az a furcsa , hogy elejevel ritkan jelzett . Most meg hosszuut utan ha varosi forgalomban kozlekedek , akkor mar gyakrabban . Csak egy ujabb hosszabb tav ( sztradan) megtetele utan tunik el .
Simán lehet az alsó billenés határoló ahogy írja az úr👍🏾,de másik remek Renault baj az első fék nyergek-vezető csap-csúszó rész kopásából is lehet. Meg kell nézni,vizsgálni mindkét elméletet.
Az olaj szivárgás három fő helyről jöhet:kapcsoló tengely szimering,hátsó főtengely szimering,bal belső féltengely porvédős faszság😋.A kapcsoló tengelyre van akasztva egy alakos rugó,szintén okozhat kar kilengést,mert elkopik,eltörik,elveszik.
VW Polo 1,4 -es 55kW , 2003-as ezustmetal , negyajtos es 205300 km rafutva . Szuperul mukodik minden , csak a szokasos hibajelentes surusodik . Shell benzinnel jarok naggyareszt . Hosszu uton semmi gond , csak miutan rovidebb utra hasznalom (varosi forgalom), mindig kivilagit a motor hibajelzo . Regebben tanacsoltatok , hogy kicsit hajtsam meg es elmulik . Igy is tortenik minden hosszabb ut utan . Most a kerdesem az lenne , hogy segitene -e , ha Shell ujfajta erosebb uzemanyagaval jarnek? Allitolag abban van valami adalek , ami tisztitja a rendszert . Szerintetek segitene valamit a dolgon , vagy nyugodjak bele , hogy ez csak ilyen jelenseg ezen az auton ?
Nincs olyan, hogy pontos eobd hibakód.... Az eobd protokol nem javításra vagy hibakeresésre, hanem csak ellenőrzésre szolgál.
A vezérlőegyégek hexadecimális formában tárolják a hibakódokat, hibaindexekkel és a hibakörülményekkel kiegészítve akár többszáz bájt hosszan. Ebből 4 bájtot kiragadva és átváltva kapsz egy Pxxxx tájékoztató jellegű kódot, amihez van egy általános adatbázis. Ez ugyanaz a GM V8 benzinnél és a koreai 3 hengeres dízelnél.
Ezekből javítani olyan, mint ha csak 100 szavas szókincsből gazdálkodhatnál londonban.
Pl.: Szerintem nincs olyan szerelő, akinek ne állna a polcon tévesen lecserélt veztengely szenzor P0340 miatt...holott ha rendes diaggal néznék, akkor kiderülne, hogy csak a vezetéket csipették oda, vagy rossz helyen van a vezérlés.
Legtöbben ezért szeretik a vw csoportot javítani, mert a legolcsóbb diaggal is már a szövegmezőből pontosan látszik a hiba jellege. A többi gyártónál meg megy a csigázás&anyázás...
A legújabb diagnosztikai rendszerek már a hibakódot nem is mutatják, csak a hiba magyarázatát, a körlülményeket (freeze frame),a lehetséges okokat és az ellenőrzés logikai sorrendjét.
Mást nem kell tudni a hatékony javításhoz.
(szopásmentes könnyű munkára kért orvosságot, az pedig így kezdődik)
Egy kicsit mozdul hátrafelé, de nem olyan vészes. Viszont a váltórudazat kézzel mozgatva eléggé kotyog, most néztem az előbb, és kissé olajos a váltó alja.
Összes olajat le kellene cserélnem (difik, váltó, osztómű). Feltöltési mennyiségeket, előírásokat tud valaki? Váltóban mi az olajcsere menete? Szűrőt kell benne cserélni?
Hali! Egy Renault Clio 1.2 8szelepes 2000évj. autóról lenne szó. Váltáskor, és mikor engedem fel a kuplungot hallok egy halk koppanás/csattanást. Főleg kisebb fokozatokban. Ha lassan és finoman csinálom akkor nincs hang. Valamit rosszul csinálok, vagy ez valami hibára utal?
Begurulsz vele a peugeot szervizbe és fél órán belül megmondják mi a pontos hibakód és a lehetséges hiba okok. Autodatás meg unidiagos találgatásból szívás lesz.
megszkopolnam a 2 maf-ot, mivel data szerint a geoknak poz.szenzora nincs.
A valóságban sincs, a légtömegből találhatja ki, hogy melyik turbó mennyit szállít, és ha eltérés van, akkor leszabályozza/ná, ha nem teljesül, akkor hibakód van(most lehúzott csatival, ki tudja hol álló geometriával megy az autó, vészüzem nélkül(!?).
Ha a hátsó turbóról húzom le, akkor vészüzembe áll(nem érteni fhanszia logic).
Szkópolni nem tudunk, max multival mérni, itt még kőkorszak van.
elteres van, allitomotorok, szivargas, turbo, egr-ek. stb.
...bármihez is órákat kell bontani, ezt az autót (is) bedekkelt(értsd:cannabis hatása alatt álló) állapotban tervezték az elmeroggyant csiguszevők...
kozolni kell a varhato max arat az ugyfelel,.
Az nem annyira lényeg, az orális szexet szeretnénk elkerülni, de nagyon.
meg kell csinálni, nincs mese, felülről jött az utasítás:-), idő és pénz kevésbé számít, csak működjön.(annyi hely nincs a turbó mellett, hogy egy csavarhúzót feltoljak, nemhogy szereljünk)
Még annyi,bár ezt te is tudod hogy sok konszernen belüli márkàba beépült,tehát lehet van esély pl skodaban,seatban is találni ilyen bontott csövet. Amúgy nincs mit igazán🤘.
P0247 van, első hengersor turbó wastegate szelep mechanikus hiba(geos turbó van rajta 3vezetékes állítómotorral, de ezen most lépjünk túl), vészüzem, 3e fordszámgátlás.
2 turbó van rajta közös nyomóoldallal, 1 nyomásérzékelővel, 2 légtömegmérővel(külön szívó).
Diagban(nem gyári) nézhető nyomásértékek rendben, légtömeg csak 1 nézhető, az rendben(kért/valós), időközönként légtömegmérő eltérést is beír, de arra nincs vészüzem, légtömegmérők felcserélve/takarítva, hiba marad az első hengersor turbóján, állítómű tesztben a geomotorok mozognak szemre végig(csak hidegen engedi, meleg motornál csak pörgetve tudjuk mozgásra bírni, de mozognak), állóhelyben pörgetve légtömegmérők egyformát mutatnak, hátsó hengersor geomotorját széthúzva vészüzem van, első hengersor(a szerinte hibás) geomotorját széthúzva jó az autó(!), nincs p0247.
...ami a lényeg, jó eséllyel az első turbó környékén kellene kotorásznunk, de elb@szott szar helyen van, komplett elejét le kell venni az autónak hozzá, ha mégse ott a baj, a srácok megölnek:-DD
mondjatok már valami biztatót, a hajrá kormin kívül, mondjuk azt, hogy már csináltatok ilyet, és turbó/állítómotor javítás csere után jó lett
(data a p0247-et áramköri hibának hozza, de 3 másik diagműszer, köztük a kts meg nem)
Kösz a megerősítést, legalább abban, hogy annyira nem vagyok balfasz :)
Gyártói beszállítók leálltak vele, a kínaiak meg még nem kapták fel a fejüket. (Gondolom én...)
Őrbottyánban találtunk egy bontottat, remélem az nem lesz ilyen szivaccsá pépesedett műanyag.
Ki a fene gondolná, hogy egy 2000-es évj. négyes golfhoz lehetetlen beszerezni egy ilyen alkatrészt, miközben helyettesíteni sem lehet semmi mással. Még az Ebay-en is egyetlen darab van 100 euróért :)