(az ur akivel ma utaztam vissza, hetente jarja Bp-Stg-t + meloba. az kb evi 100ekm es nem ebböl el...)
evente visszatekered 15ekm-re es elviszed markaszervizbe. akkor 4 evesen eladod 60ekm-rel, valos 400ekmrel. ennyi autopalyanal nem is tunik fel a belteren, foleg ha rak meg ra egy uleshuzatot)
Ott a hiba és bocs ha segíteni akartam :D Az a motor jobban el van használódva mintha lenne benne 120.000 de az legalább pályán meg országúton. Az előbb leírt használat (1 évig 5km-en belül) egyenes út a szervizbe de jó gyakran! Jó éjt :D
en garantalom magamnak,minden automnak,semennyire nincs szuksegem segitsegre.
majd miutan nevemre irtam,leinformaltam ott(esetben,debrecen)ahol vasarolva es szervizelve is lett.
es TE mi alapjan garantalnad "messzirol" rendszam alapjan mondjuk,hogy nem annyi ha pl vasarlas utan csak otthon lett szervizelve egy auto es evekig nincs regisztralva sehol.
szoval magyarorszagi 4 eves 1tulajos autorol van szo,minden szemelyes vasarlasi dokumentummal,,amelyik folyamatosan ott lett szervizelve ahol vasarolva is,jelen esetben a keves hasznalat miatt az eves szervizeken 15 km kornyeken jelent meg.
az auto 3evig 80 km-n belul,es 1evig 5km-n belul lett hasznalva
Lehet találkozni ám érdekes állapotokkal. Van egy cimborám, rendszeres ügyfelem is. Ford Transit és társaival városi futármunka. Max 2 km egy beindítással!
Ugy ugy,ahogy visszadugom a csatlakozot szisszen/kapcsol egyet,es egyertelmuen erezni a folytottabb motorhangot es ezzel a bizonytalanabb kicsit ingadozo alapjaratot.
Mit lehetne tenni!?Esetleg nem lett jol tisztitva az egr hutoje?
Bocs ,h ilyen nyomulos vagyok,de egy lepessel elorebb vagyunk a ducato ingadozo alajjarattal kapcs..,ugyanis olyankor ha lehuzom a ezt a csatlakozot azonnal hallhato a sziszego kattanas es beall egyenletes hibatlanra az alapjarat,ahogy visszadugom ujbol szisszenes es bizonytalanul jar.En ugy gondolom,h ez az egr elektronikaja es mikor lehuzom, lezar es azert jar szepen,mikor visszadugom kinyit es ingadozik az alapjarat.Na most mint mondtam az egr+huto tisztitva lett,,akkor hibas az egr??vagy jol gondolom en ezt a mukodest?esetleg gaz ha mondjuk kihuzom??Szerintetek?
Hali! Alapjáraton gázt lenyomva a fordulatszám leesik majd innen ugrik fel arra a fordulatra ami indokolt lenne ekkora gázpedál állásnál, mi lehet a hiba?
Szívócsö már kicsit ki van töredezve , meg a map szenzor is lehet dzsuvás , ma veszek féktisztítót azzal majd megnézem csövet meg kitisztítom a szenzort, esetleg még benzinszűrőre gondolnék.
Mazda 323F BJ,1.5 Ui:. Érezni egy kis benzin illatot is a kocsi körül indítás után, bár most állt egy darabig.
Peugeot 306 osom ma megint rakoncatlankodott.Inditani akartam es meg se nyekken az indito motor,neztem az aksit biztiket minden oke.Mar kezdtem feladni mikor eszembejutott a kocogtatos modszer kalapaccsal megütögettem , probalom inditani es csodak csodajara beindult. Szerintetek a behuzo tekercs vagy a bronzkefek a hibasak?
Viszont ha lehul kicsit az auto, az alapjarat csak "beingadozik" 1-2percig jaratva egy jol hallhato kattanas utan beall abszolut egyenletesre,picit feljebb is emelkedik olyankor,,,szoval nem az egr bekokszolodasa miatt csinalta.
a 700ft-os welldone nyert az egr tisztitasban nem akarmilyen hatekonysaggal (kb 5*20perces oblogetessel)a 8e forintos dpf tisztitoval szemben amiben egesz ejszakat azott...
Köszi mester! Nem látok rajta sem meg alatta sem olajat... Már inkább arra gondolok hogy csak megégették azt a kuplungot és "görbe" valami. Csak azt nem értem hogy miért nem produkálja a hibát állandóan, néha rángat, néha meg simán megindul...
Sziasztok, van egy 2005-os Audi A6-om ami egy ideje azt csinalja, hogy a belso hofokot ha allitom akkor a kozepso levego csatorna tokeletesen mukodik,de a szelsok mindig forro levegot nyomnak barhova is tekerem a hofokot. Diagnosztika ra lett kotve,de nincs semmi hiba kod es ha vegig van a teszt futtatva akkor az osses csatorna ajtot megmozgatja. Valakinek van otlete,hogy merre probaljam keresni a hiba forrasat?
helo.garantalt 60e km-s 2013evj ducato 2.3mj-nek az egr hutoje ugy be van tomodve kokszal,hogy 1napos reszecskeszuro tisztito folyadekban aztatas es tobbtiz perces ultrahangos tisztitas utan sem megy at rajta sem folyadek sem levego.Ujonnan kozel 200e ft lenne mert allitolag csak az egr szeleppel egyutt (ami egyebkent hibatlan) lehet megvenni..nincs valami otletetek??!koszi
2002-es 1.1 C3-as. 10e km.-el ezelőtt volt kuplungozva az autó, k.csapágy, szerkezet, tárcsa. Mostanában az a nyűgje hogy elinduláskor egyesben rángat, de nem mindig csinálja, van amikor szépen el lehet vele indulni, van tippetek mitől lehet? Tulaj elmondása alapján nem volt vele mostanában semmi extra, tehát nem volt hegymenet, szerinte nem égette meg. Lehetséges hogy a kinyomó hidraulikánál van valami probléma?
Másik kérdésem az volna hogy van-e tapasztalatotok felújított kettőstömegű lendkerekekkel, mennyire megbízhatóak?
A dolgok jelenlegi állása szerint folyamatosan szegény keverékkel jár a kocsi (Octavia I 1.8t).
Kigyorsításnál néha 17-19 -re is felugrik az AFR szint. Ami meglep, hogy 15.5 -el még egész masszívan gyorsúl. 17 felett persze már rángat.
Lényeg ami fontos, hogy az üa-szivattyút kéne cserélnem, és az lenne a kérdésem hogy az alábbiakban linkelt modellt kokányolás nélkül lehet-e beépíteni:
A hűtő zárósapkájában. Annak a tágulásitartálya nyomásmentes, de a folyadék oda-vissza áramlik a hűtő és a tartály között a sapka szelepein keresztül, attól függően, hogy melegszik a motor, vagy hűl. Ez viszont csak akkor működik, ha teljesen tele van a hűtő. Ezért mondták, hogy azt tele kell tölteni.
szinkron meresnek akkor van ertelme, ha van referenciad.
nekem errol csak halvany foszlanyaim vannak, mert k11-en
talan ha 4 vezerlest csereltem,- vagy legalabbis nem hagyott maradando nyomot a memoryban - (szemben a k12 csigas szaraval ) es azok sem diag alapuak voltak, hanem inkabb audio.
vagyis mikor mar zorog.
ami remlik, hogy a veztengo az 1-3-4-2 elvet koveti jel alakban,
es az 1. henger vez. jel belepoje cseng egybe a fotengovel.
de tevedhetek.
a maf viszont komoly problem volt rajtuk, mert utangyartott nem igen volt/vagy szar, a gyari meg horror arban.
szvsz nem tippelek semmit, mert barmi lehet .
ket teny by SK exp.
tobb mafot csereltem k11-en, mint vezerlest.
100e km-nel nagyon bakancs mood kell hogy a vezerlesel baj legyen.
"Minimum 50éve minden autóban van, miután zártrendszerű a hűtés."
A régi Swiftben tudtommal nincs szelep, a tartály tetejéről a cső 1:1-ben megy ki, csak egy szifon az egész. Azaz ott ilyen túlnyomás pl. nem tud kialakulni.
És az ott elég aljas tud lenni, hogy a tartályban a vízszint látszólag jó, de a radiátor tetejében épphogy csordogál a víz, és nem is elég a hűtés. Jártam vele így, és mezei autószerelő meg is ette ugyanezt, csak a hivatalos suzukis szerelő mondta, hogy ne nézzem a tartályt, a hűtő tetejénél kell mindennek jónak lenni, a többi nem számít.
Szinkron mérés lesz belőle, az még mindig egyszerűbb.
MAF-ra azért nem gyanakodtam, mert ez "húz" rendesen és diagon nézve jó a feszültsége. Az eddig javítottak közül még egyiknél sem okozott ilyen jellegű gondokat.
Vettem rá rotor+elosztó+kábel készletet, mert az eredeti '96-os volt... Most elmúlt a bepöfögés, de alapjáraton még mindig érezni a váltón és kormányon a motor járását. Zsiguli feelingje van és emlékeim szerint nem így járnak ezek a motorok 100E km-nél.
(Csak azért próbálom menteni, mert korához képest igen jó állapotban van és a tulaj nem bírta kivárni a javítást ,ezért inkább eladta nekem.Városi autónak jó lesz.)
"A hengerfejesség azért fura, mert a hűtőfolyadék nagyon tiszta, mondhatni bolti állagú, az pedig hengerfejnél tudtommal nem így lenne."
Ezt a marhaságot hetente beírja valaki. Egyáltalán nem törvényszerű, hogy olajos legyen a hűtőfolyadék, vagy vizes az olaj. Van olyan is, de szerintem az a ritkább. Érdekes, ezt megjegyezik a népek, mert a neten kering, akkor az úgy is van, ):-(( bezzeg 6.-ban a fizikaórán hallottakat, amikor azt magyarázták, hogy a hőmérséklet változásra hogyan változik az anyagok térfogata, azt véletlenül sem...... és hogy ez zárt térben mit eredményez.
"Van a TSI hűtőkörében valamilyen biztonsági lefúvató szelep?"
Minimum 50éve minden autóban van, miután zártrendszerű a hűtés.
Nyomásmérőt nem tudok rákötni. De a hűtőcső 4-5cm-es átmérőjű, hozzáférhető részének összenyomhatóságából nézve az bőven 1 bar alatt van, ha mondjuk egy bicikligumi összenyomhatóságával hasonlítom össze, akkor olyan 0.5bar lehet. Akkor jó hír, hogy úgy néz ki, nemlétező problémát kergettem.
Igen, a vízpumpánál nyomja ki a vizet, a bordásszíj-tárcsa és a járókerék közti burkolat illesztésnél ereszt, ahogy sikerült bejutni kamerával, és képeket készíteni. LEhet, hogy más illesztésnél is ereszt, de itt nagyon látszik a kicsapódás, már mm-es vastagságban borítja.
A hengerfejesség azért fura, mert a hűtőfolyadék nagyon tiszta, mondhatni bolti állagú, az pedig hengerfejnél tudtommal nem így lenne.
Van a TSI hűtőkörében valamilyen biztonsági lefúvató szelep?
"kapot új gyertyát és új kábeleket" írtad korábban. Az új kábelről hiányzik a kapocs?? Amíg az a csatlakozás nincs rendbe téve addig hiába cserélsz trafót.
Csak halkan jegyzem meg hogy közel 400.000 km-t nyomtam egy ilyen autóba. Minden nyűgjét ismerem.
Ha mégis trafót akarsz cserélni a kereskedő tudni fogja hogy mi kell bele csak ne elosztót kérj hanem trafót 1994-es 1.3-as Escorthoz.
Nem egzakt vizsgálat, de van gázszivárgásjelző műszerem (földgáz, PB, stb.), amit a kipufogó elé tartva üvöltött. Odaszereltem a kiegyenlítő tartályhoz, nyomtam neki egy kis gázt, hogy buborékoljon, de az nem érdekelte. Azaz esélyes, hogy nem kipufogógáz, hanem csak levegő.
Az hogy derül ki, hogy kipufogógáz van-e benne? A buborékokat megszagoltam, de nincs semmilyen szaga. Csak a hűtőfolyadék érződéik, de az is csak minimálisan, a motor oldalán felforrósodott és ráégett sokkal jobban érződik, mint a tartály.
A vezérlésről azt tudom, hogy a 180ezret nem szabad megvárni, 150 körül illik kicserélni akkor is, ha még nincs látható gond. Egyelőre nem csörög, nem zörög, 7.5 alatt van 100-on a gyári 8.6 helyett, nemrég néztem meg, azaz megvan még az ereje. De előtte már elkezd indításkor csörögni. Az olajat szerencsére ez még nem szereti, pedig a gépkönyve szerint 0.5l/1000km normálisnak mondható, de itt 3000km alatt kb. 0.2l fogyott az olajcsere óta, azaz még nem kellett tölteni bele.
Én tudok 400ezret futott még teljesen jól működő TSI motorokat, azaz annyira rossz azért nem lehet. Minden típusnak megvannak a maga hibái, amikkel számolni kell, de ha tudja az ember, és azt is, mikor érdemes lépni, sokáig elmennek. Itt inkább a koxosodás az, ami gond, és a vezérlés környékén költeni kell rá, a szelep tisztítására.
OK, a szisszenés rendben van, de gázadásnál a buborékolás? Bár az is igaz, hogy akkor már lenn a vízpumpánál is van egy lyuk, meg fenn is, és akkor már a fals levegő beszívás igen könnyen összejöhet... és valószínűleg valahol megszorulhat akár a vízpumpánál is, mert a felső sapi levételekor még előkerül belőle egy adag.
A vízpumpa cserére már kértem ajánlatokat a környező szervizekből. Remélem, ez megoldja a problémát.
ezek a hűtőrendszerek túlnyomásosak. teljesen normális hogy szisszen ha járt már a motor. ilyenkor nem is illik nyitogatni.
ha csepeg a hűtőfolyadék elég egy kis légbuborék a hengerfejben amit beindítás után ki kell hogy dolgozzon. pont arra van a pici vékony cső a kiegyenlítő tartályon
Még annyit, hogy alapjáraton nem keletkezik túlnyomás, csak használatnál. És túlnyomásos esetben, ha leveszem akár járó, akár álló motornál a kiegyenlítő tartály kupakját, akkor a szisszenés után keletkezik frissen még annyi buborék, mint amennyi egy rövid gázadásnál, és utána abbahagyja, mintha semmi nem történt volna, ilyenkor is azonnal eltűnnek a buborékok, és kb. 1cm-t megemelkedik a vízszint a buborékolással egyidőben. Ami aztán a motor hülésével visszamegy.
Ha csak alapjáraton ment, akkor csak szisszenés van, semmi más.
A kupak letekerése előtt is magasabb a vízszint, mint hidegen, azaz arra tippelek, hogy a lehűléskor szivárog el az, ami távozik.
Adott egy 2009-es Passat 1.8 TSI motorral. A vízpumpánál szivárog a hűtőfolyadék. De van egy furcsaság. A hűtőkörben érezhető túlnyomás van.
De a hűtőfolyadék makulátlanul tiszta, nem habzik, a kipufogó meleg motornál színtelen, az olaj tiszta a nívón és a betöltőnyílásnál is. Azaz a hengerfejtömítés nem valószínű, hogy sérült lenne.
Viszont levéve a kiegyenlítő tartály kupakját, alapjáraton csend van, de gázadásra a fentről érkező vékonyabbik csőből buborékok jönnek. Amik másodpercek alatt eltűnnek, azaz tisztán légnemű a buborék, nem hoz magával semmit. Valószínűleg ugyanezektől a buborékoktól keletkezik túlnyomás a hűtőrendszerben, ami aztán kinyomja a hűtőfolyadékot.
Hol kerülhet még ilyen fals levegő nyomáson a rendszerbe? Az lehetséges, hogy nagyobb fordulaton mondjuk a szívó oldalon "lyukas" vízpumpa fals levegőt is beszív, majd kisebb fordulaton meg ugyanott a víz szivárog?
Esetleg a turbó vagy más levegővel működő helyről jöhet be ilyen fals buborék?
A szivárgás egyébként inkább a hideg/meleg ciklustól függ mennyiségileg, mint km-től vagy menetidőtől. Hanem ahányszor használva van az autó, mindig kb. ugyanannyi tűnik el, ami egyértelműen a vízpumpa környékéről szivárog, csak ugye a fél motor elejének lebontása nélkül túlságosan nem lehet odalátni, de amit sikerült befényképezgetni, ott a google-n hozzáférhető fotók alapján a vízpumpa járókeréknél lévő illesztésnél (is) folyik, meg valószínűleg a motorblokk-illesztésnél is. 110ezer van a motorban, állítólag ennek rendre ennyi az élettartama. Ezzel nincs is gond, de a túlnyomás vajon tényleg lehet a vízpumpa, vagy valami más forrásból is jöhet?
Akkor most én kérdezek. Kaptam ma ajándékba egy új Varta Black Dynamic E9 akkut. Ez gondozásmentes (böszmeség) és csak télen akarom betenni. Ezt hogy kéne töltenem hogy addig ne dögöljön meg állásában?
meg nézem a kapcsokat holnap, de mindegyiken éreztem hogy jók de egyik mintha laza lenne de meg nézem , és ehhez ha már így többet tudunk akkor melyik trafó kell mert akkor le cserélem a biztonság kedvéért
Árulnak - persze hogy árulnak - mindent árulnak. Volt egy idő amikor a kereső pozíció kedvéért az egyik kereskedő még dízelhez is árult gyújtókábelt :) Ugyanannál a kereskedőnél megnézed ehhez a motorhoz a gyújtókábeleket és csak olyat találsz ami ahhoz az elosztóhoz nem csatlakoztatható.
Minden bizonnyal európai Escortról beszélünk. Az amerikai Escortban 1994-ben legalább 1.8-as motor volt.
Valószínű hogy a J6A vagy J4B motorkód, központi befecskendezéses, láncos ún "HCS" "vasmotor". Én nem tudok róla hogy 1994-ben szerelték volna elosztós gyújtással. Az európai Ford már a 80-as évek végén használta az elosztó nélküli gyújtás rendszereket (DIS - distributorless ignition system) és a 90-es évek elejére általánossá vált.
Kíváncsi lennék melyik 1994-es Escort 1.3 motorhoz találtál elosztót.
Felhívtam, azt mondta menet közben nem fogok eltérést érezni, mivel nagyobb frekvencián dolgoznak ilyenkor. Géppel mérték elvileg mind a négyet, kíváncsi leszek mit produkálnak a helyükön.
Hát ha tényleg nincs hozzá elosztófedél meg rotor (bár én találtam ahhoz az évjárathoz) akkor veszel hozzá gyújtótrafót. Írjál egy motorkódot vagy motorszámot pls meg pontos típust
Ugy értem hogy mikor esik az eső egy kis idő után a kocsi ugrik egy kettőt aztán nincs már erelye lassabban megy utána vissza kapja az erejét és ez oda vissza meg de csak esőben, amúgy semmi baja minden jó csak az eso mostam már le a kocsit de nem volt ilyen baja esik az eső pár perc aztán kezdi a rangast
Ettől féltem, direkt nem írtam ki csinálta, de ezek szerint Katona féle felújítás is felejtős. Arról nem beszélve, hogy majd két hónap alatt sikerült kivitelezni ezt a remek munkát. Az áráról nem is beszélve...
Sziasztok! Mennyire gáz, ha utcai sportra felújított Golf 4 első lengéscsillapítóim közül az egyiket könnyebben összenyomom mint a másikat? Szép napot!
"kormány felőli dugatyu rosszalkodik" Ezt nem értem.
1994-es Escortban nincs elosztó. Ha a nagyfesz rész vizet kap akár 3 cm-ről is áthúz a szikra.
A "duplaszikrás" trafó a motorblokkon hátul, lent van. Felcsapódik rá a víz, ezért a gyújtókábeleken teljesen vízzáró, kapcsos csatlakozókat használtak.
Ha ezek a csatlakozók hibátlanok és pontosan vannak csatlakoztatva akkor ott nem ázhat be.
Ha még a gyári a trafó akkor jó eséllyel már megrepedt a háza, ott beázhat.
A sérült, repedezett gyújtókábelek, gyertyagumik is beázhatnak.
Nekem Tempra 1.4-nél ugyanez, most rendeltem hozzá fedelet meg rotort nem nagy tétel ezekhez az öreg járgányokhoz. Egy próbát megér mert ha valami hajszálrepedés van a fedélen amit nem is látsz arra aztán húzhatsz flakont, vízpára bemegy és kampó. Tegnap 15 kilométert kellett ilyen rángatósdival játszanom abban a brutál szélben havazásban, most volt elég.
Nem kell viccelned. Nem mindegy hogy Nátrium-Klorid, vagy Kálium-Klorid.
Kinézetre ugyanaz, és mindkettőt sónak hívjuk, csak az első az étkezésre is alkalmas. Ára meg valami 4-5xös különbség itthon - arrafelé lehet hogy másképp van.
Van egy ford escort 1.3 1994 kocsi fehér színű két évre kell utána külföld addig meg jó ez de elő jött egy hiba amit nem tudok helyre hozni az eső ha esik akkor rángat, kormány felőli dugatyu rosszalkodik kapot
új gyertyát és új kábeleket gyujtaselosztonak baja nincs meg lett nezetve , észre vettem be ázik pont a gyujtasra csöpög a víz hibát hárítottam deúgy is rangat de néztem ami van hangszigetelo csupa víz es valahol be folyik a viz vagy le csapodik a pára valakinek valami ötlet hogyan lehet helyre hozni jelenleg egy falakont húztam a gyujtasra meg ahol be az hat le foliaztam
A mindennapi meg egy A4 tdi. Ahhoz van minden kerületben bontó, van jó diag, meg nem rohad. Mazda bontó 2db van összesen belátható távolságban, nincs annyi tudás hozzá és rohad. Izélhetem az örök életű gömbfejeit, ha lepusztul róla a küszöb.
Ja. Csak ezzel én úgy vagyok, ahogyan te is megfogalmaztad. A rozsdás menet leszedésére kell, és nem arra, hogy egy olajtankerről kapd le a plezúrt.
Szóval tök megfelelő lehet az a kicsióccsó kínai is 300 fontért, amit ugyan 1000 wattosnak mond de jó ha 100 megvan. Viszont kicsiben valószínűleg műx. :P
Tudja esetleg valaki tapasztalatból, vagy biztos forrásból, hogy a G13 motorral szerelt K11 micranal ha az elosztó fedelet koppra óramutató járásával ellenkező irányba kell tekerni ahhoz, hogy ne legyen alapjáraton egeskimaradas és fulldoklas, az a lancnyulas egyértelmű jele?
Elogyujtast nem mértem. Dinamikusan szabályozza és a gyári jeloles szerint középállásban kellene lennie.
Egy "kis" kalapáccsal az emblémától hátrafelé haladva könnyed mozdulatokkal kellene kopogni:) Amúgy lehet a pollenszűrő a hibás, mert az még nem volt cserélve, de az is meg lesz:) Hibakód P0325 Kopogás szenzor 1 áramkör (hengersor 1)
Elado 4 db eredeti Citroen lemezfelni ( rozsdamentes allapotban ) rajta levo 4 db egyforma 2014es gyartasu nyarigumival amik legalabb meg 80 %os profillal rendelkeznek meg. 185 /65 R15
4×108 ET 18 15 zoll
Csak kizarolag egyben az egesz alku nelkul szemelyes atvetel lehetseges Zala megyeben Nagykanizsa -Pacsa utvonalon.
Az ara az egesznek : 42000Ft ami nem alkukepes!
Ugyanitt 4 db csak lemezfelni szinten Citroenrol 4×108 ET 18 gumi nelkul : 10 ezer Ft
2007-es Chevrolet Lacettin 1.4 benzin-- megszállta a rontás a check sárga égőt. P300 . Ma sikerült egy 2716-ot elfogni.Valaki tudná pontosítani, melyik alkatrész vesződik.? Köszönöm előre is.
Renault Thalia 2005. 1.4 8V K7J kopogás érzékelő hibakódra nem igazán sikerül megoldást találnom.
Új a trafó, kábelek, Gyertyák, kopogás érzékelő is ki lett cserélve. Hibakód törlése után egy ideig ok, aztán jelez, 50-100km megtétele után megint eltűnik, és ez így folyt köv.
Megköszönöm ha tudtok segíteni, mi más lehet még a hiba oka.
1, szar csapágyas a fűtésmotorod, ettől van a nyüszögő hang
2, szétégette a fűtéskapcsolót és/vagy az előtét ellenállást vagy a hozzá érkező vezetékelést ami hivatott lenne a fokozatokhoz csökkentett feszültséget kapcsolni
3, ha semmi meleget nem képes behozni akár a menetszél sem akkor
a, eltömődött iszaposodott a fűtőradiátor
b, nem vált át a fűtésdoboz terelőlapja hideg/meleg állásba (gyakran elkorhad a szivacs az ablakos lemezen és lukassá válik)
c, akár hengerfejes is lehet az autó amitől levegős a rendszer nincs melegvíz benne ami leadja a hőt
rossz hír hogy ezek nagyrészét csak a műszerfal jó nagy bontásával lehet javítani
jó hír hogy jön a nyár és a hengerfejesedésen kívül leszarható a fűtésprobléma...
adott egy 2006-os Corsa C 1.3 cdti silverline edition , ezüst színű :D
eddig öcsém használta Ausztria oda vissza viszonylatba.EGR szeleppel ezért kb kétévente volt probléma amit a tisztítása megoldott.
Megkapta fater a kocsit, persze faluban használja. Persze 3 hónap után előjött az egr hiba...
namost 3-4 havonta tisztitsa a halál..
ECU-t meg lehet mahinálni hogy ne figyelje az egr-t? ( progiban az ehhez kapcsolódó sorokat nullára állítani?)
Esetleg egy alapos pucolás után az egr felé vezető csövet lezárni az egr előtt, és akkor az egr nem kormolódik el, cserébe frankón működik :D ?
Ahogy néztem a csatlakozót csak két vezeték van benn az egr "vezérléséhez" ezért azt gondolom hogy magának az ECU-nak a többi részét nem befolyásolja, mivel a két vezeték max a nyitásért és a zárásért felel, ezért az üzemanyag levegő keverékbe nem nagyon zavarhat be..
Melyiket próbálta már valaki? egyéb ötlet esetleg?
egyik napról a másikra eltűnt a fűtés a polomból (1999 1.4 benzin). ha bekapcsolom 1,2,3 fokozatos szinte semmi sem történik (meleg motornál se) 4-esen olyan hangosan vinnyog/kerepel hogy hihetetlen (mintha lendkerekes autót tekernél fel), természetesen fűtés 4es fokozaton sincs.
merre fele nézzek szét, vagy hogy guglizzak rá, hogy többet megtudjak erről a hibáról?
Punto I. (Lancia Ypsilon) sebességváltóján lévő számok-jelölések jelentésének megfejtésében tud valaki segíteni? Mailem publikus, hogy ne terheljük a fórumot.
Konkrétan: mi a különbség az R2910-D05; C101-2 és az R2910-D03; C101-1 kódszámú váltók között?
Köszönöm, hogy időt szakítottál rám. Igen, én is utálom az olyan autókat. Ha nem a szelepfedél és tényleg ez enged kap valami hőálló tömítőpasztát oda. Nekem a személyautóm ennél 4 évvel idősebb, bármikor bárkivel fogadnék, hozhat egy lepedőt ráállok és egy csöpp olaj nem lenne alatta. Szóval adok rá én is és törekszem azért valami ideiglenes megoldásra ennek megszüntetésére. Mellesleg nekem baromira égő is amikor eljárok a parkolóból és ott van a folt utánam.
Hat baja nem lesz csak legyen eleg olaj mindig benne. Igazabol a kornyezetnek lesz baja ha ugy marad. En kifejezetten utalom az olyan kocsit amibol csopog az olaj meg a rend ore sem ha meglattja.
Kösz. Ha valóban az akkor legalább egyúttal meg lesz oldva a vezérlés csere meg a generátor ékszíj is. Szét kell bombázni az egész motort... Az olajveszteségen kívül lehet bármi baja az autónak ha ezt lesz@rom? Mert ez már több műszakira nem megy :D
Köszi szépen :/ Azért megnézem, lebontom a szelepfedél tetejéről azt a hülye műanyag fedelet hátha onnan szibárog és folyik le oda mert miután egy doboz féktisztítót ráfújtam és megpucoltam a blokkot, elég hosszú idő telt el az első cseppig. A remény hal meg utoljára.
Blokkozep tomites. Gond csak az h kulon nem kaphato csak also tomitesszetben. A masik gond h kikel venni az egesz blokot es csak akkor cserelheto mivel a fotengely ott van lefogatva. A nyogvocsapagyhaz abban van. Jo jatek a tomitescsere ott.
Segítsetek pls, a képen nyíllal jelölt tömítés (ami ereszti az olajat is) az melyik tömítés? (csak mert nem akarom elhinni magam se amire gondolok) Ducato Maxi 1998
Csöpög, de sok olajat nem veszt az autó. Leállítás után kb 20 perccel megszűnik a csöpögés.
Gondos gazdája volt, a szervótartály is fel van töltve motorolajjal..... Meg még ami előjön.
Köszi, a hétvégén sikerült vele foglalkozni, de sajnos semmilyen eltárolt hiba nem volt benne. Érdemes a koszolódó alkatrészeket elkezdeni átnézni (pl EGR) vagy inkább várni valami hibára?
Céltalanul kicserélni az alkatrészeket nem tartanám bölcs döntésnek.
Kellemes Húsvétot és sok locsolást kívül belül az Uraknak!
Előbbi hozzászólásom az Astrával kapcsolatban folytatnám!
Oké, hogy mennyek má' hogy mi ez a hang így neten keresztül, ezért kicsit hallgatóztam alul felül, hidegen melegen! :D
Arra jutottam, hogy hidegen nincs hang, tehát egészségesnek mondanám, kompresszió 10 bar minden hengerben. 1-es 2-es gyertya szép égést mutat, 3-mas kormos olajlerakódásos, 4-es kormos.
Bemelegedve a 3. henger felől, alul a főtengely irányából fordulattal ütemes kattogás hallható, kérdés, hogy a dugattyú lóg, vagy a hajtórúdcsapágy eszetlenkedik? Hogyan tudom ezt kiszűrni legkönnyebben?
Az nem olyan rossz a 6%. En mar jartam ugy h leveve jo volt es mikor vissza lett rakva akkor meg nem volt jo es ateresztet. Igaz az egy 1.4 motor volt. Elvileg hatso szoda hibbara nem dobhatja be a p0172 . Mert a keverekkepzesert az elso szonda felelos. A hatso szonda a monitorszonda. Az meg igazabol a katalikus dolgokat figyeli h mi tortenik a gazzal a katalizatorban. Igaz ahoz meg az elso szonda jelehez viszonyit.
350 mbar soknak tunik. A fektisztito nem a legjobb szivargaskereso. Sok hibba nem derul ki tole. Pl egy nyavajas fekszervo hiba sem van egy kis cso hibb. Most igy fejbol nem remlik a motor teljes rendszere. Szivargas vizsgalatra legjobb lenne egy tulnyomasos fust teszt. Az egr nem ereszt at?. Mert nekem soknak tunik az a 350mbar. Inkabb 300 alatt kene lennie. De ez megint csak emlekezet. Megkene neznem az adatbazisban mit ir pontosan. Mennyi a korrekcios ertek a lamdaszondanak?
A p0172 az nem lamda hibba ha jol emlekszem hanem keverek kepzesi hibba. Nincsen egeskimaradas? Mert hirhetten szeretnek a trafok elhalni. Falslevegot h ellenorizted? Mapszenzor jol mukodik? Kompreszio jo a motorban? Lanc milyen allapotban nincsen nagyon elfokolodva a fotengelyhez kepest a veztengely? Hat hatso dob nem hinnem h kozbe jatszik de attol inkabb elgyengul a motor ha bedugul.
VAG-COMban a második szonda jele gyanús. Hol 0,1-0,2V-ra, hol 0,8V környékére van kiakadva. E két állapot között gázadás, vagy akár venti indulás is átbillenti. Az első szonda jele rendben lévőnek tűnik. Hátsó szonda cserélve, nem változott semmi. Próbára a régi hátsó szonda előrerakva, semmi változás.
Amit eddig átnéztem:
- PCV szelep
- EGR
- Fals levegő
- Üza nyomás
- Üza szűrő cserélve
Ami gyanús, hogy a hátsó dob szét van dőlve belülről.
Fordulaton, ütögetésre vagy négy marék kormos rozsdát sikerült kitermelni belőle. A dobot megrázva még mindig tele van vele.
Lehet, hogy ez a dob fogja meg? Pedig menni megy rendesen.
Vízpumpa csinálhat-e olyat, hogy csak hidegen szól vagy ez a generátor ékszíj lehet? Szakaszos sziszegő hangot hallok onnan de nem tudom belőni hogy vízpumpa vagy generátor.... Amikor bemelegszik a motor, elhallgat.
Érdeklődni szeretnék ismét, bár a múltkor nagy vitát robbantottam ki, nem volt célom, ha emlékszik valaki, az EGR lefalazásról kérdeztem, ami végül nem történt meg, szépen ki lett pucolva és kész!
Kellemetlen a dolog, mert kb másfél hónapja lett véve a kocsi, kereskedésből, akkor ott nem hallatszott a probléma, miért is hallatszott volna? :)
Tehát a jármű:
Opel Astra H, 1.6 benzin, Z16 XEP, 2006 twinport, 232 ezer km
A vételt követően vezérlés (INA), gyertyák (Denso), olaj (Mobil 5w-30) lett cserélve, valamint olajszivárgás miatt a karter és a szelepfedél is lekerült. Nem volt nyoma évtizedes olajsárnak, ami arra utalna, hogy nem cserélték az olajat, Opelhez képest fémtiszta látvány fogadott, a karterben sem találtunk semmit. Szépen át lett mostva minden apró felület, mivel egyszerre volt lenn a karter és szelepfedél is, nem volt probléma, mi folyik lefelé. Brigéciollal aprólékosan elmostunk mindent!
Összerakás után, de előtte is hallható volt, egy hang ami legjobban álló helyben 2000-res fordulattól kezdődik, addig hallani, míg el nem nyomja a motorzaj, kb 3000-3500-ig. Tipikusan felülről jön a hang, de nem tudom eldönteni már.. Olyan hidrotőke / dugattyúlógás / hajtórúdcsapágy hangja van. Nem kimondottan egy hengertől, hanem úgy összességében. Álló helyben, főleg melegen hallani, hidegen kevésbé. Viszont, ha ez mond valamit álló autót 2000-2300 fordulaton tartva, sebességbe téve és a kuplungot lassan ráengedve, hogy ne essen le a fordulat, elég jól elcsendesül a csörgés, már-már megszűnik.
Igen, a twinportos Opel motor hibája, hogy a szívósor állító csappantyúsor műanyag része megkopik és ugyanilyen zörgő hangot ad fordulaton. Természetesen erre szakosodott céggel fel lett újíttatva, nagyon korrekt módon, ránézésre és érzetre is stabil részét képezi most az autónak! Tiszta és felújított a szívó oldal és EGR rendszer is!
Azt sem értem, hogy ha pl felkapcsolom a világítást, akkor miért erősödik. Ha nem megy semmi elektromos fogyasztó, akkor szinte kussban van. 10000km-es Valeo kuplung van benne...
Az alany egy Renault clio 1.2 benzines 2000-es évj. autó d7f720 mot.kód, 185000km-el.
Üzemmeleg motornál alapjáraton fura zörgő hang jön a motortérből, ha nem nyomom a kuplungot, ami erősödik ha pl. felkapcsolom a világítást, vagy az ablakfűtést, ilyenkor picit lejebb esik a fordulatszám. Ha kuplungolok akkor elhallgat. Hidegen egyáltalán nincs hangja, csak erős üzemmeleg állapotban, és csak alapjáraton.
Adott egy 2010-es Lancia Delta, 1.4-es T-Jet motorral (120 LE). 3 hete járok vele és kb. 2-3x vettem észre olyan jelenséget, hogy a tükörbe nézve fehér füstfelhőt láttam a kocsi mögött. Mindig meleg motornál, volt, mikor gázadáskor, volt, mikor motorfékkel lejtőn gurulva. A gázadásosnál némi erőtlenséget is éreztem, ami 1-2 masodperc múlva megszűnt. A füstöt sem okádja folyamatosan, hanem ezeknél az eseteknél olyan volt, mintha "köpött" volna egy jó nagyot. Attól félek, hogy hengerfejes, de a hűtővíz nem fogy és tiszta, nem olajos, az olajtartály sapkája sem trutyis belül, pedig ezek alapvető tünetek, ha hűtővíz jut az égéstérbe, ha jól tudom.
Amúgy semmi mást nem veszek észre, jól megy a kocsi, a motor hangját alapjáraton szinte nem is hallani, pöccre indul.
Cseréltetek mostanában szervós Clio 1, 1.9D-n kormánymű végén (az axiál csuklón) levő gumiharangot? Az a fajta, amibe megy egy kis cső is.
Árulja el nekem valaki, hogy ezt a csövet hogyan lehet könnyen bebújtatni a gumiharangba. Fél órát birkóztam ma vele, mire bele tudtam gyömöszölni. Sehogy se tudtam rendesen megfogni a csövet, és mindig átcsúszott másik oldalra.
Szevasztok! Segítséget szeretnék kérni: Hiace 2,4 szívódízel mikrobuszom hidegen rángat, nagy gázokkal tudok vele indulni, vissza kell váltogatnom, nem bírja az alacsony fordulatszámot. Melegen elmúlik, teljesen jó, esetleg melegen történő induláskor kell adnom kis gázt, mert lefullad. Eredhet EGR szelep hibájából ez a jelenség? Köszönök minden segítséget, javaslatot.
köszi a megerősítést, amikor kezdődött a dolog akkor volt rendszernyomás mérés 409 kollégánál, csak akkor még ritkábban produkált tüneteket, és akkor még nem sikerült észlelnem, hogy alacsony üa szintnél csinálja.
Ezért is kérdezem, hogy ha keverékképzés szegényedésről beszélünk, akkor az AC pumpán kívül más oka is lehet a tünetek függvényében ?
Egyébként meg nem kellene egy szegény keverék hibakódot betöltenie ?
Tisztelettel kérnék egy kis iránymutatást a jelenlévő szakiktól.
A delikvens egy skoda octavia 1.8t. Tudom önmagában ez a modell sokirányú diagnosztikai igényt helyez kilátásba, de azt hiszem ezúttal valami generálisabb problémám van.
Tünet: erős gyorsításnál néha elerőtlenedik, bólint egy kurva nagyot a kocsi, majd egyszerűen csak valahogy nem akar kilőni. Olyan is előfordul, hogy a nagy erötlenedéssel egyidőben egy nagy pukkanást is hallok, olyasmi mint amikor a kipuffban robban egyet a benyagőz. De ez nem mindig van.
A gyújtástrafókat nemrég cseréltem, a gyáriak már kezdtek megdögleni (most sokkal simább az alapjárat és az alapjárati fogyasztás is alacsonyabb), és a méréseim alapján a légtömegmérő is egészségesnek tűnik.
Ami még segíthet a diagnosztikában, hogy tapasztalataim szerint ez a dolog soha nem teli tankkal történik, hanem mindig amikor már a harmadára esik a szint.
Én AC pumpára gyanakszom, de de jó lenne, ha ezt pontosabban lehetne diagnosztizálni..
Szoktam járni külföldön is...nem lenne jó ha ott rohadna meg..
Most még nem KELL húzni, de önerőből nem mennék vele egy métert sem. Max fel a trélerre...
Az is világos, hogy a táv öli meg a vontatott DSG-t. Az a kérdés, hogy az alapjáraton járó motor ad-e annyi olajnyomást/kenést a váltónak, hogy annak nem lesz baja.
Úgy értettem, hogy úgy vontatnánk, hogy alapjáraton ketyeg. Csak azért járna, hogy a váltó kapjon olajat (fogalmam sincs, hogy a DSG hogyan kapja a kenést...)
Kétesélyes, csinálták külső és belső zégeres csuklóval is. Olyan gumiharang készletet vegyél, amihez adnak zsírt is. Grafitos való bele, de az még önmagában nem jelenti, hogy jó is bele.
Konstrukciójából fakadóan kényesebb az átlagnál. Ha tényleg annyi km van benne, akkoor még jónak kellene lennie.
Ha dohog, akkor viszont majdnem biztos a tengely+hidró probléma. Mindkettőből előfordulhat jobb utángyártott, de jól utána kell nézni. Gyári hidró vált be a leginkább.
Igazad lehet, örülnék ha "csak" generátor, csak annyira visít, hogy féltem, hogy a visítás a motorból jön. És egyenetlenül is jár kicsit. Iszonyú hangos, fémes.
Octavia II, 2008-as évj., BXE motorkód, 281E km, kék színű.
Csattogós hangja lett, üresen gázfröccs után "bubog", szerelők szerint hidrotőke- és vezérműtengely-csere szükséges. Amiben eltér a két szaki véleménye, hogy új utángyártott tengely, vagy jó állapotú bontott, de gyári. Az új gyári állítólag heroin-áron van.Tőkét mind a ketten újat raknának be. Aki szerint a bontott tengely is jó, azt mondta, hogy a tőke szokta elkoptatni a tengelyt, ezért is tenne bele nyugodt szívvel bontott gyári, megmért, jó állapotú tengelyt.
talán tudtok valami ötletet erre, hogy mi lehet. Tudom, a távgyógyítás pontatlan, de hátha....
Valaki találkozott már főtengelycsapágy problémával VW T4 2,4 szívóD AJA motorkodosnál?
Fordulatszám-függő fémes sivítást hallok a motorból és büdöset. Ma iszonyú hangos lett az autóm ma reggel 50 méter után az utca végén, így gyorsan visszamentem az udvarra. Nem merek vele menni többet.
Jól ment a sivítás alatt is, az olaj 5000km-es benne, a vezérlés márkaszervízben 3 éve cserélve lett, 30eKM-rel ezelött. Valakinek volt már ilyen tapasztalata. Ha tényleg főtengelycsapágy, azt érdemes javítani?
Ha bárkinek valami infoja van, kérem írja meg. Köszönöm előre is. Üdv. Karcsi
Udv. Ezuttal 2 db. hulyeseggel jovok, amik egyszerre jottek es egyszerre is mentek tonkre. Ket csoro tulaj, egy szerelo, azutan ket masik szerelo, de gyanitom, hogy igazabol megiscsak ugyanaz.
fejreallt a vezerles, szelepek gorbultek, stb. Vett bontoban egy hengerfejet, 10 km utan az is fejreallt es jobban tonkrement mint a sajatja. Ezek utan akkor marad a regi felujitasa, az olcsobb. 3 gorbe szelep es az 5-os hengernel szelesebb a repedes a szelepek kozott, mint a tobbinel, de allitotta, hogy nem csinalt nyomast. Kap 3 uj szelepet, 10 vezetot, 8 hasznalt de jo hidrotoket es sikolast-0,15mm. Nyomasproba mar nem fer bele a keretbe, az eddigiek is alig
10km utan ismet megall a motor es nem indul be megegyszer. Fogadalmahoz hiven ezuttal egy masik szakihoz vitte, aki semmifele kompressziomeres es egyebb vizsgalat nelkul leszedte a hengerfejet, azt vigyed. Az 5-os hengernel femtiszta felulet, szemben a tobbivel. Szetszedtem, semmi sem serult, szelepek rendben, semmi nem szorul, viszont a kipufogo szelepek nyakan gazolajos a korom es a feszkekre is vastagon lerakodott es kezdett odaegni ez a trutyi.
5-os hengernel nyitva maradt volna az injektor? Attol meg nem kene leallnia.
2. Iveco Daily 2.5, 8 szelepes, kamras diesel. A hengerfej Ducato (meg az a generacio amelyikben csak a szivoszelepen van szimering), a blokk nem tudom. -tulaj ertelmesebb az elsonel, de ez sem ert hozza, pedig allitolag regen szerelo volt, gyanitom sajat munka ez.
Gorbe kipufogo szelepekkel jott a hengerfej. 4 uj szelep, 4 uj toke, szelepvezetok rendben vannak, teljes megmunkalas. Szelepeket 0.30 es 0.40-re allitottam, Tolerance data 0.5-0.5 ir ugyan, de az elobbi erteket kaptam reges regen a markaszervizbol es eddig nem volt ra panasz soha.
Osszerakjak, pocc roff, femes csattogas, de ettol eltekintve szepen jar 5 percig, aztan magatol leall. Rainditozik es lottek a szijnak. Karlista: 4 kipufogo szelep 's' beture hajolva, 4 szelepvezeto osszetorve, 4 toke beszakadva, 1db berepedve es 2 lapka felulete bemarva-mielott felkerult a szelepdekni, basztak ra vegigonteni olajjal, a lapkak szarazak voltak inditaskor, gondolom innen jott a csattogas. Szerencsere a tengely nem ragadt meg, mert En legalabb megkentem mielott atadtam a hengerfejet.
Tulaj elmondasa szerint uj volt a teljes vezerleskeszlet. Otlet?
Cserélt valaki közületek féltengely gumiharangot Volvo V40 98' Automata autón? Kell a csukló szétpattintásához valami ördöngősség vagy csak egy egyszerű seeger gyűrű van? Ha csak a külsőt kell cserélni ki szoktátok húzni a váltóból az egészet vagy megküllőzitek a helyén? Milyen zsír van a csuklóban ( van itthon grafitos meg lítiumos ) ?
Bízom benne hogy ismered valamennyire a Jag S-type 2.7D tipusú ganajdombot.
Termosztát csere tényleg sokórás mutatvány? Kézifék vezérlés valószínűleg döglődik, több hiba keletkezett benne egyszerre (most nem tudom prezentálni mert a másik gépemen van). Létezik ehhez valami háttérinfó?
attól hogy egy autó 440 még nem lesz olcsóbb sem az alkatrész sem a munkadíj
tankot valóban nem hegeszt senki (max a szomszéd józsi két sörért és mert meg tudja gyújtani a főnök hegesztőapparátját) mert ha elkezdődött a korróziója akkor úgyis kicsit odébb ki fog lyukadni rövid idő múlva akkor meg garanciáért sikoltoznak vagy rossz munkát emlegetnek...
Ez egy 440.000-ért vásárolt és 60.000-ért átíratott autó amin 2018.12. hóig van műszaki. A motorja tényleg nagyon jó, gumik 90%-osak. Van neki 20 hónapja hogy visszahozza az árának a 3-szorosát, aztán műszaki lejárta előtt 200-ért odaadom az első lomisnak, éljen vele boldogan :D Biztos nem költök rá, éppen csak annyit hogy menjen :)
Látszik ott némi gázolaj valóban de tényleg vásárlás után vittem nézzék át kb mire kellene ott költeni de az zavart a legjobban hogy a góré bele se nézett, odaküldte az emberét és ő frankón megmondta 2 méterről hogy mire kell költenem.
A motorra ráírva: Vezérlés csere 305.000 km meg valami dátum, nem emlékszem. Lekértem vásárlás előtt a km óra állásokat vagy okosan tekerték vissza vagy sehogy, jelenleg 364.000 van benne. De azért hallgassam meg, milyen hangja van a vízpumpának. Mondom de mitől olyan biztos hogy az nem a generátor és az a vízpumpa? Jó a generátor is lehet ez a hang de cseréljük ki a vezérlést is, ha én viszem az alkatrészt, 40.000 az is. Lakatos munka is,ételten 40.000 ja és a tankot nem lehet hegeszteni (ez valóban ha 1 vonással a fele fölött van az üzemanyag akkor enyhén csöpög) vegyek új tankot mert hiába hegesztik, ezeken mikrolyukak lehetnek. Hát én velük ellentétben előző nap alá feküdtem, a tank az illesztésnél enyhén korrodált de ők még csak alá se mentek. Meg mi az hogy felejtsem el a tank hegesztést? És nem találni Szombathelyen egy normális helyet ahol felmérnék a kocsim állapotát. Fedélzetit nem tudja kiolvasni mert régi fajta, kompressziót meg minek mérjünk, mikor úgy jár a motor mint a doxa óra? Lesújtó az egész
Oké de sokallom amit nekem egy ilyen adagoló javításra mondtak főleg annak fényében, hogy az autó meg megy mint a távirat, hidegen melegen indul, szépen húz, nem dadog, a kipufogóból semmi füst nem jön. Elvittem egy állapot felmérésre, és a szerelő 2,5 méterre állva a felnyitott motortértől megállapította hogy folyik a diesel az adagolómból és laza a tengely ennek a javítására mondott 40ezer munkadíjat én ezt kicsikét sokallom.
Sziasztok! Csak hogy ne verjenek át, kérdezném, hogy egy 2.5D nem turbós Fiat Ducato Maxi (1998) adagolója ha ereszti a gázolajat, annak kb mit taksál a munkadíja? Állítólag laza benne a tengely.
először tisztázni kéne hogy mit szeretnél hogy jelentsen a I betű
a TDI közvetlen befecskendezésű a VAG autóinál és nem az intercoolert jelöli
feltehetsz minden további nélkül a TD-re töltőlevegő hűtőt de ne várj csodákat tőle ettől még nem lesz táltos paripa, cserébe elkölthetsz egy szép összeget hűtőre, csövezésre miegyébre
2, TDI-t lehet csinalni a TD blokk-kal (csak a blokkon es a fotengelyen kivult mindent cserelni kell. Dugattyu, hajtokar, hengerfej adagolo, porlaszto)
Helló, van egy 2000-es MX5 Nb-m 1.6-os motorral és tegnap valami olyan történt amit eddig még nem tapasztaltam: kb egy éve van nálam az autó, 175k km, top állapot. Félmeleg motor kb 30 perces állás után beindítottam erre elkezdett erőtlenül rángatni, az alapjárat kb 200-al kevesebb volt a rendesnél és a hangja is ilyen traktorosabb + a kipufogóból furcsa szúrós szag jött ami nem szokott.Mentem vele vagy 100m-t de semmi változás, csak a gyengélkedés, 1-2-ben 4000-es fordulaton épp csak vonszolta magát. Újraindítottam vagy 2-3x de az eredmény változatlan. Gondoltam ígyis-úgyis haza kell jutni úgyhogy elindultam , erre kb 500m után megszűnik teljesen az eddig tapasztalt rángatás/gyengeség. Hmm mondom ez már igencsak furcsa, félreálltam leállítottam,indítóztam, teljesen jó. Ez tegnap volt ma volt használva de semmi hibajelenség. Kicseréltem a gyertyákat hátha de az előzőek is jó állapotban voltak. Mire utalhat ez, kábel, trafó, vagy valami más? Most jön a szezon tervezek 2-3 párezer km-es kirándulást és nem szeretném ha épp a világvégén lenne valami probléma, a megelőzés nevében esetleg valami tipp? Előre is köszönöm.
Egyelőre nem tudtam leszívni, de bevilágítva és kevergetve egy kicsit, úszkál benne egy szitaszerű cső. Az gondolom nem szabadon lebegőnek termett, tehát valahonnan le van esve és mivel szita - pont a habosodást is gátolná. Holnapra megjön a gyári hidraulikafolyadék hozzá, úgyhogy délben kicsit rá lesz töltve, a hétvégén pedig leeresztve és cserélve az egész, ekkor a száraz tartályt jobban meg tudom majd vizslatni és összerakni.
Igen, ez addig lesz így, amíg nem kezd el szabad szemmel látható arányt elérni. Specile a megújulóból nyert vill energia is igen drága és kell mellé sok fosszilis vagy atom áram!
nem, azt akarom mondani vele hogy rossz váltóállítás miatt tévedtél erre a fórumra és már kérték hogy hagyd abba.
persze ha azt ki tudnád elemezni hogy a leszívó szoppantyú szelep helyes beállításához milyen kéziszerszámot kell használni akkor nyugodtan prezentáld azt is
Akkor ezzel azt akarod mondani hogy a jelenlegi irány a jövő? Apró ki belsőégésű motorok komplikált és drága segédberendezésekkel amik 1-2 %-nyi üzemanyagcsökkenést eredményeznek?
Ha hasonló, mint a csigaevőknél, hogy 4 kis műanyag karom tartja a tükörlapot a helyén, akkor egy kis hajszárítós melegítés használ neki. Hacsak az előző tulaj nem alkalmazott valami ragasztót...
"a trend az, hogy mindent ami villany adókedvezményekkel támogatnak,"
Rossz helyen kopogtatsz ezzel! A magyar kormányt kellene győzködnöd, mert éppen most tettek külön adót és díjat a napelemekre és az ezzel termelt áram 4megawatt/év feletti részére.
A kibocsátási többlet miatt a legtöbb ország milliós büntetéseket fizet, a trend az, hogy mindent ami villany adókedvezményekkel támogatnak, mert olcsóbb mint a büntetések.
Helló. Következő lenne a kérdésem citroen c5 manuális váltóba mennyi váltóolajat kell önteni mert olvastam az eggyik helyen hogy 1.9l kell a másik helyen meg hogy 8l olaj kell bele!!! Sajnos a könyve nem írja a mennyiséget csak hogy milyen kell bele! Feltöltő illetve leeresztő csavart találtam de ellenörző csavart nem ! Segítségeteket előre is köszönöm !
Általában beállnak, de nagy néha van olyan, hogy rá kell tekerni. Azt is inkább csak olyankor, amikor karmantyút cserélnek és nagyon tapad az új a dugattyúra. ilyenkor mint egy rugó sokat húz vissza a dugattyún. Belegondolva, legalább 10éve egyet sem kellett tekerni és beállt. :) Viszont manapság nem is újítunk fel féknyerget. (a magam részéről betét cserénél a nyereg kézifékkarját szoktam mozgatni amíg felkeményedik)
A sajátom hátul tekerős és két pedál nyomás után beáll, sosem tekertem vissza rajta, hogy kisebb legyen a hézag. A dobfékesen is csak a kéziféket huzigáltam be párszor. Ezért kérdeztem félénken :-)
Nekem csak azokkal van tapasztalatom amiket a családban szervizelek, nincs akkora átlátásom mint Nektek, nekem ez csak hobby.
Üdv emberek, látom számtalan mennyiségű hsz érkezett az mk3 mondeo futóvisszajelző problémámra:-))))
Na tehát, aki utólagost akar faragni bele, az bontsa ki a jobb(!) oldali A oszlop* tövénél a belső takaróműanyagot, ott talál egy köteget, ahol az egyszínű világoskék vezeték a bal, a v.kék-piros meg a jobb oldali hátsó indexhez menő vezeték lesz(hátsó lámpák izzósak még), oda be tud tenni egy visszajelzőt, ami tud oldalanként 1x21W-ot + 21W-ot, állítsa be, húzza át a műszerfal alatt a visszajelző ledet balra, és lészen ööm, bódottá:-D
*vezérelt indexes az autó, a BSI/komfortmodul a kesztyűtartó alatt lakik
u.i abbahagyhatnátok a villanyautózást, még nem ide való
elég rég óta beszélgetünk itt (is) olyasmikről ami alapján semmi oka nincs hogy azt gondoljam, nem. viszont az is igaz hogy vannak dolgok ami pl számomra evidens és nem is gondolnám hogy pedig mégse
Előtted megerőltethették, vagy megrohadhatott a túl vizes fékfolyadéktól is. Ez az integrált kézis buziság ilyen, ha megszorul a lelke, pont ezt produkálja.
Ha megrendelted az uj nyerget, cseréld ki, ezt meg szedd szét, okulásképp.
Arra kell még figyelni, ha nem automatás a kézifékkötél feszítése, nem szabad feszesre venni. Nem húzhatja a kart!
Ez nem dobfék, hogy "kicsit rájaállítunk bátya, 'majd összekopik az".., ha nem áll vissza alaphelyzetbe a szerkezet, mert valami tökfej megfeszítette a kéziféket, nem működik normálisan!
Evvel is rengetegen sz@pnak, mert a modern műanyag kézifékkötél relative "drága" a szent 3 kattanás meg kellvizsgára...
Ebben tényleg igazad van, én kifelé soha sem tekerem, mindig alapra be, féknyereg fel, és egy két pedálnyomás után beállt a dugattyú a megfelelő helyzetbe. Lehet szerencsém volt. Tegnap is írtam, én csak kérdezek, nem állítok semmit.
Lehet,hogy rosszul fogalmaztam. Természetesen nem a satuval préseltem vissza a dugattyút,a féknyerget csak befogtam a satuba. Van gyári visszanyomó készletem ami forgatja és tolja is visszafelé a munkahenger dugattyúját. Nehéz ezt leírni és megérteni is így neten keresztűl.
azt kell hogy mondjam ilyen mikor a tudatlanság lelkesedéssel párosul
a hátsó féknyerget NEM LEHET VISSZANYOMNI SATUVAL SEM, forgatni kell a dugattyút közben hogy az önbeálló tolórúdon visszacsússzon.
ezzel az erőltetéssel lehet hogy tönkretetted a belsejét ezért nem fogja kiállítani magát annyira hogy a normál légréssel dolgozzon a tárcsa/betétfelrakáskor kifelé tekerve a dugattyút épp rácsusszanós pozícióval lehetne egy pedálnyomásos féked is.
a fék szorulását leginkább az állványban befeszülő betétek illetve a csúszócsapok szorulása okozza nem a dugattyú, annak max 1mm játéka van üzem közben
Megnéztem a munkahenger dugattyút és a betéteket, sík mind a kettő tehát jól lett összerakva. Illetve a dugattyún van két horony ami a visszatekeréshez kell, de ez most nem lényeges. Ami viszont feltűnt az az, hogy az összerakáshoz egy picit vissza akartam tolni a dugattyút és nem mozdul egy tized millimétert sem. Valami veszettül össze van feszülve. Az alap probléma is ez volt, hogy nem tudtam az új betéteket betenni mert nem ment vissza alaphelyzetbe a fékmunkahenger. Ezért vettem le a nyerget és satuba befogva tudtam csak visszanyomni, megjáratva, WD-40-et fújtam a porvédő alá. (rendes visszanyomó szerszámmal, nem a nagy csavarhúzó vízpumpa kombó). Most megint ugyanaz a helyzet. Ebből gondolom, hogy a féknyereggel van valami probléma. Érdekesség még, hogy ezen az oldalon a betét elkopott még a másik oldalon 90%-os állapotban volt. Ez a fék viszont nem melegedett fetünően jobban mint a többi.
Ennyi, rendelek egy féknyerget és beszámolok az eredményekről.
Uraim, van-e valakinek ötlete rá, hogy egy addig tökéletesen működő hidraulikus kormányszervóban, miért kezd el habosodni a folyadék egyik napról a másikra?
Ki is nyomott valamennyit belőle, érdekes módon most is a maximumon van a folyadékszint.
Előzmény: Vezérléscsere idejére a tartály le lett csavarozva a helyéről, félrehajtva, majd visszahajtás után ismét rögzítve. Ez mondjuk 3 héttel a habosodás kezdete előtt.
Anno az A Mercedes padlóját azért csinálták olyanra amilyen, hogy beférjen egy 50kW-os üzemanyagcella. Az ára most magas, de ha tömegtermelésbe kerül, megfeleződik. Nagyobb gond az élettartam, de azt mondják, ha nekiállnak fejleszteni, akkor 5-8év alatt megduplázható lenne. (~6ezer üzemórát kellene tudjon)
Valójában nem maga az üzacella az akadály, az már több mint évtizede készen lenne (Mercedes-Ballard fejlesztés) hanem az üzemanyag tárolása. Ideálisan hidrogénnel lehet működtetni, így elvileg károsanyag kibocsátása sem lenne. Működik alkohollal is, csak lényegesen rövidebb az élettartama és nem lenne zéró kibocsátás sem. A hidrogént tárolása ami nagyon körülményes.
a rúd sem fordul a dugóban az anya tud forogni mikor kifelé tolja az olaj. mikor a rúddal tolod az anyán keresztül a dugattyút akkor támaszkodik és nincs forgásra lehetősége
Lehet, hogy igazatok lesz és a betét és a dugattyú találkozásánál van valami probléma. Holnap megnézem és beszámolok mi a helyzet. Köszönöm az ötleteket.
Nem kell diag, ez jó hír! Amikor kopik a betét a dugó az után állítás miatt mindig kintebb van, ekkor nem tekeredik? Visszafelé is tekerve nyomjuk. Félreértés ne essék, nem állítok, kérdezek!
Elbizonytalanítottál, nem tudom, csak észrevettem volna hogy nem jól rakom össze. Bár, ha jól gondolom ez a dugattyú után állításkor tekeredik kifelé (hátsó tengely, kézifék) és akkor nem kapcsolódhatnak kis pöcökkel. Lehet, hogy tévedek!!!
Holnap újra felbakolom és megpróbálom ezt a módszert. + végiglégtelenítem újra. Azért írtam ide mert attól tartottam, hogy kihagytam valaminek a légtelenítését, gondolok itt a főfékhengerre vagy az ABS "kockára", bár légtelenítőcsavart nem találtam rajtuk.
Ha elszorítottad hátul a fékcsövet, akkor simán kilégteleníthető. Próbáld meg, hogy megint elszorítot a két hátsót és nyomogatod a pedált. Ha így is pumpálús akkor valőszínüleg levegős, ha "megjavul" akkor lehet, hogy a nyereg lélegzik.
Tárcsafék elől, hátul. Közben bújom a netet, találtam ilyet, hogy ABS-es fékhez diagnosztikai műszer kell. (persze lehet, hogy hülyeség) Szerinted ki lehet légteleníteni nélküle?
Sőt. Az elektromotoroknak van egy csomó előnyük a belsőégésűekkel szemben.
Ha értelmes alternatíva lenne, én is használnám. Viszont jelenleg ott tartunk vele, hogy valószínűleg ez lesz az új VHS. Egyszerűen egy erőltetett zsákutca.
Az elektromos energiát szállítani és tárolni nagyon drága, és alacsony hatásfokú. Mihelyst lesz egy magas energiasűrűségű hordozó ami leválthatja a fosszilis üzemanyagokat megoldódik a dolog. Én pl nagyon remélem, hogy az energiacellás fejlesztés eljut arra a szintre, hogy olcsón, helyben előállítható lesz az elektromosság, és az már valóban működőképes lehet.
Egy V-ös golfon meg kellett bontani a bal hátsó fékcsövet. Visszaszerelés után természetesen légtelenítettem (mind a négy keréknél) mégsem oké valami mert csak második fékpedál benyomásra fog jól a fék. Főfékhengeren nem találtam légtelenítő csavart. Mi lehet a probléma?
Láttál már olyan tárgyat ami kisebb lesz hő hatására ?
égő viaszgyertya megvan? :-)
minden csak viszonyítás kérdése
anno azért gyártottunk a P20 kipuffogóra bronzból körmös hollandit mert a gyári aluval ellentétben nem meglazult hőterhelésre hanem rászorított.
az Audi azért állt át elsőként a Quattro féltengelyek végén az anya helyett furatba csavarral rögzítésre mert a tűzforró fékek miatt leszaggatta a menetes végeket a féltengelyekről a hőtágulás
minden viszonylagos, a gödörhöz is minél több anyagot adsz annál kisebb lesz :-)
Sokszor jártam már úgy, hogy egy berohadt csavart nem tudtam kitekerni a helyéről. Elég volt hozzá egy gázégő amivel a csavar körüli anyagot valamelyest felmelegítettem és már jött is a csavar. Igaz azt nem érdemes megvárni, míg a csavar is átmelegszik.
" ... nem a városban szennyeznek, söt bizonyos esetékben nem is kell, hogy szennyezzenek, ugyanis használhatnak öko-áramot. ... "
Épp nemrég hallottam hogy ha egész Európa át szeretne állni a német megoldásra (ahol a "háztájiban" napelemekkel előállított és éppen felesleges áramot vissza lehet táplálni a hálózatba) akkor Európa villamos energia rendszere összeomlana.
1, nalam az "otthon" is utca, ahol most nincs konnektor
2, toltok kialakitasa szerintem ha akarjak akkor meg lehet oldani
3, (szerintem):
lupo/panda szegmensben elektromos autok leszenek a jovoben.
corsa/polo eletromos es benzin.
Golf/Astra valoszinuleg (sima benzin), es hibrid.
A4/passat dizel es hibrid
folotte dizel (esetleg dizelhibrid)
3.5T furgonoknal
dizel es hibrid. esetleg dizelhibrid
tovabba valoszinuleg meg tovabb el fog mozdulni a mobilitas a connectivity fele. Tehat pl. app kidobja neked automatikusan egy paris miskolc utra, hogy paris Stuttgart TGV, stuttgart->Bp telekocsi, budapest miskolc volanbusz.
Néha egy világ omlik bennem össze, hogy évtizedek óta valamit rosszul csinálok.
Anno , még mikor kiscsibe voltam úgy tanították, hogy a gyertyát meleg motorból kell kiszedni, mivel úgy könnyebben ki lehet tekerni. A logika is ezt diktálná. Az alu hengerfej nagyobb hőtágulással rendelkezik, mint a gyertya acél része, ergo eltávolodnak egymástól a menetprofilok.
Mondjuk csak hobbiként szoktam kitekerni a gyertyát, nem szakmám az efféle pajzánság.
Mit cáfolnak? Én nem állítottam semmi olyat amire cáfolatot olvashattunk. Hihetsz benn, hogy örökké a belsőégésű motorokkal hajtott járművek lesznek a meghatározóak a közlekedésben, de ezt befolyásolni nem tudod.
Amit állítok, hogy:
-a legtöbb ember kontinensünkön urbanizált körülmények között él és nem autózik az év nagy részében napi 100 km-nél többet. Ezt már most is a legtöbb villanyautó tudja. Értelem szerűen nem ez lesz a területi képviselők és utazó nagykövetek közeljövője.
-A villanyautók városi használatában szerintem nem az akkukapacitás a szűk keresztmetszet, hanem a gyakori töltési lehetőség. Még. Nem megoldhatatlan.
-A villanyautók jellegükből adódóan karbantartás szempontjából kedvezőbbek mint a moder belsőégésű társaik.
-Környezetvédelmi szempontból fontos, hogy nem a városban szennyeznek, söt bizonyos esetékben nem is kell, hogy szennyezzenek, ugyanis használhatnak öko-áramot.
ha nem tűnt volna fel sokan cáfolnak itt most is folyamatosan.
gondolkodásodat nagyban befolyásolja hogy kötött pályán, felsővezetékhez kötve töltöd időd nagy részét. ez mintegy determinál is, nem tudsz eltérni egy előre lefektetett iránytól és a váltót sem Te állítod
"A hálózat teljesítményének növelése a 2x-re nem 1o év. "
Ahogy a villany autó elterjedése sem annyi lesz. 10 év múlva jó esetben az új autó eladások talán felét kitehetik...a forgalomban levő járműveknek meg értelem szerűen még kisebb hányadát fogják képezni...
Az áram egyik előnye többek között, hogy lokálisan megtermelhető, ellenben a fosszilis üzemanyagokkal...
Ehhez kell az infrastruktúra. Ahol én élek, gyakorlatilag sok lehetőség van házon kívül is tölteni, de mint korábban írtam az én igényeim mellett egy töltéssel (éjszaka), ellennék egy 100 km hatótávolságú autóval is az év 350 napján.
Egyetértek. De még az is feltölthető hálózati áramról, ezért nem gondolnám, hogy az átlag ember napi városi forgalmához optimalizált autó ne működhetne extra nagy töltési kapacitású töltök nélkül. Szerintem a kulcsszó itt nem a töltés gyorsaságán van városon belül, hanem azon, hogy mindenhol tölthető legyen ahol áll.
Mitöl lenne drága a fenntartás? Mármint egy mai modern CR Euro6-os dieselhez, vagy közvetlen befecskendezéses, start-stopp, hengerlekapcsolós benzineshez képest?
Aminek közel a felét nem otthon áll, így távolról sem biztos, hogy pont egy konnektor mellett tölti ezt az időt. Nem úgy fog működni a töltés mint most sokan hiszik, már meg van az előírás ami kötelezi a gyártókat az olyan kialakításra, hogy csak az erre a célra kiépített töltőhelyekről lehessen tölteni az autókat.
a villanyautós dolog is úgy fog járni mint a földgáz fűtés. mire mindenkit (na jó, nagyrészt mindenki) átáll és függ tőle, hirtelen konjuktúra támad és drágulni kezd (kiderül hogy nincs olcsó patron Pakshoz?) stb
házi minierőművek pedig nem lehetnek se megújuló se nukleáris...
Meglátjuk, ez a forgatókönyv is előfordulhat. Sok pénzbe kerül, később a fenntartás is drága lesz. Nem hasonlítanám a telefonok, Playstation fejlődéséhez, nem teljesen analóg vele.
" .... mi biztosítja hogy ez esetben a felhasználó érdekében tennének mindent? .... "
Az égvilágon semmi és senki..... de mikor és hol volt ilyen? Az esetek 99 %-ában az (erősebb) üzleti érdek győzött. A maradék 1 %-ban az állam hatalmi szóval hozta meg a a döntést - meglehet az sem a felhasználók érdekében történt.
Még mindig nem érted...az átlag autó napi 22-23 órát áll. Ennyi idő alatt egy teslát is tele lehet csepegtetni normál hálózati áramról. Akinek meg nem elég, az gondoskodik a nagyobb három fázisról..hidd már el, hogy a fejlődés útját nem fogja megállítani a magyaros gyatra infrastruktúra, max elszalad mellette az egész...
"a közvilágításhoz használt kábelek messze nem bírnák azt az áramerősséget. :)"
-Igen, minden pénz kérsés. Pl a közvilágítás is, a térfigyelö kamerák, a GPS jelek, a mobilhálózatok jelei, stb, mégis ott vannak mindenhol
-Húznak be helyettük erősebbet
-Kevesebb teljesítménnyel lehet tölteni. A töltési kapacitás mellékes, ha egy autó napi 22-23 órát áll és mindig töltőn van...
"+ meg kéne oldani a használat nyomon követését (fizetés)"
-Ez már most is kétféleképpen létezik nyugaton. Vagy fizetős valamilyen kártya rendszerrel, vagy egy szolgáltatás része és ingyenes.
"a mai villamos hálózat nem erre van méretezve, nem számoltam utána, de biztos vagyok benne, hogy az össz villamosenergia-fogyasztás durván nőne, ezt a mennyiséget meg kell vhol termelni, el kell tudni osztani..."
Mint ahogy soha nem a jövőben felmerülő igényekre volt méretezve, most sincs úgy, de a kereslet és a kínálat szépen mindig együtt fejlődött...
Te nem látod, én meg látom. Csak látó távolságra tőlünk van két család akiknek e-autójuk van. egy Leaf és egy Merci B. Ök az első fecskék, de a tendencia jól mutatja, hogy az irány ki van jelölve...
szétfőzted az előző alkalommal, ha szerencséd van "csak hengerfej tömítés, síkolás ilyesmi. ha sikerült hidegvízzel elrepesztened valamit akkor akár motorcsere is befigyelhet..
A három fázis miért gond? Még csak nem is házban, hanem lakásban lakom, de van...
azért wazze mert nem így épülnek ki a házak lakások hálózatai.
viszont ha bővítést kérsz mondjuk egy felújításkor akkor is csak 3x15A jár alanyi jogon de komoly összeget fizettetnek veled a hálózat bővítése címén, ha egyáltalán nem az lesz a válasz hogy 1500mről kell saját költségeden pl födkábelt kiépíttetni amit majd a szolgáltató díjmentesen átvesz a saját gondozásába.
(összel újítottam fel egy lakást családi házban és az 1x10A helyett csak 'x16A + éjszakai egy fázist igényeltem, tudom miről beszélek, veled ellentétben
Ford Escort 1999. 1.6 V Benzin Motorkód L1E Üdv Autóstársak! Autóm meghibásodásával kapcsolatban érdeklődnék,tippeket,tanácsokat várnék Hosszabb külföldi autóút után odafigyelésem ellenére is szétment a vizpumpám és a hütőradiátorom. Cserével e problémákat megoldottam,jól is üzemelt az autó,ám most egy újjabb hosszabb autósút után ismét probléma akadt a hűtéssel. Az autó járó üzem közben hirtelen forrósodik, a kiegyenlítőtartályba öntött desztviz kicsorog a kocsi alján és a motor visszafúj a tartályba,jobbára gőzt, a megmaradt viz teteje olajfoltos . Az egyes henger felől kattogó,krepegő hangot hallok. Leállitott állapotban a viz még gyorsabban átfolyik a motoron. Hengerfej repedés hibájára,tömités hibályára esetle szelepbeégés hibájára gyanakszok. Helyes a gyanum?
Csak szándék kérdése, hogy minden parkolóhelyhez legyen egy csatlakozó...
Hát azért ehhez pénz is kéne, nem is kevés, pld. a közvilágításhoz használt kábelek messze nem bírnák azt az áramerősséget. :)
+ meg kéne oldani a használat nyomon követését (fizetés)
+ a mai villamos hálózat nem erre van méretezve, nem számoltam utána, de biztos vagyok benne, hogy az össz villamosenergia-fogyasztás durván nőne, ezt a mennyiséget meg kell vhol termelni, el kell tudni osztani...
Egy ilyen infrastruktúra kiépítése és üzemeltetése persze nem lehetetlen - csakhogy nem is ingyen volna. Ki fizesse ezt meg? Ha az energia árába építed, más nem is biztos, hogy olyan olcsó az...
Ha elektromos autózásról van szó, erről vhogy el szoktak feletkezni, 'áram az jön a konnektorból'... :)
Egyébként ha az elekromos autó annyira jó, használható, megéri, akkor legalább a saját házzal/garázzsal rendelkezők, második/városi autónak elkezdenék vásárolni... De nem látom ezt.
Egy "sima" konnektort telepíteni nem különösen nagy dolog. A városok jól be vannak kábelozva. Pl hány közvilágítási kandeláber van az utak mentén? Csak szándék kérdése, hogy minden parkolóhelyhez legyen egy csatlakozó...
Ilyen, ha ész nélkül csinálnak valamit. Ha minden taxiplaccon lenne töltő akkor bárhova odaérnének. Egy Leaf vagy Zoe simán megy nem ideális körülmények között is 100 km-t egy töltéssel. Az meg azért egy városban elég sok, több óra...
Nem nagyon kell akkucsere, már marha gyorsan tölthetők az akkuk. Különösen nem lehet ez téma, hiszen a legtöbb autó a nap 23 órájában úgyis áll, ez elég idő hogy fel legyen töltve akár normál hálózati áramról is.
A másik meg, hogy nem a nagy kábelekkel oldják meg ott sem ahol megoldják, hogy legyen töltő, hanem lokális energiatermeléssel.
A legtöbb E-autó még egyfajta technikai demonstráció :-) Ilyen az I3 is. Városi kisautónak nem rossz, de úgy csinálták meg, hogy drága legyen és túlmotorizált. Városban elég lenne 50 Le is nem hogy 170.
Amúgy ezt lehet vele csinálni, ha kiütöd a kipörgésgátlót belőle :-)
Fel sem tudom fogni, hogy gondolhatja azt bárki is, hogy egy csapásra felválthatja. De mondjuk 10-20 év alatt simán megoldható, hogy a városi autók fele-kétharmada villannyal mehessen.
Az infrastruktúra meg korábban is mindig szép lassan hozzáépült az igényekhez...amikor megszülettem még jó ha egy TV, egy rádió, meg egy kis hűtő volt lakásonként és érdekes módon lett áram a mosógépek, mosogatógépek, telefonok, mikrohullámú sütök, számítógépek, klímák, stb számára is...miből gondoljátok, hogy a szép lassan terjedő elektromos mobilitás esetében ez nem történne meg?
A három fázis miért gond? Még csak nem is házban, hanem lakásban lakom, de van...
Simán lehet hagyományos konnektorról is tölteni és minden város tele van már nagyobb kapacitású töltőkkel. Mondjuk akiknek nem kell tudniuk, hogy hol vannak, mert nincs villany autójuk, azoknak nem tűnik fel.
Akar a fene Magyarországra menni egy hétvégére...különösen nem egy kis villanyautóval...de a többi 360 napra viszont elég lenne...én nem az év 2 napjára veszek autót, hanem a többire...
Egy kicsit bajbanvagyok mert fura tüneteket produkàl az autom ês éppen a szerviz a legmesszebb lèvő dolog ahova el tudom vinni, külföldön vagyok meg leszek mèg egy hètig ès nem tudom hogy igy hazavezethetek e vagy sem 1600 Km
Az auto az egy Szürke ;) 2010es Audi A6 Allroad Quatro Automata 3.0 V6
Nem tudom hogy a 2 dolognak van e köze egymàshoz de egyszerre jelentkezett, aztàn lehet hogy semmi.
Kb 5 Km vàrosi vezetês utàn a motor üzemi hőfokon volt ês egy kis gőz fujt ki a hőtőràcson... nem felcsapott hanem mint amikor egy kis konyhai göztisztito amikor nyomàssal kifujja a gözt, a hűtőventillàtor pedig mint a bolond pörgött, a vizhőfok nem vàltozott nem emelkedett! Azota se emelkedik függetlenül attol hogy vàros autopàlya vagy hol megyek stabilan 80-81 fok! Viszont a ventillâtor azota mint az örült ugy pörög, az auto inditàsa utàn kb fèl percel függetlenül a hőmètsèklettől!
De ez a kisebbik gondom a nagyobbik gond ez utàn jelentkezett fèl oràval!
Elkezdett rángatni a kocsi! Na nem ugy mint egy csiguli hanem èppen èrezhetően másodpercenkènt egyszer de folyamatosan!
Gàzadàsnàl is ,tempomattal ha megyek akkor is ha emelkedőn megyek fel akkor jobban érezni, ês ha elengedem a gâzt, ès motorfèkkel lassul vissza az auto akkor is ràngat !
Amit èszrevettem hogy a ràngatásnàl a mozor furdolatszàmmèrője megugrik 20-50 fordulat per percel!
Lehet hülyesèdet mondok de olyan èrzès mintha a gyujtàs maradni ki vagy pedig inkàbb a kuplungot dobàlnà rà egy egy pillanatra ès azért ràngatna.. mert emelkedőn olyan èrzet mintha ilyenkor egy pillanatra a huzàst vesztenè el! De nem tudom!!! Lehet rosszul èrzem!
Van egy kis OBD Androidos kodolvasom A müszerfal nem jelez semmi motorchek làmpàt illetve semmi hibàt De az OBDII kidobott egy ilyen hibat....
mondjuk azt irja hogy a hibakod règi! Frissitse. ês az első naplozàst màr tavaly oktoberi dàtummal irja!
Szerintetek mi lehet ?? fèljek? ne fèljek? hazavezethetek vele magyarba? hova èrdemes vinni javitani? Mert az biztos hogy valami gikszer van!
Üdv! Land Cruiser 200 4.5 TD (1vd-ftv) 2011. Az autó letilt, check lámpa világít. A következő hibakód: p1229 fuel pump system. Törlöm a hibakódot , mihelyst beindítom, abban a pillanatban visszajön. Arra lettem figyelmes, hogy alapjáraton az üza nyomás 320 bar, ami norma, és az üza nyomás kérés meg 5 vagy 50 bar, ami lehetetlen, de ezt kéri, és mikor beindul, tullépi ezt és beirja ezt a hibakódot . Valahol kiolvastam, hogy ez a hiba magas nyomásra utal. Tehát miért kér ilyen alacsony nyomást? Hol keressem a hibát ? Valaki valami tipp? Köszi !
Ez jópofa, de ez megint csak nem egy "rendes" autó.
Ebbe nem fér be anyu, meg a két gyerek, hogy oviba vigye őket.
Pedig nagyon sokan így autóznak, ovi, iskola, munkahely, aztán délután fordítva. Éjjel bedugja a konnektorba, visszatölti azt az 5-10 kW-ot azt simán bírja a háztartási áram is.