Az igaz.. Ha valaki jobb szigetelést akar akkor felejtse el a párkányfogadót, helyette purhabbal fújja ki az ablakok alatti részt, majd mehetnek a párkányok-könyöklők a helyükre.
A kőpárkányt beszoktuk tolni az ablak alá, neki a párkányfogadónak. Ha lenne még hely a párkány alatt, akkor érdemes szigetelést rakni alá a hőhídmentesítés miatt.
A mult héten betonoztuk az alapot, a héten csináltuk a zsalukő lábazatot, és még az ács isdolgozni fog a tetőn kb 1 hónap múlva. Érdemes, ha csak a feltöltésig jutsz, akkor is.
a szikkaszto lenyege, hogy luk maradjon a kavics kozott, ne tomodjon meg tomorre. meg inkabb geotextilt tennek ra, hogy idovel a viz ne hordjon bele homokot.
egy talicska az nagyon keves cucc, max 100 liter, de inkabb csak 50. a kuka meg 110literes. inkabb hordd az odavalot a szelektivbe, es akkor fer a kukadba.
a cserep meg a beton miota lenne veszelyes hulladek? a torott viragcserepet hova rakod? a szemetedet vagy egetni viszik, akkor ballaszt de kibirjak, vagy lerakoba, akkor meg ennel jobb nem kell. a lerakoba a felso retegbe direkt sittet tesznek.
sajna nálunk a szemét még néha igy is több mint a kuka mérete, és a kukésok nem viszik el ha pupozva van, plusz tudtommal a cserép törmelék veszélyes hulladék, de ez nem 100%...
javasolta valamelyik topictárs a multkor, ezt a szikkasztó építését az esővíznek.
kérdésem az lenne hogy lehet-e olyat, hogy a kulé kavics közé, betoncserép bramac törmeléket kevesek, mert lenne nekem egy jó talicskányi, és nem tudok vele mit kezdeni, és igy két legyet ütnék egy csapásra..
Nyugodtan hozzá foghattok. Tömegbetonról beszélünk talajszint alatt. A cementnek jelentős kötéshője van, és a talaj is nagyon messze lesz még egy ideig a fagyponttól. Legfeljebb le kell takarni munka végeztével éjszakára. Ez amúgy sem árt. A 28 napnak a beton teljes (minősítési) szilárdságát szokták venni. Ez nem azt jelenti, hogy csak ekkorra terhelhető. És még utána is fog kötni.
Egy érdekesség. Ez a 28 nap nem műszaki okokból alakult ki. Akkor lehetne 25-30-ig bármi, hanem munkaszervezési okokból. Történetesen amikor a beton készült, az munkanap volt, akkor 4 hét mulva is munkanap kell, hogy legyen, mikor a próbatestet vizsgálni kell. Ennyi az egszerű magyarázat.
Az egyéb adalékszereket én inkább kihagynám a játékból. Jellemzően a fagyásgátlók szintén a cement kötéshőjével játszanak. Gyorsítják a kötést, ezáltal gyorsabban szabadul fel a kötéshő is. De minden adalékszernek van mellékhatása is, nem csak az amiért beleteszik. Ha egy betontelep használja, akkor kipróbált receptúrát használ, tudja mit miért, mivel, és mennyit tesz bele. Úgy ok.
Azért ha kötésgyorsítóval betonoznak, nem kell 4 hetet várni, szerintem. Viszont milyen jól fog jönni, hogy jövőre lesz egy hónap előnye, ha a végén csúszik a fűtés szerelése.
Szerintem nyugodtan. Ahhoz, hogy a talaj fagyott legyen, tartósan kell hidegnek lenni az időnek. +5 fokig adalék nélkül is lehet betonozni, adalékkal -5 fokig, úgyhogy bőven meglehet az alapotok a tél előtt. Egy langyos ősz a legjobb a szerkezet építéséhez, mert a napi hőmérséklet közel van az évi középhőmérséklethez, tehát "semleges" időben dolgoztok. Persze ez inkább csak vicc, ez akkor lenne érdekes, ha szép, nagy vasbeton-, vagy acélszerkezeteket csinálnátok. Az viszont tény, hogy attól nem kell tartani, hogy "megsül' a betonotok kötés közben, mint a nyári kánikulában.
Nem érdemes elkezdeni. A betonnak kell legalább 28 nap, de utána sem nagyon használ neki a fagy. Ha véletlenül fagy pár nappal az alapozás után (senki sem tudja megmondani hogy hogyan alakul az időjárás) akkor lehet kibontani és újrakezdeni az egészet. No meg azt sem hiszem, hogy plusz tizenvalahányfokban szívesen dolgoznál.
Ha nem sietős, akkor várj most már március közepéig. Hosszú távon jobban jársz.
Arra gondoltam, hogy van a mondjuk porotherm 38-bol keszult fal. Ez a tegla egesz jo hoszigetelo. Ha erre teszel egy sor tomor teglat, annak az egyik szele a plafon alatt a szoba fala lesz ugye, a masik szele meg kint a homlokzat ami mellett futyul a szel. Es sokkal kevesbe hoszigetelo mint a pth tegla. Lesz egy csik a falban, ami szar hoszigetelo.
Ezert mondtam, hogy en uy csinalnam, hogy csak belul legyen a tomor tegla, es a kulso oldalon a koszorubeton legyen mellette, a koszoru kulso oldalan meg ugye van hoszigeteles. (mert a beton is rosszabb hoszigetelo mint a pth tegla)
De en kibic vagyok, halgass a hozzaertokre, akik irtak, hogy ha lehet a gerenda alatt is legyen vas a koszoruban, es hogyan emeld el a gerendat a faltol.
Valószínűleg régebbre vissza kellet volna olvasnom. Nem tudom, hogy miből gondoltam, hogy járda. Valószínűleg felfagyásra gondoltam. Ez sokkal gyakoribb, mint a beltéri simított beton burkolat. Nem tudom, hogy milyen használatú az adott helység, illteve milyen élettartamot vársz el, de ha jól értem nem is nagyon jönnek akkor szóba speciális betonjavító, simító anyagok. Ezek ára kb az aljzatkiegynlítőkkel lesz partiban. Amit kerestél volna, azt kéregerősítőnek szokták hívni. Szomorú, hogy erről kereskedők nem hallottak. Egyébként ez magánvélemény, de a kereskedők nagyrésze nemigen nevezhető szakembernek. (Akinek nem inge....)
Kettő kisebb problémám lenne. Az egyiksarokba a fürdőbe épített zuhanyzot szeretnénk.Mégpedig úgy hogy az alja sima járólap kb 15-20cm magas az egyk oldal (100cm) üvegtégla a másik oldalára (90cm) szeretnék kifelényiló üvegajtót. Kérdésem mennyire jó ötlet (megtudják-e csinálni úgy hogy nem fog kifolyni az illesztéseknél a víz) vagy inkább vegyünk olyat ami komplett és van hátulja is.
A másik:
Felszedtem a régi cement lapot mindegyik szobában.Csak az a gond hogy a beton rücskös (buckás:) ),nem teljesen sima. Megoldás?
A járda nem tudom honnan jött, én egy belső tér felkopott betonját szeretném síkká tenni (síkítani, vagy síkosítani? :) ) Én a másik irányból jutott a kiegyenlítőhöz. Ugyanis azt már megkaptam itt, hogy a mischung nem lesz tartós, feltöredezik. Erre a rémálmok közepette támadt az az ötletem, hogy mi lenne ha a mischung tartósságát, rugalmasságát javítanám fel a kiegyenlítővel.(teszek én a kiegyenlítő tulajdonságaira) A mi kis városunkban megkérdeztem több forgalmazót beton kopásállóságát növelő adalék létéről. Birkamód néztek. Közöttük az a tüzépes is akinek a kerítésén mapei molinó lengedez... na oda nem is áll szándékomban visszamenni... Én próbáltam keresni, de a korrozióállóságnövelő löttyökig jutottam, ami szerintem már majdnem jó, de nem értek hozzá. Gondoltam megkérdezek "szakembereket". Nem jött be.
Alapozó alatt a mélyalapozót értem (Diszperzit, kb 2 liter 18m2-re). Megvan. A cementet a múltkor elhasználtuk a vakolásra.
Ez a simítóanyag kérdés felpiszkálta a fantáziámat... Köszi.
Egyébként az olcsó OBI-s kiegyenlítőből egy "pohárnyit" kiöntöttem a kültéri járda feltört felületére. Tavaly nyár óta ott van, nincs rajta sérülés.
Ivó és a Te válaszodat mérlegelve, egy olyan verzión gondolkodom, hogy mi lenne ha csak az (E42 ) gerendák végei alá merőlegesen tennék kisméretű téglákat ( így teljesen jól körbe lehetne vasalni, kengyelezni. A gerendák 5-6 centit feküdnének fel, vagyis kb. a tégla szélesség felén. A koszorú külső oldalán 5 cm hőszig. + erre és a teljes külső falra jön még 10 cm hőszigetelés.
OFF: Kedves Halálosztó! Azért cseszegetlek téged, mert te már máskor is segítettél, szóval láthatóan jó alany vagy. (Így jártál, bocs! :-) ) A fogácsolás, esztergálás topikban feltettem egy kérdést a másodnickemmel. Esetleg tudsz segíteni? Előre is köszi!
A padlókiegyenlítők teli vannak nyomva folyósítókkal habzásgátlókkal, ráadásul beltériek jellemzően, ha hozzá teszel homokot, .stb, miből gondolod, hogy az egyéb paraméterei, pl ajánlott vastagság megmaradnak. Amiken öttletelsz, többé kevésbé készen is megvehetőek, de nem jellemző, hogy járda javításara ajánlanák. Gyakorlatilag egy beton símító javító anyagot keresel normál, nem vasalt betonra 1cm vastagságig járófelületre burkolatlanul. Ezzel a kérdéssel megkeresel pár hidegburkolásban, betonjavításban piacon lévő gyártót, és szerinetm fogsz rá ajánlatot kapni.
Ha te akarod keverni, akkor azt tudni kell, hogy arra nincs garancia, de akár jó is lehet.
Azt látom, hogy a homok már megvan. (A zsákos vakolatot felejtsd el kiindulásnak is) Az alapozó, cement meglenne, vagy azt is venni kellene? Milyen alapozó?