Számomra szörnyen rusnya ezzel a konkáv orral. Persze ez szubjektív, sok más vasúttársaságnál is vannak ehhez hasonlatos kinézetű darabok, de a DR-nél nem volt más ilyen. Bár az is igaz, h sokáig a BR 120-at is egy szögletes ronda téglának tartottam - 'oszt azóta mégis lett belőle két darab! :D
Volt még egy is, de ez csak rövid ideig hordta ezt a számot. Az 1965-ös lipcsei tavaszi vásáron viselte ezt a ruhát V200 1001-ként a későbbi V180 059. Kísérleti gépként ebben dohogott először a 2db 1000 LE-s motor, amit később a V180.1 sorozatnál alkalmaztak. /A V180 087-ig gyárilag megmaradtak az eredeti 2x900 LE-nél, bár később voltak motorcserék néhány gépnél./
Emellett még egy érdekesség. A 2x1200 LE-s motorok miatt az egy évvel későbbi 1966-os lipcsei vásáron "állítólag" V240 203 számon mutatták be a hattengelyes GFP-vezetőfülkés gépet, ami természetesen szintén csak a vásári számozás volt. Ez a gép V200 203 számon került a DR kötelékébe, majd rövid idő múlva V180 203 lett a végleges pályaszáma.
Látható, hogy voltak itt játékok a számokkal, hiszen az általad beszúrt képen látható V200 117 is V180 131-ként "véglegesedett". :-)
És ha már az érdekességeknél és a számoknál tartunk, bár nem döntött ablakos, de az első 2x1200 LE-s gép szintén kísérletképpen a V180 202 volt, ami emiatt az 1965-ös lipcsei vásáron - a V200 1001 melletti vágányon - V240 001 pályaszámmal volt kiállítva. A mozdony ha jól tudom jelenleg is üzemel, múzeumi jelleggel visszafényezve az akkori vásári gúnyájában.
Én is beszereztem a Touristenexpress szettet. Kuriózum és szép, de amivel nagyon nem vagyok megelégedve, az a belső berendezés. Ez 20 év múlva még szint lett volna, de ma már édeskevés és bár nem láttam az igazi kocsik belsejéről eddig képet (nem kerestem), nekem gyanús, hogy nem színhelyes.
Ezzel együtt megveszem a 2. szettet is, már csak azért is, mert van bőven magyar vonatkozása.
Van esetleg olyan topic is,ami DB azaz az NSZK vasútjával foglalkozik? Nálam a két társaság jól megfér a gyűjteményben,csak kéne némi infó arról az oldalról is néha.
Elnézést a kései válaszért. A kocsik nagyon jól kidolgozattak, szerintem a Roco kocsikhoz képest is egy fokkal magasabban vanak (tudom nem azonos típus.). A tamponozásuk a szokásos Rivarossis, főleg az alvázfeliratokon látszik.(szerintem egy picit nagyobbak a kelleténél) Futásuk tökéletes, a kinematikájuk szeret viszont egy kicsit akadni, gondolom majd egy kis bejáratás segíteni fog nekik. Viszont a belsőberendezésük szeret szétesni, ezeket nem árt fixálni egy kis ragasztóval. Kiváncsi leszek ezekután a Tilligekre.