Mára elromlott az ülésfűtésem és az első szélvédőfűtésem.A szélvédőn 3 szál melegít.(az sem előttem).Van lehetőség a javításra?A szálak a 2 réteg között vannak.Ülésfűtés javítással ki foglalkozik?(Miskolc,vagy környéke)?
Szerintem konkrétan semmit sem akar tudni, csak vett a múlt héten egy számára új autót és nincs hozzá semmilyen könyv. Amikor mi megvettük az Escort-ot, én is felvitem a könyvét és elolvastam az izzóktól az olajig és a belső világításig mindent. Szerintem ő is valami ilyet szeretne. Ezért gondoltam, hogy valahol a neten nincs-e elektronikus formában ilyen.
Az egyik ismerősöm most vett egy '96-os Galaxy-t. Megkért, hogy nézzek már neki valahol valami leírást az autóhoz, mivel nem kapott vele semmit. Amúgy egy szalonból vette. Szerintem elég érdekes, hogy nem adnak vele semmilyen kézikönyvet. Na mindeggy. Szóval ha tudtok valami címet, ahonnan le lehetne tölteni valami infót akkor nagyon megköszönném.
igen, a futómü az nagyon fontos. nekem van egy másik is, az nem sportfutómü, és néha várom hogy mikor borul fel .... bár a (magyar) városi közlekedésben a sport sokkal jobban ráz, a sima azért kényelmesebb.
Nem egyformák az ülések!
A két üléssor között azonos oldalon lévőket lehet cserélgetni, de keresztbe már nem. Középre sem illik egyik sem. Ennek - ha jól értem - egy oka van: a biztonsági öv csatja.
A szélsőknek csak az egyik (páronként eltérő) oldalán van, a középsőnek pedig mindkettőn. A plafonból ered az öv (neked van?), két csat van rajta. Először be kell kattintani a középső ülés egyik oldalára, majd a másikra, így lesz hárompontos.
a hét ülésesnek középen hogyan van biztonsági öve? az enyém eredetileg 2-2-2, és most átraktam 2-3-1 re, csak lehet hogy a rendör beleköthet, ha a középsö utas nincs bekötve?
Erről mindig a következő történet jut eszembe:
Barátom kapott egy pofás kis kártyát az új Fábiájához, melyen az állt, hogy milyen jó is, 5000 km-nél lecserélni az olajat. Meg hogy nem feltétlen muszáj, de nagyon ajánlott, milyen jó is az az autónak... Meg még ilyen lélekmelengető dumák.
Valamiért pár hét múlva egy másik kereskedésben járt, ahol rákérdezett a "gyári ajánlású" 5ekm-es olajcserére. Mivel értetlenül néztek rá, megmutatta a fenti pofás kártyácskát. A munkafelvevő először ráncolta a homlokát, majd szélesen elvigyorodott, és egy fénymásolás erejéig kölcsönkérte.... :-) vagy inkább :-(
Ezek már nem azok a 10-20-30 évvel ezelőtti konstrukciójú motorok, és összetételű olajak. Rengeteg tartalék van bennük, hogy a tervezett 15 ekm-t kibírják.
Az autódoki írt már nagyobb okosságot is, helyiértékén kell kezelni...
"A motor első pár ezer kilométerében sokkal nagyobb a kopás, mint később. Ez fokozott terhelés a motorolajnak is, nem is beszélve a kopási hulladékról. Tehát sokkal hamarabb telítődik, és elhasználódik. Ezért érdemes kicserélni előbb."
Azt én sem tudom, sőt...
Épp közelítek a 15k-hoz, most kezd nyavajogni. Az enyém fix szervízintervallumú, nem is nagyon tud mást tenni. A tied lehet, hogy rugalmasra van állítva, de nem hiszem, hogy 5ekm alatt tönkre tudna menni az olaj.
Milyen a motorkódod?
Még egy kérdés az eszembe jutott.A hátsó ablaktörlőről lenne szó.Ha egyszer előre nyomom a kart akkor elkezd törőlni szakaszosan és csak úgy kapcsol ki ha törlés után rögtön mégegyszer rányomom a kart.Ennek így kell működnie?