Keresés

Részletes keresés

Lexes Creative Commons License 2020.01.09 0 0 99758

Szerintem Te fokról fokra távolodsz. Csak a saját nézőpontodból tekintve nem, sőt!

Előzmény: Pomber Béla (99756)
_Berci Creative Commons License 2020.01.09 -10 0 99757

 

Ilyen is van. Kerdes, hogy a fenykep valoban egy Tor-M rakettaalkatreszt abrazol-e ... meg az is, hogy hol es mikor keszült. Ennek ellenere mar foglalkoznak a kerdessel ...

 

Ukraine is probing whether a passenger jet that crashed in Iran was shot down by a missile fired from a Russian-built air-defence system.

 

Photos circulating on social media allegedly show a fragment of a rocket, and posts claim the debris was found near the site where Ukrainian International Airlines flight 752 went down, killing all 176 on board.

 

https://www.mirror.co.uk/news/world-news/ukraine-probes-claims-jet-shot-21244503

 

Előzmény: Pomber Béla (99756)
Pomber Béla Creative Commons License 2020.01.09 0 0 99756

Megnéztem a videókat, ha erre egyáltalán rálőttek, akkor nagyon "kicsit", az is mellément és pár repesz kaphatta el, de az nagyon szerencsétlenül, mert a hajtóművet szedte szét. A gép a levegőben már potyogtatott égő darabokat, de maga a gép nem lángolt. Az üzemanyag a földön robbant szét.

Előzmény: _Berci (99755)
_Berci Creative Commons License 2020.01.09 -11 0 99755
mpx Creative Commons License 2020.01.09 0 0 99754

Oks. De mit írtam, van példa bőséggel az ellenkezőjére is.

Előzmény: _Berci (99753)
_Berci Creative Commons License 2020.01.09 -11 0 99753
Előzmény: mpx (99747)
Pomber Béla Creative Commons License 2020.01.09 0 0 99752

Irán az elején kijelentette, hogy az usákoknak meg a bő ingnek coki, azok be sem tehetik a lábukat az országba, és azonnal hívták az ukránokat. Szóval ez nem lesz egy gyors vágta...

Előzmény: mpx (99747)
_Berci Creative Commons License 2020.01.09 -11 0 99751

Katonailag "aktiv" ejszaka volt. Valszeg mindenki figyelt, aki tudott. Egy ilyen "faklyat" valszeg meg a zürböl is eszlelni lehetett ... nem csak a repterröl.

Előzmény: TtK (99750)
TtK Creative Commons License 2020.01.09 0 0 99750

Az irányításnak van radarja: https://www.ikac.ir/corporate/en/News-and-Media/News/New-Aviation-Radars-Covering-Tehran-Skies

A reptéren is látszik egy radar és úgy tűnik (bár a felbontás elég rossz), hogy az is kombinált PSR/SSR: https://goo.gl/maps/BE7AL44cBxwaa4gT6

Szóval az irányításnak látnia kellett, a visszafordulást és a zuhanás elejét mindenképpen..

Előzmény: Fradista Utazó (99736)
Hammer Creative Commons License 2020.01.09 0 0 99749

Én úgy tapasztaltam, a topik 22 éves története során, hogy ez nem egy konteós, hanem egy szakmai topik.

A kérdések, amik felmerülnek, jogosak, és érdekes játék rajtuk gondolkodni a fotelból, de amíg vizsgálók nem válaszolnak rájuk, addig úgysem tudjuk meg, mi történt. A nyilvánvaló tényeken kívül: égett és leesett.

malazs Creative Commons License 2020.01.09 0 0 99748

Azért sérült ott más is akkor. Nem véletlen hogy bravúrként és csodaként emlegetik azt is hogy lehozták épségben.

Előzmény: _Berci (99742)
mpx Creative Commons License 2020.01.09 0 0 99747

Erre gondolsz ? https://en.wikipedia.org/wiki/Qantas_Flight_32

A "gyakorlatilag semmi se sérült" -hez képest agy rahedli kábel, meg hidraulikavezeték . Konkrétan pl a szárny egyik főtartóját is átütötte egy repesz...

Nemrég asszem az usákoknál volt egy 737 (talán ?) amelyiknél a törzs is kilyukadt, és egy utas meg is halt. Próbálják persze egyben tartani, de van az a sérülés, amit nem tud semmiféle védőköpeny egyben tartani. Vagy ha tudná, már túl nehéz lenne.

Szóval : bármi lehet. Az meg hogy csinált egy visszafordulást, korántsem biztos, hogy a pilóták akciója volt már.

Nem csoda, hogy senki nem zár ki semmit most. Az viszont árulkodó, hogy az irániak nem adják ki a rögzítőket. Hogy csak az usákoknak nem, vagy senki másnak sem, majd kiderül.

Előzmény: _Berci (99742)
_Berci Creative Commons License 2020.01.09 -11 0 99746

Paris -> LA ... 2017 ... 520 utas ... a hajtomü eldurranasa utan repült 2 orat, ... majd Kanadaban landolt ...

 

https://www.youtube.com/watch?v=F3fUWhgy6v0

 

Előzmény: _Berci (99742)
CérnaSzáll Creative Commons License 2020.01.09 -2 0 99745

Ezt viszont gyengíti, hogy még a legkacifántosabb konteó se tudja megmagyarázni, miért pont ezen a gépen tették volna.

 

Szerintem a 136 kanadai kötődésű, de ebből csak 63 kanadai állampolgárságú egyetemista vonalon el lehet konteolilag indulni. (sok kanadai egyetemista, aki Iránban tölti a téli szünetet, ezek része (már?) állampolgár, másik része nem, egyszerre, egy gépen indulnak vissza, olyan sokan, hogy egy Kijevbe tartó gépen 2 ukránon kívül fogadó országbeli állampogár nincs is, stb,  lehet még ez tovább görgetni))

Előzmény: Biga Cubensis (99741)
malazs Creative Commons License 2020.01.09 0 0 99744

Nem írtam hogy szétesett volna, pont azt írtam hogy egy találat esetén sem feltétlen esne szét.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (99743)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2020.01.09 0 0 99743

Én is csak egy foteltudós vagyok, de azt a videót az egyben lángoló géppel nehezen tudom párosítani a levegőben széteséshez. Plusz ilyenkor alapvetés, hogy a levegőben széteső gép sokkal nagyobb területen szóródik szét. Ettől még lehet, hogy tévedek.

Előzmény: malazs (99739)
_Berci Creative Commons License 2020.01.09 -11 0 99742

Ha a turbina durran el, arra van egy vedököpeny, amely kibirja. Ugyan mas turbina, de az A380-nal mar trtent ilyen. Gyakorlatilag semmi se serült (a hajtomüven kivül) ...

Előzmény: Biga Cubensis (99741)
Biga Cubensis Creative Commons License 2020.01.09 0 0 99741

A pprune-on azt írják, hogy ez a gép bővített legénységgel repült, tehát elvileg lett volna ember a kommunikációra, inkább az tűnik valószínűnek, hogy nem volt rá idejük. A katasztrófák történetében tudtommal nem volt még olyan példa, hogy hajtányrobbanás ekkora kárt okozzon, de kizárni nem lehet, főleg ha a pilóták nem megfelelően reagáltak.

Egyébként még a felvitt bomba lehetőségét sem lehet kizárni, amit magasságérzékelő aktivált. Ezt viszont gyengíti, hogy még a legkacifántosabb konteó se tudja megmagyarázni, miért pont ezen a gépen tették volna.

Előzmény: sualsidal (99738)
Ipari-antidepresszió Creative Commons License 2020.01.09 0 0 99740

A legvalószínűbb most szerintem, hogy véletlenül lelőtték. Nagyjából minden ebbe az irányba mutat most.

Előzmény: sezo17 (99735)
malazs Creative Commons License 2020.01.09 0 2 99739

Nem szeretnék állást foglalni vagy kijelenteni bármit is, viszont nekem azért inkább tűnik annak hogy ezt a gépet külső behatás érte (találatot kapott) ami ugye nem jelenti azt hogy a levegőben szét is kell essen darabokra. Viszont ahhoz bőven elég ha a szárny vagy hajtómű környéke kap találatot hogy "lebillen" irányíthatatlan és kigyullad, nem feltétlen tégla módjára esik el, de nem is képes fent maradni. A többi meg látszik a videón.

 

A másik lehetőség amire én kisebb esélyt látok hogy a hajtány pukkant el, annak a darabjai okoztak sérüléseket a törzsön, szárnyon, esetleg a vezérsíkon, bár az így elég furcsa lenne, látva anno a Qantas A380-t hogy az milyen jellegű sérüléseket okozott.

Előzmény: Hammer (99734)
sualsidal Creative Commons License 2020.01.09 0 0 99738

Ha a hibára utaló első jel egy nagy csattanás valamelyik hajtómű felől aztán rögtön bejelez a tűzjelző is és érzékelik a lerobbant hajtómű miatti vibrációt valamint aszimmetrikus tolóerőt is, biztos lehetsz benne hogy nem a rádiózás az első gondolata a személyzetnek, hanem a gép vezetése és stabilizálása.

A másik: ha műszaki hiba miatt leállt a transzponder (mert biztos nem a lekapcsolásával múlatta az időt a "hibajel" után a személyzet!), az elektromos rendszer, rádió-berendezés, kábelek sérülése miatt ugyanígy megszűnhetett a rádiózási lehetőségük is.

Előzmény: sezo17 (99735)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2020.01.09 0 0 99737

"A gépen a személyzet és két utas volt ukrán. Az ukrán külügyminisztérium tájékoztatása szerint az utasok közül 63 kanadai állampolgár volt, 82 iráni, 10 svéd, 4 afganisztáni, 3 német, 3 brit. Az áldozatok között 26 volt kiskorú, közülük 13-an tízévesnél fiatalabbak. Justin Trudeau, Kanada miniszterelnöke szerint 136 áldozat köthető az országukhoz. "

 

Mindennek ellenére ma nemzeti gyásznapot tartanak Ukrajnában.

Az utolsó mondat is érdekes: az ukrán "nyomozók" már megérkeztek Iránba.

Ha arról írnak, hogy az ukránok ott vannak, és másról nem, az közvetve jelentheti-e azt, hogy a jenkiket oda se engedik?

Előzmény: DIE_ROBOTER (99732)
Fradista Utazó Creative Commons License 2020.01.09 0 0 99736

Tegyük fel, hogy ténylegesen visszafordult. Mindezt kevesebb, mint húsz kilométerre a repülőtértől. Az a minimum, hogy ezt az irányítóknak észre kellett volna venniük. Mert a transzponder kikapcsolhatott/meghibásodhatott, de a radarról nem tűnik el a gép, amíg párszáz méternél magasabban van. 

Ez esetben az első beszámolókban szerepelnie kellett volna, hogy a légiirányítás látta, hogy a gép visszafordult. Ehhez képest eléggé ilyen másodlagos információk alapján következtetnek arra, hogy valószínűleg visszafordult. Miért hiányzik ez az információ? Az iráni hatóságok el akarják titkolni, hogy a gép visszafordult? Lehet más oka ennek? 

Előzmény: Hammer (99734)
sezo17 Creative Commons License 2020.01.09 0 0 99735

Annyira furcsa az egész. Nehéz azt elképzelni, ha bármi hibára utaló jel van, azt nem rádiózzák le rögtön főleg úgy, hogy 3 pilóta van a kabinban. Az is érdekes nekem, hogy egy irányított légtérben elkezdünk úgy irányt változtatni, hogy azt a toronynak legalább nem említjük, ha már engedélyt nem kérünk hozzá. A transzponderről meg nem is beszélve. :(

Előzmény: DIE_ROBOTER (99732)
Hammer Creative Commons License 2020.01.09 0 0 99734

A cikk szerint a roncsmező szerint is visszafordult. Olvastad?

Előzmény: Pomber Béla (99720)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2020.01.09 0 1 99733

Na most a napokban lesz egy utam. Azt nem ígérem, hogy nagyon oda fogok figyelni a légzőmaszk felvételére, talán október óta nem változott, de azt megígérem, hogy a vészkijáratokat csekkolni fogom. :-)

Egyébként hátul ülök, ha olyan lesz, mint Debrecenben, akkor onnan már nyugodtan vihetem a motyót is, így is, úgy is a többiek után szállhatok ki... De  ígérem, hogy nem viszek gurulós bőröndöt.

Előzmény: B7378 (99728)
DIE_ROBOTER Creative Commons License 2020.01.09 0 0 99732

https://index.hu/kulfold/2020/01/09/ukran_utasszallito_kigyulladt_visszafordult_lezuhant_tragedia/

 

Továbbra is ködös, hogy miért kapcsolt ki az ADS-B az útvonal legmagasabb pontján, a legnagyobb sebesség mellett. 

 

"A pilótáktól azonban nem érkezett semmilyen jelzés a váratlan helyzetről"

Az a jó a történetben, hogy mindenki hihet bármit és az ellenkezőjét is. És ez így is marad.

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2020.01.09 0 0 99731

Köszönöm.

Habár fejből én sem nyomom az egyes géptípusok felépítését, de a tetthelyen azért látnám, hogy mögöttem van a vészkijárat, szóval élőben más ez. :-)

Azt sem tudom, mennyire fix a számozás, mert tudtommal a légitársaságnak van mozgástere, hogy adott kaszniba hány sor ülést kér.

Van néhány ember itt a topicban, akitől szívesen elfogadom a tanítást, és te is közöttük vagy. Én csak egy érdeklődő laikus vagyok, aki szeret tanulni a profiktól.

 

Előzmény: B7378 (99728)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2020.01.09 0 0 99730

Köszönöm. Sajnos ez tele van olyan szavakkal, amiket nem értek, így nem lettem sokkal okosabb, bár amúgy sem hiszem, hogy meg tudnám ítélni, csak próbálok minél több dolgot megérteni.

A Légikatasztrófák sorozatban volt egy eset, amikor az Afganisztánban felszálló tehergép visszaesett, és hiába volt meg a repülési adatrögzítő, egy ponton megszakadt a felvétel, és nem tudták használni. Végül kiderült, hogy a berendezés a gép hátsó részében volt, és egy elszabadult túlméretes katonai jármű pont nekicsúszott, és megölte a kábelezését vagy mi. Tehát az adatrögzítés megszűnésének ugyanaz volt az oka, mint a zuhanásnak, a rakomány elmozdulása.

 

Azt próbálom megérteni, hogy amikor lángolva repül a gép, akkor történhet-e olyan égés, egyéb hatás, ami miatt eltűnik a radarról (legalábbis a Flightradarról, mert a passzív radaron lehet, hogy még látszik). Ez volt a kérdés, hogy miért szűnt meg a jel 7925 láb magasan. eléghetett-e egy elektromos vezeték, jelvezeték stb. De a jelek szerint bonyolultabb a dolog, mint amit megértek.

Előzmény: B7378 (99727)
dühös biciklis Creative Commons License 2020.01.09 0 0 99729

Bocs, de ez marhaság. Viszonylag kevesen vannak (szerintem) akik a sorok száma szerint meg tudják mondani, hogy hol van adott típuson vészkijárat.

Pláne ilyen szövegkörnyezetben...

 

Off: nincs 6Mrd az index számára, hogy 2020-ban képes legyen a fórum tisztességesen kezelni a unicode karaktereket?

 

On: nem furcsa, hogy tegnap pár, valójában a reggelit ismétlő hír után nem esett több szó a leesett vagy lelőtt ukrán gépről a sajtóban?

Előzmény: B7378 (99728)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!