Ezt nem figyeltem, de egyszer már morogtam a csajommal, hogy nem képes kinyitni a csomagtartót. Kiszálltam, hátramentem, kinyílt. Tessék, mondtam fölényesen... :-)
Járó motornál bizonyos idő elteltével nem lehet nyitni a csomagteret, csak miután a vezetőoldali (vagy bármelyik???) ajtót kinyitották. :-D
:) Másra gondolunk, asszem.
A kocsiban nem csak egy szg. van, hanem jó sok. Control Module-nak hívják őket, külön van a motornak, az ABS-nek, a központi zárnak, a xenonnak, haldexnek, fékasszisztensnek, immobilizernek, fene tudja még minkek. A mieinkből a "Comfort" modul hiányzik, de a Golf IV-ben (és testvéreiben) pl. van. Ezt lehet rábírni többek közt, hogy 15km/h-nál zárja, gyújtáskulcs kivételekor nyissa az ajtókat, és _szerintem_ ez teszi lehetővé a távirányítós ablaknyitást is.
Meg kéne nézni valami szervízdoksiban, már aki hozzáfér... :-)
Az másnál is úgy van, hogy ha kikveszem a kulcsot, akkor amíg ki nem nyitom az ajtót, addig kezeli az ablakot? tehát ha már kinyitottam az ajtót, akkor nem tudom felhúzni az ablakot... a réginél ez is jobban volt megoldva, ott fel tudom húzni....
a tükröt sem tudom behajtani gyújtás nélkül, csak hogy még panaszkodjak. azt nem lehetett volna az ablakfelhúzás áramkörére kötni?
Elmentem ma megvenni a gumi szönyeget a Fáy utcába! Tök jó és szép meg stb...Rákérdeztem az ürgére, hogy a kézikönyv mennyi lenne az autohoz. Azt mondja, hogy 2500.-ft de 5-7 hónapot várnom kéne mert a németek csak akkor gyártanak le plusz ilyen könyvet ha bizonyos darab szám kell belöle! Mondtam neki ne rendeljen semmit inkább szuttyogok a francia nyelvüvel vagy majd szerzek v. másolok valahonnan!
Bementem a boltba utána és feltettem a téli gumikat, holnap kiszaladunk ausztriába a családdal kirándulni. Nehogy a határon szivozzanak véletlenül a határőrök! Mégis milyen égö lenne, hogy egy gumis a saját kocsiján nyári gumival vág neki az utnak! Bár mindenki a sajátját szokta utoljára hagyni ez köztudott! Mindig vannak fontosabb dolgok mint a saját!
Az autó rádió nem jött össze mert ez olyan volt amin csak 2 hangszoró vagy is csak az elsök szoltak volna! Még nem is láttam ilyet! Hogy ez milyen Sharanba lehetett? Hm.
De szoltak, hogy van 40-50 közt állitolag olyan ami MP3-at is játszik és ez van az új egyterüekben! Majd ha láttam hiszem!
Ezekhez az autókhoz nincs véletlen olyan táblázat mint a leonunkhóz volt, hogy a klimán külömbözö beálításokat megtudtunk nézni mint pl. kinti hőmérséklet, mennyivel megyünk, motor hőfok stb... még vagy 70 adat!
Próbáltam VAG-Commal beállítani a Skodán megszokott ajtózárást, és nem sikerült, Nincs a kocsinkban "Komfort" vezérlő, sztem a gombnyomásos ablaknyitást az tenné lehetővé.
Én is néztem ezt a kulcs funkciot/komfort/ és a távirányito nem huzza fel!
Ha viszont a kulcsot benne hagyom akkor persze mükszik!
Valahol olvastam, hogy ennek oka van a Seta-oknál de már nem tudom mivel indokolták!
Az új cordobákon már szintén müködik ez a funkció a távirányitoval!
Hmmm, úgyis viszem a kocsit a pohuhoz, majd rákérdezek erre a "pótállófűtésre" :)
Ablak: ha gombbal nem megy (én ezen még nem próbáltam), a kulcslyukba téve, 2x nyit v. zár irányba elfordítva csinálja? Elméletileg mennie kéne, de a gyakorlatban ezt sem tudom kipróbázni, a riasztóm nem tolerálja. :)
Az enyém gyári, és a dolog nem csak a gombból áll, hanem van a jobb e. ülés alatt egy plusz akku, meg gondolom valami elektronika, meg egy valami vízpumpaszerüség, vagy plusz szelep lehet még.
nem tudok jobban utánanézni, kellene egy VW alkatrészkatalógus meg szerviz CD. valaki nem tudna ebben segíteni?
valószínüleg lehet venni beépítöcsomagot állófütéshez gyárit, de tippelem, hogy lehet vagy egy százas...
amugy jó dolog, beállítod az indulás elött 20 perccel, és meleg kocsiba ülsz bele, nem beszélve a hóról/jégröl, ha van.
ami hiányzik az a távvezérlö, úgy lenne igazi, ha nem kellene kinyitni az ajtót hogy bekapcsoljam. nem láttam a könyvében, mint opciót, valószínüleg nincs.
más: az ablakokat a kulcson lévö gombokkal nem húzza fel/le. a régi, 96-os ezt gond nélkül tudta. másnak sem megy? nem akarom elhinni hogy kivették ezt a funkciót.
az, hogy a tetöablakot nem kezeli a kulccsal sem, még lenyelem, végülis nem bmw...ez van.
Igaz nem mondtam, hogy a 115Le PD TDI! Nem tudtam, hogy a benzines is 115LE!
Az a gomb engem is érdekelne ha volnál olyan szives utána nézni, hogy gyári v. utolagos!
Nem rémlik neked melyik van az ikrek közül. A gomb gyári? Ha nem hol csinálták, mennyiért? Nem igazán használ a motornak, ha hidegen egyhelyben jár fűtési célzattal, tudnék egy ilyen gombra én is egy keveset költeni. Bár most, hogy karácsonyra mankót kaptam a 23-án eltört lábamhoz, igazából nem is számít... :-)))
Modom motortípus! Dízel, vagy benzines? Van 115-ös PD, és volt 2.0 benzin 115 LE. Bár gondolom a 115-ös PD lehet. Akkor 90e, és valszeg cserélték. Azért lefordíttatnám a szervízkönyvet...
A szőnyeget bármelyik kereskedésben megveheted, megéri olyan helyre menni, ahol van is rögtön raktáron. A Fáy utca pl. jó lehet.
A fűtés, amit említesz, nem igazi állófűtés, csak kiegészítő. A dízel motoroknak annyira kicsi a veszteséghője, hogy nem lehetne kivárni, míg a motor felmelegszik, és képes befűteni ezt a hatalmas teret. Szükségmegoldáskénk kaptunk egy plusz olajkályhát, aminek olyan hangja van, mint egy repülőgépnek... :-)
A riasztós tudni fogja hova szerelje. Sajnos ezeken a motorokon nagyon kevés olyan pontot lehet megszakítani, amitől nem hányja tele a hibatárolót... :-(
Az auto 115LE-s.
A szönyeg ára nem gond csak hol lehet venni melyik kereskedésben?!
Tegnap hallottam nem tudom igaz-e, vagy auto függő!
Tehát ha a kulcsot beteszem és nem csinálok mást vele és a digitklimánál a jobb oldali részt ami hátra fujja a meleget bekapcsolom , azt még nem tudom hogyan akkor beindul az a kályha /aminek olyan hangja van mint az audimba a webastonak volt/ és egyfajta állofütésként is funkcionál! Na ezt mondták tegnap az okosok! Majd lemegyek ma ugyis itthon vagyok egész héten és elszuttyogok vele! Bár lehet a könyv is irja de ugye a francia....
A másik, hogy holnap megyek immobilisert szereltetni az autoba. Azt is mondták ezeknek az autoknak kint van a computerük a motortérnél ott kéne megszakitatnom azt a vezetéket ami bentröl a kulcs és a müszerfalból jön ki! Mert ha lopnák akkor a motorháztetőt kinyitják saját computerrel ami tiszta viszik!
Nem tudom én nem értek hozzá én csak féltem!
Motortípus nélkül nehéz a szervízről pontosat mondani... A PD TDI 90e, a sima TDI 150e, az 1.8T, 2.0 benya pedig 180e kilométernél kér a vezérműszíj cserét a szervízkönyv szerint. Azt gondolom jó lenne valami macát felhajtani, aki jól franciázik, megéri átnézetni vele az eddigi bejegyzéseket.
A tizenvalahányezer forintos gumiszőnyeg, az pontosan egy 6db-os garnitúra, minden sorba jut kettő. Kicsit soknak tűnik, de jól "működik".
Dec.24.-én vettem egy SEAT ALHAMBRA-t ami 2 éves!
Az autó belga és szerintem a felszereltsége itthon a Stella Plusz lehet de ebbe plusz extrák is vannak. Digitklima, tempomat, fed.számitogép stb...
A km 118000 és szervizkönyves! A gond az, hogy francia nyelvü a szervizköny és nem tudom elolvasni, hogy mikor cserélték ki a vez.szijjat! Ezt mennyi km útán kéne?
Az autó végig szervizelt mert ez egy banki leasing cég és nem veszik vissza 2 év mulva a tulajoktol ha nincs végig szervizelva az auto! Azon kivül ha bármi történik vele elromlik valami és én megcsináltatom itthon akkor a kereskedésbe vissza viszem/ők szerzödésben vannak a belga bankkal/ vissza vizetik EUR-ban az árát amit itthon költöttem rá! Multkor volt valami gond egy Sharan-nal és kiküldték a számlát és fizették a pénzt! Ez fél évig van az autora!
Az utolso szervize 116000km-nél volt! De nem tudom a szijjat mikor kell cserélni mert nekem francia minden!
Másik kérdésem az lenne, hogy a rádió persze nincs benne!:( Vettem bele egy Sharan-bol valamilyen BETA-t ami tudd cd-t vezérelni de cd tár nincs hozzá. Van-e valakinek vagy hol és mennyiért tudnék ilyet venni?! A magno se teljesen jó bele mert valamit át kell alakitani mert a csatik nem passzolnak hozzá! Gondolom kéken világit de kibirom szerintem csak cd tár kéne hozzá.
Következő kérdésem az lenne, hogy lehet-e magyar nyelvü kézikönyvet venni a kereskedésekben?
Én pesti vagyok és szeretnék venni még olyan gumitálcát hátra a középsö sorba,mert nem szeretném ha a gyerek össze sározná a kárpitot, azt melyik ker-ben láttátok 10eft-ért?!
Nem igazán jöttem rá arra, hogy az esö-érzékelös ablaktörlö mikor is kapcsolbe:! Van egy Leonunk ami Signo azt ha az idözitett állásba teszem akkor mükszik! Hol gyorsan hol lassan!
Az Alhambrán ha ugyan ide teszem megy mindig az idözitett és nem gyorsul fel ha jobban esik! Viszont ha a lassu fokaztba teszem mintha akkor müködne az érzékelöje! Hogy is van ez?
Ha drágul, az csak a regadó miatt lehet. ez kb. 100 ezer Ft-ot jelent. de annyit esik is az értéke egy fél év alatt. viszont számíthatunk rá, hogy a regadót pár éven belül jelentösen csökkentik, szóval akkor meg esik majd az ára.
Hello!
Véleményeteket kérném: tervezem egy kb. 2000-2001-es Galaxy 1.9 PDTDI vásárlását, max. fél éven belül, de akár még idén is.
Ahogy én figyelem kb. nyár óta az árakat, talán lefelé mozognak. Szerintetek mi várható jövőre, illetve ha drágulás lesz, akkor az egyből bekövetkezik-e?
Röviden: érdemes még idén beleugrani vagy nyugodtan várhatok vele?
Hitelt vennék fel, +beszámítással lenne.
Esetleg nem tudtok erről a témáról több infót valahol?
Üdv. Hcsabi
Voltam ma 15k-s szervizen.
Épp a napokban volt hír a VW TDI-kről, a szervízben nem nagyon tudtak róla mit mondani. Majd remélem visszaráncigálnak egy hét múlva... :(
Tiszta vicc, hogy a szervizkönyv 90e-nél kéri a légszűrő cseréjét. Biztos ami fix én vittem magammal azt is, meg pollenszűrőt is. Hát elég gatya volt mindkettő 15ekm után, nem értem miért "spórol" az én pénzemmel a gyár ekkora tételeknél.
Persze, a súly nagyon számít a gyorsulásnál, azt is mondhatnánk, hogy a teljesítményen kívül csak az számít. Egészen pontosan a hányadosuk. Ezért kedvencem a Caterham R500. Sz@ros 200 lóerő, mégis 3.5 alatt van százon. Ja, csak 400 kiló... :-O
szerintem is így van, csak nem négyzetesen, hanem a 3. hatványon, amennyire én tudom. szóval szép lassan belegurul a 170-180-ba. de nem tapadsz az ülésbe. bár amit í®tam is, végülis ez a kis dízelmotor kultúráltan mozgatja a kocsit, de nekem hiányzik a tartalék belöle.
Sztem a tömegnek nem olyan nagy a szerepe, mint a homlokfelületnek. Állandó sebességnél a tömeg csak a surlódáson keresztül "akadályoz", míg a légellenállás a sebesség növekedésével négyzetesen arányosan nő, 180-nál már gigAnagy... :-)
Szerintem. Nem vagyok kicsit sem fizikus... :-)