Extrem es meredek kerdes jon! Adott az Astra G! Terv: vasarolok olyan H3-as foglalatu Cree ledes fenyforrast, amit elozoleg a kollega mutatott, ezt be a kodlampaba, raakasztunk egy DRL elektronikat es menetfenykent funkcional a tovabbiakban. Gyujtasra vilagit, tompitottra lekapcsol. A kodlampa gombja meg tovabbra is a hatso kodzaro fenyt mukodteti.
Ez mekkora szexualis faktor a rend orei szemeben vajon?
Sokhelyütt olvasok rosszakat róluk. Nekem is van egy, VW II-be való Depo lámpatestem, tesztelni vettem, fillérekért. Nem teljesen pocsék, de majdnem. Rengeteg a szórt fény, zárt helyen nézve, még a plafonra is jut, alig van sötét/világos határvonal, összességében egy az asszimetrikus vetítésformára csak távolról emlékeztető pacát vetít. Természetesen az izzót burkoló kupak is ki van belőle spórolva.
Többnyire minden autóhoz lehet találni bontott, jó állapotú gyári lámpatestet, még beszerelés előtt könnyebb felpolírozni - én biztos inkább ezt venném.
Az első Civicemet az USA-ból hoztam, bár H4-es izzókkal volt szerelve, nem volt valami hű de fasza a tompított. Érdekes, h kisebb volt a foncsora mint az európainak. Aztán, h egyszerűsítsem az életem a vizygákon, vettem bele Depo lámpákat, akkor kezdték forgalmazni őket. 96-97-et írunk. Megmondom őszíntém, hibátlanik voltak. Jól világítottak, szép volt a vetítési képük. Namost lehet, hogy idővel elkurvultak, de akkor még jók voltak...
Hazafele jövet bementem a megaparkba, de láttam van kint egy szélvédőjavító, aki políroz is, gondoltam megkérdem.
Megcsinálta a lámpát, s kérdeztem, hogy uv lakk nem kell rá? Azt mondja ő nem lakkoz, viszont uv védős polírpasztát használt többször is, azt láttam is. Elmondása szerint a lakk nem olyan jó, mert lepattogzik arról nem is beszélve, hogy csak újra csiszolással jön le. Ez eljátszható egy lámpánál 2, talán három alkalommal, de elfogy a lámpa :D
Azt mondja, ha polírpaszta van, akkor evvel nincs annyira gond, esetleg ha gondolom 1-2 évente polírozzuk fel, de ekkor már nem csiszol, csak a leglágyabb koronggal megy neki pasztával, az nem koptat csak betömi az esetleges hiányokat.
Mivel nem volt jó állapotban már a lámpa, így egy tesztet megér, most olyan, mint ha új lenne :) Meglátjuk milyen lesz.
Jobb oldalsó lámpát viszont lehet cserélni kéne, mert tiszta üveggel kevesebbet világított, mint a mattult gyári fényszóró. Milyen márkát javasoltok? Most Depo márkájú van benne és foltosan világít.
Kis érdekesség, hogy betettem az obisárgát és közel sem sárga a hondában, pedig ignisben szép mélysárga volt. No erre mit mondtok? Persze sárgás, de nem az az igazi mély :D
Mielőtt bármit mondanátok, ignisben 14.3-14-4 volton üzemelt az izzó.
De ebayen találtam olyat amire kb 1500-at írnak, de az azért durva, mert nem, hogy kevesebb, mint 21W-os, hanem 30W-os ha jól emlékszem. Azt meg nyilván nem raknám be egy 21W-ra méretezett vezeték végére.
Természetesen játszom a gondolattal egyelőre. Alaposan meg fogom nézni az én ködlámpámat, a korábban belinkelt képen én nem láttam izzóra utaló jelet.
Xenon, na ja, nekem is volt korábban gyári xenonos autóm, annál nagyobb királyság nincsen, mellette a refi és a ködlámpa fénye elbújhatott.
A vetítési képpel kapcsolatban a YT-n sok xenonos ködlámpa demó van feltéve - talán egy Golf 5-ös, is, aminek halogén a ködlámpája -, az ott bemutatott vetítési kép korrektnek tűnik, szép sávos.
Nézd, egy 21 wattos izzó olyan 400-450 Lm környékén van, tehát ha egy ilyet akarsz kiváltani ezzel a ledes izével, akkor még sikerülhet is. természetesen a fényt jobban szét fogja szórni, hiszen sikkal nagyobb felületről jön a fény.
Azért én a 900 lm-es DRL-ben nem hiszek. Az már túl erős. Ott inkább csak valami marketing fogás áll mögötte.
Tegnap este megrendeltem a korábban linkelt fehér fényű osram helyzetjelzőt, köszönöm, bevált. Nyilván a xenon mellett még mindig sárgább, de a sima izzóhoz képest tényleg fehér.
Ha már ott voltam akkor vettem egy pár long life 21W-os izzót a DLR-be, mivel még mindig nem tudom eldönteni mi legyen.
Ezek 500 lumenesek (480 a sima) és látszólag elég jó szórt fénye van. Igazság szerint nem gondolom, hogy 1000 lumen környékére vagy fölé kéne menni, az már lehet vakítaná a szembe jövőket.
Tudja valaki mi a szabályos? Én találtam külföldön 900 lumenes ledes DLR-t is.
Az előírás az csak a dőlt betűkkel szedett első mondat.
A többi csak magyarázat, és példa. Tehát ha halogén izzóra van tervezve a lámpa, akkor csak halogén izzó rakható bele.
Az én ködlámpámon H11 felirat van.
Az igazad megvallva, kb. 8 éve, mióta xenon-os autóim vannak nem is nagyon használtam a ködlámpát. Maximum parkoláskor, arra hogy jobban lássam a járdaszegélyt.
Az éles sötét-világos határ miatt csak lefelé világít, nem húz elém ködfalat, mint a szabadtükrös autók.
Ha egy ködlámpába xenont raknál szerintem csak elrontanád a vetítési képet és sokkal több lenne a szembejövők számára zavaró fény, és ködben nem is látnál jobban vele.
A foncsoron lévő vékony filmréteg, nem ragasztó gőz, hanem kosz. Mindjárt linkelem egy régebbi hozzászólásomat, ahol jól látszik a retkes és a kisuvickolt fonycsor közötti különbség.
Ezután jött a külső polír, ami még javított egy kicsit, de a belső volt a legnagyobb probléma!