Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Kisa Creative Commons License 2017.07.03 0 0 160636

Én a veztengely fedelét azért levenném.

Elég hülye konstrukció, sok mindent kell hozzá bontani, nem lehet csak úgy belenézni. Viszont, ha nem találsz benne sérült himbát, akkor szerintem a szelepeknek sem lesz bajuk.

 

 

Előzmény: Petya77 (160632)
papuaz Creative Commons License 2017.07.03 0 0 160635

Inkább az volt a jellemző ,hogy amikor felmelegedett a motor akkor szabadon elforgott a ventilátor pedig szorulni kellett volna neki.

Előzmény: Tucana03 (160626)
Kisa Creative Commons License 2017.07.03 0 0 160634

Igen, ezért is írtam, hogy megúszhatja, de sérülhet is.

 

Viszont épp egy ilyen motorral, csak a 4 hengeres Opelben lévővel volt egy szíjszakadásos melóm pár éve.

Ott a tulaj bevállalta, hogy csak himbákat cseréljünk (talán hat volt elrepedve), ne bontsuk szét az egészet.

Vesztesége nem volt a szelepek nem hajlottak el.

Összeraktuk, a következő olajcseréig nem volt baja, majd eladták.

 

Ez persze csak egy szerencsés eset is lehetett, túl nagy a rizikó. Egy leszakadt szeleptányér mindent elintéz a motorban az biztos.

Előzmény: mica-r (160633)
mica-r Creative Commons License 2017.07.03 0 0 160633

Kap pofont a szelep, megzömítheti a szelepszárat. Ebből később előfordulhat szeleptányér leszakadás. (ez általános tapasztalat, nem biztos hogy ennél megtörténik, ha elég gyenge a himba)

Előzmény: Kisa (160631)
Petya77 Creative Commons License 2017.07.03 0 0 160632

Köszönöm! Vajon okot adhat a reménykedésre ,hogy 20v röl beszélünk és itt ugye dupla szelep van mind 2 oldalon és a dupla szelep dupla annyit bir valamint nagyon gyenge volt az aksi alig tekert már .. 

Előzmény: Kisa (160631)
Kisa Creative Commons License 2017.07.03 0 0 160631

Megvan az esélye, hogy elgörbíti,megrepeszti a himbákat. Szelepek megúszhatják, mivel függőlegesen állnak.

Érdemes lenne ránézni, mert eltörik és telehullik tűgörgővel az egész.

Kisebb himba deformációt hangból még észre sem veszel, mert utána tud menni a hidrotőke.

Előzmény: Petya77 (160627)
Petya77 Creative Commons License 2017.07.03 0 0 160630

Szia Köszi az értelmes választ meg ,hogy nem az ékezetekkel voltál elfoglalva ...Azért írtam mert bár egyforma erővel ugrik át 5x de szét paráztattnak hogy mégsem lesz jó meg kuka az egész motor ... Ránéztem a neten de azt láttam hogy a szelephimba gyengébb mint a szelep ezért szerintem ott kellett volna eltörjön a szelephimba kerekénél.. Namost ha ott törik el akkor valóban szia kompresszió! Nekem látszolag megvan mert ha nem lenne akkor nem egyenletessen tekerné az önindító hanem sietne egyet ott ahol könnyebben fel tud menni nem?

Előzmény: 409 (160628)
409 Creative Commons License 2017.07.03 0 0 160629

A Mercedes ezt a viscot 89-97 között használta a 300 és 320-as G típusban.

Előzmény: Tucana03 (160626)
409 Creative Commons License 2017.07.03 0 0 160628

 

 Meg tudja ölni egy indítózás is, gondold át, a lendkerék mekkora tömeg. De van, hogy semmi baja sem lesz. Ezt így nem fogja senki sem biztosra megmondani.

 Mondjuk nem értem miért kérdezed, amikor azt írod, hogy a "kompresszió megvan".  ??

Előzmény: Petya77 (160627)
Petya77 Creative Commons License 2017.07.03 0 0 160627

Sziasztok van köztetek valaki akit javít 2.4jtd 20v motort?

Az lenne a kérdés hogy vezérlés csere után elugrott a vezérműszij 2 fogat amit nem vettünk észre! Áttekertük kézzel de nem a fötengej él hanem a vezérmükeréknél! Akkor ugrott át és nem vettük észre!Ezután öninditoztunk és elakadt a motor! Ekkor észrevettük és összeraktuk a vezérlést ahogy kell minden jelen van! A kompresszió megvan a motor átfordul ! Szerintetek egy sima öninditozástol kuka lett a motor és szétgörbült minden halál vagy simán elakadt a dupla szelepben és csá indit és örül? Nagyon érdekelnek a válaszaitok? ; )

 

Tucana03 Creative Commons License 2017.07.03 0 0 160626

Hogyérted hogy nem voltak jók? Mi nem lehet benne jó? Későn kapcsoltak vagy mi? 

Előzmény: papuaz (160624)
Roadkill Creative Commons License 2017.07.03 0 0 160625

Értem. Köszönöm!

Előzmény: 409 (160571)
papuaz Creative Commons License 2017.07.02 0 0 160624

Nekem w124 300 Td van az autómba .Több viscot is vásároltam már(sachs ,hella ,stb) nem volt jó egy se. Mindet vissza kellett küldeni .Volt köztük nonim németből az volt a legjobb igaz az szinte állandóan hajtott valamiért.Más ismerős is panaszkodott ,hogy vásárolt és nem jók. Bontottat tettem fel ez közel van a valósághoz még.

Előzmény: papuaz (160623)
papuaz Creative Commons License 2017.07.02 0 0 160623

W124 de konkrét típust nem tudok mert mindegyikre mást és mást hoznak a katalógusok. De kézbe véve nem látszik nagy különbség köztük.

Előzmény: Tucana03 (160622)
Tucana03 Creative Commons License 2017.07.02 0 0 160622

http://forum.rextonhub.com/rexton-270xdi-cooling-fan-viscous-coupling-t199-210.html

 

Az oldal alján találtam valami merci viscot az melyik mercire jo azt nemtom kideríteni

Zoli550 Creative Commons License 2017.07.02 0 0 160621

Először keress összefüggést a Merci viszkoval,hátha tényleg van közös alkatrészük. Ha ráér holnap megnézem neked amennyire tudom hogy a te alkatrészed mibe volt még felhasználva. Csak a legjobb minőségűt szabad megvenni,legalábbis én már szívtam olcsó viszkoval. 

Előzmény: Tucana03 (160619)
cam aro Creative Commons License 2017.07.01 0 0 160620

 Miben mások az olcsóbbak?""

 

...nincs rajtuk allami tamogatas. 

Előzmény: Tucana03 (160619)
Tucana03 Creative Commons License 2017.07.01 0 0 160619

Akkor beszerzek egy viscot. A következő kérdésem hogyha az átmérő és a venti lyukszáma és távolsága, illetve a felfogatás is stimmel egy visconál akkor azt megvehetem? Lehet az bármelyik autóhoz is gyártva? Mivel ssangyonghoz horribilis alkatrész árak vannak ílletve amit gyárilag hoz az 78 000 de van 2 -3 db ami csak 12000- 15000 akkor mi ez a nagy árbeli különbség? Választhatom az olcsóbbat is nem? Miben mások az olcsóbbak?

cam aro Creative Commons License 2017.07.01 0 0 160618

csak valami emlek, es nem neztem utanna. 

 

van a 409 altal irt bimetalos szelepes rendszer. 

..es van a lamellas, géles rendszer ahol a gél hotagulasa zarja a rendszert.  

ez utobbinal lehetnek tarolasi problemak.. 

ertsd... egy darabig nem ugy mukodik mint ahogy kellene. 

 

viszont az a ssangyong valami merci clone /sor 5 cr / .. azon- ha jol remlik- bimetalos 

viszko van. 

 

...btw.. tok mindegy. 

ha motor fordulatal suvolt a viszko.. akkor az nem jo. 

Előzmény: Kisa (160617)
Kisa Creative Commons License 2017.07.01 0 0 160617

Nekem rémlik valami sztori vagy 15 évvel ezelőttről, hogy sok új visco a nem "függőleges" tárolás miatt dölgött meg.

Persze itt nem erről lehet szó, csak eszembe jutott.

Akkor érdekes probléma volt, mára már elég okafogyott.

 

Előzmény: 409 (160616)
409 Creative Commons License 2017.07.01 0 0 160616

 

 Az a visco kuplung úgy működik, hogy van az elején egy bimetál, ami meleg hatására elhajlik és lezár belül egy furatot. A fordulatszámhoz nincs köze, akkor old, ha a bimetál visszahűlve visszahajlik és nyitja a furatot. Ha állandóan összezár, akkor vagy folyamatosan melege van, vagy elromlott. Hogy mitől romlott el, azt innen senki sem fogja megmondani. Hogy milyen pozícióba tették le, attól biztosan nem romlik el. Max attól lehet baja, ha a le-felszerelés közben megsérül a bimetál.

Előzmény: Tucana03 (160608)
Tucana03 Creative Commons License 2017.07.01 0 0 160615

A visco folyamat zárhat is? Azért nem értem mert hideg motornál nem nagy az ellenállása, üzemmeleg motornál pedig kézpörgetésre kb negyed fordulat megy. Úgytudom a visco ha elromlik akkor nem zár össze, motor melegszik majd besül.

Kisa Creative Commons License 2017.07.01 0 0 160614

Hát, akkor Cam-nek lesz igaza, valami történt a viscoval, valószínűleg cserés.

Előzmény: Tucana03 (160613)
Tucana03 Creative Commons License 2017.07.01 0 0 160613

Legelől duplaventi a klímahütőt hűti, felette intercooler mögötte vízhűtő mögötte visco. Klímát bekapcsolva klímahűtőventi is kapcsol. Azzal gond nincs, hideget fúj normál működésű

Kisa Creative Commons License 2017.07.01 0 0 160612

Amit tapasztaltam, hogy a visco nem old 2000 rpm felett, sem nagyobb teljesítmény felett. Ha kihűl akkor old.

 

Viszont az sem normális, hogy szinte folyamatosan össze van zárva, fél perc alatt, különösen fordulaton oldani szokott és csak lustán forog. Ennyi idő elég neki, hogy visszahűtse a vízhűtőt.

Viscoval szerelt, de klímás autóknál szinte mindig van elektromos venti. A klímahűtőhöz nem igazán alkalmas a viscos venti ezért alkalmazzák kiegészítésként. Talán azzal lehet a baj, és e miatt működik gyakrabban a viscos venti.

 

 

Előzmény: Tucana03 (160610)
cam aro Creative Commons License 2017.07.01 0 0 160611

a két 'té' a mult ido jele. 

 

az elso kerdesed arra vonatkozott, hogyan mukodik.

mar most mintha affele haladnank hogy ki hibaja miatt nem mukodik..

 

szij cseretol nem romolhatott el.

ha levettek a ventit is, akkor egy haldoklo viszko -talan - meghalhat.

-----------

nem tudod megjavitani.  

Előzmény: Tucana03 (160610)
Tucana03 Creative Commons License 2017.07.01 0 0 160610

A visco tökéletesen működött

 

cam aro Creative Commons License 2017.07.01 0 0 160609

valami baj lehet a fordszam merodel is.. :) 

 

viszko. 

elromlott. 

elofordul. 

kikell cserelni. 

Előzmény: Tucana03 (160608)
Tucana03 Creative Commons License 2017.07.01 0 0 160608

Egy bizonyos fordulat felett a visco old mivel a hűtés hatásfoka jelentőssen csökken. Elmondom a történetemet amiért kérdeztem. Adott egy ssangyong rexton 2006 2.7 xdi 165 le. Csörgött ez egyik görgő ezért lecseréltük a bordásszíjjal együtt. Ezelőtt a venti úgy működött, hogy meleg hatására bekapcsolt majd 2000 körüli fordulatot elérve leoldott. De szíjcsere óta ha bemelegszik a motor és zár a venti akkor akár 4-5000 fordulaton is búg. Ez azért zavaró mert pl pályán is állandóan megy és hatalmas zaj van benn is kinn is. Ötlet? A vizhőfok oké pont az ideálisba van, és nem ingadozik. Termosztát jó, vizpumpa megintcsak. Mi köze van e csíjcserének a ventihez? Pedig csak ez lehet a kulcs. A másik kérdés hogyha leszedték a viscot meg a ventit hogy a szíjjat kitudják cserélni előfordulhat e az hogy esetleg lefektették vagy rossz pozícíóba rakták le és emiatt átfolyt a vusco olaj egyik kamrából a másikba?

409 Creative Commons License 2017.07.01 0 0 160607

 

 A gázpedál.   :)

Előzmény: Tucana03 (160603)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!