Közkívánatra, valamint az újoncok és a forróbb fejű őstagok okulására az alábbi szösszenetet kéretik elolvasni mindazoknak, akik először járnak itt és azoknak, akik csevegni kezdenek friss topiklakóinkkal:
Tegnap delutan biciklizes koben szembe talalkoztam egy Robur busszal. Nem hittem volna, hogy valaha latok meg ilyent. Plane nem Angliaban (igaz ha jol lattam lengyel rendszamos volt). Hihetetlen, hogy ezek meg mindig mukodnek. Ilyen volt, még szinben is:
:-) na akkor meg egy "szosszenet" mint filmajanlo unalmas este(k)re:
http://online-filmek.im/film/2152-v-mint-verbosszu
Ez 2005-os, de ez is ra illik a mai bangliara. DC es nepi zenekara most szeretnek "kicsinalni" a bbct.
Filmajanlo ehhez a migracios "mizeriahoz(?)":
http://online-filmek.im/film/313-az-ember-gyermeke
A film 2006-os de az alkotok tudhattak valamit mar akkor. Tenyleg ez lesz?
3 eves, 16K miles-t futott, 1.4-es automata, legkondis, gyakorlatilag szinte full extras Honda Jazz £5750-ert, 1. tulajtol dealer-en keresztul. Csak az a furcsa, hogy a dealer address es google maps szerint is a szantofold kozepen egy kb. 5 hazbol allo tanyan van. Ismerem azt a reszt, szoktam arra biciklizni, igazabol csak traktorok jarnak arra. Hogy mikent tud egy autokereskedes megelni ott... Hmmm. Furcsa...
LOL, az bizony meglehet :-) Hondak igen huzosak arban. (Egyebkent a Suzuki Swiftek is eleg durvan vannak itt arazva, £9K alatt nem nagyon latni meg a legfapadosabb verziot se, az pedig kis hijjan 4M forint...)
Nekunk egyelore marad a Mazda2, utobbi egy evben nem igazan volt semmi problema vele, ha igy marad, akkor jo vetel volt anno. Persze a rozsda azert csamcsog rajta itt-ott, de meg van neki jopar eve igy is.
Ha majd egyszer lecsereljuk... Nem is tudom. Talan valami uj vagy max 3 eves egyszeru kisautot veszunk. De az is lehet, hogy valami viszonylag kevesett futott, benzines, csendes, 15 eves Avensis-meretu-kategoriaju jarganyt, automata valtoval, tempomattal stb. Persze annak vagy 1500 penzzel tobb lenne az evi fenntartasa/fogyasztasa, viszont egy uj kisauto £8K-tol kezdodik, egy nagy oreg benzinfalot meg odaadnak par szaz fontert. Csak persze lutri, lehet nagyon jol kifogni meg nagyon xarul is. Oreg szomszed 92-93 koruli Toyota Camry-ja lenne igen jo vetel, csak hetvegente hasznaljak illetve 1x evente kempingezni mennek vele, akkor se sokat, vagy 15 eve van meg nekik, nagyon szepen karban van tartva (mintha most jott volna a szalonbol), automata stb. Es mivel benzines es oreg es nagy, fillereket er. Az valoszinuleg meg kibir ujabb 20 evet... Multkor mondta az oreg, hogy kezd gondolkozni rajta, hogy abbahagyna lassan a vezetest (olyan 75 korul lehet a fazon meg a felesege is).
Az a baj, hogy a tervezok keze meg van kotve a hulye, valosaghoz-semmi-koze EU-emisszios rendeletekkel. Volt kollega Fiat 500 2 hengeres benzines turboja (regi, elso szerias Fiat Puntojat cserelte, mert hogy mar "nagyon oreg" volt, es kozelitett a 200K futasteljesitmenyhez, ugyanakkor hiba nem volt vele, mondtam ha nincs vele gond, tartsa meg, de nem igy tett). 40K korul turbo elszallt, csere. (Es mivel jobb az a 2 hengeres turbo mondjuk egy mezei 1.4-es/1.6-os szivomotornal? Erosebb? Nem. Csendesebb? Nem, sot, hangosabb. Egyeneletesebben jar? Nem, sot, eleg jol raz. Kevesebbet fogyaszt? Nem. Kevesebb karos anyagot termel valos eletben? Nem. Jobban teljesiti a hulye EU-normakat. Igen!)
Vagy, jelenlegi kollega tdi Ford Mondeoja. 80K alatt elszallt a nagynyomasu szivattyu, a befecskendezo rendszer, a kettos tomegu lendkerek, a turbo es a reszecskeszuro. Boven 10K+ koltseg lett volna ha nem garancialis es nem csak lizingeli... Szinten jelenlegi kollega HDI Peugeot 408. Ket ev alatt kb egy tucatszor volt szervizben kulonfele szenzorok hibaja miatt, szerencsere tobbsegeben garancialisan. Aztan elkezdett eleg rednesen rangatni, ezt tobbszori szakszerviz latogatas sem tudta orvosolni, javasoltak, hogy csereltessen motort (ezt mar sajat penbol; tipikus angol hozzaallas, benak vagyunk kideriteni a hiba okat, hat csereljuk az egeszet)...
Elhoztuk a Jazz-t, nagyon tetszik. Olyan, mintha egy kis luxus autót vezetnék, minden marha finoman működik. S tök nagy belül, eggyel magasabb kategóriában is vannak kisebb belterű autók. Sasnak nem ajánlgatom, mert sosem fog ennyit kiköhögni egy kiskocsiért.. :-)
Kisaruszallito szemelyauto valtozata nem johet szoba? Pl Fiat Doblo, Peugeot Partner stb. van 5/7 uleses verzio, illetve peldaul az Opel/Vauxhall Vivaro szemelyautos valtozataban ha jol tudom van 6,7,8 es 9 uleses verzio is. Turbodizel motorral ezek is mennek meglehetosen jol.
Arrol nem is beszelve, hogy egy (meretesebb) benzines 4x4 SUV-nak akar utanakothetsz egy egesz benzinkutat, 15-20 literes real life fogyasztasokrol hallani...
Zafirat probaltuk es en nagyon nem szerettem. VW meg nagyon draga es egy nagy fapad (es meg csunya is szerintunk de ez mellekes).
Seci Te is tudod hogy mennyi ideig agonizaltunk a teman. Most ez lesz a kov 10 evben aztan veszunk egy kisebbet ami mar tetszik is (es nem fernek bele a tini gyerekek, menjenek majd egyedul).