Keresés

Részletes keresés

mcg Creative Commons License 2015.04.29 0 0 419267

Amíg nem látunk kiszerkesztett menetrendet és állomási üzemtervet a jelenlegi és a jövőbeli menetrendekre, addig az ötletelgetés önmagában nem sokat ér. (az alap forgalmász duma, hogy mindenhol legyen két vágány, ahol nagy a forgalom, ott négy; nyilván kedvező lenne, csak legyen aki fizeti)

Amíg azt sem tudjuk mit is akarunk, hogyan lehet bármilyen menetrendi tanulmányra alapozni? :)

 

Elviekben a tejgyári kihúzó visszakötése a nyíltvonalba (akár 800-as keresztkapcsolattal mindkét vágányba) már eleve sokat segítene/segített volna a keresztbejáratásokon, főként ha nem lenne ördögtől való, hogy egy-egy tehervonat Kelenföld 2. vágányon közlekedjen. Ez persze nem fért bele a 2007-2013-as többszáz milliárd forintos büdzsébe, sem sajnos Kelenföld állomás többmilliárdos átépítésébe.

Még egyes kurrens jelzők áthelyezése sem pár méterrel..:(

 

Azonban meg lehet érteni, hogy miért nem: az ilyen "kisköltségű" fejlesztéseket senki nem támogatja:

1. félnek, hogy a majdan beszántás és sóval behintés utáni, utolsó síncsavarig történő teljes újjáépítés majd éppen ezért nem fog bekövetkezni.

Mert abban a tévhitben élnek, hogy mindent teljesen újjá kell építeni..

 

2. mindenkinek van egy ötlete a forgalmi technológiára, vágányok számára, kitérőkapcsolatok kialakítására, amelyben valószínűleg nincs konszenzus, hogy hogyan lenne a legjobb.

Szerintem még azt se tudják ki si az illetékes benne...:)

 

Általánosságban is elmondható, hogy a kapacitáshiányt (ha van) nem a vonal okozza, hanem az állomások, gondolok itt elsősorban Ferencvárosra.

Önmagában a kapacitás nem az infra korlátozza egymaga, hanem pl. a vonatkozó utasítások, azok legtöbbször sokkal jobban is, mint amit az infra tud. :(

 

Ha megépülne a Vágóhíd megállóhely, az természetesen tovább csökkentené a kapacitást.

Természetesen az is igaz, hogy egy ilyen nagyon fontos állomásköz akár egyik vágányának kiesése is igen nagy bajt tud okozni, tehát már zavarérzékenység szempontjából sem lenne rossz 3 vágány, de én úgy tapasztalom, hogy nem ez az állomásköz szokott a leggyakrabban lerobbanni.

Vagy csak nem verik nagy dobra...

 

Valószínűsíthető azonban, hogy a híd átépítését nem lehet egy 3. híd (akár ideiglenes) felépítése nélkül megoldani, mert itt még 7 napig sem lehet forgalmat szüneteltetni, mint Szajolban. Tehát amennyiben a hidász szakma úgy dönt, hogy a híd átépítésre szorul, azonnal jön a 3. vágány, legalább a hídon. Ezzel minden bizonnyal megépül az ország legdrágább szöktetővágánya. :)))

Ki nem mondva, de vannak akik ezt akarják. De ez szöktetővágány nem lenne, mert ezen elképzelések szerint az új híd csak annyit szolgálna, hogy oda áthajtják a jobbot amíg az a híd épül...

 

Ez pedig - ha legalább Fradiba be lesz kötve - annak ellenére is tudhat többlet kapacitást adni, ha nem lesz Kelenföldig 3 vágány: amíg a páros ablakos áthalad Fradin és az új hídon, már elkezdhet 5-tel kimászni a tehervonat Nyugati rendezőből a jelenlegi jobb vágány hídjára, mire odaér a híd budai hídfőre, az ablakos mögött fel is szabadul a térköz.

Kérdés, ehhez FC végpontja is átépülne-e, mert az hazánkban nem evidens..:)

Előzmény: DJ. Bakter (419262)
_Nyuszi Creative Commons License 2015.04.29 0 2 419266

Peti, ez nagyon cuki volt.

:DDDDD

 

Ha nem írnál legalább tíz éve ide, azt hinném, valami érdeklődő "sulinetes" vagy. :D

Előzmény: v_peti (419265)
v_peti Creative Commons License 2015.04.29 0 0 419265

Nem is tudtam, hogy ott iparvágány van, azt hittem, az a most megépülő 3. vágány kezdete.

Előzmény: General Specific (419260)
DJ. Bakter Creative Commons License 2015.04.29 0 0 419264

Az előző hozzászólásomban rosszul írtam, itt két független hídszerkezet van. Ezek cseréje egyesével megoldható, addig ugyebár egyvágányozás lenne (ekkor mindenképp szükséges lenne a budai partra egy keresztkapcsolat), vagy az általad említett 3. híd is szükséges. De mivel már évtizedek óta nagy álom a háromvágányosítás, úgy néz ki, hogy belevágnak.

Előzmény: Izsó001 (419263)
Izsó001 Creative Commons License 2015.04.29 0 0 419263

A legnagyobb tisztelettel ha szabadna itt egy gondolat:

Nem lehetséges, hogy ez az egész egyelőre csakis arról szól, hogy a híd egyébként is szükségessé váló teljes átépítése miatt, a keresztmetszet további szűkítésének elkerülésére épülne az a harmadik híd? Amint kész, elbontanak/átépítenek egyet a meglévőkből, aztán ha az elkészül, akkor a maradék elbontásra, vagy - ha akkora lesz koncepció a 3 vágányosításról - átépítésre kerül?

DJ. Bakter Creative Commons License 2015.04.29 0 1 419262

Amíg nem látunk kiszerkesztett menetrendet és állomási üzemtervet a jelenlegi és a jövőbeli menetrendekre, addig az ötletelgetés önmagában nem sokat ér. (az alap forgalmász duma, hogy mindenhol legyen két vágány, ahol nagy a forgalom, ott négy; nyilván kedvező lenne, csak legyen aki fizeti)

 

Elviekben a tejgyári kihúzó visszakötése a nyíltvonalba (akár 800-as keresztkapcsolattal mindkét vágányba) már eleve sokat segítene/segített volna a keresztbejáratásokon, főként ha nem lenne ördögtől való, hogy egy-egy tehervonat Kelenföld 2. vágányon közlekedjen. Ez persze nem fért bele a 2007-2013-as többszáz milliárd forintos büdzsébe, sem sajnos Kelenföld állomás többmilliárdos átépítésébe.

Azonban meg lehet érteni, hogy miért nem: az ilyen "kisköltségű" fejlesztéseket senki nem támogatja:

1. félnek, hogy a majdan beszántás és sóval behintés utáni, utolsó síncsavarig történő teljes újjáépítés majd éppen ezért nem fog bekövetkezni.

2. mindenkinek van egy ötlete a forgalmi technológiára, vágányok számára, kitérőkapcsolatok kialakítására, amelyben valószínűleg nincs konszenzus, hogy hogyan lenne a legjobb.

 

Általánosságban is elmondható, hogy a kapacitáshiányt (ha van) nem a vonal okozza, hanem az állomások, gondolok itt elsősorban Ferencvárosra. Ha megépülne a Vágóhíd megállóhely, az természetesen tovább csökkentené a kapacitást.

Természetesen az is igaz, hogy egy ilyen nagyon fontos állomásköz akár egyik vágányának kiesése is igen nagy bajt tud okozni, tehát már zavarérzékenység szempontjából sem lenne rossz 3 vágány, de én úgy tapasztalom, hogy nem ez az állomásköz szokott a leggyakrabban lerobbanni.

Valószínűsíthető azonban, hogy a híd átépítését nem lehet egy 3. híd (akár ideiglenes) felépítése nélkül megoldani, mert itt még 7 napig sem lehet forgalmat szüneteltetni, mint Szajolban. Tehát amennyiben a hidász szakma úgy dönt, hogy a híd átépítésre szorul, azonnal jön a 3. vágány, legalább a hídon. Ezzel minden bizonnyal megépül az ország legdrágább szöktetővágánya. :)))

 

Ez pedig - ha legalább Fradiba be lesz kötve - annak ellenére is tudhat többlet kapacitást adni, ha nem lesz Kelenföldig 3 vágány: amíg a páros ablakos áthalad Fradin és az új hídon, már elkezdhet 5-tel kimászni a tehervonat Nyugati rendezőből a jelenlegi jobb vágány hídjára, mire odaér a híd budai hídfőre, az ablakos mögött fel is szabadul a térköz.

Előzmény: General Specific (419260)
Lovrin Creative Commons License 2015.04.29 0 2 419261

 

A tendernyertes tervező cég 3 millió euróból találná ki mik a lehetőségek, nehogy már beleszakértsenek. Te már most megmondod hogy lehetetlen meg hogy el fogják baltázni, meg fel is vázoltad a 2-3 lehetőséget hogy nem fog sikerülni.

Előzmény: General Specific (419260)
General Specific Creative Commons License 2015.04.29 -1 0 419260

A Bartóktól szinte néhány méterre ér véget, a google-n is jól látszik.

 

Engem jobban izgat, hogy a Sárbogárdi - Dombóvári utak mentén, azaz ahol a sínek egy igen magas töltésen mennek, hol fér el a harmadik vágány?

Mert jelenleg kb. sehol.

 

Két dolgot tehetnek:

 

1. kiszélesítik a töltést, és ezzel a fent nevezett utakat kb megszüntetik.

2. "kiegyenesítik" a töltést, azaz valami bitang támfalat építenek, ami elbírja az igen komoly vonatforgalmat (számban és tonnában is). Nem lenne olcsó...

 

A 3. verzió, hogy a Déli összekötőn megcsinálják a 3. vágányt, de Budán tovább nem, amivel adnak a szarnak egy pofont, mert marad egy komoly szűkület Klf és a híd közt.

Ez lenne a legmagyarosabb, és szerintem sajnos legreálisabb megoldás a következő kb évtizedre... :-(

 

Előzmény: v_peti (419259)
v_peti Creative Commons License 2015.04.29 0 0 419259

A 30a/40a bújtatásnál még 3 vágány van, de a Bartók kereszteződésénél már csak 2. Akkor hol az a tejgyári iparvágány?

Előzmény: v_peti (419258)
v_peti Creative Commons License 2015.04.29 0 0 419258

Az hol van?

Előzmény: Törölt nick (419257)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.28 0 0 419257

A tejgyári iparvágány maradéka a részben megvan...

 

kb. 1,5 km hosszú lehet a felvételi épülettől...

Előzmény: M63 010 (419255)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.28 0 0 419256

V0 tervezése mennyibe került?

 

Ki járt jól a tervezéssel?

 

Itt a 3 milliárd csak a tervezés költsége?

 

Ezzel ki jár jól?

 

Egy jó könyvelő csak annyit kérdez , mennyi legyen?

 

Kapacitásbővítés amúgy jó ötlet csak tervezünk, tervezünk megvalósulás esélye egyenlőre hol tart?

Előzmény: Rangun (419251)
M63 010 Creative Commons License 2015.04.28 0 0 419255

Na ja, hiányszik egy szakasz Kelenföldtől a hídig.

 

 

Előzmény: ajm (419254)
ajm Creative Commons License 2015.04.28 0 0 419254

A tervezés mindössze a híd átépítésére szól, a 79-91 szelvények között! A 3. vágány bekötésének a szándéka a jobb vágányba nekem azt jelzi, hogy még szó sincs annak megépítéséről az egész állomásközben.

Arra lenne jó - ha a megállót is megépítenék a híd után - hogy az S36, G43 elé kilökött tehervonat blokkot adjon, amíg a személy megáll:-)

Előzmény: M63 010 (419253)
M63 010 Creative Commons License 2015.04.28 0 0 419253

Miért?

Előzmény: ajm (419252)
ajm Creative Commons License 2015.04.28 0 0 419252

— az új, 3. vágány általunk vázolt, jelenlegi jobb vágányba történő bekötése esetén a biztosítóberendezések szükség szerinti átalakításának tervezése.

 

Ez egyenlőre csak szépségtapasz!

Előzmény: Rangun (419251)
Rangun Creative Commons License 2015.04.28 0 0 419251

Ez lett volna eleve a kézenfekvő, nem a méregdrága, és felesleges V0.

Előzmény: v_peti (419250)
v_peti Creative Commons License 2015.04.28 0 0 419250

Na végre egy jó ötlet. Úgyis eléggé szívás a Fradinak Kelenföld leépítése és az átlós vonatok számának növekedése. Így legalább könnyebben kezelhetővé válnak a problémák. Csak az a kérdés, hogy ha 3 vágány megy egymás mellett, akkor hogyan lesz két vágány közé besuvasztva a leendő Lágymányosi megálló. Vagy a híd után rögtön egy S-alakú ívvel jobbra fog kitérni?

Előzmény: Ashi Valkoinen (419249)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2015.04.28 0 0 419249
hmsoft Creative Commons License 2015.04.28 0 1 419248

Ezen a környéken volt a filmmel kapcsolatban némi eszmecsere.

 

hm

Előzmény: trizs77 (419245)
manhattani Creative Commons License 2015.04.28 0 0 419247

Ahol nincs felsővezeték, hogy veszélyeztessen, ott konténer hull a magasból.

Előzmény: trizs77 (419246)
trizs77 Creative Commons License 2015.04.28 0 0 419246
trizs77 Creative Commons License 2015.04.28 0 0 419245

https://www.youtube.com/watch?v=8IOfbQIBW4s

 

 

Előzmény: hmsoft (419240)
sssey Creative Commons License 2015.04.28 0 0 419244

A személykocsik hol maradtak? :-)))))

 

sssey

Előzmény: hmsoft (419240)
jwkllr Creative Commons License 2015.04.28 0 0 419243

sok

 

Előzmény: hmsoft (419240)
manhattani Creative Commons License 2015.04.28 0 0 419242

Ha vasúti videófelvételen folyamatos morgás hallatszik, az azért van, mert a felsővezeték mágneses tere hat a kamera elektrodinamikus mikrofonjára, és jelet indukál benne, a felsővezetéktől akár több tíz m távolságra is.

 

Izgalmas lehet olyan helyen lakni, ahol állandóan ekkora térerő van. Ezen valamit segít a Föld banán alakja :-)

Előzmény: gysevic (419241)
gysevic Creative Commons License 2015.04.27 0 0 419241

Én is azt hittem...

 

Az építőiparban sok "problémás esettel" lehet találkozni,a ház leárnyékolásától kezdve az ágy helyének ingával való kitűzéséig... :-)

 

De a vasúti villamos felsővezetékekhez visszatérve: A villanyszerelői szakmában használatos zörgős-csipogós feszültségkémlelő csodamasina azért képes volt megszólalni a táskában az állomás peronján - valamiért anno felette húzták a megkerülő vezetéket,meg ugye mindkét szomszédos vágány felett van felsővezeték is - de távolabb már nem. Csak szigorúan az állomás területén,a vágányok közelében jelzett.

Előzmény: vrobee (419236)
hmsoft Creative Commons License 2015.04.27 0 0 419240

Akárhogy nézem, ez valamivel több mint kétezer-egyszáz tonnányi VL11-es. :) (A helyszín a moszkvai körgyűrű, ehhez képest a mozdonyvonat élén haladó VL11.8 az egyedüli, Moszkva-környéki versenyző, a többi Perm városából érkezett.)

hm

Törölt nick Creative Commons License 2015.04.27 0 0 419239

https://www.youtube.com/watch?v=NEg6UjVqhFE

Előzmény: sörösgigant (419237)
manhattani Creative Commons License 2015.04.27 0 0 419238

Sokat hathatott rájuk a villamos vontatás felsővezetékének az erőtere, attól ilyenek.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!