Inkább elárulom a választ a feltett kérdésre - közvélemény kutatásra.
Sajnos CSa80 kolléga sem tudja, mire akarok kilyukadni.
"En tudom mire akarsz kilyukadni, de itt erre nem lesz utalas, hogy rautalva tanitsal"
Azt azért leszögezném, hogy nem akarok én senkit sem tanítani. Ha kérdeznek, szívesen válaszolok persze ha tudok (lásd lentebb) ha hasznosnak ítélek meg valamit, azt megosztom, de ennyi. Mindjárt le is írom, hogy miért lőttél mellé.....
A feltett kérdés így kezdődött:
B737-800, ülsz a 14-is sorban, vészkiürítés lesz. Az ülés alatt levő kis hátizsákodat magaddal viszed? Még 13 sort kell előre megtenned, hatan ülnek egy sorban, óriási a tömeg, mindenki igyekszik ki a folyosóra.....
Csak arra akartam kilyukadni, hogy itt az összes fórumtárs valamilyen szinten vagy résztvevője, vagy komoly érdeklődő az aviatika iránt. Az itteni kollégák mindegyikének van fogalma a repülőgépekről. Mégsem született meg az a válasz, hogy....
A kérdésben az volt a lényeg, hogy a 16-ik sorban NÉGY vészkijárat van,. Kettő sorral mögöttük van 4 vészkijárat. Itt a fórumon ez senkinek nem tűnt fel, mindenki a csomag méretét a többi utast stb stb elemezte ki, senkinek nem jutott eszébe, hogy 14 sor előre helyett 2 sor hátra a jó megoldás.
ezzel csakis arra akartam célozni, hogy mit várhatunk el az utastól, akik egyrészt nem szakmabeliek,másrészt jelentős stressz alatt vannak?
Félreértés ne essék, én sem tudom rá a jó választ.....
A transzponder kezelője az aft pedestalon van. A cucc maga a konyha alatt, az E/E bay-ben van.
Az egyes transzponder a 115 vac Standby bus-ról, a kettes a 115 vac kettes transfer busról kap áramot. Tehet teljes generátor leállás esetén a kettes ATC jel megszűnik, az egyes megy tovább. Kérdés, hogy melyik oldalra volt kapcsolva.
Igen, csak akkor meg a roncsmező iránya nem stimmel, hacsak nem tett egy éles balos kanyart bródszejdolva még a leesés előtt, ami valljuk be, még a Süsü keselyűk rajzfilmben is viccesen hat.
A futopalya alapjan jo lehet az FR24, nem szeretnek otletelni, de itt elmehetett az energia valamiert, plussz hajtomu kieses, szarny problema, aztan mar csak a kuzdes, es szethullas mar a levegoben.
Ha a kis repcsi az utolsó pont, a piros folt pedig a lezuhanás helye, akkor ez olyan mint a hangalámondásos Rambo-II VHS kazettán: nem stimmel a kép és a hang...
Egyébként erre azt gondolnám, hogy ha Irán tuti vétlen, akkor felkérhetne pár európai, nem NATO tag országot, hogy vegyenek részt a vizsgálatban. Nincs olyan az ICAO szabályozásban, hogy az adott ország javasolhat más tagokat, ha az egyik érintettel nem áll jó/diplomáciai viszonyban?
De az ADS-B adás megszűnéséig mind a magasság, mind a sebesség monoton növekvő volt. Azért ahhoz baromi nagy fan/kompresszordurranás kell, hogy azonnal szétszedje a transzmittert/antennát.
Ez mondjuk tényleg érdekes, hogy ha úgy szűnt meg a transzponderjel, hogy a lefelé menő ágat már egyáltalán nem közvetítette ... közben meg hosszan és lapos szögben ment le a gép, mintha valamennyire irányítva lett volna...
Mondjuk láttunk már cifrábbat is - hátha lesz itt is műszakilag elfogadható magyarázat.
Na kb. így gondolkodom én is. Ha itt levezeti nekem valaki, hogy egy hátizsákos ember lassabban halad a sorban, akkor akár a fejem tetejére is felteszem. És ha valaki kiüti a kezemből, nyilván nem fogok utánaugrani, de amíg láthatóan nem akadályoz senkit, addig adok neki egy esélyt. Vállalva, hogy esetleg majd olyan emberek, akik nem voltak ott, nem látták a körülményeket, ragacsos kézzel mínuszolgatnak azért, mert valaki azt mondja, hogy konkrétumok alapján ítélkezzünk, le fognak kreténezni vagy Szibériába követelnek. És persze ha nem tudom villámgyorsan felkapni, beakad valahova, akadályoz valakit, akkor meg hagyom a francba, mert a biztonság az első.
De ahogy mondod, dönteni csak ott helyben lehet, amikor és ahol látja az ember, hogy mi van.
Nálam egyébként ezért is alap utazásnál az övtáska. Persze annak is van mérete. Meglehet, az övtáskával vagy a kézben tartott hátizsákkal együtt még mindig soványabb vagyok némelyik embertársunknál. De nem számolgatok, hogy egy kövér ember hány soványnak a helyét foglalja el a sorban.
Amikor az Air France gépe szakadó esőben túlfutott majd porig égett 1x éve valahol Dél-Amerikában, az utasok rommá perelték a légitársaságot. Pedig a szytuvik 90 secnél hamarabb mindenkit sikeresen kizavartak a gépből, némelyeket konkrétan ki kellett rugdosni, de nem volt halott
Kb. stimmel, etomcat, de azért maradjunk a tényeknél: KANADÁBAN, Torontóban történt.
Föltéve, hogy séta közben az eget nézi. Bár én nem láttam a videót biztos meg lehet nagyjából állapítani, hogy milyen messziről készült. Ha a fejem fölött van vagy fölnézek vagy nem (pedig engem érdekel a repülés), ha nincs nagyon messze az égő gép akkor megláthatom vagy meghallhatom. De azért a fene tudja...
szóval, mi legyen a kis hátizsákkal? Minden négy hátizsák egy embernyi helyet foglal el, ha 20 centi lapos, akkor is.....
Ez 1 érdekes megközelítés, B7378! Tán még így nem is került itt szóba.
Ugyanis simán lehet, hogy nem csak a matatás-feltartás a fő gyikos, hanem ha minden második embernél van egy valami, ami 20 vagy több centit elfoglal ... annyival, sokszor annyival nő a sor hossza, vagy csökken a sorba becsatlakozás esélye, így nő a kijutási idő is, és ezzel a túlélés esélye meg csökken... egy "rendes" tűz esetén biztosan.
Nem látok megoldást mást, mint hogy a sztyuviknak kell végtelenül határozott hangnemben üvölteniük, hogy mindent hagyjatok a p.csába és fussatok. Csak ők tudják ezt szabályozni akkor és ott! Mert ezt ott és akkor kell üvölteni. A korábbi, bemutatón elmondottak nem fognak hatni a kiürítéskor, bármennyire is börtönnel fenyegetően hagzanának el.