Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Magyarország honvédelme és biztonsága EU, NATO, és világviszonylatban.
Minden, ami a MH helyzetét befolyásolta a közelmúltban, befolyásolja a jelenben, és befolyásolhatja a jövőben.
Aktív és inaktív katonák, rendvédelmiek, és a honvédelem iránt elkötelezett civilek klubja.
Ezek szerint ismered a mndást? a határőrszerelem Lánycsókon kezdődik és Kölkeden végződik.... Én Kölked alatt, Felsőbédán voltam, a Duna melletti legszélső örs Gerechát volt. Bocs egyébként, az előbbi emlék- (eszme-) futtatásomból kimaradt, hogy természetesen volt megfelelő öltözékünk is: mafi, egyéb álló posztoknak őrbunda és őrbotos, egyébként a tundrabugyik és tundrafelsők garmadája a gyakorlózsávoly, illetve a téliesített mikádó alatt, füles szőrmesapkával ... Nem mondom, hogy nem fáztunk - voltak akkor is bőven mínuszok, talán több is, mint most - de túléltük.
Ha zongorázni tudnám a vasutas- és rendőrélet különbözőségét, akkor én lennék Kocsis Zoltán.:-) És persze nem a rendőrség javára szól a dolog. A munkaidő rendszerből adódóan általában kevesebb is mint 15 nap, mindig akad egy-két csúszó, áprilisban több is lesz, és igen szigorúan veszik az elszámolást. Ha egyszer le akarnám csúszni a honvédségnél és a rendőrségnél maradt túlóráimat, akkor pár évig csúszón lennék, de szvsz akadnak még itt ilyen olvtársak a fórumon. A MÁV ehhez képest egy szanatórium.:-) (Mondjuk túlórát nem fizetnek egy percet sem, csak csúszó van, ha besokallunk valami miatt.)
Csak egy példa: a vasúti őrs korábbi parancsnoka ősszel átment a KR-hez alosztályvezetőnek. Azóta jóval több éjszakát töltött egy kiskunhalasi laktanyai ágyban, mint otthon a sajátjában, a múlt hónapban konkrétan négy napot sikerült otthon töltenie a feleségével és az öt éves gyerekével. És ezt pénzzel nem igazán lehet megváltani.
Ha még Köldkedet is hozzáveszed, akkor Mohács környéke teljesen rendben van.:-)
"Mindezek mellett ma mi van?"
Semmi különös. Rendszeresen járunk a környéken, a Dunának a nyugati oldalán nincs gond. Katonákat már nem is igen látunk a rendőrök mellett tavaly ősz óta, a határrendész rendőrjárőrökkel meg gyakran találkozunk.
Több hozzászólásomat azzal kezdtem, hogy a "mi időnkben..."(- 1973-75 között). Vegyétek úgy, hogy most is itt van... A Mohács alatti határszakasz a Dunától az Eszék felé menő útig (Udvar volt a FEP) két örs őrizte a határt, kb 2-2 rajnyi sorállománnyal és a hozzájuk tartozó két hivatásossal (nálunk volt még egy hiradóraj is, ők csak razziariadó esetén voltak őrzésre mozgósítva). Ezen felül volt Mohácson egy nagyobb létszámú tartalékörs, ők adták a "mélységi" határőrizetet, a felderítést, stb. Csak ötletszerűen (elnézést, ha valamelyiket kihagynám): Illocska, Ivándárda,Drávaszabolcs, Beremend, Kásád, Magyarbóly, Alszónentmárton, Majs, Matty, stb. Ezeken túl volt még tartalékörs Siklóson, a kiképzőközponton kívül. Akkortájt épültek ki az örsökön a kazános központi fűtések, a teljesen felszerelt konyhákon a napi háromszori étkezés mellett a járőrpótlék, az állandóforró tea- és (híg) kávé, a teljesen felszerelt fürdőhelyiség több zuhanyozóval, vízöblítéses WC, stb, stb (igaz, volt hátul, a disznóól és istálló mögött latrina is...). Ezek helyett - már ahol egyáltalán az épület még megvan, vagy a természet próbálja meg visszavenni azt, amit lehet, vagy privatizálták nyugdíjasszállásnak - mint amiről már korábban is írtam. Való igaz, hogy a sorállomány nem ment haza minden hétvégén, csak az évente járó szabadságok, illetve a kimaradások-eltávozások rendszerén belül próbáltunk meg élni a lehetőségekkel. De a hivatásos állomány sem hagyta ott túl gyakran az örsöket,, csak az ő szabadságuk alatt kaptunk "pótlást".
Mindezek mellett ma mi van? Mint írtam, újév első napjaiban Sikós és Harkány között kb.félúton kb 10 fős - hadd'ne mondjam ki, milyennek kinéző - alak ácsorgott az út szélén - ez már nem a szerb, hanem a horvát határ, tehát nincs kerítés - és nyilván valami fuvarozóra vártak, mert álltak egy helyben - és rendőrt, akinek esetleg szólhattunk volna, egyet sem láttunk. Ez a mélységi határőrizet....
Idén nyilatkozott az illetékes, hogy 2016 volt a változás éve, sok év után most először fordult elő, hogy a felvett állomány létszáma 500 fővel meghaladta a kilépőkét. Nem mindegy persze, hogy mi az a minőség ami kilépett és milyen képességűek azok akik beléptek. Magyarul hány 40 kilós, nyolc osztályos, gyermekét egyedül nevelő hölggyel lehet pótolni egy 6 missziót megjárt Stanag 4.4.4.4 nyelvvizsgás RANGER, vagy Rohamlövész kitűzős szolnoki kollégát.
"A 2016-os év első hat hónapjában 1,7 millió órát túlóráztak a Magyar Honvédségnél, a kifizetett túlórapénz összege majdnem 4,5 milliárd forint."
Ezek szerint 2647 Ft az egy órára jutó túlóradíj bruttó bérköltsége a HM részéről, ha levonjuk a munkáltatói járulékot (25%) 1985 marad, tovább csökkentjük a 15%-os SZJA-val 1687 Ft a kifizetendő, ha ezt kb. 6000 fő teljesítette (ennyire becsülhető a 26 ezer fős honvédség végrehajtó állománya), akkor ez 283 túlóra/fő az előző gondolatmenettel ez összesen 477552 Ft fél évre, 79591 Ft/hav. Napi négy óránál nem lehet több a napi túlóra, akkor ez egy főre 71 túlórás nap fél év alatt. Normál viszonyok -40 órás munkahét - a katona 6 hónap alatt kb. 110 munkanapra kötelezett, ha 20 nap szabadsággal számolok egy évre, tehát a végrehajtó állománynál három napból majdnem két munkanap túlórás volt.
Két NATO tagállamnak egymással szemben kell(ene) légifölénnyel rendelkeznie ?
Khmmmmm....
"Οn 8 February 1995, a Turkish F-16C crashed on the sea after being intercepted by a Greek Mirage F1CG."
"On 27 December 1995, a pair of Greek F-16Cs intercept a pair of Turkish F-4E. During the dogfight that followed, one of the Turkish aircraft went into a steep dive and crashed onto the sea, killing its pilot Altug Karaburun. "
"On 8 October 1996, a pair of Greek Mirage 2000s intercepted a pair of Turkish F-16s over the Aegean island of Chios. One of the Turkish F-16s was allegedly shot down by a Greek Mirage 2000..."
A román csak arra vár mikor forgathatja meg bennünk a kését! Ezért!
Bozzai Karcsival szobatársak voltunk az ETI-n.( 66-an ) A fölöttem lévő évfolyamban járt. Ő kisrakétás volt Tapolcán, 145-ös IQ-val. Újdörögdön volt egy bemutató, napokig egymás mellett dolgoztunk. A bemutató után Karcsi a következőt mondta: -Gyula, fantasztikus amit csinálsz, szuper a csapatod. Egy nagy baj azért van, nem ismered a kettő "CS"-t. -Az mi? -A hajCS, meg a lazíCS. Attól kezdve mindig volt egy foci a Csepelen, és a feladatszabás úgy szólt mondjuk, hogy nézzük a Napot, napnyugtáig van két óránk, arra gondoltam, hogy ezt a 16 db álcahálót, ami a rakétát álcázta éles indítás előtt, napnyugtáig kellene szétbontani, megtisztítani, összecsomagolni az indító szakasz helyett, mert nekik tovább kellett menni az éles indítás után. Ha hamarabb kész, napnyugtáig foci. Czinege elvtárs leszállt helikopterrel, hogy megkérdezze mi a túrót csinálunk itt. Az ezredese szállt ki először, fennhangon szólalt fel, hogy nem ezért utaztunk Kapusztyin Jarba, hogy itt léha módon focizzunk. Czinege is odaért, normálisan kérdezett, elmagyaráztam neki, hogy nyertünk a focira időt, gratulált és elszállt. Simicskó István is csak az egyik "CS"-t ismeri. Ki mondja meg neki, hogy a kettő dinamikus egyensúlya vezethet csak tartós eredményekhez.
Elhiszem. Ez csak abban erősít meg, hogy a kerítésen kívül semmit sem építettek ki, nem tették a helyére a szociális ellátásokat, amibe ugye az utazás is beletartozik és még sok minden mást kapkodásszerűen "oldottak meg", csak, hogy a Vezír lássa, védjük a határt!
Lehet, egy egykori akár sorállományú határőr is megerősít abban, hogy az átkosban a határőrizet az teljesen más volt. A sorállomány nyilván nem mehetett minden nap haza, de ehhez képest emberi körülmények közt szállásolták el őket. A hivatásos tiszti állománynak pedig biztosítva volt a 24 órás szolgálat után a hazatérés lehetősége.
Az nem lehet magyarázat, hogy a szerződéses katonák pénzért szívnak. Hisz mint már említettem, az iparban is pénzért dolgoznak, de ehhez hasonló embertelenségek nincsenek - hisz akkor ott nem dolgozna senki. Ha pedig egy kiskunhalasi csak Győrben talál állást, albérleti hozzájárulást kap és persze útiköltségtérítést a heti egy alkalomra az oda-vissza útra. Nem a levegőbe beszélek, az álláskereső portálokon minden ott van, amit a munkáltatók vállalnak.
Ötvenes évek "feketevonat" effektusa. Az ember elindult a Nyírségből Sztálinvárosba vasárnap délután, a munkahelyen eltöltötte a napi munkaidejét, bezsuppolták egy barakkba, oszt szombaton meg hazament egy lövőre.
---------------------------
Ez sem igaz.
A fekete vonatok utasai minden péntek este hazaindultak és kb. péntek éjfélre hazaértek.
Vasárnap délben indultak vissza.
Otthon töltöttek hetente kb. 36 órát.
Minden, heti 168 órából 36 órát otthon töltött.
(embertelen rendszer volt)
A kerítést őrző mai katona vagy három hét (504 óra) vagy négy hét (672) óra indulhat haza, mondjuk Mélykútról Töltéstavára= 290 km.
Itt szerintem nem a 12 órás munkarenddel van a baj, hisz a vasutasok ugyanezt csinálják. Én inkább abban látom a problémát, hogy felhúztak egy kerítést minden egyéb infrastruktúra nélkül. Hol van egy pihenő vagy egy laktanyaszerű valami? Vagy hol van a versenyszférában megoldott "munkásszállítás"? Mert ahogy a feleség leveléből nekem lejött, a férj hetekig távol van, mintha külszolgálaton lenne. Ötvenes évek "feketevonat" effektusa. Az ember elindult a Nyírségből Sztálinvárosba vasárnap délután, a munkahelyen eltöltötte a napi munkaidejét, bezsuppolták egy barakkba, oszt szombaton meg hazament egy lövőre. Persze, ha addigra volt kihez és nem unták meg otthon, hogy ez így nem élet.
Azt hittem, hogy egy fogtechnikusnál jobban senkit nem lehet kizsigerelni. Náluk járja a mondás, hogy napi négy órán túli alvás csak hülyít. Hende Csaba megvalósította a seregben a rabszolgaságot, és önkéntes tartalékosságnak nevezte. Ezt megtetézte azzal, hogy azt vette el a katonától, amiért megdolgozott, amire a legérzékenyebb, a rendfokozatát. Simicskó István simán überelte Hendét a gályarabság bevezetésével. 110 munkanapból 71-et 12 órás műszakban tölteni, az több mint rabszolgaság. A 12 órás műszakról mindenki tudja, hogy az csak elszámolási alap, valójában 14-15 órás szolgálati elfoglaltságot jelent.
azért ez a Nagy Béla = cikk szerző sem megy a közértbe butaságit vásárolni.
.....".....Elvesztett légi fölény
Ez utóbbi azért fontos, mert a meglévő amerikai AMRAAM rakétákkal közel egy évtizeden át élvezett térségi „légi fölényét” a honvédség tavaly decemberben elvesztette, amikor Románia megkapta szintén AMRAAM-okkal felszerelt F-16-osait....."
Két NATO tagállamnak egymással szemben kell(ene) légifölénnyel rendelkeznie ?
A gond az, hogy a butája, a 2,7 millió nyugdíjszerű ellátást kapóból erre az egy-két tucatra fegyveresre emléxik, mert felfogó képességének ily kicsi a határa.