Én is beszereztem a Touristenexpress szettet. Kuriózum és szép, de amivel nagyon nem vagyok megelégedve, az a belső berendezés. Ez 20 év múlva még szint lett volna, de ma már édeskevés és bár nem láttam az igazi kocsik belsejéről eddig képet (nem kerestem), nekem gyanús, hogy nem színhelyes.
Ezzel együtt megveszem a 2. szettet is, már csak azért is, mert van bőven magyar vonatkozása.
Van esetleg olyan topic is,ami DB azaz az NSZK vasútjával foglalkozik? Nálam a két társaság jól megfér a gyűjteményben,csak kéne némi infó arról az oldalról is néha.
Elnézést a kései válaszért. A kocsik nagyon jól kidolgozattak, szerintem a Roco kocsikhoz képest is egy fokkal magasabban vanak (tudom nem azonos típus.). A tamponozásuk a szokásos Rivarossis, főleg az alvázfeliratokon látszik.(szerintem egy picit nagyobbak a kelleténél) Futásuk tökéletes, a kinematikájuk szeret viszont egy kicsit akadni, gondolom majd egy kis bejáratás segíteni fog nekik. Viszont a belsőberendezésük szeret szétesni, ezeket nem árt fixálni egy kis ragasztóval. Kiváncsi leszek ezekután a Tilligekre.
A 2tg-es tartályvagon nekem még bele fog férni, ennyire még én sem vagyok időpont-fanatikus. Ellenben gyengéim, a formás, gömbölyödő tartályvagonok! ;)
Hát a képen látható kocsi sem mai darab. Ha jóltudom akkor a 40-es években kezdték gyártani a német Ürdingenben. Ugye ennek nagyobb változata a 4 tengelyes.De ez a kiskocsi a 80-as évekre teljesen eltünt. A teleszkopos kocsi pedig 1976-tol készült a DB számára.
Bár tehervagonok terén nem vagyok/leszek olyan mániákusan precíz, mint a vontatókkal és motorvonatokkal, h tényleg csak azok kerülnek be a vasútüzembe, amelyek 1980-81 között mentek, de azért a nagyon látványos "kiugrásokat" el akarom kerülni. Ilyen pl. a rózsaszín hátterű "M"-es Minol festés verzió, amely szintén csak 90 körül/után jelent meg.
Amúgy ezért is volt gyanús ez a vagon, mert túl modernnek tűnt. :)
Mi a helyzet a " középen összeesett" formájú tartályvagonokkal? Nekem mondjuk pont az alakjuk miatt nem jönnek be, de érdekes infó lenne ez is, h azok mikor jelentek meg a DR-nél?
UI: nagy örömömre a Piko idén kihoz egy Junior 2tg-es Buna tartályvagont, ami eddig nem került gyártásra (persze nem Junior áron...), úgyh a tartály flottám így is bővülni fog! :)
Jól is gondoltam, és valóban Niesky 1992 és 94 között 290db-ot gyártott a DR részére.(ez a Shimmns 4670-es sorozat) Tehát 1980 körül ilyen kocsi nem volt a DR kocsiparkjában.
Modellezés terén valóban oda kell figyelni a korszakra mert ugye a klasszikus DDR es DR-be ezek már nem férnek bele...
Nem vagyok nagytudású,de ez a kocsi tipus a két Németország egyesülése körül jelent meg, amikor a Bundesbahn elkezdte levetkőzni a régebbi kocsijait. Ezidő tájt jelentek meg a Transwagon féle alukocsik is. Aztán később Niesky is kezdett ilyeneket gyártani...