Valamelyik forgalmi irodában. Évekkel ezelőtt a teherforgalom végjátékánál Gyulán is alkalmazva voltak ilyen "kerékbilincsek", a kulcs a forgalmiban volt.
A képen jól látszik a kocsi mind a négy kereke. Valamint az is, hogy semmivel sincs megfutamodás ellen rögzítve. De ez még nem elég. Ártatlan gyermekeket hagytak vele játszani.
Úgy látszik, hogy újabb változtatásokon esnek át a kocsik fővizsga után...!
Én is fotóztam nálunk Tamásiban a jó múltkor egy ilyen egy ajtós példányt csak lustaságomból kifolyólag nem tettem közzé a képét. :( De most pótlom! :)
Íme:
Az általad fotózott kocsinak mi a REV-je? Az is fővizsga után néz ki így ahogy?
A parkolói egyetemen Köln-BILK vonatokról vannak meggyöződve a kollegák. Egyesek már üzentek is a pápának ,hogy kezdje meg az aggódást mert így bizony nem lesz hazajárás :D
Anno, amikor beindult a dunai Ro-Ro, a Hungarocamion rengeteg pótkocsit újított be. Persze, mondani sem kell, az ebből az alkalomból akkor beszerzett jószágok nagy része daruzható, tehát vasúti fuvarozásra alkalmas szekér volt. És egyet sem vittek vasúton a kíséretlen forgalomban.
Annó voltak linkelve képek tartálykocsik ütközőin lévő különféle felkapásgátlókról. Talán indafoto-s linkek voltak. Próbáltam már az itteni keresőt, és a képtáras keresőt is, de nem találom a képeket. Valakinek esetleg nincsenek meg a linkek?
Mivel 760 mm nyomtávolságúak és 100 éve épp háború volt, lehet, hogy valamelyik hadivasútra kerültek. De annyira ritka a háromtengelyes kivitel, hogy jó lenne rájuk lelni.
Fura véletlenek vannak, ma szaladt el előttem Kelenföldön egy vonat csupa "OSE-CH" feliratú pőrekocsival. Sajnos nem állt meg, úgyhogy nem volt időm lefotózni .-/
Ha '41-ben készültek, akkor már nem kelhettek át Angliába: II. Világháború>Hidegháború. Lovas Gyula könyve (MÁV 1938-1945 között) is tartalmaz egy visszaemlékezést Angliába menő gyümölcsszállításról, de 1939-re datálja.
@ Mindenki aki szokott nézegetni angol teherkocsis forrásokat:
Keresnék képeket MÁV kompforgalomra alkalmas kocsiról angol területen. Jó pár kocsi volt, az angol vasútbarátoknak is biztos érdekes téma volt, nem igaz, hogy nem létezik róluk fotó.
Én inkább a kis tengelyterhelésű vonalakra gondolok, ill. a teherkocsik gazdaságos felhasználása lehetett a cél (nem egy kocsi 2/3-ig rakva, hanem két kisebb kocsi telerakva).
"It was modified by them with an end door and tailboard for use as a mobile store, this use continuing even after the main line rail connection had been severed "
Az angol eredet szerintem süt róla, ez az alvázkialakítás - ha jól gondolom - teljesen szokványos volt. Ugyanilyen alvázra csináltak mindenféle kocsit (nyitott, tartály).
Köszönöm azokat már régebben megkaptam tőle, csak telhetetlen vagyok.
Gyűjtöm az erőt arra, hogy az összes raktári képen megjelöljem az épületeket. Egy önkényes rend szerint megszámoztam őket és tervezem azt, hogy minden elérhető képen szerepeljen az ott látható épület általam adott száma. Csak hát a lustaság nagy úr.
Ilyet nem csinál senki, neked kell összehoznod valahogy. Az előző hozzászólásban lévő fedett teherkocsit a Klein Modellbahn csinálta, azt nem tudom, hogy ezt a típus a cég átvétele után kihozta-e a Roco. Albert is ilyen kocsiból csinálta őket:
Jogos a kerdes,elfelejtettem.A vagonokat h0 ban szeretnem megvalositani.
Ha rossz helyen kerdeztem elnezest erte,de itt igencsak hozzaerto topiktarsak irnak,beszelgetnek...ezert irtam ide a kerdesem es koszonom a lehetseges valaszokat.
Közlmúz, História bizottság nem tud ezekről a kocsikról (a szobrász nem nyilatkozik), vagy a parajból hámozták elő, vagy kendácsolták valahol – meg kellett volna nézni beépítés előtt például a főkeretet, de erről már lekéstünk.
"Az emlékműbe épített kocsik eredete kérdéses. Ránézésre olyan szabvány G kocsik, amelyekből több ezer közlekedett nemcsak a magyar, hanem a többi európai vasúthálózaton is. A művet készítő szobrász üzleti okokra hivatkozva nem kívánt portálunknak nyilatkozni a kocsik eredetéről, de szakértőnk szerint nem eredeti, történeti értékkel bíró, hanem talán nem is Magyarországon utángyártott torzókról lehet szó."
Ezt én nem hiszem. :)
Ha meg tényleg igaz, dobjunk már össze itt a topicban egy rövidebb vonatra valót, élményvonatozásra. :)
Már nem emlékszek pontosan (de nekem is a Nyugati rémlik), de én ilyen képeket anno Bedenek Józsi honlapjáról töltöttem le (talán ez is onnan van), szerintem ott megemlíti. Külön vannak gyűjtve a hídmérleg kocsik, ez is azokhoz tartozik.
Akkor igazából nem kell foglalkoznom vele, Pista épp úgy kontaktban van azzal, akitől én is megkérdezném. :D Attól még lehet, hogy megkérdezem, mert most már engem is érdekel. :-)
Fura jószág. Az amerikai kocsik felépítése szerintem nem ilyen. Ennek a főtartója a szélén van, a feszítőművet is oda szegecselték. Az amerikai kocsikban a főtartó rendszerint középen van, két vastag, magas profil egymás mellett. A forgóváz Diamond (Arch-bar), de abból volt Európában is. Amerikában az 1920-as évektől nem gyártották és az 1960-as években be is tiltották. De a háború után elvileg kerülhetett a környékre.
"3" Ezt a számot viselik a közös parkba be nem sorozott összes RIV és PPV forgalmú teherkocsik, amelyek "C" terhelési határa 40 tonna vagy annál több, forgóalvázasok és felemelt bérekkel kerülnek elszámolásra.
itt is kiírom, lévén hogy teherkocsik is érintettek: segítséget szeretnék kérni, Szécsey István a Ganz jóvátételre gyártott vasúti járműveiről írt tanulmányát ha valaki el tudná küldeni számomra a nyilvános e-mail címemre, nagyon megköszönöm. Vasúthistória Évkönyv. 1995. 131-161. p.
Itt pedig a román - magyar verzió 065-ös módra...!
Jelentem, hogy egyenlőre nem jönnek Tamásiba az Eas kocsik, így rá kényszerültem mást fotózni, például a gabonás kocsikat...! Ezekből és a 082-es példányokból fordul meg nálunk 21 kocsi havi két alkalommal - az 42 kocsi.
Kérdésem: az első képen látható verzióból is volt a MÁV-nak, vagy csak a második? Én eddig kizárólag az utóbbival találkoztam. Ha volt, akkor volt külön pályaszámcsoport a két (vagy több-)féle verzióknak? Miben tértek el ezek?
Azért Indiából venni a Ks kocsit kicsit meredek dolog volt. Persze segíteni kellett a felebaráti harmadik világbeli országot, de ez elég tetemes ráfizetés lehetett...
"V(h) 14, 1913-1927 wurden 2134 Wagen gebaut; 1962 wurden die letzten 6 Wagen ausgemustert. Viele Wagen wurden 1960 beim Bau des Vlmms 63 verwendet. Der Author hat zwei uralte Trixmodelle gesupert (eins davon sogar mit erhöhtem Bremserhaus, ähnlich dem G10). Unter der damaligen Art.Nr. 16125 gab es ein schönes Modell eines Vh 14 von Sachsenmodelle, jetzt möglicherweise wieder bei Tillig zu bekommen.
V 23, 1927-1935 654 Wagen gebaut, letzter Wagen 1965 ausgemustert, altbrauchbare Bauteile wie beim V14 für den Vlmms 63 verwendet. Modelle gab oder gibt es von Piko (mit erhabenen Anschriften, dafür sogar eins mit Bremserhaus), Röwa, Trix und Fleischmann. Meins stammt noch von Trix, ich habe auch nur eins.
V 33, 1936-37 27 (geschweißte) Wagen gebaut, Vmax wie bei den älteren Bauarten auch nur 65 km/h. Anfang der 60er Jahre ausgemustert. Kein Modell.
V 18 ehemlige östereichische Bauart, deutlich länger als V23, letzter 1965 ausgemuster, kein Modell.
V 90 ehemalige poln. Bauarten (mehrere verschiedene Bauarten zusammengefasst), ausgemustert bis 1966, kein Modell. Im Buch wird ein Umbau aus einem Fleischmann Vh 04 vorgestellt. Der Vh 04 selbst wurde bereits bis ca. 1952 ausgemustert, daher hier nicht dabei.
Vlmm(h)s 63, 1960 Neubau DB unter Verwendung altbrauchbarer Teile, 650 Stück gebaut. Zum Zeitpunkt der Drucklegung der Erstauflage des Buches, 1989, waren noch 15 Stück im Einsatz."
Ilyen nem , hiszen ez jól láthatóan második világháború utáni jármű, de futottak természetesen sertésszállító kocsik a MÁv járműparkjában a 2. világháború előtt és még korábban is
Kérdéssel fordulnék hozzátok: az alábbi Roco élőállatszállító vagon eredetije futhatott-e a második világháború előtt nálunk, vagy ezeket a típusú vagonokat valamikor a háború után gyártották? Előre is köszönöm a segítséget!
Egy érdekességet szeretnék a figyelmetekbe ajánlani a német Ebay-ről. A kép sajnos elég kis méretű, viszont nem sok fotót ismerek ilyen egykori olasz teherkocsikról. A link mellett a képet is bemásolom, hogy megmaradjon, ha már a link nem lesz elérhető.
Tudna valaki olyan fotót küldeni - mailcímem publikus - amelyen annak az ÖBB-s teherkocsinak az összes felirata, pályaszáma jól látható, ami a Kokszot viszi Dunából a labancékhoz!
A 27 55 206 0023-8 psz. (Hek) leselejtezett kocsi 1979. augusztus hónapban lett átadva az Országos Húsipari Kutatóintézetnek. Akkori tárolási helye: Sm. Jjü.
Nemrég linkeltek be egy cikket, amiben az etalon súlyokról volt szó. Én meg az első kérdésre válaszban linkeltem be egy cikket a mérleg hitelesítő kocsikról, abban leírták, hogy előtte hogyan csinálták.
Az etalonkocsik előtt is súlyokkal járták az országot és hitelesítették a mérlegeket. Valamelyik VASÚT újságban volt róla cikk. Meg hogy az etalonkocsikat (tulajdonképpen gőzmozdony szerkocsikat) siklócsapágyasról gördülőcsapágyasra "Újították" át.
Nem az volt a kérdés, hogy hol - ezt eddig is tudtam - hanem hogy hogyan? :-) Illetve ha az etalon kocsikat a hitelesítő mérlegen hitelesítik, akkor a hitelesítő mérleget hogyan hitelesítik. :-)
Ilyesmik, de persze most csak német kocsiról találtam gyorsan képet. Az FS logót jól lehetett látni rajtuk, kb. 20-30 kocsi lehetett össze-vissza a kétféle kocsi. Én kb. 100 méterre lehettem a hídtól.
Lenne egy tehervonatos kérdésem. A minap láttam a Soroksári út feletti hídon egy olyan vonatot, amit egy MMV(*?) Csaurusz húzott és csupa olasz gabonás kocsiból állt, vegyesen két- és négytengelyes barna Tds/Tads(?) önürítős kocsikból állt, feltételezem, hogy gabonásak. Milyen gyakran jár ez a vonat, honnan hová és mit visz?
*? Nem követem a fejleményeket, hogy melyik cégből mikor mi lett/lesz, megvan-e még, de olyan festésű volt.
És azt esetleg tudja valaki, hogy az Yg 117 1249 -> 971 0032 -> Ygl 99 55 9380 532-9 "Terhelési próbakocsi" pontosan mit is csinál, mire szolgál? Mintha valamit darut emlegettek volna...
Pontosítok, még mindig a józsefvárosi mérleg az etalon. Épp ma volt is egy hitelesítő mérés, sajnos mire elolvastam az üzenetet, már visszafelé tartott a menet.
A kérdést két MÁV-os utasítás szabályozza, az 1987-es Mérlegutasítás (C.5. sz. Vasúti fuvarozásnál használatos mérlegelő berendezések üzemeltetése), és a némileg újabb, 2006-os D.9. Vasúti járműmérleg műszaki utasítás. Nekem egyik sincs kéznél, így konkrét értékeket nem tudok, de a MÁV könyvtárban mindkét könyv megtekinthető.
Az viszont biztos, hogy egy 400 km-es út alatt nem kopnak a kocsi kerekei számottevően. Maga a gördülésből, illetve súrlódásból adódó kopás elhanyagolható. A fékezésből eredő kopás már komolyabb tényező lenne, de épp emiatt a mérleghitelesítő kocsik fék nélküliek.
A hitelesítő kocsikat hitelesítő mérleg pedig, úgy tudom, Józsefvárosban megszűnt, helyette Ferencvárosban épült egy új, korszerű, dinamikus járműmérleg.
Pontosan én sem tudom a részleteket, de a lényeg, hogy nincs fékezve a kocsi pontosan amiatt, hogy ne kopjanak a kerekek. A mérlegkocsik hitelesítésére pedig Józsefvárosban volt egy hitelesítő kocsi hitelesítő mérleg - a működését nem tudom, és azt sem, hogy megvan-e még.
Itt van egy cikk régről az első ilyen kocsik megjelenéséről, ebben sok mindent leírnak - lementhető formában:
Tudja esetleg valaki, hogy a vágányhídmérlegek hitelesítése hogyan zajlik? Hány Kg a minimál mérési tartomány érték, mennyire meghatározható ennek a pontossága? Kérdezem ezt amiatt, hogy jómagam is foglalkoztam mérőeszköz felügyelettel, és minden kalibrálást az országos etalonra vezethetünk vissza legközelebb. De egy ilyen vasúti vontatmánynak kopnak a kerekei, ami mondjuk egy 400km-es túrán tippem szerint akár 0,2-0,3 kg-ot jelenthet négy tengelynél, ha a sok kitérő, és félreállítás miatt is sok a az ív, vagy a kocsit nem ismerve, éppen fékezés esetén...
Vagy ha van bármilyen más -kérdezném- milyen egyéb tényező merülhet fel?
Szóval ezek a vágányhídmérlegek milyen pontossággal működtek, működnek, és ezeket a próba kocsikat ki hitelesíti? A mérlegek milyen pontosságúak?
Ezeket ilyennek gyártották. Nyilván próbálták az alkatrészeket optimalizálni, ezért adja magát egy nyitott kocsi főbb részeinek felhasználása. Ennél ami spéci dolog az a kőballonok számára kialakított "fészek".
Azt nem tudom, hogy ez a kocsi lengyel gyártású/eredetű-e vagy volt német kocsi? Itt van egy pfalzi BASF kocsi (Epoche 1) és egy DRG-s (Epoche 2) a Güterwagen Archiv-ból (Topfwagen), a lengyel kocsi erősen ez utóbbi rajzára hasonlít (a fotón másmilyen kocsi van három keresztmerevítővel a kettő helyett).
Sajnos ilyen rajzot weben nem találtam. Talán akad valakinél újabb bővebb jellegrajz albumban. Vagy egyéb kiadványban. Pl. a konténeres kiadványban is sok info bene van. Ezért gondolom, másban is előfordulhat.
Konkrétan önköltséges volt, vagyis ingyenes az ilyen belső szállítás.
Viszont nem tudom, hogy van manapság. Ma már nem látsz zöld kocsikat, de az alkatrészek azért utazgatnak, RCH-s kocsikon, valószínűleg ma már fizetős lett a biznisz.
"Tagps is van szürke kék és téglavörös, azt se értem miért."
Tagps eredetileg szürke és vagonvörös is volt. A kékek a Tagps-y sorozatba tartoznak, a felújításuk meg szintén a kékítő korszakba esett (szerintem, de cáfoljatok meg).
"A rakodáshoz a tetőt nyitott állapotban útban volt, vagy miért lett lebontva?"
Köszönöm a webről nekem is ezek a képeim vannak, meg, amik itt a fórumban is forognak. Jobbára a legjobb állapotú webes kép a gyári fotó. De erre a válaszra számitottam a felépétéséből adódóan, csak az miért jó ha a megrendelő áruja ázik? A rakodáshoz a tetőt nyitott állapotban útban volt, vagy miért lett lebontva?
A kékről azt hittem jelez valamit. Pl Tagps is van szürke kék és téglavörös, azt se értem miért.
Tartályhoz sajnos nem ez a rajz való. A jellegrajz albumból nekem is megvan ez. Későbbi Zes tipus. a Zs picit pufibb a végén ;)
Az alábbi kérdéseim lennének Tals kocsival kapcsolatban: A széria még használatban van? Miért kék és nem téglavörös az alapszíne? Igaz az, hogy a sorozat nagy része tetejét vesztve Fals kocsira lett átépítve és átfestve? (Vasúti dolgozótól hallottam)
Van valakinek jó minőségű fotósorozata erről vagy négytengelyű (YC25 forgóvázú) trafó szállító kocsiról? (modellezéshez kellene)
Tárolni szoktak Komárom-Rendezőben, Soroksári út rendezőben, Ferencváros Nyugati rendezőben és Szolnok-Rendezőben is, a mennyiségük változó. Néha egy sincs, néha 10-20-40 kocsi is áll ott.
Az Alcüfernek elég sok kocsija van, darabszámot nem tudok, de kettőnél több, az biztos. Bár az elmúlt években jópárat szét is vágtak.
A képre volt külön szövegként ráírva? Az más, ott szinte biztosan az tévedhetett, aki ráírta. Azt hittem, a fényképen ábrázolt kocsi volt KOV-nak feliratozva eredendően.
Először is azt szeretném kérdezni, hogy meg tudjátok-e mondani, hogy jelenleg az ország területén vannak-e ( és hol? ) tároláson vagy szétvágásra váró Eas, illetve Eacs kocsik?
2008. és 2009-ben igyekeztem sokat le fotózni de még van hiányom bőven. :(
Másodszor azt szeretném kérdezni, hogy a Kelet-Trans 2000 Kft. - nek mióta vannak meg az Eas 37 55 596 1200 - 1233 pályaszám csoportú teherkocsijai - és hogy valóban ez a 34 db kocsijuk lehet amelyeket átvettek a MÁV-tól?
15 db kocsiról már sikerült képet készítenem, de a többi még hiányzik! Némelyik kocsin olvasható az eredeti pályaszám is az alvázon.
Valaki meg tudná mondani, hogy melyek lehettek az eredeti pályaszámok a MÁV állagból?
Ha kell megírom, hogy melyeket tudom és hogy melyek hiányoznak.
Érdekelne fotó a balesetet szenvedett Eas 37 55 596 1211 pályaszámú kocsiról ha lenne valakinek! Sajnos ezt már nem tudom fotózni, mert már szét vágták, így az eredeti pályaszáma is rejtély lesz előttem... :(
Harmadszor azt szeretném kérdezni, hogy az AL-CU-FER Kft. - nek Moha- Rakodó állomáson valóban 40 db Eas 33 55 595 0000 - 0039 pályaszám csoportú teherkocsija van - ( vagy esetleg még több? ) - amelyeket átvettek a MÁV-tól?
Ezek közül még eddig csak 2 db kocsiról sikerült képet készítenem, de a többi hiányzik! Némelyik kocsin olvasható az eredeti pályaszám is az alvázon.
Valaki meg tudná mondani, hogy melyek lehettek az eredeti pályaszámok a MÁV állagból?
Nem K.O.B. volt az a "KOV", mint abban a 2003-as hozzászólásban OKU30 is írta? Kaschau-Oderberger Bahn, csak rosszul emlékszel?
OKU30 13 évvel ezelőtti hozzászólásával abban is vitatkoznék, hogy nem festették fel a KBD cégjelet. Ha vesződtek azzal, hogy elverjék a főtartón a KsOd cégjelet és beüssék helyette a KBD-t, biztosan felfestették a kocsira is.
A KBD elnevezést szerintem nem csak 1920-tól 1921-ig használták, mint OKU30 írta, hanem már az impériumváltáskor, 1918-tól. Az a három év elég sok, elég arra, hogy pl. egy nagyjavításkor nekiálljanak cégjelet átütni.
Biztos nem KDB-t írtál, ugyanis én a KOV-ot kifogásoltam, mivel az volt egy fényképre írva. (Csak arra nem emlékszem, hol láttam azt a képet...) Én ezzel KDB-s társasági megnevezéssel csak tegnap találkoztam először. Egyébként ez egy érdekes információ a KDB-vel kapcsolatosan, amit szintén tegnap találtam a régi hozzászólások között:
Kérdezem a nálamnál eszesebbeket. Ezen a kocsitípuson a szélső oldalfalrészek is ajtók és eltolhatók-e, vagy csak a két középső részt lehet széjjelhúzni?
Egyszer, amikor azt írtam, hogy egy régi képen a Kassa-Oderbergi Vasutat tévesen KOV-nak írták, akkor fantal azt írta, hogy márpedig igencsak lehetséges az a jelölés.
Most itt az ellenkezőre a bizonyíték: ott virít nagybetűkkel, hogy KsOd.
Y fősorozatú kocsit ritkán továbbítanak klasszikus tehervonattal. Azoknak megvan a maga helye, szerepe egy egységben, gépláncban. Ezek általában együtt mozognak.
A hosszúsínszállító szerelvényt nem szabad megbontani, így ennek kocsijai is ritkán sorozódnak más vonatba.
Na de viszont az F fősorozatú köves, dozátoros kocsik! Azok bizony rendszeresen előfordulnak "csak úgy" tehervonatban, kettesével, hármasával, sokasával. Persze sokszor vannak irányvonatban is, elmondásod szerint te főleg ezeket a szerelvényeket szoktad látni feloszlatva, azaz mozdony nélkül.
Állomáson állva komplett dozátorost (vegyes zöld és barna kocsikkal) meg sínszállítót gyakran látok, de ezekkel eddig mozdony nélkül, nem menet közben találkoztam, és egységes szerelvényként, egyéb kocsi nélkül. Ilyet fotóztam is többször. Gyakran látni még ugye gépláncokban zöld kocsikat, meg a felsővezetékeseket is, meg ugye a daruvonat, ilyet láttam már nyílt vonalon ill. menetben, de ezek mind speciális kocsik/szerelvények, szerintem soha nem fordulnak elő normál tehervonatban.
Szintén láttam többször állomásokon néhány pályaépítőkhöz tartozó kocsit (a divi által is kérdezett Ypl kocsik). Mivel ezek általában 1-2-3... kocsi, elképzelhetőnek tartom, hogy ezeket nem önálló vonatként, hanem normál tehervonatba sorozva közlekedtetik, de én még nem találkoztam ilyennel. És ugye ha csak egy kocsiban szállítanak valamit, nyilván azt sem szólóban továbbítják, de én még ilyet sem láttam. :-)
Ja, és a zöld kocsi lehet sárga, barna, fehér, fekete stb... :-)
Viccet félretéve mindenkinek köszönöm. Én is pont azért kérdeztem, mert pft-s, gyomirtós vonaton kívül nem emlékszem zöld kocsira, de én is keveset vagyok vasút közelében.
Na jó, de az etalon kocsikkal nem szállítanak. Sínszállítót és dozátorost sem láttam úgy, hogy tehervonatban más - normál - kocsikkal vegyesen lett volna, csak mindig tisztán azonos kocsikkal együtt. Azt én persze nem látom, hogy esetleg a vonatnak sima tehervonati száma van.
Ezeknek a kocsiknak más a díjszabása - vagymiaszösz - mint egy normál teherkocsinak? Tehát ha mondjuk egy nagyobb alkatrészt kell szállítani a műhelyből egy fűtőházba, akkor olcsóbb, ha üzemi kocsival szállítják (és így törekszenek is erre), vagy lehet akár normál kocsival is, mert tök mindegy?
Amit írtam, az nem vélemény, hanem kiegészítése annak, amit ő teljesen jól írt. A sértődés okát egyszerűen nem értem, nem vitáztam vele, nem mondtam ellent, úgyhogy részemről no comment...
"""Egy ilyen üzemi jelű kocsival amúgy mit szállítanak, vagy mire használják őket?"""
1)Minden olyan áruféleséget szállítanak vele, amit a normál közforgalomban is szabad. Aminek a szállítását tiltják vagy feltételekhez kötik a díjszabásban, azok a kitételek egyaránt vonatkoznak a "ződ" kocsikkal történő fuvarozásra is.
2)A jármű kialakítása határozza meg a célfeladatát. Áruszállításra, anyagtárolásra, személyszállításra, lakókocsinak.
A 27031 hsz-em tekintsd tárgytalannak, mert valakinél aki többet töltött a kocsik közt nem tetszik neki. Sajnálom hogy irtam. Nem fog többet előfordulni. Igaz nem régi a nickem, de csak azért mert mert a régibe sajnálatos okból való kihagyás után a zindex nem enged belépni. Ide nem sokat irtam, de nem is fogok! Áldott adventet boldog karácsonyt mindenkinek!
Ok! Elnézésedet kérem hogy bele mertem ugatni! Esküszöm nem fog többet előfordulni, mert meghajlok nagyságod előtt! Gondolom te nem 44 évet hanem többest szolgáltál a sinek világában a kocsik közt.
És vannak olyan kocsik is, amik el se mozdulnak, tárolásra, raktározásra vagy lakókocsiként használják őket, és vannak amik belső anyagmozgatásra vannak, és nem hagyják el pl. a fűtőház területét.
Az üzemi célra lekötött kocsikban csak és csakis a vasút belső szállítására lehetett használni a kocsi jellegének megfelelő rakománynak. Pl. pályafenntartási anyagok, járműjavítók anyagellátása, telephelyek egymás közötti anyagforgalma, stb. Vonatba sorozás feltétele azonos volt a közforgalmú kocsikkal. (Figyelembe véve az esetleges feliratozást) Persze voltak amelyek csak meghatározott sebességgel közlekedhettek (pl. 40 km/h) akkor vagy csak ilyen sebességű vonattal, vagy különmenetben lehetett továbbitani. Ezek felett meghatározott szakszolgálat diszponált, igy ezek a kocsik berakó heylre eljuttatása (feladás, elszámolás) az ő feladatuk volt.
Keleti kerékeszterga műhelyben forgácsos kocsi. A kép ebben a hónapban készült, de a kocsi már nagyon régóta ott van.
Az előző pályaszáma: 40 55 537 1097-2.
Az eredeti (12 jegyű) pályaszámot nem tudom, de az 1962. évben, Amszterdamban gyártott 2 tengelyes nyitott kocsik az 500-as sorozatba, és azon belül a 7764-8078 pályaszámtartományba esnek. Ez alapján valószínűsíthető, hogy ez egy jó állapotban lévő, eredetileg E sorozatú kocsi (vonatnemváltó nincs rajta).
A múzeum világosszürke hűtőkocsi modelljén fekete a felirat. De a fényképek szerint már eredetileg is voltak sötét hűtőkocsik fehér felirattal, mind sörös, mind pedig hússzállító kivitelben. Kérdés persze, milyen szín volt az a sötét!
Egy ilyen üzemi jelű kocsival amúgy mit szállítanak, vagy mire használják őket? Illetve milyen vonatban fordulhatott elő, bármiféle tehervonatba besorozható vagy valamilyen módon különleges eljárásban részesül?
Erről a kocsiról keresek jobb élesebb felbontású képet. Annyit sikerült kiolvasnom belőle, hogy fűtőolajt szállított és a pályaszáma 33 55 714 4517 0 talán.
A tied mikori fotó? Át tudnád küldeni, csak dokumentum jelleggel?
Gumidani képén 2009 márciusában zöld, és van egy szkennelt képe is nem tudom mikor (nyilván korábbi, mint a digitális kép), ahol kimondottan sötétzöld.
Én még a vagonvöröset sem zárnám ki. De akármi is lehet. Különös tekintettel arra, hogy a felirat szerint az Ittasellátó csak jégtárolásra használta a kocsit.
Kár hogy a Tcs kocsikat is ész nélkül szétbarmolászták, és nem lett megőrizve egy sem muzeális célra. Nem tévelyeg valami mellékvágányon mégis egy valahol?
Keletinél volt egy Es kocsi, amiben a nemrég tárgyalt savhordós kocsiba passzoló tartályokat tartottak. Erről a kocsiról nincs véletlenül jó minőségű fotód??
Üzemi kocsiként még előfordulhat, lásd a már említett kocsit Kőbánya-Felsőn, de gondolom ezek mind zöldek. Hat évvel ezelőtt Sopronban fotóztam egy GySEV kocsit (barna, nem üzemi), nem tudom, azzal mi lehet?
Köszi! Igazából nem voltam tisztában, mikortól festették telibe a kocsikat. Ezek a kocsik engem nosztalgiával töltenek el. Gárdonyban nem volt nap, hogy ne állt volna egy tehervonat az V. vágányon. Az első vágányon meg, ősszel mindig egy Pft. szerelvény tanyázott. Mindig szívesen nézegettem ezeket a kocsikat.
Mivel eddig nem válaszolt senki, ezért megpróbálom, hozzátéve azt, hogy a kombinált szállítóegységekkel nem foglalkoztam, így a tévedés lehetősége fennáll.
A kérdéses felirat jelentése az, hogy a kocsi nem felel meg maradéktalanul az UIC 596-6 döntvény feltételeinek (pl. a rakfelület magasabb, stb.), ezért a kocsin pl. a MÁV vonalain csak olyan cserefelépítmény szállítható normál küldeményként, aminek az UIC-kódszámtábláján a kódszám legalább 2-vel kevesebb, mint a továbbítási útvonalra vonatkozó mértékadó profilszám.
Részletesebben a Rakodási Szabályok 2. kötetében, a 9. fejezetben (A kombinált forgalom szállítóegységei):
Ezzel kapcsolatos még a Hálózati Üzletszabályzat 3.2.1-1. sz. melléklete, a MÁV-nál a kombinált forgalom szállítóegységeinek továbbítási feltételeiről:
Magasságukat az UIC 596-6 sz. döntvény szerinti UIC kódszámtáblán a "C" betűjel mellett feltüntetett két, illetve háromjegyű számokkal jelölik.
A legfeljebb 2550 mm szélességű cserefelépítményeknél a betű utáni két számjegy azt fejezi ki, hogy egy 1175 mm rakfelület magasságú kocsira rakott minimális magasságú cserefelépítménynél hány cm-rel magasabb fuvarozható. A legfeljebb 2600 mm szélességű cserefelépítményeknél a betű utáni három számjegy azt fejezi ki, hogy egy 330 mm fiktív rakfelület magasságú kocsi esetén milyen magas lenne a cserefelépítmény (mintha félpótkocsi lenne zsebes kocsin.):
Pld.: a vonal kódszáma C 35
rakfelület magassága 117,5 cm
minimális cserefelépítmény magassága 245,0 cm
megengedett magasságkülönbség 35,0 cm
megengedett sarokmagasság 397,5 cm
Pld.: a vonal kódszáma C 365
fiktív rakfelület magassága 33,0 cm
cserefelépítmény fiktív magassága 365,0 cm
megengedett sarokmagasság 398,0 cm
A cserefelépítmény kódszámtábláján ebben az esetben a C" betű mellett 35, ill. 365ös, vagy annál kisebb szám szerepelhet.
Igen, értem. Itt azonban az első és második kocsin is van valami fecni, de nekem egyik sem tűnik útirány bárcának. A nagyított képet nézve legalább is.
Stimt. Az útirányt meg a gép honos fűtőházát nem is vitatom. Ami feltűnt, hogy a bárcatartókban nincs semmi a kocsikon. Úgy véltem ha rakott, akkor ezt látni kellene, nem?
Nem. A vonat Fehérvár felől halad Dinnyésnél Gárdony (Pest) irányába, ami a rakott Moha-Orosháza vonatnak felel meg. Más ilyen vonat akkoriban nem volt a környéken (a 30a-n egyébként is ritka volt az ilyen vonat), azt meg nem hinném, hogy pont egy bontóba vonuló szerelvényt kaptam el. A mozdony is fehérvári, ami szintén az orosházi vonatot igazolja.
Én is láttam már bajor kőagyagtartályost páratlan számú ballonnal, ott a fékezőfülke a hiányzó ballon helyén volt.
(A link nem jó helyre mutat, a képre meg egy spirituswagen került)
A 8 ill. 9 tonna terhelési határ lehetséges, hogy csak adminisztratív korlátozás volt, mert a rendszeres közlekedés útvonalán volt egy alacsony tengelynyomásra engedélyezett szakasz. " 4500 kg egykerék terhelésű " vonalak nagy számban voltak a magyar vasutakon akkoriban. Ha jól tippelem, akkor a kocsik olyanok voltak mint a képen látható, csak egy-két tartályt kivettek, célszerűen a kocsi közepéről.
OFF Az adminisztatív súlykorlátozást a mai napig alkalmazzák, például a típusra tervezettnél rövidebb útvonalakon közlekedő utasszállító repülőgépeken, hogy olcsóbb legyen az üzemeltetés az alacsonyabb átrepülési és repülőtéri illetékek miatt
Emlékeim szerint a 70-80-as években harckocsiszállító pőréken Rmms? szállítottak sódert. Alacsony deszka oldalfalak voltak a kocsikra eszkábálva, amelyek a plató szélénél beljebb voltak, mai fejjel úgy gondolom a beszúrható rakoncák tartották a deszkákat.
Örömmel láttam, hogy vannak adatok a M.Á.V. savtartályosról, köszönet érte de valami nem kerek a sorozatjellel.
A kocsin R 504561 psz. van felfestve az adatok között Rn 504561. Az n melléksorozatjel tudtommal nagy befogadóképességű kocsit jelölt, ez meg csak 10t-ás. Mondjuk ha a 10 db. á 1000 literes tartályt megrakták a felírt sósavval, az már több mint 11 tonna
A matricát még nem tudtam megrajzolni mert a magyar felirattal is van problémám.
Minden feliratot gondosan szimmetrikusan festettek fel, de a "Bécsi osztr. vasútforgalmi intézet" felirat nagyon aszimetrikus lenne, pedig ez a német felirat fordítása.