Keresés

Részletes keresés

Bűzmot Creative Commons License 2005.04.03 0 0 210
Magasfogadora készülök a napokban, csak van egy kis gikszer a fotogépemmel... évente egyszer-kétszer mindig lenézek oda, 3 hete szembeötlő volt a különbség a tavalyi állapotokhoz képest... igazábol nemis oda készültem, de szlnk bejárata elött kinéztem azért kiváncsiságbol és ott piroslottak az ujdonságok a messzeségben :D üdv
Előzmény: hol_itt_hol_ott (181)
by-169 Creative Commons License 2005.04.03 0 0 209
Sziasztok a füstiben nem látta valaki ma a Bh kocsit?
GEORGIE Creative Commons License 2005.04.03 0 0 208

:-))))

 

egy kicsit más.

 

Az évek során sok adatot sikerült a személykocsikról begyűjtenem, illetve eljutottam arra a szintre, hogy fel tudom mérni, hogy milyen dolgok hiányoznak igazán a gyűjteményemből (a teljesség igénye nélkül):

1. A győri Y-kocsikról keresnék 1960-as, 70-es és 80-as évekbeli felvételeket...Van olyan, aki tud segíteni?

2. Ugyancsak régóta vadászok használható anyagot a reprezentatív festésű Ba 3300 sorozatú kocsikról, illetve némi adatot, hogy milyen pályaszámcsoportú kocsikat, meddtől-meddig érintett ez a festés.

3. Érdeklnének a győri export Y-kocsik is...

4. Az első magyar Z kocsikat a Ganz és a Dk építette volna, csak befigyelt a Gosa biznisz. Én ezekről a tervezett járművekről keresnék több adatot.

Vagy erre inkább egy ganzos topicban kérdezzek rá?:-)))

 

És még a lengyel postakocsikról nem is kérdeztem:-))))

 

Esetleg nyissak egy külön "magyar vasúti személy- és teherkocsigyártás" topicot ezekre a kérdésekre?

Csak azok a túlspecializálódott fórumok az igazán izgalmasak, ahol bőven lehet az eredeti prospektusokból meríteni. Félő, hogy a győri vasúti járműgyártás megszünésével minden az enyészeté lett, és egy ilyen topic gyorsan elsüllyedne... 

 

 

Előzmény: scsabi (207)
scsabi Creative Commons License 2005.04.02 0 0 207
Van benne valami. Hozzáteszem, eddig senki nem vette a fáradtságot a szabványt elővenni. Most megtörtént. Az 59-80-asok olasznyelvő feliratában található helyesírási hiba is erre vezethető vissza. :-))
Előzmény: GEORGIE (206)
GEORGIE Creative Commons License 2005.04.02 0 0 206
A fényképet elnézve Puskás Öcsi elhíresült mondásának a vasutas verziója jut az eszembe: kis pénz, kis vasút és piktogramcsere, nagy pénz, nagy vasút és új járművek:-))))
Előzmény: scsabi (203)
scsabi Creative Commons License 2005.04.02 0 0 205
Félre ne értsd, nem a gyűjteményt kritizálom, hanem az összevissza feliratozás gyakorlatát. Ha minden igaz, talán az év végére sikerül egységesíteni őket.
Amúgy az összes Büki-kocsi most kap fővizsgát, akkor a bennlévőkről csinálok 1-1 képet a gyűjetményhez.
Előzmény: fd6667 (204)
fd6667 Creative Commons License 2005.04.02 0 0 204

"hát elég összevissza néznek ki ezek a kocsik a klnf. helyekre felrakott klnf. kc. képjelekkel."
Talán mentség, hogy ezek a képek több év alatt gyűltek össze.

Köszönöm a képet.

Előzmény: scsabi (203)
scsabi Creative Commons License 2005.04.02 0 0 203
BTW ligék: nézegetve a gyűjteményedet; háát elég összevissza néznek ki ezek a kocsik a klnf. helyekre felrakott klnf. kc. képjelekkel.

kiegészítés: (43-80 007, mögötte 43-80 004 mindkettő félkész állapotban)

Előzmény: gumidani (202)
gumidani Creative Commons License 2005.04.02 0 0 202
Előzmény: gumidani (201)
gumidani Creative Commons License 2005.04.02 0 0 201
Előzmény: V43 1277 (195)
scsabi Creative Commons License 2005.04.02 0 0 200
Jól megtévesztettél!
Ez egy Cak-szekrényes kocsi Kaláka I forgóvázzal. (Cakü, vagy Cakmü lehet). Elég sokféle készült ezekből, én nem emléxem osztottablakú feljáróajtósra, de lehetett ilyen is. Viszont ezek a kocsik sose voltak elsőosztályúak! III. o, majd fapados, majd 2. o. kocsik voltak.
Előzmény: by-169 (199)
by-169 Creative Commons License 2005.04.01 0 0 199

 

Pontosan ilyenre gondolok hasonló a cakmü-re csak osztott üveges az ajtajai. Dunakeszi csinálta ezeket is.

Előzmény: scsabi (198)
scsabi Creative Commons License 2005.04.01 0 0 198
Hát ez a leírás leginkább a kis-győriekre illik, bár nem teljesen.
Előzmény: by-169 (197)
by-169 Creative Commons License 2005.04.01 0 0 197

Köszike.

 

Ma kaptam el debrecenbe. Szép kerek szám majdnem.

 

Érdekelne egy olyan kocsi (szöveg,kép) hogy a kocsiszekrény By-oz hasonlít tehát nincs középen ajtó, és 1 osztályú volt valamikor de 2 osztályú lett belőle nem a mostanni ap hanem még régebbi kertnélküli ablak és osztott üveges ajtók voltak. Ezekről szeretnék valamenyi információt ki mikor és hol gyártóta és milyen célra.  

Előzmény: amicus (194)
braun Creative Commons License 2005.04.01 0 0 196

  Szoktak azok néha repülni is:-))

 

Előzmény: amicus (194)
V43 1277 Creative Commons License 2005.04.01 0 0 195
Köszi gumidani! Nagyon rendes tőled!!!
Előzmény: gumidani (193)
amicus Creative Commons License 2005.03.31 0 0 194

by-169 kolléga,

 

Ma a Tiszában a 81-27 049-1 BDh volt bringáskocsiként.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szegény Ds-ek pedig már azt se tudják, hol alkossanak kerítést (legalábbis egy részük most a 13. vágány melletti (14?) vágányon áll). Mindezt érvényes fővizsgával :-(   - 95-80 020-9 Ds:

 

gumidani Creative Commons License 2005.03.31 0 0 193
Előzmény: V43 1277 (188)
scsabi Creative Commons License 2005.03.31 0 0 192
Az étkezőkocsiról írtakhoz nincs mit hozzátenni. A hálókocsinál ugyan van utascsere a feljáróajóknál, de az a csekély férőhelykapacitás és a viszonylag hosszú utazási idő miatt jelentéktelen.
Mindkét kocsitípusnál a különleges szolgáltatásokhoz szükséges berendezések helyigénye miatt nagy kincs az a pár négyzetméter; no meg az elhagyható ajtók ára és élettartamköltsége.
Előzmény: braun (191)
braun Creative Commons License 2005.03.31 0 0 191

  Szia !

 

 Ennek több oka is van. ASz első, ami ha végigondolod, akkor logikus is, az étkezőkocsiba a személyzeten kívűl más nem igen sokott beszállni, az utasok többsége a homlokajtókon keresztül közlekedik. A másik pedig az lehet, hogy az ajtó helyén ki tudod alakítani a személyzet részére szükséges szociális helyiségeket ( zuhanyzó, öltöző stb.) lásd 88-67,88-81 stb....

 Ugyanez az utóbbi ok indolkolja a hálókocsiknál is.

 

 De majd scsabi jön és pontosít.

Előzmény: V43-1145 (190)
V43-1145 Creative Commons License 2005.03.31 0 0 190

Mire jó vagy miért van az hogy az étkező kocsikon csak az egyik részen van ajtó ??

Vagy a MÁV WLABmz hálokocsinak annak is csak az egyik részen van ajtó ! De a többi hálókocsnak mind két részén van ajtó ! 

hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2005.03.30 0 0 189

igen köszönöm ismerem azokat a vasdarabokat is.van is itthon egy pár.saujhelyen adták csak ugy régen már:)))de h azt megnéztem e akkor vagy nem arra nem emléxem.de talán azé nem néztem meg mert akkor azt hittem az alu alapján h az a 189-es.nem volt bennem kétej.csak ma délután nem hittem a szememnek.

na mind1 irány dk.ugyis van benn megint egy csomo 20-07-es:)

Előzmény: scsabi (187)
V43 1277 Creative Commons License 2005.03.30 0 0 188

Dianás cukrot KÍVÁNOK!

Nem tud nékem valaki képet küldeni e-mailban 59-41-es Bc kocsiról???

Előre is köszi!

scsabi Creative Commons License 2005.03.30 0 0 187
"van két filmes kocsi(20-17-esek) amik teljes zöldre vannak lefestve.nincs rajtuk pályaszám.de a belsö ajtó fölötti alutáblárol kisakkoztam h az egyik a 301-es a másik meg ?????...vagyis elvileg a 189-es."

Legközelebb tessék a kocsi dögcéduláját (az alvázra felhegesztett pályaszámtábla) megnézni. Az a tuti (ahogy V43-1197 a nagy vasútszakértő mondaná).

:-)
Előzmény: hol_itt_hol_ott (181)
amicus Creative Commons License 2005.03.30 0 0 186

A Céggel ne törődj, ha olvastad a lapunk impresszumát, tudhatod, hogy hivatalos segítséget tőle nem kapunk.

Mi utasok számára megnyitott területen, érvényes menetjeggyel a kezünkben trainspottingolunk, nem igaz?? :-)) Ha olyan nagy titok a személykocsik számos adata, akkor miért festik fel a kocsik oldalára?? :-))

Előzmény: hol_itt_hol_ott (185)
hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2005.03.30 0 0 185
persze mindentovábbi nélkül:))én nem titkolok semmit.csak tudod az államvasutak......:))):(((
Előzmény: amicus (184)
amicus Creative Commons License 2005.03.30 0 0 184

Jelentkezek hamarosan kérdéseimmel, és szívesen segítek neked is. A nem túl hajmeresztő méretű igényeket intézhetjük itt, topicon is, hátha a többieket is érdekli mindez.

Előzmény: hol_itt_hol_ott (183)
hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2005.03.30 0 0 183

hali!

 

kössz a linket.ki van rakva az oldal a kedvenceim közé már egy ideje:DDDDD

van sok archiv listám.1997-töl napjainkig országos állománylistám van minden évre lebontva.de van sok régebbi adatom is.föleg monnyuk a mai tipusok érdekelnek.szoval ha bármi segitség kell azt megdumálhatjuk.ha nagyobb terjedelmü állománylista kell azt mélbe jelezd.

dunakeszi továbbra is!!!:))))))

 

üdv.

Előzmény: amicus (182)
amicus Creative Commons License 2005.03.30 0 0 182

Konkrét kérdésedre a választ nem tudom sajnos, de utánakérdezek.

 

A gyűjteményeid hiányosságait pedig a http://szemelykocsi.srv.hu oldalunkról orvosolhatod.

 

Ha van archív személykocsi-állaglistád, vagy bármilyen gyűjteményed, melyből mai kocsik régebbi állomásítása kinyerhető azt nagyon szívesen venném, ha megosztanád velem.

Előzmény: hol_itt_hol_ott (181)
hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2005.03.30 0 0 181

szasztok gyerekek!

 

most találtam rá erre a topikra.jo h van:)én kb 97-98 ota gyüjtöm a személykocsi adatokat,pályaszámokat.nagyon sok van de a lista még azé hiányos.ha lesz kérdésem felteszem,hátha tuggyátok a válszt.ja ha érdekel vkit ma jártam szolnok magasfogadon.van fönt sok kocsi.4 vágányon a tavalyi 3hoz képest:((ott vannak a dk-s selejt kocsik is.pár zagyvaszámsort feltudok nyomatni akit érdekel.

egy kérdésem van ami ma fontos lett:dunakszin van két filmes kocsi(20-17-esek) amik teljes zöldre vannak lefestve.nincs rajtuk pályaszám.de a belsö ajtó fölötti alutáblárol kisakkoztam h az egyik a 301-es a másik meg ?????...vagyis elvileg a 189-es.csakhogy az ma fent állt magasfogadon az eredeti alutáblával.és nem volt tuti átszámozás.tehát ha tuggya vki h melyik a másik az kérem ossza meg velem is.fontos!!!

ha nem tuggyátok akko kénytelen leszek megint elmenni dk-ra:(

 

na pápá

ya és remélem nem hal meg ez a topik pár héten belül

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!