Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2015.04.30 0 0 419301

Nem minden esetben van idő lehetőség az összes akár átszállásos városi közlekedési kapcsolatot kipróbálni, ami a vasúthoz kapcsolódik.

 

103 as busz egyik bűne a dugóban várakozás miatti menetidőtöbblet ami az 1V továbbépítésével csökken.

Előzmény: kihúzóvágány (419283)
ajm Creative Commons License 2015.04.30 0 0 419300

A kihúzónak a 2. vágányba csatlakozó ága, az átépítés előtti ferencvárosi bal vágány helyén van!

Előzmény: V63 022 (419299)
V63 022 Creative Commons License 2015.04.30 0 0 419299

Egyik sem. Legalábbis én nem hülyézek le senkit.

Az a vágány azért ilyen hosszú, mert a 80-as években Klf. keleti oldalán volt egy rövid életű konténer-pályaudvar és az Andor utcai kiterjedt iparvágány-hálózat, és az oda/onnan átállított nem kevés kocsival így nem kellett annyi átmenő vágányt szintben keresztezni. Akkoriban én is azt lestem állandóan, hogy mikor kötik már be a Bartóknál a vonalba, de azóta felvilágosítottak...

Előzmény: v_peti (419297)
jwkllr Creative Commons License 2015.04.30 0 0 419298
v_peti Creative Commons License 2015.04.30 0 0 419297

Na akkor most mégis nekem van igazam? De előtte le vagyok hülyézve? :(

Előzmény: V63 022 (419293)
v_peti Creative Commons License 2015.04.30 0 0 419296

Ha már idiótizmus: OFF OFF OFF - érdemes egy kicsikét körülnézni az országban a politikai kultúra tekintetében...

 

v_peti Creative Commons License 2015.04.30 0 0 419295

Na ja, vannak bajok az utastájékoztatással, de van az embernek szája, lehet kérdezni, könnyen átlátható hálózati térképek (amelyek csak a metró-hév vonalakat és a főbb villamosokat tartalmazzák). Ezeket könnyű tanulmányozni. Engem sokkal jobban zavar az, ha egy adott csomópont nincs kitáblázva rendesen.

 

Előzmény: kihúzóvágány (419287)
v_peti Creative Commons License 2015.04.30 0 0 419294

A te gondolatmeneted szerint Gipsz Jakab beérkezik Kelenföldre, és szeretne eljutni a Moszkvára Kalefre. Mivel a 3 metrón kívül csak a piros 7-est és a négyeshatost ismeri, ezért ezeket kezdi keresni. (Korábban a Délibe érkezett, csak Kelenföldet lezárták.) Nem találja a piros hetest, hanem elküldik a 4-es metróhoz. Felszáll, majd elmegy a Morzsira. Onnan meg a 6-os villamossal megy a Moszkvára, mert csak azt ismeri, és szidja a BKV-t, hogy miért ilyen hosszú a menetidő Kelenföldtől a Moszkva térig Kalefig.

 

Előzmény: _Nyuszi (419290)
V63 022 Creative Commons License 2015.04.30 0 0 419293

Hadd kekeckedjek egy kicsit, a Bartóknál véget érő vágány nem a tejgyári iparvágány, hanem egy kihúzóvágány ;-) A tejgyári sokkal korábban kiágazott belőle, rögtön azután, hogy az állomás két oldaláról jövő vágány összecsatlakozott. Én még sokat néztem ott tejszállító tehervonatokat...

Előzmény: kihúzóvágány (419283)
v_peti Creative Commons License 2015.04.30 0 0 419292

Aki rendszeresen utazik, az utána fog nézni, hogy hogy lehet oda eljutni, nem?

Előzmény: kihúzóvágány (419283)
trizs77 Creative Commons License 2015.04.30 0 0 419291

http://iho.hu/hir/ladany-is-elkeszult-150429

 

Ezek a rész sikerekről beszámoló hurráoptimista cikkek, már menetrendszerűbben érkeznek mint a vonatok.

 

A 100-as vonal átépítésénél már majdnem tucatnyi ilyen cikk készült, minden 10-15 km-ről 1-2 db.

Ok.

 

 

Nem ez a kérdés.

Ezekben a cikkekben más cikkekben is az szerepel, hogy a 100-as vonal ilyen vagy olyan szakaszát, állomását átépítették, megújították, korszerűsítették.

Ok.

 

De valóban így van ahogy írják?

 

Azt mondja a fáma, hogy minden állomáson maradt 1-8 vágány amihez hozzá se nyúltak.

Ez igaz?

 

Például Ladányban eddig hány vágány volt ?

 - 12?

 - 14?

 - több?

 

Mennyit építettek át ?

 

És a többi állomáson?

 

 

 

 

_Nyuszi Creative Commons License 2015.04.30 0 0 419290

Az Elvírát és a Futár útvonaltervezőjét a nem rendszeres utazók használják leginkább. Aki naponta/hetente utazik, az nem nézi egyiket sem, hanem kiáll a megállóba és vár.

(Van még egy szűk kör, aki naponta ugyanazon az útvonalon utazik és mégis nézi a Futárt, de ez sztem eléggé kicsi. - sajnos.)

Előzmény: v_peti (419285)
nememlexemki Creative Commons License 2015.04.30 0 0 419289

ahol a déli oldalon kevés a hely ott az északin van "bőven"-bbéla-budafoki között-

Előzmény: Ashi Valkoinen (419273)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2015.04.30 0 0 419288

OFF: A geológiás ámokfutásod után szeretnélek megkérni, hogy semmilyen formában ne reagálj a fórumos hozzászólásaimra. Köszönöm.

Előzmény: v_peti (419282)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.04.30 0 0 419287

Igen, de azért nem "leidiótázni" kell, hanem tájékoztatni! Nézz szét Bécsnben, milyen ott a tájékoztatás, és utána felmérheted, hogy mennyire közelít ehhez a nálunk ténylegesen tapasztalható tájékoztatási színvonal. (Most már kezd.)

És aki ennél többet akar, az kezdje el tanulmányozni a vágánykapcsolatokat/iparvágányokat.

Előzmény: v_peti (419285)
v_peti Creative Commons License 2015.04.30 0 0 419286

http://www.bild.de/regional/hamburg/s-bahn/unbekannte-mauern-tuer-zu-40749716.bild.html

 

Vannak durvább dolgok a graffitinél is. Most nevessen vagy sírjon az ember?

 

v_peti Creative Commons License 2015.04.30 0 0 419285

Aki utazik, az tájékozódik, legalább alapszinten! De azért rémes, hogy mennyi idióta van! Sokakban fel sem merül, hogy a vonaljegyen és a gyűjtőjegyen kívül létezik még átszállójegy és napijegy is. De visszatérve az alapkérdésre, itt hetente ingázó egyetemistákról volt szó, és nem egyszeri utasokról! Ők azért csak tájékozottabbak, nem?

Előzmény: kihúzóvágány (419283)
v_peti Creative Commons License 2015.04.30 0 0 419284

Teszek egy kirándulást egy nem túl távoli országba. Megvettem a jegyem online, és egy kérdés merült fel.

Odafelé a szokásos vaskerekes megoldás működik, de visszaúton 29€-s jegy hiányában kényszerűségből körülnéztem a gumikerekes konkurenciánál.

Felmerült egy kérdés, amit a Face-felületükön éjfél előtt körül feltettem. Jó egy óra múlva megjött a válasz. Valahogy így kéne csinálni a MÁV-nál is! (Nem azt várom el, hogy éjjel is ott üljenek a gép előtt, csak ezt a szemlétmódot!) Na meg az új buszaikkal is fel van adva a lecke a vasutaknak, és nemcsak a MÁV-nak, hanem tőlünk nyugatra is!

 

kihúzóvágány Creative Commons License 2015.04.30 -1 1 419283

Nem hülyének nézés kérdése: ha nincs napi gyakorlata, akkor csak a legnépszerűbb/legegyszerűbb kapcsolatot ismeri.

Ugyanúgy, mint aki jártasnak hiszi magát a vasút ügyeiben, és mégsem tudja, melyik a tejgyár (egykori) iparvágánya.

Előzmény: v_peti (419282)
v_peti Creative Commons License 2015.04.29 0 1 419282

Mert aki vonattal érkezik (akár ingázó Dunántúlról, akár messzebre jövő, BP-n lakós, hétfő reggeli érkezéssel, csütörtök/péntek délutáni hazaindulással), az Kelenföldön leszállva nem 103/1V kombóval megy ki az egyetemre, mivel egyrészt pár hónapos a villamosvonal, még nem ismert,

 

Eddig is volt 103-as. Ne nézd hülyének a vidékieket, hogy csak az M1-M2-M3-V4/6-ot ismerik!

 

 

Előzmény: Ashi Valkoinen (419281)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2015.04.29 0 0 419281

Mert aki vonattal érkezik (akár ingázó Dunántúlról, akár messzebre jövő, BP-n lakós, hétfő reggeli érkezéssel, csütörtök/péntek délutáni hazaindulással), az Kelenföldön leszállva nem 103/1V kombóval megy ki az egyetemre, mivel egyrészt pár hónapos a villamosvonal, még nem ismert, másrészt az egyetemi épületek közelebb vannak a 4-6-hoz, mint az Infopark megállóhoz. Viszont a vonat közvetlenül odavisz, minek szállna le Kelenföldön?

 

Másrészt az egyetemre azért sem hord az 1-es, mert az 1-es pesti oldalán a Rákóczi híd után főleg iparterületek jönnek, aki pedig az 1-es vonaláról jön, de messzebbről, gyorsabban beér, ha metróval bemegy a körútra, és onnan 4-6-tal az egyetemre.

Előzmény: gysevic (419280)
gysevic Creative Commons License 2015.04.29 0 0 419280

" Lágymányosi campus megállóhely pedig elég hasznos lenne... "

 

Szerintem ha a Közvágóhídnál épül megálló,ott jóval több utast lehetne nyerni. (Az 1-es vilin sem láttam olyan hűde sok utast az Infoparknál le/felszállni...) Ha mindjárt városi villamosvonalat akarunk faragni a Fradi - Kelenföld szakaszból,akkor lassan a három vágány is kevés lesz.

Előzmény: Ashi Valkoinen (419273)
hmsoft Creative Commons License 2015.04.29 0 0 419279

Ott van még a vonatszakadásjelző is. Az úgy működik a tehervonati mozdonyokon, hogy a kormányszelepbe épül be, és figyeli a csapolókamra nyomását, meg a fékhenger (vagy fiktív fékhenger) felé vezető csatorna nyomását. A mv. által végrehajtott fékezéskor a kormányszelep működésbe lép, a csapolókamra nyomása megemelkedik, ezt a 418-as érzékeli és átkapcsol egy mikrokapcsolót. Aztán megjelenik a fékhengernyomás, és az is bekapcsol egy mikrokapcsolót, amely kiejti az elsőt, és alaphelyzetbe állítja a berendezést. De az első mikrokapcsoló segítségével addigra már kiejtettek a motorkontaktorok, illetve amíg a második mikrokapcsoló át nem kapcsol, addig fényjelzés történik (a vezetőasztalon). Vonatszakadásnál a mozdony kormányszelepe a csapolásig biztosan eljut (hiszen a fékezőszeleppel ellentétes vége felől szakad valahol), tehát az első mikrokapcsoló működésbe lép és megszünteti a vonóerőkifejtést. Mire a kormányszelep elkezdene fékhengert tölteni, a fékezőszelep nekiáll utántáplálni (menetállásban 8 mm furatnak megfelelő keresztmetszeten), és a fékezési folyamat igen jó esélyekkel meg fog szakadni: a fékhengertöltés nem jut el odáig, hogy a második mikrokapcsoló megszólaljon. Ezek után a mv-t igencsak gondolkodóba kell hogy ejtse az a körülmény, hogy ő semmit nem csinált, de bejelez egy lámpa vagy piktogram (ha van a mozdonyon fedélzeti berendezés, akkor egy udvarias női hang is konstatálja az eseményt, a "figyelem!" szóval bevezetve, ami automatikusan annyit tesz, hogy éberségi gomb kezelendő, máskülönben kényszerfékezés jön), és a vonóerőkifejtés is megszűnik. (Kicsit problémásabb a helyzet, ha automatikus járművezetőrendszer működik a gépen, hiszen akkor a mv. tényleg nem csinál semmit. De remélhetőleg figyel ez esetben is annyira, hogy rájön, hogy a bekövetkezett esemény egyáltalán nem normális úgy, ahogy bekövetkezett.)

Természetesen előfordulhat, hogy a vonatszakadásjelző első mikrokapcsolója épp akkor megy tönkre és/vagy épp akkor tűnik el az akkufeszültség a mozdonyon. Vagy a fél vonat nem volt fékezve, mert jó formában voltak a narancssárga emberek (a fékpróbakor legalább ketten egyszerre, plusz mv.). És a mv. azt sem vette észre, hogy ötkilométeres fékutakat produkál. És pont a vonatnak az a fele szakadt szét, és pont úgy, hogy a szétszakadó féktömlő visszaakadt a helyére. És még egy fekete macska is átsétált a vonat előtt. :)

hm

Előzmény: Rollende Landstrasse (419277)
gysevic Creative Commons License 2015.04.29 0 0 419278

A híd előtt egy kicsivel ér véget. A mai "Bartók-ház" volt a tejüzem(a benzinkút mellett).

Előzmény: v_peti (419259)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2015.04.29 0 0 419277

Csupa praktikus trükk... De mi van akkor, ha a tömlő (rugalmas csőről van szó ugye) vonatszakadáskor pont úgy pattan szét, hogy beleakad a kampóba? Na erre kérek frappáns megoldást, mikor a körülmények véletlen összejátszása miatt Iván kolléga nyugodtan lassít, aztán legázolja a saját vonatának vége! :-) Zártárcsa nélkül nincs vasút és pont! :-)

Előzmény: hmsoft (419276)
hmsoft Creative Commons License 2015.04.29 0 0 419276

Izééé..

Oroszoknál nincs zárjelző?

 

A mozdonyvonat utolsó szekcióján (VL11-238A) van egy objektum az ablak alatti kapaszkodóra rákötve, a jobb oldalon. Szavazzuk meg, hogy elmegy zártárcsának. A tehernél is villan valami vöröses dolog egy pillanatra, az alváz jobb sarkánál. Szavazzuk meg, hogy elmegy ez is zártárcsának. Beleolvastam egy-két fórumba, moszkvai körgyűrű vs. zártárcsa ügyben. Az egyik mv. írta, hogy a szomszédos vágányon haladó teherről rádióztak át neki, hogy nincs zártárcsája. Tudta, hogy a 418-as vonatszakadásjelző nem szólalt meg, tehát olyan nagy baj mégsincs, de rákérdezett az illetőre, hogy látta-e, hogy az utolsó kocsi féktömlője a helyére van-e akasztva. Ezt nem tudta biztosan. A következő tehervonat (2 perc múlva :) ) mv-je viszont biztosra mondta, hogy a helyén van. Emellett még kontrollnak - legalábbis a fővonalakon - ott van egy csomó KTSzM szekrény, amelyek jó része tartalmazza a passzív helymeghatározórendszer leolvasóját (és az állomási bejáratok is meg vannak vele szórva). Márpedig az nagyon elkezd jelezni mindenfelé, ha a vonat tényleges összeállítása nem egyezik a papír szerintivel.

hm

Előzmény: M41 2180 (419270)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2015.04.29 0 0 419275

Megállj jelző a rendes neve, azért tűzték ki, mert tilos mozgatni a szerelvényt.

Előzmény: Ashi Valkoinen (419273)
manhattani Creative Commons License 2015.04.29 0 0 419274

>Ha nem írnál legalább tíz éve ide, azt hinném, valami érdeklődő "sulinetes" vagy. :D

 

Na ez az! Hogy ír...  :-)

(Nem Peti írása ellen vagyok, hanem a nem olvasása ellen)

Előzmény: _Nyuszi (419266)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2015.04.29 0 0 419273

Keleti tárólóvágányain állt ma 11 körül egy RJ szerelvény, melynek a zártárcsája egy "járhatatlan pályaszakasz kezdete" jelző volt. :)

 

Harmadik vágány Fradi-Kelenföld között:

 

Bár népszerű nézet, a szűk keresztmetszetet nem az adja, hogy csak két vágány van Buda és Pest között, hanem a Fradiba a különböző sebességkorlátózású váltókon becsorgó tehervonatok, illetve Kelenföld déli végében a keresztbe járatások. Ahogy írták korábban, már az sokat segíteni a vonatok terelgetésében, ha az iparvágány be lenne kötve a két másik vágányba, illetve, némi tereprendezés után a Kelenföld nyugati oldalán lévő kihúzóvágány a Déli pu. felé tartó vágányokba (1-es személyvonatai, ill. Keleti kapacitásának híján akár gyorsvonatai is mehetnének itt, nem zavarva keresztbejárással a forgalmat).

 

Ha Kelenföld-Fradi között végig három vágányt akarunk, akkor a Tétényi út-Bartók Béla út kereszteződés főlé lesz kicsit problémás, de nem lehetetlen egy új műtárgyat létesíteni, a vasúttól délre eső párhuzamos utcák pedig megtarthatóak, ha támfalat építünk, vagy egy szép hosszú hidat neki (Zágrábba keletről pl. egy több kilométeres hídon át vezetnek a vágányok, nincs hely töltésnek).

 

Lágymányosi campus megállóhely pedig elég hasznos lenne, és talán ismét lenne igény a pár éve megszüntetett ELTE-s jegypénztárra is.

v_peti Creative Commons License 2015.04.29 0 0 419272

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!