Ha egy olaj teljesítményszintje és viszkozitása megfelelő, akkor az az olaj jó. Nyilván, ha a gyártó tesz az olajba adalékokat, attól még jobbak lehetnek bizonyos tulajdonságai, de mint egy cikkben olvastam, a világ össze olajában levő összes adalék kölcsönhatását nemhogy nem vizsgálták, hanem nem is lehet vizsgálni.
Többek között ezért is érdemes egy olajnál maradni a teljes élettartam alatt.
Ha tegnap hoztad ki a szalonból, akkor gondolom igen, de ha 6 éves és van benne 140.000 km, akkor valószínűleg nem, mert amennyiben tényleg ez a hiba, akkor kopóalkatrész.
Én a KIA ügyfélszolgálattól kérem használati utasítást. Meg is küldték a linket ahonnan letölthetem (pdf), de már nem él a link, így hiába teszem közzé.
Visszaolvasva néhány oldalt két kérdésem lenne:
A szerviz számlán mi az a Kuplung folyadék és hol vannak a Kardántengelyek ? :) vicces ilyeneket olvasni egy hivatalos számlán :)))) de semmin nem csodálkozom.
Én nemrég vittem be egy Bp-i Dunához közeli mákaszervizbe a nemrégiben vásárolt 6 éves Ceed-emet átvizsgálásra. Kíváncsi voltam mit vettem (tudom előtte kellett volna).
Átvizsgálták 17 ezerért: -> fékbetéteket és tárcsákat kell cserélnem elől hátul, más hiba, olajfolyás stb nincs.
Mivel hozott anyagból nem akartak dolgozni elvittem máshova ahol kiderült, hogy csak az első fékeket kell cserélnem. A hátsó mérés alapján 60%-os. Kiderült továbbá, hogy alsó takarólemezek egyikét sem szedték le, ami azért érdekes, mert akkor az olajfolyásokat hogy ellenőrizték ? Talán nem véletlen, hogy nem engedtek be a műhelybe nézelődni. Jeleztem, hogy 2 parkolást segítő szenzor nem működik megfelelően de ezzel "most" nem tudtak foglalkozni, ezért adtak egy új időpontot amikor megnézik. Megnézték, szerintük csak az egyik hibás, azt viszont gariban cserélik ha visszaviszem, most nincs raktáron alkatrészük. Visszavittem, kicserélték ismét 1,5 óra. De semmit nem kellett fizetni!!! Szuper. Sajnos, viszont csak otthon vettem észre, hogy a szélvédőmön lett egy ütés, ami szervíz előtt 100% nem volt. A térkép frissítést minden alkalommal kértem, de kiderült nekik sincs újabb mint 2018 első fele, pedig márkaszerviz :) Összességében: többet be nem teszem a lábam oda.
Szeretném kérdeni attól akinek 2013 - 2015 kombija van, hogy hátul mindkét sarokban van e alulról takarólemez ?
Nekem a kipufogó oldalán nincs ezért a lökháritót tartó nyúlvány erősen rozsdás.
Motortérben más biztosítékok vannak! A KIA belső biztosítékdoboz/-tábla elhelyezése a mellékelt képen láétható. A biztosíték érteke újabb modelleknél 20 A.
Mintha az IKEA állítaná, hogy "Ezt a TV állványt kifejezetten a Samsung tévékhez fejlesztettük!". :)
Csak az API és ACEA minősítése számít az olajnak (és persze a SAE viszkozitási index), SN és C3 alá nem volna szabad menni. Ugyanúgy megfelel a 6ezer forint/5 liter Mannol Energy Formula PD, hiszen tudja a fenti minősítést.
Üdv ! Valósínű ezzel az olajjal is tökéletes lesz az olajcsere Ineo HKS D 5W30 ,de a dieselekbe is már elvárás a C3 -as minősítés ,és a fent említett csak C2 -es minősítéssel rendelkezik !:-)
A motorolajnál a lényeg a specifikáció, majd a viszkozitási osztály - figyelemmel a felhasználási körülményekre -, ezt követi, hogy Total, vagy Shell. A Totalnak van olyan olaja, amit kifejezetten a Hyundai/Kia autókhoz ajánlanak (Total Quartz INEO MC3 5W30 a benzinmotorhoz, illetve Ineo HKS D 5W30 a dízelmotorhoz) , az általam letöltött gépkönyv, és a motortér zárhídján virító matrica Shell Helix-et javasol. De valójában ez nem lényeges. A benzinmotorhoz való olajok API SN/.., illetve ACEA A3/B3 minősítésűek.
Én Shell Helix Ultra 5w40-et tettem bele (API SN/.., ACEA A3/B3), amiből 10ezer km után kb. a nívópálca min-max különbségének a fele hiányzik sok-sok városi menet mellett. Most esedékes a csere, valószínűleg Mobil1 0W40 következik - minez is API SN/.., ACEA A3/B3.
Sziasztok!Szőke vagyok:)! 1.4-es kia ceed szivargyújtóinak a biztosítékát hol találom meg?Melyik a sok közül?Ha felnyitom a motorháztetőt jobbra megtaláltam a bizti táblát,-vagy van máshol is?
Gyere be egyszer ködben az M1/M7 bevezetőjére vasárnap alkonyatkor >o]
De ne offoljuk szét a topic-ot: Holnap viszem 2 évesre a KIA Szabóhoz a kocsit, majd beszámolok :) A gépkönyvben én 2 féle kenőanyagot találtam: Sima kenőanyagoknál amotorolajnál TOTAL Quartz-ot, ajánlott motorolaj fejezetben meg a Shell Helix-et, mindkettő 5w40.
Prózaibb leszek: Álltál már ködben dugóban felkapcsolt hátsó ködlámpás autó mögött? Kellemes, szemkápráztató látvány. A hátsó ködlámpa kapcsolgatása pont ugyanolyan, mint sok más közlekedési morálbeli különbség. Lehetnénk udvariasak egymással, de vadkelet vagyunk :P
Úgy emlékszem, nem világít. Asszem már én is szentségeltem magamban párszor e miatt, mert mikor kellene megtalálni a magasságállítót? Amikor sötét van és a szembe jövő villog, hogy nagyon megpakoltad a hátulját. :-))) Lehajtom alapra és annyit kattintok rajta amennyit gondolok. Kettőnél több eddig nem kellett, viszont annyira felfelé ver alapban (mondjuk nekem van vonóhorgom és kacatból mindig úgy 5-6 kg a csomitartóban, mint vontatókötél, bikakábel, rongyok, fogó, stb) , hogy ha beül egy személy hátra, már egy katt lefelé.
Ugyan ez a JD "tipus" (2018-as gyártás) van nekem is, és szintén küzdök az általad említett kapcsolóval :-)
Amit már rég óta meg szerettem volna kérdezni, az pedig az lenne, hogy szintén oldalt, ahol a fényszóró magasságát lehet állítani, egy potméter segítségével, az a felkapcsolt világításnál nálatok világít e?
Mert nekem NEM. Olyan mintha maga a tekerő olyan "fényvisszaverős" lenne, de a pillanatnyi "állás pozíció" teljesen sötét.