Ezen a topicon remélhetőleg nyugodt és békés körülmények között beszélgethetünk a sokunk által méltán kedvelt, legendás mozdonytípusról. Mindenkit szerettel várunk, szabad véleményt formálni, de csak kultúrált keretek között. Ide várunk képeket, híreket eseményekről, történetek leírásait, élményeket, videókat, linkeket, és mindent ami a NoHABbal kapcsolatos!
Isten óvja a NoHABokat!!!
A sebesség egyébként csak ökölszám, a lényeg az, hogy milyen fordulatot bír a forgórész, ill. hol kezdenek csupán a fordulatszámtól beleveregetni a kefék a kommutátorba. Minél újabb a motor annál jmagasabb ez az érték, az M61 a gyári áttétellel, a névleges kerékátmérővel és legalább D77B motorokkal kb. 117-nél forogja az arra a motorra engedélyezett maximumot, ez az EMD ismert túlbiztosítását figyelembe véve simán engedélyezhetővé tenne egy üzemszerű 120-at. A gyári D47 motorokkal 107 körül van ez a technikai vonal, de nem titok, hogy a 120 km/óra sem hatotta meg különösen a széria M61-eseket sem, amikor a 30a-n sietni kellett.
Igaz, most olvastam egy olyat, hogy a hajtó és a hajtott fogaskerék együttes fogszámösszege (a D77-es típussal bezárólag) 77. Ebben a rendszerben a 62:15 a 65 mérföld/órás áttétel, az 59:18 pedig a 80 mérföld/órás.
A 017-es motorján végeztek valamilyen átalakítást, hogy nagyobb legyen az űrtartalma, nagyobb átmérőjű furatokat csináltak (ez így tökéletesen szakszerűtlen, de nézzétek el...)
A 019-ben 567E motor van, ami egy 645-ös blokk 567-es power packekkel (gyárilag), ill. a gyári javítási technológia része volt, hogy a gyári 57-es alkatrészek kivezetése után 645-ös power packekkel kerüljön felújtásra az 567-es motor. Ilyen a világon ezerszámra van, de ettől még nem lesz a motor 645-ös, egyáltalán semmi lényegi változás nem lesz, mert a kivett teljesítmény ugyanaz marad. Ehhez hasonlóan mára az 567D1 motorok szinte kivétel nélkül 567C-k lettek, mert a D1 altípus power packjeit az EMD még a C-hez képest is korán kivezette.