Nem írod,hogy hidegen vagy melegen is nehezen indul-e ? Azért is indulhat nehezen ,mert folyik belőle a go. és elmegy a háznyomásod. Veszel egyet rá ,bontottat,azzal meg az baj, nem tudni mióta áll polcon és lehet ,hogy a belseje meg van ragadva.A töltést beállítani meg nem egyszerű beállítani ,műszer nélkül! Amennyiben melegen indul nehezen ,akkor meg elkopott a hidrofej(elem)!
van egy 2001-es nissan primeram, 2,0 tdi. Tavaly motorcserés volt, utána elég nehezen akart indulni. Több hónapnyi próbálkozás után, új motorfordulatszám jeladót kapott, majd 1-2 bállítás után az autó indult, azóta is jár. Viszont a motorcsere után időközönként feldobta a motordiagnosztika lámpát az autó, mely leállítás és újraindítás után nem világított. Aztán egyik reggeli indításkor feldobta a lámpát, azóta folyamatosan világít. A turbó azóta nem működik, valamint ha melegen újraindítom a motort, felpörgeti hirtelen az alapjáratot, mely vissza is esik pár másodperc után a normális szintre. Viszont abban a pár másodpercben iszonyú fekete füstöt okád a kipufugó. A porlasztócsúcsok közül 3 felújításra került még korábban. Elvittem autóvillamosságishoz ( többhöz is), de japán csoda nem igazán kommunikál számítógéppel. Amnyit tudtak kiolvasni, hogy a 7. hengernél injektor áramkör probléma. Na most az autó 4 hengeres... Egyébként a hibakód a következő: P02F5 és P0207.
Ez azért is érdekes, mert a hibakódban állítólag csak számok vannak középen, nincs betü. Én laikus vagyok, elhiszem, de már nem tudom, hogy hova vigyem az autót. Attól tartok, a szervízben csak lehúznának. Egy hozzáértőre szívesebben bíznám a japán csodámat. :)
Jól csináltad,úgy szoktuk mi is ,kannáról "gumi labdával" felnyomatjuk és ha úgy jó, akkor a tanktól az adagolóig menő csővezeték,szűrő ...stb, lehet levegős és ott keresendő a hiba.Csőrendszer vagy szűrő! Szerencséd van akkor,talán nincs komolyabb gond!
Úgy néz ki egy kicsit félreértettük egymást :). Én azt hittem, hogy én szúrtam el valamit gépelés közben. Köszönöm a tippet. Közben sikerült megoldani a dolgot. Leírom, hátha valakinek még hasznos lehet: Megpróbáltam megnyomatni az adagolót a csónakmotor kézipumpával(kölcsönkértem egy ismerőstől) és láss csodát, beindult. Ezek szerint teljesen lelevegősödött az adagoló. Hogy mitől? Azt nem tudom. Egy este leraktam, másnap nem indult. Most meg pöcre indul(vártam vele egy éjszakát is)
Ezzel azt akartam tudatni veled,hogy tovább már ne keresd. A leírás alapján az adagolóba lesz a hiba. Minden bizonnyal az lesz a bűnös! Keress meg egy adagolóst! (megszorultak nagy valószínűséggel ,a szárnylapátos szivattyú lapátjai ).
Jelenség a következő: Egyik este lerakom az autót. Minden ok. Előtte is minden rendben volt vele. Másnap szeretnék indulni, de nem sikerült. Teker az önindító, de semmi, nem indul. El kezdtük keresni/kizárni a hiba lehetőségeket. Izzítás: ok; Immo: ok; Rádugtuk a számítógépet: nincs hiba kód; Néztük: nem kap üzemanyagot(porlasztócsúcsról leszedtük a fém csövet, nem jött semmi); Most meg kancsóztam a adagolót: fél literes üvegbe leszívtam gázolajat: önindítózásnál egy kicsit megszívja az anyagot kb fél centit utána semmi, nem indul; gondoltam levegős: porlasztócsúcsról megint leszedtem a fémcsövet, hogy légtelenítsem illetve megnézzem, hogy üzemanyag jön-e. Ismét semmi. Arra jutottam, hogy az adagoló a hibás, de hogy tudnám leellenőrizni, hogy biztos az a hibás?
Hiba: Hidegben (már -3 foknál) első indításkor a motor könnyen beindul (nem kell sokáig indítózni), viszont egyenetlenül jár (mint ha levegős lenne) és szürkés-fehér füstöt okád kb. 10-15 másodpercig , majd megszűnik!
Amit eddig csináltam: Izzítógyertya csere , porlasztócsúcs csere , csőbe építettem egy visszacsapó szelepet , az adagolónál a túlfolyó ágba kicseréltem a golyós visszacsapó szelepet.
Amit még tudok , hogy a motor jó melegen nincs vele gond,nem füstöl,jó az EGR szelep,az olajat nem eszi,a hűtővíz nem fogy.
Szerintetek tudok vele még kezdeni valamit mielőtt szerelőhöz vinném?
adagoló forgácsot termel, az régen rosz!, nincs rá csodadaszer, hogy megszűnjön csak a feljavítás! álltalában, a szivattyú termeli a forgácsot, ha csapágyas a tengely! érdemes minnél előb megjavítani, mert a nagynyomásu hidroelemet is hazabassza. a csodaszerek, csak ideig óráig segítenek! aztán szokot jönni, viszonylag hirtelen a totál káosz!
Sziasztok, adagolóban forgács van a fészekben a leállító mágnes helyen, így néha nem áll le ilyenkor kitakaritom és 2-3 honapig leáll mikor elforditom a kulcsot.
Egyik adagolos 150-200 ezer Ft körül, màsik 50 ezer Ft körül mond javításról, hogy mi a különbség nem tudom Nyílvàn szét szedve látszik még.
Van olyan ismerősöm, aki azt mondja, hogy kitakarította a magnest és utánna, csak a Shell kúton tankolt jobb gázolajat (sokat kannàzott elotte, én is) illetve vmi specialis adagoló kenőt adott a gázolajhoz és elmúlt teljesen nem volt több forgács. Vélemények? Ja Peugeot boxer 2.5 td Bosch adagoló. Kocsi hibátlanul működik melegen-hidegen poccre indul, nem eszik sokat, megy, nem füstöl.
Üdv mindenkinek volna egy fiat puntom ami 1.7d. Es LUKAS adagolo van rajta ami csopog a felújításával nem szeretnék foglalkozni,és ez miatt szeretném is le cserélni .A Csere darab egy bosch adagolo lenne a kiszemelt áldozat , bocsh porlasztokal es a hozzá való nyomo csövekel.A bosch adagolo pedig egy tipo 1.7 d blockon van .A következő lenne a kérdésem cserélnem kell a komplett tartó konzolt vagy csak elég az adagolo hátsó kitámaszto konzolját válaszokat előre is köszönöm.Üdv ZOLI!
Opel Zafira B 1.9 CDTI 150LE AT 2007-es, tegnap amikor megérkeztem az autóval kicsit fura lett az alapjárat, olyan dödögős, kipufogónál meg olyan forró a gáz, hogy az ember kezét nem tudja ott tartani.
És meleg motornál is sztem csattog, nem annyira mint hidegen, de nem szűnik meg teljesen a hang.
Segitsegre lenne szuksegem. Vasaroltam egy kis Arosat (1.4 tdi ). Idonkent nem indul az auto. Forgat az onindito de meg sem indul el a motor. Varok 5-6 percet es egy pocre indul majd egy jo ideg nem jelentkezik a problema. Inditom es tokeletesen indul. Tegnap azonban melegites kozben le is allt es ugyan ezzel a jelenseggel nem akart elindulni. Hiaba adok gazt, semmi. Megvarom a kb 5 percet es siman indul. Mi lehet ennek a jelnsegnek az oka? koszi
Sziasztok. Van egy 98 as 1.9 tdi 90 le ahu kódos passatom. Adagoló tömtések cseréje óta ( mert előtte folyt) amikor kedve van az adagolónak szabàlytalan az alapjàratom. Tegnap történt hogy indítàs utàn 20 méter megtétele utàn az auto bedadogott leàllt es azóta lehetetlen beindítani. Bikàztuk, vontatva is próbàltuk de semmi. Valakinek volt màr hasonló vagy hallott hasonlóról? mi lehet a hiba?
adagolóban azért van pár tömítés, amit ki lehet cserélni! konkrétan melyikekről van szó? adagolót le kell mosni és utána beindítani és megkeresni a folyás konkrét helyét és, vagy újratömítést cserélni, vagy megkeresni, a folyás okát, ha nem indokolt az új tömítés, hogy miért folyhat.
Tegnap cseréltünk tömítést az adagolóban: Audi a3 1.9 tdi 110ló 2000évjárat.
És olyan problémám lenne hogy reggel mikor először indítottam az autómat járó motornál az adagolónál csöpögött a gázolaj, utána mentem vele kb 2kilómétert és abbahagyta a csöpögést.Ennek mi lehet az oka?
Nekem volt 2x is hasonló hibám egyszer egy régi 2 es golf 1.6 td produkálta Másodszor egy Scania 380 as teher :-))
A golfnál meg oldódott a probléma ami 2 szor már szarul érintett mert le is állt. szóval ott a csövek úgy ahogy írod el voltak öregedve és a sok le föl csavargatás miatt meg voltak gyengülve! új cső sor lett aztán évekig bírta :-))
A scania -nál már kicsit érdekesebb volt a helyzet ott viszont a porlasztó fej szelepek voltak szarok (az adagoló meg túl jó :-P ) És ezért nyeste el a nyomás a csöveket.
Pedig újak voltak ott is 2x ra és mégis! aztán a megfelelő értékre be lettek állítva a porlasztók és az adagolóban is a fejszelep hogy csak adott nyomást csináljon és meg oldódott a gond.
Szóval a te esetedben szerintem első körben az öreg csövek lehetnek a ludasak de akár a rosszul be állított porlasztók is :D.
Egy 1.9 TDI AFN (110 le) adagolós diesel motorral szerelt Audim van. Olyan problémám van vele, hogy már harmadszor törik-, illetve reped el az adagoló és a porlasztócsúcsok közötti vastagfalú nagynyomású acél cső (az elmúlt 20.000 km-en).
Először ez első hengernél, aztán kétszer a harmadik hengernél repedt meg. Minden esetben a porlasztócsúcshoz közelebbi hajlításnál kereszt irányban.
Először arra gyanakodtam, hogy az előző tulaj szétszereléskor erőltette és véletlenül meghajlította, aztán használat közben a nagy rezgés és nyomás miatt elrepedt. De az a cső, ami a harmadik alkalommal eltört az biztos nem volt meghajlítva, ezért biztos valami más okozta a repedést.
A motor nagyjából rendben van, jól megy, viszont kormol, ha nyomom neki. A turbó lassan felújításra szorul, mert van egy kis játéka a forgórésznek. Az adagoló szerintem rendben van, nem rég volt tömítés cserélve benne, a 2. és 3. csőtörés között.
Valaki találkozott már hasonló problémával???
Tudja valaki mi okozhatja a cső repedését?? Esetleg rossz vagy elkoszolódott porlasztócsúcs? Rossz ütemben adja a nyomást az adagoló? Egyáltalán az adagoló által létrehozható nyomás eltörheti ezt a csövet? Vagy valami nagy rezononcia lehet a ludas?
Nagy tisztelettel szaktanácsot szeretnék kérni. Két éve vásároltam egy diesel Galaxyt (2001 évj. AUY) Kb. fél éve elkezdett egy olyan jelenséget produkálni, mely szerint hidegen, beindításkor hatalmas füstöt tol ki a kipufogón (de tényleg, óriásit), viszont ez a füstölés 1 percen belül, de leginkább 30 másodperc alatt teljesen megszűnik. Időközben a turbót a Wiz@rd kft.-nél (ez nem a reklám helye, csak utalok rá, hogy nem Jóska bácsi kontárkodta össze a szomszédban) felújíttattam. A PD elemeket szintén (porlasztócsúcs csere, tömítések...stb. 140.000.-Ft volt) felújíttattam, az izzító gyertyákat újakra cseréltem. A fent leírt jelenség ezek ellenére sem szűnt meg. Nagyon megköszönném, ha valaki tudna tippet adni, hogy mi okozhatja, mert ha lehetne, már nem igazán költenék rá további százezreket. Köszönettel: Tibor
Ki tudna válaszolni egy kérdésre, Renault espasem van. ha üzemhőmérsékletre be melegszik az alapjárat nem egyenletes,mi lehet a probléma 2,2 dti van szó
Sziasztok!Van egy 1.4 hdi citroen c2-esem. Izzítógyertyát kellene cserélni benne, de ötből négy szerelő nem nagyon vállalja mert könnyen beleszakadhat.Márkaszerviz vállalja de csak úgy hogy legyek vele tisztában hogy ha megszakad akkor 80ezer forint darabjának a "kiműtése".Ezzel kapcsolatban kérnék tapasztalatot esetleg ismerős szerelőt aki esetleg vállalná. Budapestiek előnyben. Az autó egyébként indul bar nem mindig elsőre. Hibakód viszont egyértelműen izzítógyertyát dob hibára. Köszönöm előre is a segítséget