Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

abes Creative Commons License 2023.05.24 0 0 69041

Mármint a nyomógombra?
Vagy a teleszkóp nem tolja felfelé az ajtót?

Előzmény: PanniF1 (69040)
PanniF1 Creative Commons License 2023.05.24 0 0 69040

Hali!
Ezekben a párás időkben, ha nem használom naponta, elég gyakran nehezen nyílik a csomagtartóm. :(

Nagyon nem akarom erőszakolni, mert félek, hogy a kezemben marad a fekete műanyag. :( Kulccsal sem erőszakolom, azt sem szeretném eltörni.

Tippek: hogyan próbáljam kinyitni vagy mit tegyek, hogy ne adódjon tőbbé ilyen probléma?

 

abes Creative Commons License 2023.05.20 0 0 69039

Majd megnézem, szelepszár szimeringet kell cserélni. De ha már szétszedem akkor hidrotőkét is ki kéne...

Előzmény: napalm. (69038)
napalm. Creative Commons License 2023.05.20 0 0 69038

Köszi!

Volt itthon egy 4 literes még ebből az olajból, most rátöltöttem.

Most már elhasználom aztán lehet kipróbálom amit javasoltál.

Jah, a Polo-s fogyás az már valóban gázosabb....

Előzmény: abes (69037)
abes Creative Commons License 2023.05.17 0 0 69037

Igen a minimum és a maximum jelzés között 1 liter a difi.

 

Ha hidegen indításkor kéken füstöl akkor szelepszár szimering.
Ha csak úgy fogy akkor a 30-as oldal lesz alacsony neki. Esetleg legközelebb 5W-40-es-t.

 

Mondjuk 5000 km alatt 1 liter ennyi km-rrel, nem is foglalkoznék vele. Esetleg most maximumig tölteni és úgy használni tovább.

 

 

Asszony poloja 81.000 kmnél 3000 km alatt ette meg az 1 litert. Ugyanúgy 5W-30-asból. Ez már gázosabb.

Előzmény: napalm. (69036)
napalm. Creative Commons License 2023.05.17 0 0 69036

Elvileg sehol nem szivárog, betonozott a kocsibeálló, semmi olajfolt.

Csipegeti ezek szerint.

Ha most két olajcsere között megeszik egy litert akkor nem foglalkozom vele.

Jól tudom hogy a nívópálca két jelzése között 1 liter a különbség?

Előzmény: abes (69035)
abes Creative Commons License 2023.05.16 0 0 69035

Olajszűrő alatt nem ereszti?
Vagy a leeresztő csavarnál?

 

Én 1x úgy jártam, nem cseréltem tömítést és szivárgott.

Előzmény: napalm. (69034)
napalm. Creative Commons License 2023.05.16 0 0 69034

Köszi.

Előzmény: abes (69033)
abes Creative Commons License 2023.05.16 0 0 69033

Nem.
Egy mili se hiányzik.
Pedig lassan abban is 300.000 lesz.

A sajátomba most 0W-40-es került, de abban csak 119.000 körül van.

Előzmény: napalm. (69032)
napalm. Creative Commons License 2023.05.16 0 0 69032

abes!

Neked nem csipegeti a Mannol (Mannol 7914 Energy Formula JP 5W-30 SN) olajat az Ignis?

Olajcsere óta (mind a 4 lityi belement) közel 5000 km-t mentem és a szint a a két jelzés között kb félúton van.

Ha jól emlékszem mikor beletöltöttem akkor a felső jelzésnél volt az olaj.

320.000 km-nél járok kb.

abes Creative Commons License 2023.05.06 0 1 69031

Amilyet a gumis belerak.
Sose néztem milyen kerül bele.

Előzmény: atomik851 (69029)
abes Creative Commons License 2023.05.06 0 0 69030
Előzmény: ViZo72 (69028)
atomik851 Creative Commons License 2023.05.06 0 0 69029

Sziasztok. Rég jártam itt , szeretnék kérdezni tőletek kerék szelep témában! 

 

A gumi szelepem megadta magát leeresztett az egyik gumim teljesen az ignisen .  4 évet se bírt ki a szar gumi szelep. 

Tartósabb szelepet szeretnék ami nem pár évig bírja ki a felnin.  Más ismerős is panaszkodott ugyan ilyen ügyben. Ki milyen fajta szelepet használ ami sokáig szelep is marad nem porlad szét! 

 

Képeket is szívesen várok szelepekről, mondjuk fém szelepekről vagy link is jöhet .

Nem tudom milyenek lehetnek a fém szelepek? Acél felnire is szeretnék rakatni illetve a nyári felnimre is valami tartós szelepet. 

 

Nagyon köszönöm a segítséget információkat. Üdv cartársak! 

ViZo72 Creative Commons License 2023.05.06 0 0 69028

Éppen ezt mondom, hogy figyelni kell.. Ezek -amik a képeken vannak- nem jók, nincs csapágyházuk... 

Nekem ilyen kinézetű kellett -aminek van csapágyháza- hiszen abba préselik bele a csapágyat...

 

https://www.autodoc.hu/blue-print/7187283

Előzmény: abes (69027)
abes Creative Commons License 2023.05.05 0 0 69027
Előzmény: atiss1976 (69025)
ViZo72 Creative Commons License 2023.05.05 0 0 69026

Szia!

 

Igen, előtúrom a jegyzeteket bár nem biztos, hogy előrébb leszel, de a cikkszámok segíthetnek. 

 

Tehát:

Ignis 1,3 GLX benzin, 2003-as, 14-os kerekekkel.

 

2020.07: Hátsó fékek komplett felújítása: új dobok, új csapágyak, új fékbetétek, új munkahengerek, mindent én vettem.

 

- 2db hátsó fékdob: Blueprint (84711) - nem ajánlom 

gyári cikkszáma: 43511-86G50 (elvileg 200mm, csapágyházzal egybeöntve)

A dobot különösen fontos jól megnézni rendelés előtt, hogy milyen kell a Te autódba, mert az alkatrészkatalógusok mindenféle nem odavalót is hoznak, már képről látszik, hogy nem úgy néz ki.

(Azt nem tudom változott-e időközben valami vagy kerékmérettől függ a dolog és ezért.)

 

- 2db hátsó kerékcsapágy: SKF (VKBA6640/R5) - (ennek szerelő nem örült, szerinte nem feltétlenül tartós az SKF) - többi lásd lentebb

gyári cikkszáma: 46860-83E10  


- 2db fékbetét: TRW (GS8724) - ezzel nincs gondom, elöl is TRW-t használok, rendben van

gyári cikkszáma: 53200-86G00


- 2db fékmunkahenger: Ferodo (FHW420) - ezzel sem volt gondom eddig

gyári cikkszáma: 53401-83E00

 

Ezeket még korábban cseréltem de ide teszem a cikkszámok miatt:

- 2db hátsó fékrugó - ha nagyon oxidált és eltörik, nagy baj lehet belőle ha megszorul ott bent valahol

gyári cikkszáma: 53231-84E01

 

- Kézifékbowden jobb: TRW GCH607
gyári cikkszáma:54410-86G00

- Kézifékbowden bal: TRW GCH594

gyári cikkszáma: 54420-86G01

 

(A cikkszámokat óvatosan kezeld, remélem jók, de azért nézz rá rendelés előtt. Azt hiszem nagy része innen van: https://suzukat.prokee.hu/ignismenu.htm)

 

És most jön a fekete leves, amiért nem tudom jó szívvel ajánlani a fentiek egy részét... 

 

Blueprint fék dob: azért ez, mert a gyárit drágállottam, ahhoz képest, hogy csak egy "vasdarab", másik normálisnak tűnőt, árban, méretben, kivitelben passzolót meg nem találtam akkoriban.

Először 2019-ben rendeltem Blueprintet de öntéshibásat kaptam, a szállító által utánrendelt csere db is olyan volt. Végül visszavették tőlem, másik fajtát nem tudtak felkínálni.

(Abban az évben elengedtem a dolgot. )

2020-ban újra rendeltem, még mindig csak Blueprintet találtam (elfogadható áron), most máshonnan jött, azzal a feltétellel, hogy szállítás előtt ellenőrzik.

Megjött, szép, felrakva, beszerelve is minden ok, örülök. Egy darabig...

 

2021.: jobb hátsó SKF csapágy cseréje.

Fura hang jött onnan, ugyan nem csapágyhang, de csapágycsere -japanparts szerűségre- látszólag megoldotta. Bírta 2 hónapig...

Ekkor kapott gyári csapágyat, azzal megint jó lett kb. 1 évig.

2022.: majdnem oda jutottam, ahonnan indultunk: bal hátulról, fémes súrlódó hang bizonyos kanyarodási íveken (pl. körforgalom) jobb oldalon már nem volt hang de ott meg kotyogott a kerék, gondolom megint csapágy.

Érdekes, de a 2oldal dobjának felcserésével a súrlódás nem váltott oldalt csak a kotyogás (am gondolom csapágy probléma). 

A fékdobon belül semmi rendellenes, minden új, minden ok, még megfesteni is próbálták a mozgó részeket, hogy látszódjon mi és hova súrlódik, de semmi eredmény. 

 

Úgy 3-4szeri szétszedés és próbálgatás után végül feladtuk (nem akartunk végtelen mennyiségű csapágyat sem kukázni), a végeredmény:

- bal hátul most egy bontóból való fékdob van a vele együtt érkező ki tudja milyen csapággyal és csend van.

- jobb hátul a Blueprint fékdob van egy gyári csapággyal és csend van.  

 

Ezek után dönts belátásod szerint, talán nálam van valami egyedi probléma... (De a bontott dob a benne lévő csapággyal akkor miért jó azóta is?)

Gyanús, hogy a Blueprint fékdob az oka, de biztosra azóta sem tudom. (Az eredeti, de már kopott  gyárinak is hangja volt csak máshogy...)

Így aztán a csapágyat sem tudom, hogy az SKF mennyire "bűnös" vagy sem, én a fékdobot okolom.

 

És hogy miért nem gyári a dob? Mert 100.000 Ft/db-ot mondtak rá 2022-ben...

 

Előzmény: atiss1976 (69025)
atiss1976 Creative Commons License 2023.05.05 0 0 69025

Szia! Tudnál kicsit segíteni abban, hogy milyen gyártmányú egységeket vettél bele? Köszönöm!

Előzmény: ViZo72 (68566)
abes Creative Commons License 2023.05.02 0 0 69024

Tud. AGM akku még rövid ideig tolerálja is.

Addig amíg nincs egy megbízható műszerrel megmérve mi mennyi, addig nincs miről beszélni.

Mondjuk egy jó akkumulátoros boltban szívesen megmérik az embernek, sőt egyből az indítási áramot, kapacitást és a töltést is.

Előzmény: Landsmann_ (69023)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.05.02 0 0 69023

Biztos, hogy a műszer volt hibás. Egy 12 V-os akku nem tud 16 V-ot mutatni. Ha túl van töltve, esetleg akkor, de annak már tünetei vannak. Az nem fog többet normál módon viselkedni.

Előzmény: ALBI47 (69022)
ALBI47 Creative Commons License 2023.05.01 0 0 69022

    Üdv.

Köszönöm a válaszokat ! Az aksi 3-4 napig volt 16v-os, de lehet, hogy a feszmérőmmel volt a baj! Azóta 12,5-öt mutat reggel indulás előtt. Van egy "szivargyújtóba" csatlakoztatott beépített feszmérőm az úgy emlékszem jól mutatott. Nem hittem benne, bóvli áru nem mindig azt mutatja ami az aksiban van töltés ellenőrzésre jó! Azóta a töltést jelző lámpa jól működik, elektromos hibát nem észleltem. Vártam hátha előjön még valami azért írtam ilyen sokára.

Landsmann_ Creative Commons License 2023.04.26 0 0 69021

Szívesen! :)

Előzmény: Szalóki Géza (69020)
Szalóki Géza Creative Commons License 2023.04.26 0 0 69020

Köszönöm szépen jó lett a kód!!! 

PanniF1 Creative Commons License 2023.04.25 0 0 69019

Hali!

Mindig csodálom, mikor megadtok egy rádió kódot. :)

Előzmény: Landsmann_ (69018)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.04.25 0 0 69018

4656

Előzmény: Szalóki Géza (69017)
Szalóki Géza Creative Commons License 2023.04.25 0 0 69017

 Ezek vannak rajta elölről blaupunkt hátulról bosch! 

Szalóki Géza Creative Commons License 2023.04.25 0 0 69016

Valaki tudna ignis radio kódban segíteni! Kuplungozás óta nem lehet be kapcsolni a rádiót és már rég nincs meg a kódja! Köszönöm előre is a segítséget! 

forgione1 Creative Commons License 2023.04.22 0 0 69015

Legalább egy olajcserét csinálj meg és ha újból sárgul akkor lehet nekiesni a motornak.

Ezzel így a sárga trutyis olajjal járva akkor is tönkre vágod a motort ha valami csoda folytán jó lenne. De ebbe durva mennyiségű víz került.

 

 

Előzmény: Péter az állat (69006)
Haragita Creative Commons License 2023.04.20 0 0 69014

Sziasztok, kérdésem a következő: 2019 óta birtokolok egy újonnan vett Suzuki Ignis all road autót, csak az utóbbi időben vettem észre, hogy teljesen betört kormánnyal vett kanyarodásnál furcsa zökkenéseket tapasztalok az elülső  kerekeknél. A szakszervízben azt mondták, hogy ezeknél a modelleknél ez teljesen normális. Ez tényleg így van? Más is ezt tapasztalta? Köszönöm válaszaitokat.

abes Creative Commons License 2023.04.18 0 0 69013

Előzmény: Péter az állat (69012)
Péter az állat Creative Commons License 2023.04.18 0 0 69012

Sárga tengeralattjáró??  :-o 

Előzmény: abes (69009)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!