Gondolom nem az lenne a fő fűtés. Annak elég egy temperálás, hogy lokálisan ne érje el a harmatpontot. Egy épületgépész biztos ki tudná számítani, milyen teljesítmény kell ehhez.
Köszi az infot. A szigetelésnél még felmerült az is hogy a szobát ( mivel van ott légkondi) és a fürdőt nem bántanánk, mert a belső térből nem szeretnénk már többet elvenni, de nem tudjuk, hogy ha kívülről szigeteljük a házat, akkor a szobának a függöleges fala szigetelt lesz, de a ferde nem és ilyenkor lehet e hőhídra vagy penészesedésre számítani( ez a mumusom, mert a gyerek asztmás). Szerinted fennállhat ennek a veszélye? Köszi Zsuzsi
Vettünk egy 10 éves ikerházat, amiben egy két dolgot kellene cserélni, de mindenki mást mond...... Szóval anno a ház 12 cm Therwolin üveggyapottal lett szigetelve, ami a mai szigetelési eljárásoknak nem felel meg, így szigetelni szeretnénk, de nincs több hely a cserép és a gipszkarton között. Mi úgy hallottuk, hogy belülről szigetelni pedig nem jó. Igaz ez? Szerintetek jó ha 25 cmes üveggyapotot teszünk a padlás padlójára és kívülről kap egy 10 cm-es közetgyapot szigetelést, valamint a fa nyílászáróba kicseréltetnénk az üveget( most Sofa thermopán üvegezés van)k 1-re és nem szigeteljük le a két tetőtéri szoba oldalfalát( az egyikbe légkondi van, a másik pedig fürdő), vagy érdemes ezt a két szobát is szigetelni. Ha igen szerintetek mi a jó megoldás? Másik amiben mindenki mást mond, hogy a emeletközi födém vasbeton szerkeztű, ahol néhány helyen hajszálrepedés van. Mi üvegszálas tapétát gondoltunk felrakni, de azt mondják, hogy az is el tud repedni, érdemesebb gipszkartonozni? De olyan is volt aki azt mondta, hogy akryllal csak ki kell nyomni és festeni. Szerintetek mi a jó megoldás? és a utolsó most felmerült kérdésem, hogy csaptelepekbe ajánlottak JIKA csaptelepeket. Az ára nagyon jó, de szerintetek a minősége milyen. Mostani lakásba KLUDI van nekünk az teljesen megfelelt, viszont kinézetre a JIKA bejött? Van most a JIKA-nak beépített öblítő rendszerű WC-je is, ami sokkal olcsóbb a GEBERIT-nél, van erről valakinek tapasztalata, érdemes megvenni? Előre is köszönöm a segítségeket Zsuzsi
Na az nemdiszperzit, hanem thermotek vakolat, már felköltözött a külső hőszigetelésre:) A zsalugátert is az asztalos csinálta, viszont én kezeltem le, lenolaj + két réteg sadolin mahagóni.
Azt nem írtam neked a múltkor, hogy a gyantát higítós ronggyal le kell dörgölni kenés előtt.
Az anyag, bükk 4cm vastag 40ezer körül volt és a munkadíj 50 körül, mondjuk nekem nincs benne pihenő, 180fokot fordul és átmegy egyenesbe, a számot elküldöm mail-ben.
Ha egyenes, megveszed barkácsáruházban a bükk vagy tölgy lapokat, fested-pácolod-lakkozod, rácsavarozod. Mérettől, anyagtól és bolttól függően 5-10eFt/db.
Mi egy tetőtér-beépítés végén járunk, nagyjából már minden belső munka kész van, kivéve a lépcsőt. Vagyis kész az acélváza, és most ideiglenesen vacak kis lécek vannak rajta addig, amíg folyik a munka. Lassan kellene rá rendes lépcsőfok, amit fából szeretnénk. Hol érdemes megnézni/csináltatni? Budapest környéki kéne, maga a ház Pilisvörösváron van. Hátha van valami ötletetek...
A családi házunkon Schindler tetőtéri ablakok vannak (7-8 éves modellek). A pár héttel ezelőtti Pest megyei jégeső minket is érintett és rendesen be voltunk ijedve, hogy betörnek a tetőtéri ablakok. Nem törtek be, de ez szerintem szerencsén is múlott, ui. voltak 5-6 centis jégeső darabok is.
A kérdésem az, hogy létezik-e valamilyen védelem jégeső ellen, ami megakadályozza az üveg betörését. Valamilyen utólag felszerelhető kiegészítő, esetleg biztonsági fólia (???).
Amit te vettél fát, azt elméletileg légszáraz építő minőségűnek hívják, ezt az állapotot a kivágott fa 1-2 héten belül eléri. A teljes kiszáradás szabadlevegőn 1-2 évet is igénybe vesz, gondolom ennyit nem akarsz várni. Az alapozáshoz használhatsz Sadolin alpozót VAGY lenolajat (a lenolaj olcsóbb), feladat a fa pórusainak telítése és védelme. Ezután két réteg lazúrt kell felkenni nem túl vastagon. A második réteg kenése előtt 150-es papírral kicsit meg kell csiszolni, mert kiszőrösödik A lazúrtól még a fa ugyanúgy ki fog száradni. Nekem ez a technológia bevált.
hát ez a gondom nekem is, hogy lehetett érezni, hogy nedves ráadásul folyik belőle a gyanta, és szeretném a legjobb védelmet persze emberi áron adni neki.
akkor inkább hadjam száradni? kb mennyi idő 1 hét 3 hónap?
akkor az jó megoldás a lenolajjjal való beeresztés majd alapozó és sadolin?
Sziasztok, tanacsot szeretnek kerni... A kozeljovoben szeretnenk csaladi hazba koltozni letszamnovekedes miatt. A jelenlegi lakast talan 16-17 millioert el tudnank adni, es ehhez felvennenk 5-6 millio hitelt, tehat lenne 21-22 millionk. Veresegyhaz, Fot, Kistarcsa kornyeken, es 80-90nm-es hazban gondolkodunk...
Ket lehetoseg lenne: 1. Kesz hazat veszunk. A hirdeteseket nezve eleg sok hasznaltat es ujepitesut is hirdetnek ebben az arkategoriaban, foleg sorhazat, ikerhazat. Csak azt nem tudom, mennyire megbizhatok ezek a hazak, mi fer bele ennyi penzbe. Foleg a szigeteles aggaszt, azt altalaban nem szoktak eltulozni... 2. Veszunk egy telket, es belevagunk egy epitkezesbe. Itt az a problema, hogy meg soha nem epitkeztem :), igy elkepzelesem sincs, mennyibol lehet kihozni egy 80-90nm koruli hazat. A telekarakat elnezve jo esetben is 13-14millio maradna az epitkezesre, amibol nem tudom, mit lehetne kihozni...
Bejon meg a kepbe a csaladtamogatasi rendszer is. Nem tudom, erdemes-e arra szamitani, hogy a kovetkezo kormany visszaallitja ezeket. Sajnos a szocpolrol lecsusztunk, pedig ha lenne, lehet, hogy nem vacillalnek ennyit.
Most olvasom. Kültérre csak vékonylazúr jó, vastag beltérre való. :) És nem kell hagyni száradni a fát, majd kiszárad az illesztéseknél, ahol nem tudod festeni.
Ilyeneket érdemes még összeszerelés elött lefesteni, szebben lehet bakon dolgozni. Tetőt is így csináltam, sokkal jobb, mint létráról festeni, felfele.