Keresés

Részletes keresés

kopaszsop Creative Commons License 2015.04.17 0 0 418899

mi a bánat az a középállomás?

Előzmény: M63 010 (418888)
sörösgigant Creative Commons License 2015.04.17 0 1 418898

Hát ez nagyon felesleges poszt volt ! Ott, az állomás végén elég sötét van. Szerinted ha valaki kiugrik a mozgó vonatból, és bármennyire ijedt is volt szerinted nem a sértetti közrehatás állt fent ? 

Felnőtt ember nem ugrál ki egy mozgó vonatból.......

 most akkor mindenkinek egyenként kellene fogni a kezét ? !

 Az egész ügy egy mohó, szarkeverő ügyvéd, és néhányak által feltüzelt, jogosan szomorú szülők műve....

Ismerős vagy arra ? Jártál ott ? ............

 

Komolyan, az egész ügy nagyon gyomorforgató. A ratyi klub, meg a többi hasonló hiénamédia az ilyen ocsmányságokból él. Ez a dolga....

Előzmény: M63 010 (418896)
manhattani Creative Commons License 2015.04.17 -1 1 418897

A baknak ütközést pedig úgy lehetne megakadályozni, hogy azokat is elteszik a vágánytengelyből. Ezt Rizsavi-rendszerű megoldásnak hívják.

Előzmény: M63 010 (418895)
M63 010 Creative Commons License 2015.04.17 0 0 418896

http://rtl.hu/most/64105_fokusz_kifutnak_az_idobol_-_ilonat_elgazolta_egy_mozdony_szu

 

Senki sem látott semmit? Nem igaz, hogy a kutya sem járt azon a nagy állomáson, ahol annyi vonat jár. :(

 

 

 

 

M63 010 Creative Commons License 2015.04.17 -1 0 418895

Mennyit szívtál?

 

Miért kéne kitérnie balra?

 

Egyelőre még a vágány végén van a bak, a múlt hét végén ott voltam, akkor még ott volt!

Előzmény: attus germanicus (418894)
attus germanicus Creative Commons License 2015.04.16 0 0 418894

Macerás lenne, mert valamivel a bak előtt erősen ki kellene térni balra.

Előzmény: M63 010 (418888)
manhattani Creative Commons License 2015.04.16 0 0 418893

Itt nem illik politizálni.

Előzmény: vrobee (418891)
hmsoft Creative Commons License 2015.04.16 0 0 418892

...és ha a fékhengernyomást érzékelő (villamosféket kiejtő) nyomáskapcsoló egy fiktív fékhenger (üdítősflakon) nyomását érzékeli némi beavatkozás hatására, a légfék rudazatát meg elvittem a vashulladék telepre? (stb. stb.) :)

 

hm

Előzmény: vrobee (418891)
vrobee Creative Commons License 2015.04.16 0 0 418891

és ha egyszerre romlik el a fék és a kormány? :-O

Előzmény: manhattani (418890)
manhattani Creative Commons License 2015.04.16 0 0 418890

>és megint neki fog durranni?

 

Az utasváró épületnek? Az már teljesen ki van zárva. A bakok mögül odébb helyezték.

Előzmény: M63 010 (418888)
Vendégsín Creative Commons License 2015.04.16 0 0 418889

Na de ha egyszer megint elromlik a légfék...

 

...akkor a vonat - feltéve az üzemeltetési szabályok betartását - meg fog állni.

Előzmény: M63 010 (418888)
M63 010 Creative Commons License 2015.04.16 0 0 418888

Na de ha egyszer megint elromlik a légfék, de az utolsó középállomás és a fejállomás között. akkor megint kiiktatja az automatika a villamosféket, és megint neki fog durranni?

Előzmény: Vendégsín (418874)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2015.04.16 0 0 418887

Ki zsarol ezzel kit? És mit érne el vele?

Előzmény: manhattani (418886)
manhattani Creative Commons License 2015.04.16 0 1 418886

Zsaroló engedélyre várakoztatás.

Előzmény: Törölt nick (418884)
István Gyuri Creative Commons License 2015.04.16 0 0 418885

És szerinted indokolt volt?

Előzmény: Törölt nick (418884)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.16 0 1 418884

Azon a két napon hat vonatunk összesen 39 órát állt engedélyre várva Budapesten és környékén. Ebből kettő csak áthaladt Ferencvárosban.

Előzmény: István Gyuri (418881)
schlumberger Creative Commons License 2015.04.16 0 0 418883
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2015.04.16 0 0 418882

A v0 kapcsán mindenkinek javaslom ezt, nem a Duna-híd hiányzik igazán...

 

http://itf.hu/index.php/cikk/100-v0-nehez-teher

 

(IGy, nem konkrétan Neked megy a válasz, Neked biztosan ismerős a cikk :) )

Előzmény: István Gyuri (418881)
István Gyuri Creative Commons License 2015.04.16 0 0 418881

lgonda: Szóval nem volt az olyan sétagalopp...

Nem is írtam. De megoldható volt, ez a lényeg. Ugyanígy a Déli lezárása miatt sem kell világvégéről beszélni a teherforgalom kapcsán.

Előzmény: Törölt nick (418880)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.16 0 0 418880

" (Tegnap láttam, hogy Fradiban cserélték a 10-es, 20-as lassújeles kitérőket a végponti részen, ami miatt csak a 8. vg-ig lehetett Kelenföld felől bejárni, mégsem omlott össze a világ... Nem kellene itt hatalmas pályakapacitás-hiányokról óbégatni...)"

 

Azért a ferencvárosi váltócserék jelentős technológia módosítást kívántak, hatalmas mennyiségű többlet tolatással. A plusz emberi erőforrás felhasználásról nem is beszélve... Szóval nem volt az olyan sétagalopp...

Előzmény: István Gyuri (418870)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.04.15 0 0 418879

Jó, elfogadom, de a Danka-könyv alapján úgy értelmeztem, ahogy írtam.

Előzmény: Vendégsín (418873)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.04.15 0 0 418878

Akkor alkalmasint segítségedet fogom kérni, hogy megismerhessem.

Előzmény: Vendégsín (418875)
Vendégsín Creative Commons License 2015.04.15 0 0 418877

Így van, viszont - a rugóerő tárolós féket kivéve - az átalakítások önmagukban nem védenének hasonló esetek ellen, ezért néhány lényeges jármű-üzemeltetési szabály is megváltozott.

Előzmény: V43 1279 (418876)
V43 1279 Creative Commons License 2015.04.15 0 0 418876

Változtattak. Eredménye a ma is ismert MIXA típus. A baleset idején még az összes MIX-ként futott, utána átalakították mind A-ra.

Előzmény: M63 010 (418872)
Vendégsín Creative Commons License 2015.04.15 0 0 418875

...menet-fék hengert nem.

 

Pedig van.

Előzmény: kihúzóvágány (418864)
Vendégsín Creative Commons License 2015.04.15 0 0 418874

Változtattak valamit a konstrukción a baleset után?

 

A baleset után lassan megszűnt (okozati összefüggésben nem volt vele) a Lambertsen IV (Knorr VI) rendszerű kétvezetékes légfék használata.

 

Amúgy nem legalább két egymástól függetlenül működő féknek kellene lennie egy ilyen járművön a biztonság kedvéért?

 

Megvolt, de mint írtam, a légfék akkori és mai üzemeltetése is feltételezi egy néhány szabály betartását. A szabályok megszegését nem lehet gépi úton kivédeni.

Előzmény: M63 010 (418872)
Vendégsín Creative Commons License 2015.04.15 0 0 418873

...a légfék működését a fékvezeték nyomáscsökkenését érzékelő jeladó alapján érzékelte a rendszer...

 

Nem. 1 bar fékhengernyomásnál a villamos fék kikapcsolt, 0,2 bar alatt volt lehetőség az ismételt működtetésére. A fővezeték nyomását közvetlenül nem figyelte a vezérlés, ezért csökkenhetett az (a nem működő légsűrítők miatt a főlégtartály nyomással együtt) az érzéketlenségi határon belül és az önműködő légfék így statikusan kimerült.

Előzmény: kihúzóvágány (418864)
M63 010 Creative Commons License 2015.04.15 0 0 418872

Változattak valamit a konstrukción a baleset után?

 

Amúgy nem legalább két egymástól függetlenül működő féknek kellene lennie egy ilyen járművön a biztonság kedvéért?

Túlfékezés: Ugyebár vészhelyzet volt. Nem kellett volna egy vészkapcsoló (ami van pl. a mozdonyokon is, és kiiktatható vele az EÉVB), amivel ez a funkció kiiktatható? Mert ha ennyire egymástól függenek a fékek, akkor nem ér semmit az egész.

 

Előzmény: kihúzóvágány (418864)
trizs77 Creative Commons License 2015.04.15 0 0 418871

Megírtad a szerzőnek is ?

 

 

Amúgy, egyetértek.

Előzmény: István Gyuri (418870)
István Gyuri Creative Commons License 2015.04.15 0 0 418870

trizs77: Meg kellene építeni a Budapestet délről elkerülő V0 vasúti körgyűrűt – állapította meg a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ), amely szerint a közúti áruforgalom 5-10 százaléka vasútra, vízre irányítható, aminek hatására éves szinten közel 82 milliárd forinttal csökkenhetnének az állami útfenntartás kiadásai.

És még ha igaz is lenne, akkor se igazán fedezné a plusz vasúti költségeket - és akkor a beruházásról már nem is beszélünk...

 

Emellett – hivatkozik a szövetség a Közlekedéstudományi Intézet kutatási anyagaira – 9,6 millió tonna többletmegbízással nőne a vasúttársaságok forgalma.

Gondolom, egy évre gondolják ezt, ami napi 10 pár többlet vonatot jelentene, amennyit kényelmesen elbír a jelenlegi infra is.

 

Az átterelés hatására a közúthasználati díjakból származó bevételek ugyan csökkennének, de a vasúti pályahálózatot működtetők bevételei akár 5-20 százalékkal nagyobb mértékben is nőhetnek, mint a csökkenés mértéke.

Igen, és mennyivel nőne a vasúti pályahálózatot működtetők költsége? Csak nem pont annyival, mint amennyit beszednek?!

Igazi közlekedésgazdász szaktudorok ezek a névtelenségbe burkolódzó "szakemberek"!

 

 A Déli pályaudvar átmeneti kiesése jól érzékelteti a fővároson áthaladó vasúti forgalom zavarérzékenységét: számos elővárosi vonat menetrendjét módosítani kellett, sokakat pedig törölni. A tehervonati késések mértéke már elérte az ügyfélvesztési szintet – mutat rá az MLSZKSZ.

Az legfeljebb a forgalom alkalmatlanságát mutatja, hogy azért, mert a Déli zárva volt és Kelenföldön jó néhány vágányt elfoglaltak a személyszállító vonatok (de csak NAPKÖZBEN!), azért esetenként jelentős késések alakultak ki tranzitvonatoknál... Az a napi 6-8 vonat, ami Kelenföldön körüljár/akad, az meg csak elfér már... (Tegnap láttam, hogy Fradiban cserélték a 10-es, 20-as lassújeles kitérőket a végponti részen, ami miatt csak a 8. vg-ig lehetett Kelenföld felől bejárni, mégsem omlott össze a világ... Nem kellene itt hatalmas pályakapacitás-hiányokról óbégatni...)

Ha pedig az elővárost fejleszteni akarják, ahhoz úgyis kell kapacitást bővíteni, akkor ott is el fognak férni.
 

De más tényezők is ebbe az irányba hatnak. A tehervonatok, sok esetben akár kilenc órát is állnak egy-egy szomszédos ország határállomásán az átlépést szabályozó határátmeneti megállapodások korszerűtlensége miatt. Sok esetben még az 1970-es években kötött eljárásrend van érvényben.

Ráadásul a vasúttársaságok igen lassan reagálnak a fuvaroztatók ajánlatkérésére, míg a közúti fuvarszervező cégek általában egy órán belül adnak ajánlatot. ​
És ezekre mind-mind a V0, meg gondolom, az ETCS a megoldás... Gratulálok a hozzá nem értésükhöz...

Előzmény: trizs77 (418868)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!