Amikor a rendszerváltás környékén először láttam a Saturday Night Live -ot (még mindig nem tudom, hogy a Super Channel en vagy az MTV Europe -on adták - esetleg mindkettőn?), még nem teljesen ugyanazt a műsort láthattuk, mint manapság . Egyrészt minden lassabb volt: a jelenetek[...] Bővebben!Tovább »
Gondolom átszállás FRA-n? A képek készítése előtt vacilláltam egy sort, hogy a repteret akarom megnézni (megint, mert utoljára 27 éve néztem meg alaposabban), vagy a felhőkarcolókat (megint, mert utoljára... érted:). Úgy voltam vele, hogy fura időket élünk, ki tudja, mi történhet egy reptéren, menjünk inkább a belvárosba. Aztán a pályaudvaron rendőrök, előtte a téren rohamrendőrök, a Gallusanlage körüli utcákban meg vízágyús kocsik. Épp valami tüntetés kezdődött, őszintén szólva Frankfurt most se lopta be a szívembe magát.
Azért ha nem lett volna a DLR, oda se mentem volna el, mert annyira azért nem szép látvány :) New York, na oda el akarok menni, ott már 130 éve építenek ilyeneket, száz stílus, ezer kivitelben. Amúgy belegondolni is rossz, hogy az Empire State Building kb. egyidős a középbejáratú villamosokkal - amik már mióta nincsenek velünk, az épület meg ott van, köszöni szépen.
Majna-Frankfurtban (mielőtt valaki beleköt, hogy ilyet le mertem írni: egy időben így hívták magyarul Frankfurt am Main t, amit annyira viccesnek találtam kiskoromban, hogy rászoktam) '89-ben jártam először. Három dolog maradt meg a városból:
itt láttam először kutyáját a[...] Bővebben!Tovább »
Nofene: kicsiben olyan, mintha paintben lenne átméretezve, "recés" minden él, nagyban meg néha több csíkra szakad a kép, de leginkább az van, hogy az emberek viszonylag rendesen mozognak, a villamos meg 2,5 fps-sel. Vajon a lekódolás változott (friss feltöltés), vagy a lejátszó? (Azon már nem lepődöm meg, hogy ez is csak egyre szarabb lesz)
A C-50-es mozdonyokat a MÁV Északi Járműjavító építette az ötvenes-hatvanas években, nagyjából abból, ami épp rendelkezésre állt. Bár nekem elsősorban a Csepel motor jellegzetes kerregése tűnik fel, biztos vagyok benne, hogy aki traktorokkal, munkagépekkel vagy teherautókkal[...] Bővebben!Tovább »
A belinkelt kép galériájában van, trélerezték. Megfordulni se tudott volna, meg a váltók sincsenek rá kiépítve. A belvárosi szakaszból ahol kiágazik a hídhoz vezető szakasz, ott indul a külső sínpár, az utca közepén.
Első rendes (nem átutazós) pozsonyi látogatásommal évtizedeket vártam; a másodikat nem akartam ennyire elhúzni, úgyhogy két és fél év után ismét ott álltunk Jazzcoollal a "kis nagyvárosban" - persze megint a sínek mellett :
A fentebbi fotót nem készíthettük volna el[...] Bővebben!Tovább »
Az ingolstadti Audi-múzeum egyik fő látványossága egy több emelet magas páternoszter , melyben a cégcsalád különböző korszakainak gyöngyszemei utaznak körbe-körbe. 2016 nyarán a piros volt a téma - ilyen színű Audik, NSU-k, Horch-ok, DKW-k, Wandererek sorakoztak az[...] Bővebben!Tovább »
Gondolom szüneteltetve van, beépítve talán nem. Mekkora mázli, hogy nem sokkal a bezárása előtt még kinéztem oda édesapámmal, persze akkoriban már erős érzésem volt, hogy ez lesz.
Érdekes, hogy hogy megváltozott gyerekkorom óta a budaörsi reptér ! Nem nagyon emlékszem*, hogy azelőtt - repnapokon kívül - vitorlázókat láttam volna itt, a kilencvenes években viszont megjelentek a csörlővel "fellőtt" , aztán lelkesen termikelő gépek, és ma már fura lenne[...] Bővebben!Tovább »
Hat évvel ezelőtt morogtam egy sort amiatt, hogy a város egyik leghangulatosabb panoráma-lelőhelyén a nagy büdös semmi fogadja a legalább minimális civilizációra számító érdeklődőt . Régen BKV-busz járt ide fel, volt turistáknak való büfé, most viszont maximum pár[...] Bővebben!Tovább »
A pozsonyi villamoshálózat egyik nevezetessége a várhegy alatti alagút . A 790 méter hosszú műtárgy közúti alagútként kezdte pályafutását: 1943-ban kezdték építeni, de csak 49-ben adták át; közben egy ideig óvóhelyként üzemelt. A gyalogosforgalom miatt a felső[...] Bővebben!Tovább »