Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.03.02 0 0 6021

Március 20-tól megszűnik a tesco járat:(

by-169 Creative Commons License 2013.03.02 0 0 6020

Jó fizetős a lett a szomszéd utcában a parkolás. Még most figyeltem fel az új táblákra. 340 egy óra. Valamiből potólni kell a veszteséget a DKV-nak.

vanyi94 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 6019

Olyan jó, hogy hétvégére kikapcsolták a lámpákat, mert így tényleg sokkal gyorsabban lehet haladni. pl: a 25y-os, mivel a Kishegyesin ki vannak kapcsolva alámpák, így pontosan közlekedett végig, amíg jöttem (Vincellér utca - Hold utca), szóval nem egy rövid távon. :-)

 

DBvonatinfó Creative Commons License 2013.02.24 0 0 6018

Tegnap, a Vincellérről 16:25-kor induló 12-es és a 17:50-kor induló 22Y-os is csuklós volt!

atty707 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 6017

Ezt akkor benéztem. Hallottam motorfékről, csak nem gondoltam rá...

Előzmény: torqmatic (6016)
torqmatic Creative Commons License 2013.02.23 0 0 6016

Jajj... Motorfékről hallottál már? Olyankor nincs befecskendezés, ergó üzemanyagot sem fogyaszt a busz (vagy max alapjáratit), hiába pörög a motor. Nem mellesleg ilyenkor a fékek is jobban kímélődnek, hiszen a motor (és a főként a retarder) lassítja a buszt. Így volt ez már a Voith váltóknál is, legfeljebb a dilettánsok nyomták ki üresbe, de ezzel éppen, hogy többet ártottak, mint használtak.

Előzmény: atty707 (6015)
atty707 Creative Commons License 2013.02.23 0 0 6015

Nos, ahogy hallgatom a motor hangját, a legnagyobb problémát az jelentheti, hogy nincs "üresjárat" a váltóprogramban, a jármű lassulását "leköveti" a váltó visszaváltásokkal. Ilyenkor persze feleslegesen égeti a motor az üzemanyagot. Sokkal jobb megoldás lehetett volna, az ami az Ikarus-okban a Voith váltónál volt, hogy volt egy "szabadonfutó" rész, így a motor és a váltó? csak akkor volt összeköttetésben, ha gyorsított a jármű, egyébként a motor alapjáraton járt. (Bár úgy vettem észre, hogy ez a ZF Ecolife/Ecomat váltók tulajdonsága, mert az ARC-Ikarus is ugyanígy vált már).

 

Egyébként jó látni, hogy az itk próbál bennünket időutazásban is részesíteni. Ma jöttem haza az egyik szólóval, és jó volt hallani, hogy Csepel motor van benne. Pont olyan hangja volt, mint Pali bácsi Farosának Polgáron, bár igaz, amikor annak ilyen hangja volt, hengerfejes volt szegény... IRÓNIA OFF

 

Volt ma egy cikk a haon-on, ami kissé kiverte a biztosítékot nálam:

http://www.haon.hu/csak-%E2%80%9Emegszokasbol%E2%80%9D-elegedetlenkedtek/2201419

 

Kedves Csohány Andrea! Először is gratulálok, ennél a vállalatnál egyedül a kommunikáció működik úgy, ahogy elvárná az egész cégtől az ember. Minden sz*rt a szőnyeg alá tud söpörni, kivételes tehettség! Szóval a 3-4 perces késés nem igaz, mondhatnám azt is, hogy csúsztatás. Csúnyább szóval hazugság. A "gyorsjárat" 13 percet késett, de nem akartam felhánytorgatni, hisz ilyen útviszonyok mellett köszönet illeti a járművezetőket azért, hogy kockáztatják az életüket azért, hogy mi tudjunk közlekedni. A 13 nem tartozik sem a 3-4, sem az 5-8 perc késésbe sem...

 

Ami viszont inkább szomorú, hogy ma délelőtt a józsai járatok (34-36) 4-8 perccel HAMARABB indultak a megállókból a Rózsás Csárdánál. Ez az, ami nem fér bele a "pontos közlekedésbe", jópár utasnak okoztak kellemetlen sétát emiatt. A járatok hétvégén óránként járnak, így aki nem akart egy órát várni, annak kénytelen volt 25-40 perces sétát beütemeznie a napjába. Mindezt a dkv alkalmazottjainak hibájából...

És itt nem a járművezetőre gondolok, aki tette a dolgát, hanem arra, aki nem képes a menetrendeket normálisan megcsinálni. Ugyanis a kb. 20-22 perces menetidő a normális hétvégén, és nem a kiírt 29 perc...

 

atty707 Creative Commons License 2013.02.23 0 0 6014

Amikor kitalálták ezt a "remek" ötletet a szolgáltatóváltásról, akkor még szó se volt, hogy pont ők döntik be a forintot, valamint arról sem, hogy a gázolaj világpiaci ára ennyire emelkedik. Arról se volt szó, hogy ezek az ejuró 5-ös csodamasinák feneketlen gyomrukkal fogyasztási világrekordokra hajtanak. Elméletben minden szép és jó volt (lehetett is vele választást nyerni), csak a végén derül ki, hogy hoppá, nagyobb a kaka, mint azt tervezték...

 

Előzmény: marky-511 (6006)
atty707 Creative Commons License 2013.02.23 0 0 6013

Egy autóbuszra, és Zalaegerszeg összes szolgálati autójára termelik a metánt. De tervezik az autóbusz flotta bővítését metán üzemre, mert több metánt is elő tudnának állítani. Ha már 5 busz üzemanyagát képesek kvázi ingyen megtermelni, akkor is sokat tudnak megtakarítani. Igen, itt is lehetett volna megtakarítani ennyit. De felesleges ezen rágódni, ez a hajó már sajnos elment...

Előzmény: hajdubus (6012)
hajdubus Creative Commons License 2013.02.22 0 0 6012

A hulladék és szennyívíz által kelettkezett metánt talán jól ki tudják használni Zalában egy autóbuszra vetítve. De szerinted 140 buszra ugyanígy ki tudnák? Egyértelműen nem!

 

Ha metánról beszélünk, akkor a kitermelt földgáz ami tartósan szóba jöhet, hiszen néhány évig nem kell jövedéki adót fizetni rá az EU döntése szerint. Így aztán hosszú távon is megérné...

Előzmény: marky-511 (6011)
marky-511 Creative Commons License 2013.02.22 0 0 6011

Érthető így is. De az Alfa így is alulmarad a Solarishoz képest, és biztos más gyártókkal is.

 

A gázüzemet sosem késő újratelepíteni. Zalaegerszeg mintájára a szennyvízből is előállíthatnának metánt. Nagyobb híre lenne, mint ezeknek a gázolaj zabáló hibás buszoknak.

Előzmény: hajdubus (6010)
hajdubus Creative Commons License 2013.02.22 0 0 6010

Lehet, hogy nem voltam egyértelmű, de az új fejlesztésű buszokat, csak a saját súlycsoportjával érdemes összevetni.

Fogyasztásilag is. Az Ikarus (200-asszéria) itt már nem releváns.

 

A gázüzemről meg sajnos már le lehet mondani, mert nincs már meg hozzá az infrastruktúra...

Előzmény: marky-511 (6009)
marky-511 Creative Commons License 2013.02.22 0 0 6009

De itt most az Ikarus az IFA, vagy az új buszok? :)

Csak mert zabálás terén inkább az utóbbi.

A gázüzem terén egyetértek. Remélem, lesz még rá mód, hogy újrainduljon.

Előzmény: hajdubus (6008)
hajdubus Creative Commons License 2013.02.22 0 0 6008

Ahogyan nem szokás egy korszerű (pl) Volvo kamiont egy IFA-hoz hasonlítani, ugyanúgy nem szerencsés egy szintén Volvo (vagy Alfa, vagy bármi más korszerű motorral felszerelt) buszt hasonlítani egy régi Ikarushoz.

 

A gázüzem viszont szerintem is jó lett volna. Szolgáltatóváltás helyett inkább a HV-t kellett volna presszionálni és egyben támogatni új gázüzemű kocsik beszerzésére. De a múlton már kár rágódni... :(

Előzmény: marky-511 (6006)
marky-511 Creative Commons License 2013.02.22 0 0 6007

Erre én is gondoltam, nagyon-nagyon régen az 5-ös busz is a Révész téren állt meg, csak az egyház azt kérte, hogy legyen zsákutca.

Azzal a megoldással annyi lenne a gond, hogy a Kistemplom megállót hazavágná.

Előzmény: ckg471 (6005)
marky-511 Creative Commons License 2013.02.22 0 0 6006

Az Ikarusokhoz képest mind sokat eszik. Ezért is kellett volna inkább gázüzemben gondolkodni.

Előzmény: hajdubus (6004)
ckg471 Creative Commons License 2013.02.22 0 0 6005

Én már arra is gondoltam, hogy a jobbra kanyarodó autók a Kistemplomot megkerülve juthanának ki a Piac utcára egy sávon, a másik sáv pedig maradhatna a parkoló autóké. Így a Széchenyiről a Kossuthra két sávon tudna áramlani a forgalom.

Előzmény: marky-511 (6002)
hajdubus Creative Commons License 2013.02.22 0 0 6004

Szerintem nincs itt olyan túlzóan nagy fogyasztás, ami miatt érdemes lenne általánosítani. Néhány kocsi - ahogy hallom - valóban jócskán megeszi a magáét, de ez a kisebb részt teszi ki az állományban.

Előzmény: marky-511 (6003)
marky-511 Creative Commons License 2013.02.22 0 0 6003

Persze, hogy ez is fontos, de eső után köpönyeg - érdeklődhettek volna a fogyasztásról, mielőtt ezeket a csotrogányokat megvették volna. A túlfogyasztás problémája már ismert volt, a BKV már azelőtt publikált róla, hogy Debrecenben megrendelték volna a buszokat.

Előzmény: Ricsi89 (6000)
marky-511 Creative Commons License 2013.02.22 0 0 6002

ELŐZETES: Lesz új megálló, vagy sem?

 

Ma megint jártam a helyszínen, kicsit megkémleltem a terepet. Lenne egy javaslatom.

 

A Hal köz megálló visszakerül a régi helyére, a sávok pedig az átalakítás előtti állapotnak megfelelően lennének újrafestve.

 

Most jön a csavar.

 

A Nyugati - Széchenyi - Antall József utca vonalában buszsáv, tovább, egészen a még nem használt, Kistemplom felőli megállóig.

 

Utána a Piac utcáig egyenes sáv, a belső lenne a fő irány.

 

A balra kanyarodó sáv ismét buszsáv lenne; a jobbra térő autók, és a buszok használhatnák.

 

LoLkA Creative Commons License 2013.02.22 0 0 6001

Már buszonként, 100 km-enként 1 liter fogyasztás csökkenés is milliós megtakarítás lenne havonta.

Előzmény: Ricsi89 (6000)
Ricsi89 Creative Commons License 2013.02.22 0 0 6000

Ott volt 5 liter körül. Nem tudni mit okozna, ha itt is normálisan be lennének állítva. Ha már 10 literrel kevesebbet enne egy busz 100km-en, az az összes buszra vetítve már elég sok megtakarítás lehetne.

Előzmény: marky-511 (5999)
marky-511 Creative Commons License 2013.02.22 0 0 5999

Az az 5 liter szinte mindegy. Ezeknek 20-30 liter a túlfogyasztásuk :(

Előzmény: Ricsi89 (5997)
vanyi94 Creative Commons License 2013.02.22 0 0 5998

Ma este  az egyik villamos (azt hiszem az 501, de nem vagyok benne biztos), összetalálkozott egy autóval az Egyetem felé olyan 18 óra körül. Ezért a villamosközlekedést a következőképpen oldották meg: az Egyetem felé közlekedő villamos a Bem tér után található váltón átment a villamos a szembe jövő irányba, s majd csak a Gyógyfürdő után tért vissza. Így legalább nem kellett a buszos pótlás, s közben a villamos közlekedés is zavartalan volt, csak egy kicsit várni kellett, hogy a villamosok rákerüljenek az egyirányúsított szakaszra

Ricsi89 Creative Commons License 2013.02.21 0 0 5997

Ma hallottam, hogy ezek a buszok azért fogyasztanak ennyit, mert nincs optimalizálva a motor és váltóvezérlő szoftverük. Valami lengyel program van bennük, ami kicsit sem ideális a debreceni felhasználáshoz. Azt is hallottam, hogy valahol máshol, ahol elvégezték az optimalizációt, ott legalább 5 literes fogyasztáscsökkentést értek el és jóval rugalmasabban ment a busz is. És sajnos itt nem csináltak semmi optimalizálást.

atty707 Creative Commons License 2013.02.19 0 0 5996

Nem kár értük. Hozzanak helyettük felújított Ikarus 280-akat, és kvittek vagyunk. :)

Előzmény: LMG-003 (5995)
LMG-003 Creative Commons License 2013.02.19 0 0 5995

Nagyon úgy néz ki csak mennek Pestre buszok.Eddig 2 buszról hallottam,hogy vinni fogják őket.Az egyik a LMG-080 a másik pedig a LMG-094 ezeket hétvégére már ki se adják mivel át kell őket alakítani.A 077 is már tavaly november óta elméletileg kint van a reptéren.

atty707 Creative Commons License 2013.02.19 0 0 5994

Ez nagyon üt, gratula!

Előzmény: Yooha (5993)
Yooha Creative Commons License 2013.02.19 0 0 5993

Az 5:52-kor induló 25y eltérése a menetrendtől: +2 perc

Az 5:55-kor induló 22y eltérése a menetrendtől: -1 perc

Látni a 25y-ből, ahogy kiáll a megállóból előttünk a 22y, mert be nem várná a kollégát (pedig sietésben van!): Megfizethetetlen.

Vannak dolgok, amit nem lehet várakozási időben kifejezni. Minden másra ott a DKV.

Táblacsere Creative Commons License 2013.02.19 0 0 5992

Nem tudja esetleg valaki, hol lehet régebbi Debreceni menetrendet letölteni?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!