Szigetelésre azért gondoltam, mert úgy tudom az eternit repedésre hajlamos. A füstkivezetőnél meg "előfordul" hogy felmelegszik, és néha az is hogy ráesik az eső. De ha a aszakik azt mondják felesleges nekem az csak jó. Több pénzmag marad majd a szerszámokra :)
Nekem ez a "vaskályhára szigetelt kéményt" megoldás kicsit olyannak tűnik, mint a sportkormány a Ladán. Minek? De majd a szakértők megmondják. Én biztos a fal átütésével vezetném ki, aztán kívül mehetne felfelé, legfeljebb valami gyűrű + pálca megoldással odafognám a tetőhöz, hogy a szél ne "bántsa".
Véleményt szeretnék kérni tőletek. Még mindig műhely készül, a fűtésre egy öntöttvazs kályhát állítok be. Abban fog elégni mindenféle fahulladék. A megoldandó kérdés a füst elvezetése.
Gondoltam arra, hogy őseinkhez hasonlóan a tető közepén vágok egy lyukat, de nem jó, mert beesik az eső. Eszembe jutott a másik - átlagnál sötétebb bőrű köztünkélők által használt - megoldás, hogy az ablakon kiengedem a füstcsőt. Ez még mindig nem jó, mert ott bejön a hideg, meg szerintem annak a huzata is kétes. :)
Komolyra fordítva: Meg kellene tehát oldani a kéményt. A 'téglából húzz fel egyet' megoldás nem játszik. Az ötlet, hogy kiütjük a falat, kívül pedig a falra erősítünk egy eternit csövet, amibe oldalról csalatkozik a falból jövő cső. Kicsit azért utánanéztem a kéménykérdésnek, és a megfelelő kéményhő érdekében hajlandó vagyok még egy szigetelő héjat tenni a zeternitre. Még nem néztem utána semmilyen anyagárnak, nem tudom mennyibe jönnék ki így. De zsigerből érzem, hogy a másik megoldás lenne a drágább, ami abból állna, hogy egy szigetelt csöves kéményt vennék egy kéménytechnikai cégtől.
Szóval arról kérnék tőletek véleményt, hogy a fent vázolt megoldás szerintetek mennyire működőképes?
Még annyi, hogy egy féltető van felül, és arra saccoltam, hogy kb 50-70 centit lógna ki a cső fent. A tető déli irányból lejt észak felé, uralkodó szélirány északi.
Én a szigetelésre kerülő szinezőanyag alapozóját használnám. Ha van elképzelésed a végleges szinről, ahhoz hasonlót tudsz kevertetni bármelyik forgalmazónál.
Szennyvízakna építés előtt állok a fal miből lenne olcsóbb?Kisméretű bontott téglából vagy 15-ös zsalutéglából? statikailag mind a kettő bírja szerintetek?
Köszönöm a vissajelzést! Egyébként meszet hengerrel fel lehet vinni, vagy arra igazán csak a "meszelő" jó?
A felületképzésre még egy csöppet visszetérve: ha gipsz nem mehet, akkor marad a zsákos finom vakoló, gondolom. Ahol egy vakolt fal találkozik egy fával burkolt résszel ott mindenképpen szeretném feljavítani a vakolatot, mert ott egy kicsit elnagyoltra siekredett.
Koszi ezt a 3 vs 5cm-t. Az acs sikhulyenek tartott, amikor azt mondtam, hogy a lapjara rakott bramaclec nekem nem felel meg. Elere nem volt hajlando tenni, ugyhogy dupla bramaclec lett (6cm). De tovabbra is hulyesegnek tartotta...
Melléképület (nem fűtött) külső homlokzati felületképzése kapcsán lenne kérdésem. A vakolás megtörtént: vastagoló - hagyományos kevert habarcsból (homok, mész, stb.) simító - zsákos anyagból, tulajdonképpen hosszú glettvassal lazán glettelve, majd vékonyan összecsiszolbva
Később (pár év?) - amikor a házat szigeteljük, színezzük - majd megy rá nemesvakolat vagy vékonyvakolat, de addig is szeretnék neki egy kis szint adni.
1) A felületben még vannak apróbb egyenetlenségek. Ezeket úgy gondoltam kitölteném, a könnnyebb festés érdekében. Erre jó a sima gelttgipsz, amit beltérben használunk a festés előtti glettelésre, vagy nem, mert az száradás után is vizet vehet fel? Ha nem Ok a gelttgipsz, akkor mit ajánlotok? 2) Milyen festéket ajánlotok, amit gond nélkül lehet utólag, pasztából színezni?
hát kövezzetek meg én simán meghosszabbítanám aztán belevezetném egy olyan dologba amit Laci irt ha szükség van a locsolóvizre nálam működik a telken igaz én 2 vasabroncsos hordót ástam le és körbeöntöttem betonnal de abba nem esővíz folyik:)
Azt is szokták, hogy a ház sarkától 2-3 méterre leásnak egy műanyag hordót megforditva. Az oldalába is lehet belevágni/furni lukakat és az is eltünteti a vizet.
köszi, kedvem az 0 hozzá, bár eddig nem sokat tudtam az esővize elvezetésről, lévén panel proli voltam, és nem izgatott eddig a kérdés...
meggugliztam a dolgot, és szikkasztónak hivják, meg van képlet is mekkora kell, meg vannak spec szikkasztók a kavics helyett, de valamiért ugy érzem a kavicsos lesz a leg pénztárcabarátabb...
lehet nagyobb is ha van kedved hozzá :-)) Igen elvezeti, majd eloszlatja a vizet, persze a járdára is vezetheted de sztem az x idő után alámossa a járdát ha nem tud onnan elfolyni folyamatosan.
Verd szét a betont, mert nem sok van rajta, a földbe ássál egy 30 cm mély árkot 2 m hosszan, pvc cső 110-es 90 fokkal amibe a csatorna függőlegesen belemegy , majd utána egy kb 60*60*80 mély árkot amibe rakjál kulé kavicsot, a földszinttől 15 cm-re lefelé, geotextil, és vissza a termőföld.
A hornyolt és hódfarkú cserepek 30 foktól alkalmazhatóak! Tetőfóliával 25 fok az alsó határ, ebben az esetben, szellőző cserepet kell alkalmazni minden szarufaközben! Persze a fólia fölött minimum 3 cm légrést kell hagyni (páraléc), a DIN szabvány szerint ez minimum 5cm! Az engóbozás nem kopik le! A régi cserepeknél az agyagban lévő mész "dagad" meg és ez dobja le a felületet! Ez a köznyelvben elterjedt "mészkukac". Az új cserepeknél, ahol 200 mikron alá őrlik az agyagot (Tondach) ez már nem jellemző, a Creaton Lentiben gyártja a Hortobágyot, ott meg az alapanyag már alapból mentes a mésztől!
Nem, nem arra gondoltam, hogy az engóbozott, mázas cserepeket a jégverés eltöri, hanem hogy lejön, lekopik róluk a bevonat. Mondom, láttunk ilyet a bemutatóterembern (vagyis a kint kiállított cserepeknél).
Ha már itt tartunk: 25 fokos hajlásszögű nyeregtetőnk lesz, szerintetek a Creaton nak a hornyolt, körszeletvágású Hortobágy cserepe alkalmazható lenne? Mindenki mást mond... Ha ez nem jön össze, akkor a Harmonie Neu-ra gondoltunk, amely direkt alacsony hajlásszögű tetőkre való.
Természetesen bevontunk egy statikust. Ő mondta, hogy két 150-es U acél idomot kell összeforgatni a lépcső két oldalán vízszintesen plusz ugyanilyet függőlegesen oszlopként, alappal. Én egy kissé túlzónak találtam, de lehet, hogy ez kell. Maga a ház egyébként 8x7m külső mérettel rendelkezik, a feljáró a 7m irányban lenne. A konzol egyik része a falba csatlakozna, a másik pedig erre az oszlopra. Létezhet más megoldás?
Valószínüleg a BOHN födém lesz amit keresel, a keresőbe beütve (Bohn födém) sok infót megtalálsz. Mindenképpen kérj statikustól véleményt az átvágás előtt!
Ha az új fajta cserepekből választassz pl Creaton Balance, Tondach Twist, akkor nyugodtan választhatsz engóbosat! Ezeket vadi új (magyarországi)gyárakban gyártják. Sokkal magasabb hőfokon égetik. Teljesen fényes a felületük, ami már hasonlít az üvegmázra. (valószínű ezt keverte halaloszto, mert ez egy másik technológia, ezek az úgynevezett üvegmázak már az öröklétnek készülnek, ezek vannak műemléki épületeken is, sajnos itthon nem gyártják, s igen húzós az áruk!) Ezek az engóbok nem kopnak, nyugodtan próbáld megkarcolni valamelyiket, a kereskedő frászt fog kapni, de még a vasszög sem árt nekik különösebben. Jártam a nyírségben a nagy jégverés után idén, ezek a fajta cserepek (sajtolt kerámia) nem túlzottan sínylették meg. A pala, meg a bitumenes hullámlemez lett teljesen tropa, de a húzott kerámiák (pl csornai, tatai) sem néztek ki jól. Ha jégverés ellen akarsz építkezni, akkor fémlemezt tegyél fel, a festéket leveri, igen hangosan zörög, de más baja nem lesz! Dolgoztam néhány évig a Tondachnál, innen vagyok némiképp képben. Most anyagbeszerzéssel foglalkozom.