Elég hülye konstrukció, sok mindent kell hozzá bontani, nem lehet csak úgy belenézni. Viszont, ha nem találsz benne sérült himbát, akkor szerintem a szelepeknek sem lesz bajuk.
Kap pofont a szelep, megzömítheti a szelepszárat. Ebből később előfordulhat szeleptányér leszakadás. (ez általános tapasztalat, nem biztos hogy ennél megtörténik, ha elég gyenge a himba)
Köszönöm! Vajon okot adhat a reménykedésre ,hogy 20v röl beszélünk és itt ugye dupla szelep van mind 2 oldalon és a dupla szelep dupla annyit bir valamint nagyon gyenge volt az aksi alig tekert már ..
Szia Köszi az értelmes választ meg ,hogy nem az ékezetekkel voltál elfoglalva ...Azért írtam mert bár egyforma erővel ugrik át 5x de szét paráztattnak hogy mégsem lesz jó meg kuka az egész motor ... Ránéztem a neten de azt láttam hogy a szelephimba gyengébb mint a szelep ezért szerintem ott kellett volna eltörjön a szelephimba kerekénél.. Namost ha ott törik el akkor valóban szia kompresszió! Nekem látszolag megvan mert ha nem lenne akkor nem egyenletessen tekerné az önindító hanem sietne egyet ott ahol könnyebben fel tud menni nem?
Meg tudja ölni egy indítózás is, gondold át, a lendkerék mekkora tömeg. De van, hogy semmi baja sem lesz. Ezt így nem fogja senki sem biztosra megmondani.
Mondjuk nem értem miért kérdezed, amikor azt írod, hogy a "kompresszió megvan". ??
Sziasztok van köztetek valaki akit javít 2.4jtd 20v motort?
Az lenne a kérdés hogy vezérlés csere után elugrott a vezérműszij 2 fogat amit nem vettünk észre! Áttekertük kézzel de nem a fötengej él hanem a vezérmükeréknél! Akkor ugrott át és nem vettük észre!Ezután öninditoztunk és elakadt a motor! Ekkor észrevettük és összeraktuk a vezérlést ahogy kell minden jelen van! A kompresszió megvan a motor átfordul ! Szerintetek egy sima öninditozástol kuka lett a motor és szétgörbült minden halál vagy simán elakadt a dupla szelepben és csá indit és örül? Nagyon érdekelnek a válaszaitok? ; )
Nekem w124 300 Td van az autómba .Több viscot is vásároltam már(sachs ,hella ,stb) nem volt jó egy se. Mindet vissza kellett küldeni .Volt köztük nonim németből az volt a legjobb igaz az szinte állandóan hajtott valamiért.Más ismerős is panaszkodott ,hogy vásárolt és nem jók. Bontottat tettem fel ez közel van a valósághoz még.
Először keress összefüggést a Merci viszkoval,hátha tényleg van közös alkatrészük. Ha ráér holnap megnézem neked amennyire tudom hogy a te alkatrészed mibe volt még felhasználva. Csak a legjobb minőségűt szabad megvenni,legalábbis én már szívtam olcsó viszkoval.
Akkor beszerzek egy viscot. A következő kérdésem hogyha az átmérő és a venti lyukszáma és távolsága, illetve a felfogatás is stimmel egy visconál akkor azt megvehetem? Lehet az bármelyik autóhoz is gyártva? Mivel ssangyonghoz horribilis alkatrész árak vannak ílletve amit gyárilag hoz az 78 000 de van 2 -3 db ami csak 12000- 15000 akkor mi ez a nagy árbeli különbség? Választhatom az olcsóbbat is nem? Miben mások az olcsóbbak?
Az a visco kuplung úgy működik, hogy van az elején egy bimetál, ami meleg hatására elhajlik és lezár belül egy furatot. A fordulatszámhoz nincs köze, akkor old, ha a bimetál visszahűlve visszahajlik és nyitja a furatot. Ha állandóan összezár, akkor vagy folyamatosan melege van, vagy elromlott. Hogy mitől romlott el, azt innen senki sem fogja megmondani. Hogy milyen pozícióba tették le, attól biztosan nem romlik el. Max attól lehet baja, ha a le-felszerelés közben megsérül a bimetál.
A visco folyamat zárhat is? Azért nem értem mert hideg motornál nem nagy az ellenállása, üzemmeleg motornál pedig kézpörgetésre kb negyed fordulat megy. Úgytudom a visco ha elromlik akkor nem zár össze, motor melegszik majd besül.
Amit tapasztaltam, hogy a visco nem old 2000 rpm felett, sem nagyobb teljesítmény felett. Ha kihűl akkor old.
Viszont az sem normális, hogy szinte folyamatosan össze van zárva, fél perc alatt, különösen fordulaton oldani szokott és csak lustán forog. Ennyi idő elég neki, hogy visszahűtse a vízhűtőt.
Viscoval szerelt, de klímás autóknál szinte mindig van elektromos venti. A klímahűtőhöz nem igazán alkalmas a viscos venti ezért alkalmazzák kiegészítésként. Talán azzal lehet a baj, és e miatt működik gyakrabban a viscos venti.
Egy bizonyos fordulat felett a visco old mivel a hűtés hatásfoka jelentőssen csökken. Elmondom a történetemet amiért kérdeztem. Adott egy ssangyong rexton 2006 2.7 xdi 165 le. Csörgött ez egyik görgő ezért lecseréltük a bordásszíjjal együtt. Ezelőtt a venti úgy működött, hogy meleg hatására bekapcsolt majd 2000 körüli fordulatot elérve leoldott. De szíjcsere óta ha bemelegszik a motor és zár a venti akkor akár 4-5000 fordulaton is búg. Ez azért zavaró mert pl pályán is állandóan megy és hatalmas zaj van benn is kinn is. Ötlet? A vizhőfok oké pont az ideálisba van, és nem ingadozik. Termosztát jó, vizpumpa megintcsak. Mi köze van e csíjcserének a ventihez? Pedig csak ez lehet a kulcs. A másik kérdés hogyha leszedték a viscot meg a ventit hogy a szíjjat kitudják cserélni előfordulhat e az hogy esetleg lefektették vagy rossz pozícíóba rakták le és emiatt átfolyt a vusco olaj egyik kamrából a másikba?