Erről beszélek, itt is pont ugyanígy kell eljárni, ugyanezek a feltételek adottak. Csak a kollégád erősködik, hogy mi van, ha nem tudja hol a vonatja vége...
Ha tudja, akkor nincs probléma az adott szabâllyal sem.
Ja, hát az itthoni szelvényezés is egy külön műfaj.
Onnan tudod, hol vagy épp, hogy megállsz a szelvénykő mellett, kiásod, elküldöd Kairóba Zahi Hawass csapatának, ők meg az óbirodalmi sztéléknél megszokott eljárásokkal felderítik, hogy mi lehetett ráírva 1867-ben...
Figyi, 2008-ig a magyar vasúton oda mentél papírpilótával, ahová csak akartál/küldtek, és akkor sem volt jobb a kiépítettség.
Volt olyan, hogy Fradiban szóltak, hogy hát akkor Rákosig kell menni, mondom, jó, menjünk, melyik felére üljek a mozdonynak? Kell írásbeli? Mondom, mé', akkor tudni fogom, hol vagyok? Útközben elémugráltak mindenféle jelzők, meg fázishatárok, aztán láttam egy peronon egy sárgaruhást, megkérdeztem, jó felé megyek-e Rákosra. Ő meg mondta, hogy olyannyira, hogy meg is érkeztem. Azóta meg évente vizsgázol a forgalmista telefonszámából, meg az ütközőbakban végződő állomási vágányok számából... Kabaré...
Nálunk mindenre van keretszabály. Pl lassújel kimutatásunk mindig van, , egészen a vonat végéig tudom hol van lassújel (az egész vonalon tudom hol van). Csak azt kell tudnom, hol állok éppen. Személyes átadás-átvétel esetén az érkező mondja az indulónak, hogy mi volt korábban. Ha nem mondja, akkor Vmax 40. vagy van ETCS L2 és mutaja..lassújelestöl, váltósebességestöl, mindenestöl.
Pl Németországban nagyon sok vonal teljesen szabályosan járható Vmax 100km/ó-val vonalismeret nélkül. Vagyis minden tehervonattal. Pont azért mert minden egyértelműen kiolvasható a jelzésekből és a menetrendből..pl a menetrend minden esetben jelzi az utolsó váltó helyét egy állomásnak. Mindezt egy olyan országban, ahol a hasznosnál is jobban tökélyre fejlesztették a jelzőkkel, váltókkal való spórolást...
Nem a jelzéseket pótolja. De az ilyen örökölt kialakítású helyek miatt van alapvetően szükség rá. Ha mindenhol minden ugyanúgy van kialakítva, egységes, akkor ténylegesen nem lenne rá szükség.
Ezek a helyek még sokáig velünk maradnak, ha holnaptól százmilliárdokat költenének a vasútra, még akkor is.