Akik szeretik a By,Bhv,Bo,Bx.....
Mielőtt feltennéd a személykocsikkal kapcsolatos kérdésed, kérjük, nézz szét az alábbi oldalakon, mert lehet, hogy megtalálod rá a választ!
Kocsik adataival foglalkozó oldalak:
http://vasutikocsi.atw.hu/
Személykocsi fővizsgák: (KISABLAK)
Cseh összefoglaló a MÁV-Start járműveiről:
http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_dd.php
http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_rd.php
Magasfogadora készülök a napokban, csak van egy kis gikszer a fotogépemmel...
évente egyszer-kétszer mindig lenézek oda, 3 hete szembeötlő volt a különbség a tavalyi állapotokhoz képest... igazábol nemis oda készültem, de szlnk bejárata elött kinéztem azért kiváncsiságbol és ott piroslottak az ujdonságok a messzeségben :D
üdv
Az évek során sok adatot sikerült a személykocsikról begyűjtenem, illetve eljutottam arra a szintre, hogy fel tudom mérni, hogy milyen dolgok hiányoznak igazán a gyűjteményemből (a teljesség igénye nélkül):
1. A győri Y-kocsikról keresnék 1960-as, 70-es és 80-as évekbeli felvételeket...Van olyan, aki tud segíteni?
2. Ugyancsak régóta vadászok használható anyagot a reprezentatív festésű Ba 3300 sorozatú kocsikról, illetve némi adatot, hogy milyen pályaszámcsoportú kocsikat, meddtől-meddig érintett ez a festés.
3. Érdeklnének a győri export Y-kocsik is...
4. Az első magyar Z kocsikat a Ganz és a Dk építette volna, csak befigyelt a Gosa biznisz. Én ezekről a tervezett járművekről keresnék több adatot.
Vagy erre inkább egy ganzos topicban kérdezzek rá?:-)))
És még a lengyel postakocsikról nem is kérdeztem:-))))
Esetleg nyissak egy külön "magyar vasúti személy- és teherkocsigyártás" topicot ezekre a kérdésekre?
Csak azok a túlspecializálódott fórumok az igazán izgalmasak, ahol bőven lehet az eredeti prospektusokból meríteni. Félő, hogy a győri vasúti járműgyártás megszünésével minden az enyészeté lett, és egy ilyen topic gyorsan elsüllyedne...
Van benne valami. Hozzáteszem, eddig senki nem vette a fáradtságot a szabványt elővenni. Most megtörtént. Az 59-80-asok olasznyelvő feliratában található helyesírási hiba is erre vezethető vissza. :-))
A fényképet elnézve Puskás Öcsi elhíresült mondásának a vasutas verziója jut az eszembe: kis pénz, kis vasút és piktogramcsere, nagy pénz, nagy vasút és új járművek:-))))
Félre ne értsd, nem a gyűjteményt kritizálom, hanem az összevissza feliratozás gyakorlatát. Ha minden igaz, talán az év végére sikerül egységesíteni őket. Amúgy az összes Büki-kocsi most kap fővizsgát, akkor a bennlévőkről csinálok 1-1 képet a gyűjetményhez.
"hát elég összevissza néznek ki ezek a kocsik a klnf. helyekre felrakott klnf. kc. képjelekkel." Talán mentség, hogy ezek a képek több év alatt gyűltek össze.
Jól megtévesztettél! Ez egy Cak-szekrényes kocsi Kaláka I forgóvázzal. (Cakü, vagy Cakmü lehet). Elég sokféle készült ezekből, én nem emléxem osztottablakú feljáróajtósra, de lehetett ilyen is. Viszont ezek a kocsik sose voltak elsőosztályúak! III. o, majd fapados, majd 2. o. kocsik voltak.
Érdekelne egy olyan kocsi (szöveg,kép) hogy a kocsiszekrény By-oz hasonlít tehát nincs középen ajtó, és 1 osztályú volt valamikor de 2 osztályú lett belőle nem a mostanni ap hanem még régebbi kertnélküli ablak és osztott üveges ajtók voltak. Ezekről szeretnék valamenyi információt ki mikor és hol gyártóta és milyen célra.
Ma a Tiszában a 81-27 049-1 BDh volt bringáskocsiként.
Szegény Ds-ek pedig már azt se tudják, hol alkossanak kerítést (legalábbis egy részük most a 13. vágány melletti (14?) vágányon áll). Mindezt érvényes fővizsgával :-( - 95-80 020-9 Ds:
Az étkezőkocsiról írtakhoz nincs mit hozzátenni. A hálókocsinál ugyan van utascsere a feljáróajóknál, de az a csekély férőhelykapacitás és a viszonylag hosszú utazási idő miatt jelentéktelen. Mindkét kocsitípusnál a különleges szolgáltatásokhoz szükséges berendezések helyigénye miatt nagy kincs az a pár négyzetméter; no meg az elhagyható ajtók ára és élettartamköltsége.
Ennek több oka is van. ASz első, ami ha végigondolod, akkor logikus is, az étkezőkocsiba a személyzeten kívűl más nem igen sokott beszállni, az utasok többsége a homlokajtókon keresztül közlekedik. A másik pedig az lehet, hogy az ajtó helyén ki tudod alakítani a személyzet részére szükséges szociális helyiségeket ( zuhanyzó, öltöző stb.) lásd 88-67,88-81 stb....
Ugyanez az utóbbi ok indolkolja a hálókocsiknál is.
igen köszönöm ismerem azokat a vasdarabokat is.van is itthon egy pár.saujhelyen adták csak ugy régen már:)))de h azt megnéztem e akkor vagy nem arra nem emléxem.de talán azé nem néztem meg mert akkor azt hittem az alu alapján h az a 189-es.nem volt bennem kétej.csak ma délután nem hittem a szememnek.
na mind1 irány dk.ugyis van benn megint egy csomo 20-07-es:)
"van két filmes kocsi(20-17-esek) amik teljes zöldre vannak lefestve.nincs rajtuk pályaszám.de a belsö ajtó fölötti alutáblárol kisakkoztam h az egyik a 301-es a másik meg ?????...vagyis elvileg a 189-es."
Legközelebb tessék a kocsi dögcéduláját (az alvázra felhegesztett pályaszámtábla) megnézni. Az a tuti (ahogy V43-1197 a nagy vasútszakértő mondaná).
A Céggel ne törődj, ha olvastad a lapunk impresszumát, tudhatod, hogy hivatalos segítséget tőle nem kapunk.
Mi utasok számára megnyitott területen, érvényes menetjeggyel a kezünkben trainspottingolunk, nem igaz?? :-)) Ha olyan nagy titok a személykocsik számos adata, akkor miért festik fel a kocsik oldalára?? :-))
Jelentkezek hamarosan kérdéseimmel, és szívesen segítek neked is. A nem túl hajmeresztő méretű igényeket intézhetjük itt, topicon is, hátha a többieket is érdekli mindez.
kössz a linket.ki van rakva az oldal a kedvenceim közé már egy ideje:DDDDD
van sok archiv listám.1997-töl napjainkig országos állománylistám van minden évre lebontva.de van sok régebbi adatom is.föleg monnyuk a mai tipusok érdekelnek.szoval ha bármi segitség kell azt megdumálhatjuk.ha nagyobb terjedelmü állománylista kell azt mélbe jelezd.
Ha van archív személykocsi-állaglistád, vagy bármilyen gyűjteményed, melyből mai kocsik régebbi állomásítása kinyerhető azt nagyon szívesen venném, ha megosztanád velem.
most találtam rá erre a topikra.jo h van:)én kb 97-98 ota gyüjtöm a személykocsi adatokat,pályaszámokat.nagyon sok van de a lista még azé hiányos.ha lesz kérdésem felteszem,hátha tuggyátok a válszt.ja ha érdekel vkit ma jártam szolnok magasfogadon.van fönt sok kocsi.4 vágányon a tavalyi 3hoz képest:((ott vannak a dk-s selejt kocsik is.pár zagyvaszámsort feltudok nyomatni akit érdekel.
egy kérdésem van ami ma fontos lett:dunakszin van két filmes kocsi(20-17-esek) amik teljes zöldre vannak lefestve.nincs rajtuk pályaszám.de a belsö ajtó fölötti alutáblárol kisakkoztam h az egyik a 301-es a másik meg ?????...vagyis elvileg a 189-es.csakhogy az ma fent állt magasfogadon az eredeti alutáblával.és nem volt tuti átszámozás.tehát ha tuggya vki h melyik a másik az kérem ossza meg velem is.fontos!!!
ha nem tuggyátok akko kénytelen leszek megint elmenni dk-ra:(
na pápá
ya és remélem nem hal meg ez a topik pár héten belül