Keresés

Részletes keresés

B7378 Creative Commons License 2020.01.09 0 2 99728

Uraim, 

 

Inkább elárulom a választ a feltett kérdésre - közvélemény kutatásra. 

 

Sajnos CSa80 kolléga sem tudja, mire akarok kilyukadni. 

"En tudom mire akarsz kilyukadni, de itt erre nem lesz utalas, hogy rautalva tanitsal"

Azt azért leszögezném, hogy nem akarok én senkit sem tanítani. Ha kérdeznek, szívesen válaszolok persze ha tudok (lásd lentebb) ha hasznosnak ítélek meg valamit, azt megosztom, de ennyi. Mindjárt le is írom, hogy miért lőttél mellé.....

 

A feltett kérdés így kezdődött:  

 

B737-800, ülsz a 14-is sorban, vészkiürítés lesz.
Az ülés alatt levő kis hátizsákodat magaddal viszed? Még 13 sort kell előre megtenned, hatan ülnek egy sorban, óriási a tömeg, mindenki igyekszik ki a folyosóra.....

 

Csak arra akartam kilyukadni, hogy itt az összes fórumtárs valamilyen szinten vagy résztvevője, vagy komoly érdeklődő az aviatika iránt. Az itteni kollégák mindegyikének van fogalma a repülőgépekről. Mégsem született meg az a válasz, hogy....

 

A kérdésben az volt a lényeg, hogy a 16-ik sorban NÉGY vészkijárat van,. Kettő sorral mögöttük van 4 vészkijárat. Itt a fórumon ez senkinek nem tűnt fel, mindenki a csomag méretét a többi utast stb stb elemezte ki, senkinek nem jutott eszébe, hogy 14 sor előre helyett 2 sor hátra a jó megoldás. 

 

ezzel csakis arra akartam célozni, hogy mit várhatunk el az utastól, akik egyrészt nem szakmabeliek,másrészt jelentős stressz alatt vannak? 

 

Félreértés ne essék, én sem tudom rá a jó választ.....

(köszönet SK-nak :) a jó ötletért) 

B7378 Creative Commons License 2020.01.09 0 0 99727

A transzponder kezelője az aft pedestalon van. A cucc maga a konyha alatt, az E/E bay-ben van. 

Az egyes transzponder a 115 vac Standby bus-ról, a kettes a 115 vac kettes transfer busról kap áramot. Tehet teljes generátor leállás esetén a kettes ATC jel megszűnik, az egyes megy tovább. Kérdés, hogy melyik oldalra volt kapcsolva. 

A többi kérdésre nem tudm a választ. 

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (99722)
B7378 Creative Commons License 2020.01.09 0 0 99726

VGY, 

 

Mea culpa, mea culpa, mea maxima, bocsánat, összekevertem, igazad van. 

Csak előtte pont a Te beírásodat olvastam :)

Előzmény: V.Gy. (99661)
SULEICA5 Creative Commons License 2020.01.08 0 0 99725

Az ukrán légitársaság a Kijev-Teherán-Kijev járatot oktató pilótával a kabinban repülte.( 3 fő a kabinban)

A légitársaság repülési igazgatója szerint azért, mert Teherán bonyolult repülőtér és a pilóták az oktató kapitánnyal gyakorolják a vészhelyzeteket.

További információt az újságírói kérdésekre nem volt hajlandó közölni.

Közben az is kiderült, hogy a légitársaság ,hónapok óta komoly anyagi gondokkal küzd.

A sok kanadai állampolgár a fedélzeten diákok voltak , akik majd kijevi átszállással utaztak volna vissza Kanadába a tanulmányaik folytatására.

V.Gy. Creative Commons License 2020.01.08 0 0 99724

De ez nem MH370, nyilvánvalóan senki nem vesz ki biztosítékokat, mielőtt elkezdene az életéért küzdeni.

 

Valami más miatt szűnt meg a jel a gépről...

Előzmény: Pomber Béla (99723)
Pomber Béla Creative Commons License 2020.01.08 0 0 99723

Általában az utolsók közt megy el a transzponder. Bár a fülkéből állítólag lecsapható a biztosítékja.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (99722)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2020.01.08 0 0 99722

A transzponder fizikailag hol helyezkedik el a gépben? Honnan kap áramot, van akkumulátora?

Mit okozhat neki a tűz?

-Jeszy- Creative Commons License 2020.01.08 0 0 99721

"a fő gyikos"

 

"ha minden második embernél van egy valami, ami 20 vagy több centit elfoglal"  ==> A kövér emberek gyilkosok!

 

De felvághatnék, hogy longitudinálisan potenciális gyilkos vagyok... :)

 

(Jó lenne a szakmai kérdésekben nem a BLIKK stílusát követni.)

 

Az elmúlt 2 évben lefogytam 20 kilót (reporvos tanácsára), akkor én most vihetem a motyómat? (Ok, csak theoretikus kérdés volt.)

 

 

"mindent hagyjatok a p.csába és fussatok."

 

Jó módszer lehet a pánik kialakulásához! Itt fog a sor átváltani laminárisból turbulensbe, megnövelve a friction-drag-et. :)

Előzmény: V.Gy. (99699)
Pomber Béla Creative Commons License 2020.01.08 0 0 99720

Igen, csak akkor meg a roncsmező iránya nem stimmel, hacsak nem tett egy éles balos kanyart bródszejdolva még a leesés előtt, ami valljuk be, még a Süsü keselyűk rajzfilmben is viccesen hat.

Előzmény: Hammer (99719)
Hammer Creative Commons License 2020.01.08 0 0 99719
Előzmény: Fradista Utazó (99718)
Fradista Utazó Creative Commons License 2020.01.08 0 0 99718

A zöld csík megfelel a futópálya elhelyezkedésének és irányának. 

A piros jelölés úgy nagyságrendileg 12-13 kilométerrel arrébb van, a repülési irányhoz képest több, mint 90 fokkal jobbra.

Én nem értek a repüléshez, de ne tudom elképzelni, hogy hogy a fenébe kerülhetett oda a gép. 

Előzmény: Csa80 (99714)
Csa80 Creative Commons License 2020.01.08 0 0 99717

A futopalya alapjan jo lehet az FR24, nem szeretnek otletelni, de itt elmehetett az energia valamiert, plussz hajtomu kieses, szarny problema, aztan mar csak a kuzdes, es szethullas mar a levegoben.

Előzmény: Pomber Béla (99716)
Pomber Béla Creative Commons License 2020.01.08 0 0 99716

Ha a kis repcsi az utolsó pont, a piros folt pedig a lezuhanás helye, akkor ez olyan mint a hangalámondásos Rambo-II VHS kazettán: nem stimmel a kép és a hang...

Előzmény: Csa80 (99714)
Csa80 Creative Commons License 2020.01.08 0 0 99715

Annyit segitek meg, hogy a roncsok delrol eszakfele szorodtak, nagyjabol ahogy jeloltem. 

Előzmény: Csa80 (99714)
Csa80 Creative Commons License 2020.01.08 0 0 99714

Azert az FR24 adatok is erdekesek, mellekelnek egy kepet. Latszik hol volt az utolso pozicio, es hogy hova zuhantak le.

elemes Creative Commons License 2020.01.08 0 0 99713

nomeg ha Irán sáros lenne akkor nem kerülnének ki repesznyomokat sejtető fotók...

Előzmény: Biga Cubensis (99712)
Biga Cubensis Creative Commons License 2020.01.08 0 0 99712

Egyébként erre azt gondolnám, hogy ha Irán tuti vétlen, akkor felkérhetne pár európai, nem NATO tag országot, hogy vegyenek részt a vizsgálatban. Nincs olyan az ICAO szabályozásban, hogy az adott ország javasolhat más tagokat, ha az egyik érintettel nem áll jó/diplomáciai viszonyban?

Előzmény: Töck Jenő (99653)
V.Gy. Creative Commons License 2020.01.08 0 0 99711

De az ADS-B adás megszűnéséig mind a magasság, mind a sebesség monoton növekvő volt. Azért ahhoz baromi nagy fan/kompresszordurranás kell, hogy azonnal szétszedje a transzmittert/antennát.

 

Ez mondjuk tényleg érdekes, hogy ha úgy szűnt meg a transzponderjel, hogy a lefelé menő ágat már egyáltalán nem közvetítette ... közben meg hosszan és lapos szögben ment le a gép, mintha valamennyire irányítva lett volna...

 

Mondjuk láttunk már cifrábbat is - hátha lesz itt is műszakilag elfogadható magyarázat.

Előzmény: DIE_ROBOTER (99692)
Biga Cubensis Creative Commons License 2020.01.08 0 0 99710

A hangrögzítő állatólag sérült, a flight data recorder van épségben, ennek ellenére még van esély hangot kinyerni, mondják az irániak.

Ukrajna tervezi, hogy egy kivizsgáló csapatot küld, részleteket nem találtam mikor kezdenek munkához.

A pprune-on is megy a beszélgetés, hogy önmagában egy hajtóműhiba vagy tűz elég valószínűtlen, hogy ilyen szétesést okozzon még a levegőben.

De mivel sötétben történt a katasztrófa, elég valószínűtlen a nemrég kikerült videóból további következtetést levonni.

Vilibáttya Creative Commons License 2020.01.08 0 0 99709

Úgy emlekszem, hogy az első hírekben az volt, hogy az egyik hajtóművel volt valami, azért indultak később. 

Előzmény: Töck Jenő (99680)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2020.01.08 0 0 99708

Hiába is állnál ott, mert Teherán mellett jön.

Előzmény: DIE_ROBOTER (99697)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2020.01.08 -4 2 99707

Na kb. így gondolkodom én is. Ha itt levezeti nekem valaki, hogy egy hátizsákos ember lassabban halad a sorban, akkor akár a fejem tetejére is felteszem. És ha valaki kiüti a kezemből, nyilván nem fogok utánaugrani, de amíg láthatóan nem akadályoz senkit, addig adok neki egy esélyt.  Vállalva, hogy esetleg majd olyan emberek, akik nem voltak ott, nem látták a körülményeket, ragacsos kézzel mínuszolgatnak azért, mert valaki azt mondja, hogy konkrétumok alapján ítélkezzünk, le fognak kreténezni vagy Szibériába követelnek. És persze ha nem tudom villámgyorsan felkapni, beakad valahova, akadályoz valakit, akkor meg hagyom a francba, mert a biztonság az első.

 

De ahogy mondod, dönteni csak ott helyben lehet, amikor és ahol látja az ember, hogy mi van.

 

Nálam egyébként ezért is alap utazásnál az övtáska. Persze annak is van mérete. Meglehet, az övtáskával vagy a kézben tartott hátizsákkal együtt még mindig soványabb vagyok némelyik embertársunknál. De nem számolgatok, hogy egy kövér ember hány soványnak a helyét foglalja el a sorban.

Előzmény: -Jeszy- (99632)
V.Gy. Creative Commons License 2020.01.08 -1 1 99706

A sor haladási sebessége függ a 20 centitől?

 

Szerintem nem, a haladása nem. Az elfogyása. Az viszont - igen. És az utolsó ember számára öléggé életbevágó, mikor fogy el a sor...

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (99703)
V.Gy. Creative Commons License 2020.01.08 -1 1 99705

Amikor az Air France gépe szakadó esőben túlfutott majd porig égett 1x éve valahol Dél-Amerikában, az utasok rommá perelték a légitársaságot. Pedig a szytuvik 90 secnél hamarabb mindenkit sikeresen kizavartak a gépből, némelyeket konkrétan ki kellett rugdosni, de nem volt halott

 

Kb. stimmel, etomcat, de azért maradjunk a tényeknél: KANADÁBAN, Torontóban történt.

Előzmény: Almásháza (99626)
DIE_ROBOTER Creative Commons License 2020.01.08 0 0 99704

Vagy a "durranásra" vette elő.

Előzmény: NYUGDIJAS TROTY (99698)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2020.01.08 -2 0 99703

A sor haladási sebessége függ a 20 centitől?

A nagyobb teherautó lassabban megy, mint a kisebb bicikli?

Előzmény: B7378 (99620)
NYUGDIJAS TROTY Creative Commons License 2020.01.08 0 0 99702

Idaig a gep feluletenek csak igen kis reszet lattuk. Meg barmi lehet es az ellenkezoje is.

Előzmény: f_zoli (99696)
Töck Jenő Creative Commons License 2020.01.08 0 0 99701

Föltéve, hogy séta közben az eget nézi. Bár én nem láttam a videót biztos meg lehet nagyjából állapítani, hogy milyen messziről készült. Ha a fejem fölött van vagy fölnézek vagy nem (pedig engem érdekel a repülés), ha nincs nagyon messze az égő gép akkor megláthatom vagy meghallhatom. De azért a fene tudja...

Előzmény: NYUGDIJAS TROTY (99698)
V.Gy. Creative Commons License 2020.01.08 -1 0 99700

Viszonylag ritkán állok a sötétben a Monorierdő-Albertirsa vonalon egy mobilt az ég felé tartva, hátha arra jön egy lángoló repülőgép.

 

Rendben, ezt is megtudtuk, bár nem akartuk. :-)

 

És ennek amúgy mi köze ahhoz, hogy Iránban valaki ma reggel látott egy szokatlanul fényes pontot az égen, és elkezdte videózni?

Előzmény: DIE_ROBOTER (99697)
V.Gy. Creative Commons License 2020.01.08 -1 0 99699

szóval, mi legyen a kis hátizsákkal? Minden négy hátizsák egy embernyi helyet foglal el, ha 20 centi lapos, akkor is.....

 

Ez 1 érdekes megközelítés, B7378! Tán még így nem is került itt szóba.

 

Ugyanis simán lehet, hogy nem csak a matatás-feltartás a fő gyikos, hanem ha minden második embernél van egy valami, ami 20 vagy több centit elfoglal ... annyival, sokszor annyival nő a sor hossza, vagy csökken a sorba becsatlakozás esélye, így nő a kijutási idő is, és ezzel a túlélés esélye meg csökken... egy "rendes" tűz esetén biztosan.

 

Nem látok megoldást mást, mint hogy a sztyuviknak kell végtelenül határozott hangnemben üvölteniük, hogy mindent hagyjatok a p.csába és fussatok. Csak ők tudják ezt szabályozni akkor és ott! Mert ezt ott és akkor kell üvölteni. A korábbi, bemutatón elmondottak nem fognak hatni a kiürítéskor, bármennyire is börtönnel fenyegetően hagzanának el.

Előzmény: B7378 (99620)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!