Közkívánatra, valamint az újoncok és a forróbb fejű őstagok okulására az alábbi szösszenetet kéretik elolvasni mindazoknak, akik először járnak itt és azoknak, akik csevegni kezdenek friss topiklakóinkkal:
Szerintem elobb-utobb, de inkabb elobb vege lesz ennek a fajta nyereszkedesnek. Csak mibol fogjak majd megoldani a heti nem'tom kb 200-300font kajat ha mar nem vagy csak kevesebb lesz a tamogatas? Udulest is mi fizettuk? A hsz-eket is erdemes atfutni; a bangoloknal is kiverte a biztositekot. Mindegy, nem az en gondom - csak annyiban, hogy az en adombol gyartja a gyerekeket.
Nekunk ketto boven eleg.
De vissza a bringadhoz/ra. Azon az elso kepen az a nyereg nagyon szep. De tenyleg. Es az konkretan mozog veled egyutt?? :-) csudabugar vagy Te WE :-))
Na jo, atfogalmazom. Mondjuk tamogasson az allam up to 4 gyereket, ha annal tobbet akar a par, akkor vagy keressenek tobb penzt vagy, ahogy Orban mondana, "ha nem tetszik, el lehet menni".
Hang on a minute! Indiában és számos afrikai országban a nagy családoknak és a túlnépesedésnek számos oka van, de a benefit system egyikben sem tényező. Csak az indiai és afrikai nagycsaládosok becsületét védem! :)
En nem tamogatnek ilyeneket... Vagy keressen annyit hogy el tudja tartani a tucat+ kolyket vagy menjen mas orszagba lakni ahol ez szokas (mondjuk Indiaba vagy valami afrikai orszagba)...
Tehat ezennel es ezentul ha valakit aki kulfoldi allampolgarsagu itt bangliaban ba@ogatni kezdenek azert mert, hogy a benefitunket igy-ugy-amugy, akkor keretik erre az esetre felhivni szives figyelmuket a kedves bangol ba@ogato illetonek azzal a felkialltassal, hogy: please, f..k your benefit system with all due respect of course... and now jog on mate. And have a shit day, retrospectively of course!
Huh, ez eleg keskeny nyeregnek nez ki. Tenyleg kenyelmes? Nekem ilyesmi volt a szobabiciklimen, de mar husz perc utan nagyon nyomott, ugyhogy le is csereltem.
A crosstrekkinget én is felszereltem városinak, de az áttételbe meg a többibe nem kellett belenyúlnom, csak kapott egy kényelmesebb nyerget. Ezt fórumon ajánlották, nem drága (kb 5E) s télleg tuti.
Bicikli. Gondolom latszik, hogy kenyelmes :-) (Meg most emelek majd a kormanyon, hogy ne kelljen annyira elore dolni). Ules fenomenalis, pedal 60-80 km-es tavon is teljesen okes mezitlabas tekeressel, kormany egy reteg foam, egy reteg memory foam, egy reteg szigeteloszalag, eszmeletlen kenyelmes, kitamaszto/sarvedo/ketoldalas csomagtarto taska (belefer minden, szerszamkeszlet, teljes meretu pumpa, papusz, melegito felso, lathatosagi melleny, ket liter viz, smartphone, (ja, az elozo hsz-emben a kis uton amit lefenykepeztem altalaban tokeletes 4G internet lefededettseg van a semmi kozepen :-), meg akarmi mas, ugyhogy semmit nem kell magamra aggatnom.), kerekek/lanc megerositettek, atteltel modositott, van nagyon hosszu attetel ugyhogy egyensben ha nincs szembeszel lehet 30 km/h-t tartani nagypapas tekeresi sebesseg mellett stb. Igy szeretek bicajozni :-)
en megnezetem, leirtam amit lattam. Te mit lattal? (ne akarjunk mar szappanoperat csinalni egy utcai jelenetbol. Mindenkinek elfoglalt elete van, megsem szokas a masik labara taposni csak ezert vagy akarmi masert.
Szoval nem valaszoltal a konkret kerdesemre: hol szabalytalankodott a biciklis szerinted? Hol volt szabalyba (es torvenybe) utkozo amit az autos csinalt?
E ketto valasz alapjan eleg egyertelmu a Ki a hibas kerdes. Ha nem igy mukodik a rendorseg akkor elvesztunk.
Nektek objektivitasrol semmit nem tanitottak, mikor onkentes rendornek kikepeztek?
(egyebkent az teljesen jol latszik a felvetelen, hogy az autos eloszor megall, aztan irritalja, hogy a biciklis a (Biciklisnek fenntartott! ) kockaba begurul, amitol zarovonal valasztja el es a piros lampa ellenere belegurul. Ha ezt egy lekesett meeting miatt teszi, akkor az ok??
Egy kis kedvcsinalo (vagy bosszantas :-)) londoni/nagyvarosbeli olvtarsaknak :-)
Itt egy tipikus ut amin tekerni szoktam:
Most delutan mentem rajta (szabin vagyok ma :-)), talakoztam 1 autoval, 1 bicilissel es egy kutyasetaltato-kocogoval. Ilyen uton senki nem megy 40-nel (vagy inkabb 30-nal gyorsabban).
Itt egy "forgalmasabb" ut, ezen ugy 15 perc alatt 4 autoval is talalkoztam, meg egy portaltengelyes mezogazdasagi munkageppel, es ket biciklistaval (de mert munkanap van, hetvegen forditott arány lenne biciklisek javara). Ez ket 2x1 savos, de annyi rajta a kanyar (a mutatott resz talan a leghosszabb egyenes szakasz, van akar 80 meter is :-)), hogy hacsak nincs Ferrarid, ugysem tudsz felgyorsitani 60-ra a kovetkezo kanyarig, amit meg ugysem tudsz 40-nel tobbel bevenni...
Ilyen utakbol rendgeteg van erre. Lehet csinalni 4-5-6 oras turat vegig ilyen utakon.
En itt alapvetoen negyfele biciklist szoktam latni:
1. tipus. Nagyonvekony-kereku-ultrakonnyu-sportbiciklin, vagy-haromszaz-fontnyi-biciklis-ruhaban-sisakban-sisakkameraval modon beoltozott, verejtekben furdo, fogat vicsorogva szorito, komolyan szenvedo arcot vago sportbiciklisek, akiknek az a legfontosabb hogy minel gyorsabban menjenek / minel hamarabb letudjanak egy adott tavot. Tobbnyire azert betartjak a szabalyokat, de nem mind. Nem tudom egyebkent ennek mi ertelme, hacsak nem tour de france-ra keszul valaki, ha biciklin szenvedni akarok, edzoteremben van ra tracking celgep :-)
2. tipus. Munkahelyre/vasutallomasra tarto biciklis commuter-ek, nagy reszuk pici-kereku-osszecsukhato bicajt hajt. Nagy tobbseguk allando kesesben van, es ugy teker (egyesek oltony dacara) a kis osszecsukhato bicajon mintha versenyt keszulne megnyerni (komolyan, lattam olyant aki vitte a 40km/h-t...). Na ezekkel kell vigyazni, nagy reszuknek semmi nem szent, siman fordulnak jelzes nelkul, siman mennek 20+ mph-val jardan, siman szlalomoznak nagy sebessegel a fouton a dugoban araszolo kocsik meg a masik sav kozott (biztos a motorosoktol tanultak).
3. tipus. Gyerek/tinedzser. Vigyazni kell veluk, kulonosen a tinedzserekkel, sosem tudni mikor engedik el a kormany, ugrasztanak le a jardarol az utra stb.
4. tipus. Hobbibiciklista, aki elvezni szereti a biciklizest. Neha sisakja sincs, elvetve visel biciklis ruhat, mountain bike-kal vagy hybrid geppel cirkal. Szeret alacsony forgalmu videki utakon bekes tempoban haladni, betartja a szabalyokat, stb. (Ide tartozok jomagam is :-))
Autosokbol eles kulonbseg van a "varoson-beluli vagy fouton halado" es a "varoson-kivuli-videki-mellekutakon autozo" kozott. Elobbiek renderesen bevagnak biciklisek ele, befordulnak elejuk, leszoritjak oket (buszsoforok specialitasa rahuzni a kormanyt a biciklisre mikor meg csak felig eloztek meg), atmennek elottuk stb. Utobbiak szoges ellentuk, biciklisekre maximalisan vigyaznak, sokszor mar-mar abszurd modon, pl kepesek tobb szaz meteren poroszkalni a biciklis utan ha nincs legalabb szaz meter belathato utszakasz (ha ilyen van felre szoktam allni elso beugroban/foldut-leagazasnal, hadd menjen), ha eppen gyorsan jon akkor lelassit (azaz ha ures az ut es teljesen atmegy a masik savba, akkor is lelassit vagy negyvenre, nem megy el 65-tel a biciklis mellett) stb. En eppen ezen okok miatt a leheto legrovidebb uton elhagyom a varost (szerencsere a varoshatar 5 perc bicajjal) es alacsony forgalmu videki utakon elvezem a biciklizest :-)
Zlotnak adok igazat, gyakorló rendőr, tud párttatlan lenni. Ha vki így jönne oda keményen a kocsimhoz, én a gyalásót is kinyitom, mire odaér, minden esetre.. Itthon amikor rádudálok 2 db biciklisre, akik egymás mellett tekernek, akkor még azoknak áll feljebb, mutogatnak, ugatnak, azt gondolják, h nem vonatkoznak rájuk a közlekedési szabályok.
Szepen leirtad :-)) Pont erre vagy ilyesmire gondoltam - ha vedo ugyved lennek ilyen tortenetet adnek elo a vedencem neveben, de persze nem vagyok ugyved :-D
Mar bocsanat, de abbol amit a felvetelen lattunk, meg akar el is hiszem, hogy igy volt ...Mert ugye a kamera nem mutatott mindent. Csak a szajkaratet, majd a vegen, hogy borul a biciklis ...
Rohejes, de mi van ha a kovetkezo tortent.
Michael tevedesbol raallt a bike box-ra, nem tudvan, hogy ez tilos, hogy majd mikor a lampa zoldre valt, ki tudja gyorsulni a bicikliseket, mert eszmeletlen kesesben volt egy meetingrol. Egy agressziv biciklis ezert verbalisan bantalmazta oket, fenyegetoen lepett fel, es Michael es utasa "jogosan" felni kezdtek attol, hogy ez eroszakba torkollik. A lampa zoldre valtott, igy elrobogtak, nehogy a biciklissel a helyzet eszkalalodjon. De a gonosz biciklis utolerte oket a kovetkezo lampanal es tovabbra is fenyegetoen lepett fel veluk szemben, ezert felve a tovabbi attrocitastol, esetleg auto megkarcolastol, kiszallt az utas, aki szovaltast kovetve, a biciklis auto fele iranyulo rugasat, mozdulatat, egy utessel megallitotta ...
Nos, akar igy is tortenhetett a felvetel alapjan, sosem lehet tudni. Kacifantos dolog ez a jog, en csak ezert mondtam, hogy minden sztorinak ket oldala van, es mindketten hibaztak ...
Nem voltam rendor Mo-n es nem is lennek mar. Oreg vagyok mar bohocnak(es itt ez alatt nem azt ertem, hogy az otthoni rendorok bohocok).
Mind a ketto hulye volt. A biciklisre ilyenkor azt modjak, hogy: cruisin' for a bruisin'. Ami annyit jelent, hogy: "Doing something stupid that will result in you getting your ass kicked or receiving other bodily harm." Yepp. Oda ment arcoskodni egy nagyobb arcnak es lass csodat kapott egyet. Mind a ketto leszerepelt.
Ha az autosnak jo ugyvedje van(szerintem van) akkor konnyen sertettkent johet ki ebbol az egeszbol annak ellenere, hogy van felvetel rola. Miert? Mert azt fogja mondani, hogy - amit zlot kartars is mar emlitett elozoleg - a biciklis tamadolag lepett fel es bosszut akart alni igy kenytelen volt egy ugynevezett "preemptive strike"-ot alkalmazni amitol a felallas megvaltozik. Vadlo es vadlott helyet cserelnek. Mert ez Banglia.
En meg nem bicajoztam a nagy faluban de nem is vagynek ra hogy oszinten modjam. Ha megyek Londonba, akkor is csak a filmeseknek vagy a sport rendezvenyekre viszek DDbuszt vagy DDtrailer-t(14'9"). Nagyon oda kell figyelni. Lattam mar olyat, hogy a biciklis probalt a ket DDbusz kozott elmenni es nem fert el... pont elottem tortent. Nem lett semmi baja a sracnak de gondolom a sport szelet oda figyelt neki. Csak tapsolni tudtam a mutatvanyahoz. Hogy lehet ennyi esze kerdem en?
Szerintem az tekerhet normalis itt vagy ott akinek van jogsija. Miert? Mert meg kellett tanulnia a kozlekedes szabalyait es mindket esetben at tudja "elni" a kozlekedesi helyzetet.
Na most vannak olyan orszagok ahol az autosok sem tartjak be a szabalyokat vagy csak ugy ahogy (pl Olaszo.) Vagy vegyuk Maltat. Na ott oszt total kaosz van.
A biciklis: Szabalytalankodott ... karomkodott az autovezetore, nem is egyszer, fenyegetoen ordibalt a kocsira. (antisocial behaviour) Section 5 Public order / Section 4 , siman le lehetett volna erte tartoztatni. (£80 ticket) Az autovezeto siman erezhette magat ugy, hogy meg baja lehet az egeszbol.
Az autos pedig: dangerous driving, road traffic offenece - hogy a bike boxban allt meg, valamint Common Assault / esetleg ABH
En azert mondom, hogy nem volt kulonb a biciklis sem, mert ha esetleg ilyen autossal is talalkozol, annak a figyelmet fel lehet hivni normalis hangnemben is arra, hogy huzodjon hatrebb (ha veletlenul nem tudna, hogy tilosban all). Normalis ember nem "kurvaanyazik" ilyen esetben, maximum konstatalja, hogy hulye az autos, es szepen elteker. Nem pedig onkentes rendort jatszik es masodjara is odamegy ordibalni.
Ezert irtam, hogy nem kulonb egyik sem. Nem az elkovetett dolgokat sulyoztam.
Hat ez is egy attitud. En a videki kacskaringos szuk utakon nem mernek menni, ahol nem fer el 2 auto sem egymas mellett es nem is szamitanak arra hogy biciklis jon szembe vagy mogottuk es nem is lehet az utat belatni. valamint a forgalom sem 10 mph-ral megy hanem 60 nal. De hat izles dolga.
En nem is tudom mernek-e Londonban bicajozni. Valoszinuleg nem... Meg az nem is tul elvezetes. Szerencsere mifelenk jo boven vannak olyan kis videki, sokszor csak 1x1 savos alig ket meter szeles utak, amiken felorankent jon atlagban egy-egy auto. Igy nyaron pedig nem hogy biciklis ruhat meg sisakot nem szoktam hordani tkereshez, de meg cipot sem (van mezitlabas "teli"-pedalom :-)).
Itthon az átlagemberek átlagbringával (jómagam is ide sorolom) normálisan tekernek. Általában azokkal van a gond, akik bringás szerkóban vannak, márkás cangát hajtanak, s sztem úgy gondolják, h profik, s nekik mindent szabad. Nagyon gondolkodom én is a dashcam-on, mert tele a púpom néha..
Ebben az esetben nem a gyalog uti a parasztot, hanem a kiraly(?). ;-)
Es az aki kitalalta azt a cycle box-ot, na az is megerdemelne egy .... Sokszor az egymast is idiota modon elozgeto biciklisek miatt lassul le es dugul be forgalom. Es az, hogy a balra indexelo autok/kamionk/buszok melle beteker a biciklis es nem engedi el az autokat es feltartja a forgalmat? Na az mit erdemel? Es az a bringas mit erdemel aki vegig huzza a kocsi oldalat es eltunik?
Ne szapuljuk az autosokat kerem. Az idiota bringasok tobben vannak es itt tisztelet a kivetelnek - akinek nem inge..