Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Régóta lehet hallani kopogó hangokat a futómű felől. Tényleg elég érdekes fémes hangja van szinte az összesnek. A belső burkolatokat én is figyeltem, hogy több buszon esnek lefelé.
Nektek nincs olyan érzésetek egy-egy döccenőnél, hogy olyan a busz, mintha a felépítményben valami el lenne törve? Mentem ma is a '78-cal, hátul ülve olyan fém csúszik fémen hangok jöttek ki belőle, hogy szabályszerűen féltem. Hasonló hangokat hallok más-más szólókon is. (Oké, hallucinálok, ez orvosilag igazolt, és engedélyezett, de kezdek félni ezeken a buszokon. Régebben tűzeset, most meg darabokra hullik alattam. :) )
Darabokra hullik szó szerint értendő, egyre több buszon a felső takaró elemek már le vannak "szakadva".
Valóban vannak hasonlóan nehéz (vagy nehezebb) besorolási manőverek, de még a 41-41Y-nek is nehéz besorolni az egyenesen menő sávba. A balra kanyarodó sáv ráadásul elég rövid is.
De én csak támogatni tudnám a változást. Egyúttal a Machwart-nál, és a Mentőállomásnál is megállhatna; utóbbit már a Volán idejében is várták.
"Csak ugye necces lenne a buszvég előtti megállóból a legbelső sávba sorolni."
Már miért lenne necces? A buszmegállóból külön van "BUSZ ZÖLD" így mindig a busz sorolhat be hamarabb. Még 1xübb is mint a Segner térnél a Tesco- Kishegyes i fele a 3 sáv szerintem. Hétévégén meg szerintem ez a lámpa is sárgán fog villogni :D
Hát nem éppen a leghitelesebb forrás egy politikus szája :)
Nehezen hiszem el, hogy ne tudnának legalább úgy fordulni a CAFkák (ez jó! :D ), mint a KCSV-k, pláne, hogy több szelvényből állnak. De ha mégis, akkor ideje tenni valamit a pályával, amúgy is aktuális lenne pár helyen a felújítás.
Erre viszont már nem emléxem pontosan, hogy volt, és most nincs kéznél régi térkép. Az egyik viszonylat ment mindkét irányban a Széchenyin, a másik meg a Miklós utcában, és ilyen gagyin vonták össze később? Vagy hogy?
A 19-es (korábban 5Y) ugyanúgy közlekedett, mint most. Oda irányban a Széchenyin, vissza a Miklóson. De ez nem volt komoly probléma akkor, mivel csak az Attila térig járt. Most azért jobban örülnének a város szélén élők, ha nem csak egy irányban lenne érintve a Buszállomás. Plusz a Tóci fele igyekvő tömeget is csökkentené, ha plusz egy viszonylattal elérhető lenne a Vincellér és a Derék utca. Csak ugye necces lenne a buszvég előtti megállóból a legbelső sávba sorolni.
Én úgy tudom, hogy a 27-es a 4A megnyitásával egyidőben rövidült le a Bajcsy sarokig.
Erre sajnos meg én nem emlékszem pontosan, mert volt ott kavarás az akkori 26-ossal :)
a 6-ost meg a 19-est meg csak ezután (kb.2001-2002 környékén) vonták össze.
Én úgy emlékszem, hogy a 4A még járt az összevonás idején, és még a régi sulimba jártam. '98-'99 körül lehetett inkább.
Valamelyik internetes portálon olvastam, valamelyik politikus szájából, így semmi se biztos. De ha belegondolsz, elég hosszú egy-egy része a CAF-nak ahhoz, hogy pont ne tudja bevenni. Annak idején a Bengálik is rendszeresen lefutottak a pályáról.
Annak idején volt egy 6-os busz a Vincellér - Derék - Sámsoni út útvonalon, meg egy 19-es a Derék utca - Vincellér utca - Attila tér útvonalon.
Ezt tudom, jól emléxem mindkettőre. :) Annak idején valamlyik VÖV-MAN volt a törzskocsi 19-esen, anyámmal gyakran azzal mentünk ki a Tóciba. A 6-ossal is sokat mentünk.
Ezt a két viszonylatot úgy vonták össze, hogy az oda-vissza útvonal nem azonos, oda irányban a Piac utca marad ki, visszafelé pedig a Buszállomás.
Erre viszont már nem emléxem pontosan, hogy volt, és most nincs kéznél régi térkép. Az egyik viszonylat ment mindkét irányban a Széchenyin, a másik meg a Miklós utcában, és ilyen gagyin vonták össze később? Vagy hogy?
erre született a 27-esnek nevezett félmegoldás
Én úgy tudom, hogy a 27-es a 4A megnyitásával egyidőben rövidült le a Bajcsy sarokig. Aztán a Kossuth tér átalakításakor még variáltak rajta egyet, és csak utána került át a Hatvan utca - Piac utca - Széchenyi utca hurokból a megszüntetéskori útvonalára. a 6-ost meg a 19-est meg csak ezután (kb.2001-2002 környékén) vonták össze.
Érdekes, hogy az ezer éves forgóváz nélküli bengálik is el tudnak fordulni mindenhol, ezek a hipermodern új vackok meg egy kanyart sem tudnak bevenni. :)
Annak idején volt egy 6-os busz a Vincellér - Derék - Sámsoni út útvonalon, meg egy 19-es a Derék utca - Vincellér utca - Attila tér útvonalon.
Ezt a két viszonylatot úgy vonták össze, hogy az oda-vissza útvonal nem azonos, oda irányban a Piac utca marad ki, visszafelé pedig a Buszállomás.
A lakók már akkor is panaszkodtak, hogy csorbult az eljutási lehetőség a Derék utca - Kishegyesi út - Belváros szakaszon, erre született a 27-esnek nevezett félmegoldás; előbb a Bajcsy-ig, később a Kistemplomig. De igény lett volna arra, hogy egészen a Kossuth utcáig közlekedjen egy viszonylat.
Erre a hibára a DKV még rá is tett egy lapáttal, mert a 27-est is megszüntette, a 25/25Y pedig jóval ritkábban közlekedik.
Én már hallottam olyan véleményt is, hogy mivel több szelvényből áll, könnyebben fordul. De amíg nem érkeznek meg, és nem kerülnek sínre, úgyse derül ki :)
Hiába csinálnak annyi fizetős parkolót, még mindig több nem fizetős van (csak ismerni kell őket), vagy a munkahelyük udvarán, előtt, stb. meg tud állni ingyé.
Tudom, hogy van ilyenre példa, de sok helyen nincs. A Piac utca környéki munkahelyeken pl. nincs. Vagy ott van egy konkrét példa, a Honvéd utcánál lévő bölcsődék, óvodák. A szerencsésebbek meg tudnak állni a Szegfű vagy a Viola utcán (erre van 10% esélyük), de a többiek inkább parkolóbérletet vesznek.
Ha azok kihullanak, akkor jön a ritkítás, vagy ami jövedelmezőbb a pótlás.
Ki fognak, nem is olyan hamar.
Én biztosra veszem, hogy az új járművekből az 1-es viszonylatra is szánnak kocsikat, mert a 2-es maxiumum mutogatóban közlekedhetne 2-3 percenként; egyébként a kutya nem használná.
Ehhez fiszont kéne némi átalakítás, amit akár el is kezdhettek volna. Persze lehet, bőven ráérnek, amíg az új járgányok meg nem érkeznek.
Valaki nem tudja, hogy hétvégente mely lámpákat fogják kikapcsolni?
Sajnos nem, csak a Dehír cikk és videó említ meg néhány példát.
A Piac utca - Szent Anna - Miklós utcán azért padlót fogtam. A Miklós utca felől beláthatatlan a kereszteződés, még 22 óra után is óvatosan kell arra közlekedni. Pluszban ott van a villamos is. Remélem, időben észhez térnek.
A másik az, hogy ahol 60 km/órával lehet közlekedni, ott működni fognak a lámpák. A Csap / Vendég utca között lévő lámpa remélem, kivétel lesz. Az a lámpa csak a gyalogosoknak kedvez, akik úgy 10 percenként sétálnak át. Hát ha valami, akkor az a lámpa megérdemli, hogy kikapcsolják. Még talán hétköznap is; a Derék utcai lámpákhoz hasonlóan elég lenne csak csúcsidőben üzemelniük.
Az jutott az eszembe, hogyha tényleg el akarják vinni a Pallagi útról a villamost, hogy ott sétáló utcát építsenek, akkor a villamost vigyék a föld alá.
Debrecenben vagyunk, hahó! :)
Mellesleg az új nyomvonalnak lenne egy baromi nagy előnye: a Nagyerdei körúton lévő INGYENES parkolót meg lehetne szüntetni. Mégis micsida dolog az, hogy aki az idősek otthonához, vagy az ICSO-hoz megy (vagy még rosszabb: a Klinikákhoz), az ingyen parkoljon? Szó sem lehet ilyesmiről. Vagy parkoljon a Klinikán belül borsos áron, vagy a veszélyes kijáratú, a klinika oldalában lévő parkolóban!
Valaki nem tudja, hogy hétvégente mely lámpákat fogják kikapcsolni?
A 19-es vonalán az a mostani plussz megálló, amit meg kellene építeni max 1-2 perces, vagy még annyi idő többletet sem okozna. Jobb lenne, ha mi odamennénk, s leszúrnánk egy buszmegálló táblát, s kész a megálló. :-)
Az jutott az eszembe, hogyha tényleg el akarják vinni a Pallagi útról a villamost, hogy ott sétáló utcát építsenek, akkor a villamost vigyék a föld alá. Így nem kéne az utasoknek kerülni az állatkert és a stadion felé. A Leveles csárda előtt a villamos már a föld alatt mehetne, s a Klinikáknál bújna ki a föld alól. Szerintem tök jól nézne ki. S itt a megállókban lehetne peronkaput is alkalmazni, hogy a bliccelők ne tudjanak le jutni az állomásra, csak akkor jegy automatát kellene csinálja a megállók bejáratánál.
Mostanában szoktam este Józsa és Debrecen között utazni, s a következőket tapasztaltam. (csak a Segner térről induló és oda érkező járatokat használom) Kifelé menet két esetet tapasztaltam. Ha pontosan indul a busz, akkor a járatnak állni kell egy keveset az Alföldi nyomdánál, az Árpád vezér Ált. Isk-nál, és a Rózsás csárdánál. De ha a járat egy pár peccel később indul a Segner térről, akkor kb. 20-22 perc alatt már kint vannak a Józsai végállomásokon. Visszafelé a járatok már 20-22 perc alatt bent vannak a Segner téren. Így kellene csinálja rájuk egy menetidőt, amit olyan 20-21 óra után alkalmaznának.
A 34/34A járatokon egy kis figyelmességre lettem figyelmes. A régi J1-es járatok megállóiban bemondják azt, hogy az utasok az első vagy a második ajtót használják, mert rövid a megálló. Így adok egy piros pontot a DKV-nak.
Hiába csinálnak annyi fizetős parkolót, még mindig több nem fizetős van (csak ismerni kell őket), vagy a munkahelyük udvarán, előtt, stb. meg tud állni ingyé.
Épp a múltkor számolgattam, hogy nem lesz elég KCSV a mostani menetrend betartásához, most is 2 Benga rendszeresen jár csúcsidőben, plusz a tartalék is Benga. Ha azok kihullanak, akkor jön a ritkítás, vagy ami jövedelmezőbb a pótlás.
És ugye az a nagy problémájuk elvileg, hogy sokan szoknak át a saját gépkocsi használatára. Erre pont ott nem építenek megállót, ahol ezt mérsékelhetnék.
De azt ne próbálja senki beetetni nekem, hogy a DKV-nak nem érdeke, hogy többen közlekedjenek kocsival! Aki autóval jár, az minden bizonnyal parkolni is szokott, olyan helyen is, ahol fizetni kell érte. Az mind plusz pénz a DKV-nak, amivel a milliárdos veszteséget kompenzálni tudják.
Én azt se zárnám ki, hogy a 19-es menetrendje miatt nem épül új megálló. Még a végén nem lenne elég pihenőidő (levonulással együtt persze), és plusz jármű lenne szükséges.
Sajnos annak idején elég nagy hiba volt ez a 6-19 összevonás.
Te elhiszed, hogy ezen a vonalon, ahol a szóló(!) buszok is 6-10 percenként járnak, majd 2-3 percenként fognak villamost járatni? Jó, ha marad a mostani követési idő, bár véleményem szerint ha rájönnek, hogy a tuják konganak az ürességtől, akkor jön majd a bevett módszar: járatcsökkentés. A CAFkák meg ott fognak "rohadni" a telephelyen, mint az aranyárban vásárolt önjáró trolik.
Feltételezhető, hogy azon a környéken a lakók saját gépjárművel közlekednek. És? A Szabó Lőrinc utcán nem?
Ilyen alapon az egész városi tömegközlekedés megszüntethető. Feltételezhető, hogy aki számít (önkormányzati és dkv vezetők, képviselő "urak") azok mind gépjárművel közlekednek. A többi, azaz a pórnép meg le van magasról tojva, nem igaz?
Végülis pár száz aláírás csak a kopogtató cédulán számít, egyéb esetben, nem igaz?
Az alábbi két tényezőből: - "villamos három autóbuszt, vagy 175 személygépjárművet képes kiváltani" - A majdani 2-es vonalon pedig nagyjából 15 villamos fog járni csúcsidőszakban (ez kb 2-3 perces követésre is elegendő)
Feltételezhető, hogy azon a környéken a lakók saját gépjárművel közlekednek. És? A Szabó Lőrinc utcán nem?
Ipari terület a Sámsoni út azon része. És? A Vágóhíd utca nagy része az, mégsem veszik el a buszjáratokat.
Kivonult a DKV "szakértőgárdája". Konkrétan kik? És hogyan mérték fel, hogy lenne-e forgalma egy két éve kezdeményezett megállónak? Megnézték, hányan állnak az út szélén, abban bízva, hogy a busz megáll nekik? Van erre valami speciális módszer?
Egyébként mennyibe kerül leverni egy karót, rádobni egy buszmegálló táblát?
Ráadásul ez nem is a DKV dolga, hanem az önkormányzaté. Meg lehet nézni a roppant "színvonalas" NYIP szervízút 1-2 megállót, vagy a 13-as Pallagi úti megállóit. Az oszlop, a tábla, és a benne lévő papír az összköltség. Meg esetleg egy ásó. Plusz fizetni kell 5 perc munkabért a bonyolult munka elvégzéséért.
Pár napja azért voltunk letolva, mert nem láttuk a DKV határtalan nagy szeretetét, és törekvését arra, hogy a MI (?) igényeinket kielégítse.
Az ilyen esetekből látszik, mennyire dolgoznak az ügyön. Sz*rnak a Sámsoni úti - Júlia-telepi lakosokra, sz*rnak Szikigyakorra, sz*rnak a Gáspár György kertre, sz*rnak a TEVA többszáz dolgozójára, akik képtelenek időben beérni az elcseszett menetrendek miatt. És még sorolhatnám.
A "MI" igényünk csak akkor van kielégítve, ha a közelben lakik egy képviselő. Olyankor egyből jön a menetrend módosítás, az új viszonylatok.
A DKV szakembergárdája a Júlia-telepen helyszíni bejárást tartott
"A" változat: a Google Maps segítségével
"B" változat: Audi A8 sötétített üvegén keresztül a Sámsoni úton nagy sebességgel elhaladva
Egyébként mennyibe kerül leverni egy karót, rádobni egy buszmegálló táblát? Ha igazuk van, és nem lesz kihasználva, akkor tök mindegy, hogy ott van-e, ha meg ki lenne használva (ahogy a lakók állítják), akkor ráérnek utána is buszöblöt gyártani.