Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Magyarország honvédelme és biztonsága EU, NATO, és világviszonylatban.
Minden, ami a MH helyzetét befolyásolta a közelmúltban, befolyásolja a jelenben, és befolyásolhatja a jövőben.
Aktív és inaktív katonák, rendvédelmiek, és a honvédelem iránt elkötelezett civilek klubja.
Öreg nyugdíjas trottyok (nem az ovtársunk) hobbi helikoptereiből kettő darab huszonsok éves példányt átfestettünk khekire.
Ezzel nem nőtt a védelmi képességünk.
Tudod ez olyan mint ha az F1-es pilóták alól kivennénk a Ferrarit, és 1-2 évig Suzuki Ignissel köröznének az F1 pályákon, hogy "rutinban" maradjanak.
------------
Most meg veszünk kellő csindraddattával 2+2 olyan civil ZLIN gépet, melyeket mikor eredetileg behoztak Magyarországra (1983-ban ??) az MHSz-hez akkor nem volt róluk 44+3 cikk, TV riport.
Most van róluk 44+3 TV riport, cikk, mint komoy katonai fejlesztésről.
Akik megkapják az AS350-est, a Mi-8/17-esen is folytatják a repülést, tehát kettős jogosításuk lesz. Ha egyszer új típust kap a honvédség, ők lesznek azok, akik elég tapasztalat birtokában átülnek arra. Addig a könnyű AS350-esen a reptechnikájukat fejlesztik, a szállító helikopteren pedig tovább folytatják eddigi feladataikat. Más megoldást a jelenlegi létszám sem tesz lehetővé.
....."......A kilencvenes években az egyik karácsony előtt az ezredparancsnok jelentette a Csapatrepülő Parancsnokságra, hogy 99,2 százalékos terv-végrehajtás volt, azaz közel 10 000 órát repültünk. Jött a kérdés, hogy miért nem 100 százalékos a végrehajtás? Karácsony és újév között már nem volt repülés csak vizsgák és egyebek történtek. Ezt a hagyományt felrúgva, a két ünnep között harmincegynéhány géppel Szentkirályszabadja és Tapolca között lerepültük a maradék 0,8 százalékot és abban az évben meglett a 10 000 repült óra.
Emlékszem olyan srácra, aki abban az évben 270 órát repült."
270 repült óra, magyar pilótának, idehaza, egy év alatt.
ennyi repült óráért sokan ölni tudnának..............:-))
... és volt egyszer egy Mezőfalva is. Az építésére is emlékszem, majd' egy évig szállították oda a mixer betont Dunaújvárosból. A családos hivatásosok egy fél utcányi lakást kaptak a városban, újakat, szépeket. Meg amit még két ott szolgált kollégám mesélt erről az alakulatról. A linkben arról is szó van, hogy a VSZ-ben összesen nyolc ilyen bázis volt.
Ez pedig egyszerűen elképesztő, ezért - már bocs - én akasztanék:
"Később, a '90-es évek második felében a NATO-ba való belépést előkészítendő, számos, akkor még kevés üzemórával rendelkező szovjet gyártású helikoptert és vadászgépet vontak ki, sőt, volt olyan is, hogy több, teljes felújítás után lévő Szu-22-es vadászbombázót hatástalanítottak abban az időben, százmilliós kárt okozva a honvédségnek, ami máig beszédtéma az egykori katonák között."
A Zengő idejében azt mondtam, hogy a "sötétződek" biztos nem voltak katonák. Ezt arra alapoztam, hogy ahányszor kitelepültünk a Bakonyba, az eligazítás első része arról szólt, hogyan kell viselkedni a természetben. Példa rá a Pisztrángos patak. (Nem tudom, csörgedezik-e még.) Annak az egyéni megközelítésért is súlyos fenyítést helyeztek kilátásba. Csak szervezetten, hivatásos vezetésével lehetett kellő távolságból ránézni. A part megközelítése is tilos volt. Egy szó, mint száz, a környezetvédelme szigorú előírás volt. Bontás után tereptakarítás volt és csak úgy hagyhattuk el az erdőt, ha a lehető legjobban helyreállítottuk a természetes környezetet.
Gatyafosok voltak a politikusok, amikor hagyták összemosni a vélelmezett környezeti károkat az ország védelmével.
Magyarország már 1995-1998 (?) között leépítette légvédelmét és áttértünk az albán rendszerű légvédelemre.***
*** = albán rendszer = áll a paraszt a mező közepén, öklét rázza az ellen repülőgépei felé, majd nagyon csúnyán megátkozza azoknak a gépeknek a pilótáit.
Olvastam egy jelentést a Juhász féle haderőreformról. Egy NATO tisztekből álló bizottság készítette. Az első felvetésük az volt, hogy a magyarok félreértik a könnyű lövész fogalmát. Úgy értik, hogy a könnyű lövész az az olcsó lövész. A könnyű lövész az a szárazföldiek tengerészgyalogsága, spec force-ja. Ö rúgja be az ajtót és ő jön ki utoljára. 30 mm-es gépágyúval nincs könnyű lövész. A másik gond a KUB. A VSZ rozsdás vasa, rég le kellett volna cserélni.
A felderítésről annyit, hogy 99-ben állni kellett volna a radarnak a Zengőn. Keleti elbaszta, nem hitte el, hogy a zöldek keresztbe tudnak tenni, nem indult meg a telepítés. Szabó János négy évet küzdött a környezetvédőkkel, 2002-re jutott oda, hogy indulhat a telepítés. A választások balul ütöttek ki, a Fidesz Hende polgári köreit uszította rá a saját maga által jól előkészített projektre. Lett Láng bizottság. Gyurcsány ahelyett, hogy világgá zavart volna mindenkit a radar környékéről, prolongálta a Láng bizottságot "síkvidéki radar" vizsgálatra. Tubes. Szekeres jogászai és kommunikátorai elbasztak mindent amit lehetett. Hende úgy kezdett, hogy a zengői radarnak nincs alternatívája. Emlékeztették 2002-2003-ra. Így lett Medina pontosan 600 méterrel alacsonyabb a Zengőnél és belátható területe 10%-a egy zengői radarnak. Most olvasom, hogy a jutai és kupi radarokat le kell cserélni a Zrínyi 20-26 keretében, nem a medinait feltelepíteni a Zengőre. Így jártunk elvtársak!
Olvastam a jó ég tudja már hol egy afgánról aki pár napig kuksolt egy kanyon peremén mert a szovjet helikofferek mindig arra repültek. Tudta, hogy jön egy csak ki kell várni. Kivárt az meg jött oszt beledobott egy bazi nagy követ a rotorba fentről...na ez jutott eszembe a kiber hadviselésről azon a vidéken. Többet nem repültek úgy a ruszkik.
Itt egy összefoglaló az említett volt elöljárómtól, mivel is foglalkozott és ma is teszi. Sajnos ez is az a kívánságlista kategória amit már említettem.
Megjegyzem mindig is érdeklődve figyelem a szakcikkeket, miszerint hogyan bénították meg a kiberhadviselési szakemberek a talibán, az IS, és mmás ahsonló huncutuk számítógépes vezetési pontjait, és haditechnikáját.
Haditengereszettel kapcsolatban tudok csak nyilatkozni de szerintem a legierovel meegyezo az arany es a szarazfoldiek sem maradnak el nagyon.
A lenyeg hogy az ossz szarazfoldi es fedelzeti allomany cca 30-35 % muszaki vegettsegu ( gepeszek elektronikai szakemberek )
Az USA kepzesi rendszere mas igy csak viszonyitani lehet de a valamikori foiskolai diploma az a minimum amivel egy tengeresz rendelkezik 4 e utan ( ha elobb le nem szerel, ha igen akkor alacsonyabb a vegzettsege )
Mernokok cca a fenti 30-35% nak a 30- % at teszik ki.
Es az aranyuk egyre novekszik illetv az automatizalassal egyutt a kulonbozo rendszerek kezelesehez mar alacsonyabb kpzettsegu szemely is eleg.
Van egy ilyen fórum az Indexen, hogy MN 1480. Ez a tapolcai rakétadandár fedőszáma volt. Sok sorkatona bejelentkezett, elvétve fordul elő negatív vélemény részükről. A cégnek volt egy szervezeti kultúrája. Nem volt üresjárat, mindig volt értelmes cél, objektív értékelés, sikerélmény a sorkatonáknak is. Szomszédom tanár, de tartalékos tisztképzésen vett részt a Nagysándorban, sok időt töltött a 142-esben. Az összképe neki is pozitív.
Ahhoz, hogy IT mérnök fizetéseket ALJÁT nagyjából elérő pénzekről beszéljünk, kezdő fejlesztőnél legalább századosig, senior fejlesztőnél legalább altábornagyig
kellett húznom. Team lead/architektnél egyszerűen nem volt olyan opció, ami akár csak a közelében lenne....