Keresés

Részletes keresés

Who111 Creative Commons License 2006.07.14 0 0 301

Megkövetem magam.

Egy helyen biztosan alkalmaznak nyomásváltoztatást a teljesítmény

szabályozásához.

Ott, ahol mindíg ott van a fűtőenergia.

A napkoncentrátoros stirlingeknél.

 

http://www.stirlingenergy.com/whatisastirlingengine.htm

http://www.fv-sonnenenergie.de/publikationen/Dish-St_01.pdf

http://www.sbp.de/de/html/contact/download/sbp_dish_segment.pdf

Előzmény: vetreszka (295)
erbe Creative Commons License 2006.07.14 0 0 300
Vegyél egyet magadnak!
Korábbi linkeken sok sorozatban gyártott, kapható Stirlinget bemutattunk már.
Előzmény: vetreszka (298)
Who111 Creative Commons License 2006.07.13 0 0 299
Sajnos nincs ilyen a környezetemben. :-(
Előzmény: vetreszka (298)
vetreszka Creative Commons License 2006.07.13 0 0 298

  Mint már elözőleg utaltam rá a Stirling motort majd 200-éve feltalálták.

 Azóta sok feltaláló agyalt rajta, több kevesebb sikerrel.

 Egy pár tetszőlegesen kiragadott idézet Dr Hörömpöly Imre: Különleges autómotorok című könyvéből:

   egy Philips-Ford járműmotor adatai:

   teljesítménye 125 KW, 4000/min fordulatszámon

   a hidrogén munkagáz középnyomása 200 bar

   a motor lökettérfogata 4x215 köbcenti

   hevítő hőmérséklet 700 C-fok

   a legnagyobb tényleges hatásfok 32%

  "a motor 1976 óta kísérletként egy Ford Torinó személygépkocsiban működik"

  A könyvet 1981-ben adták ki. Részletesen foglalkozik a Stirling járműmotorok

  fejlesztésével-teljesítményével működésével.

 

  A Stirllingen kívül szó van még a Wankelről, a réteges töltésű motorról,

  a gőzmotorról, a gázturbináról, a lendkerekes hajtásról, a villanyautóról.

 

 Élőben szeretnék látni egy bármilyent.

Előzmény: Who111 (296)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.13 0 0 297
Sziasztok!
Látom Ti is töritek a fejeteket hogyan lehetne valami használható dolgot házilag összehozni.
Mi lenne, ha a stirling elv alapján, de nem hőerőgépet, nem is hőszivattyút, hanem valamiféle hőtranszformátort próbálnánk kialakítani.
Nem kellene munkahenger, hanem csupán két displacer, amit segédhajtómü mozgathatna. Az egyik a környezeti (kazán) hőmérsékletkülönbségből nyomásingadozást hozna létre, ezt hasznosíthatnánk a másikkal, mint hőszivattyúval, hőmérséklet különbséget létrehozva, egy másik hőmérséklet tartományban.
Nem kellene a házilag nehezen kivitelezhető tömítésekkel, meg kenésekkel bajlódni.
laszilo
Who111 Creative Commons License 2006.07.13 0 0 296

Aham!

Szóval ugyanannyi energia bevitelnél lecsökkented a hatásfokot akár nullára.

Közben meg ég a tűz alatta. (Ugyanannyit fogyaszt.)

Hát ez nem tűnik túl hatékonynak.

 

Meg el kell vezetned minimum 30-40 Bar nyomást.

Ehhez min. 30-40-szer nagyobb térfogatra van szükséged, mint a motoré.

Még ez sem olyan nagy gond, de elég sok energia kell az újbóli 30-40 Bar

létrehozásához.

 

Működő motor elég videón, vagy élőben szeretnéd látni?

Egyszerű modell elég, vagy csak jó hatásfokú érdekel?

Előzmény: vetreszka (295)
vetreszka Creative Commons License 2006.07.12 0 0 295

  Lehet azért kívülről is vezérelni!

 A munkagáz nyomásának a változtatásával.

 Nyomás elvesz--motor leáll      nyomás vissza tovább jár.:-))

 

 Az a baj hivatkozunk mindenféle jobbnál-jobb működőkre , de szeretnék látni egy

 igazi működőt végre!

Előzmény: Who111 (291)
erbe Creative Commons License 2006.07.12 0 0 294
Térjünk vissza rá, ha már elvégezted az általános iskolát!
Előzmény: analpis (293)
analpis Creative Commons License 2006.07.12 0 0 293

ilyen stirlic motorom nekem s volt, amikor 6éves voltam. isiben a tannéni monta, hogy A/4-es rajzlapból vágjunk ki spirát, majd egy hurkapálca hegyére rátűztük gombostűvel, a pálcát meg egy almába, az egészet rá a radiátorra. az eredmény: hő hatására forgó papirspirál.

ugye ebből a kb 0,00000000000000000000000001 W-nyi energiát csak télen tudjuk kiszedni. A kérdésem az lenne, hogy a mai világban amikor van ugye klíma... szóval meg lehetne-e oldani, hogy a klímával és a napmeleggel hajcsuk az ijen izé motrot...

 

mert akkor nagyobb lehetne a hatás foka.

 

én el is neveztem ezt az elvi szerkezetet StiKliSzo -nak

 

Stirlic-Klima-Szolár

Helem Creative Commons License 2006.07.12 0 0 292

Körülbelül így értettem. Mivel neked az elgondolásodban vannak lényegi kiforratlan kérdések, ezt kell tenned.

Előzmény: Who111 (288)
Who111 Creative Commons License 2006.07.11 0 0 291

Jah, hogy hogyan vezérelhető kívülről?

Csak a hővel, illetve a hűtéssel.

Ezért nincs értelme pl. autót hajtani vele direktben.

Lassú a reagálása.

Egyébként ezek a NASA-s cuccok állítólag 15 éve működnek már.

 

Who111 Creative Commons License 2006.07.11 0 0 290

Teljesen igazad van, de pár dolgot pontosítanék.

A gőzgépnek a kondenzáció miatt van baromi nagy teljesítménye.

A víz párolgáshője extrém nagy, és mikor a gőz vízzé kondenzálódik, ez az

energia mind kijön belőle. Ezért nincs értelme 30-40 Bar-nál nagyobb gőznyomást

csinálni. Egyébként elméletileg 221 Bar-ig lehet növelni a gőz nyomását.

A stirling motor önnmagát vezérli. A lényeg, hogy a 90 fok fáziseltérés meglegyen

a munkadugattyú, és a displacer között.

 

Űrtechnikában használt stirlingek: Dettó ugyanezeket használják kombi cirkókban. .-)

 

Egyébként jó veled beszélgetni erről. Úgy hiszem te is szétnéztél energiatermelés

ügyben... :-))

Előzmény: vetreszka (289)
vetreszka Creative Commons License 2006.07.11 0 0 289

 Köszönöm a választ --- a részben humorosnak szánt kérdésemre

 Már sokadszor találkozom a Stirling kapcsán több félreértéssel.

 Aki megérti az egyszerű szerkezet működését, variálhatóságát, lelkesen töri a fejét

 újabb megoldásokon. Elfelejtik, vagy inkább kevésbé fontosnak tartják azt az alap-

 vető tényt, miszerint a hőmérsékletkülönbség működteti a motort, és ezt be-és ki

 kell vinni a szerkezetből, méghozzá nagyon hatékonyan.

 Létezik olyan Stirlingmodell ami tenyérre rakva, a kezmelegtől forog számottevő

 teljesítmény nélkül. Végeredményben a teljesítményhiányon bukik meg a dolog.

 Ezért is hasonlítottam össze a gőzgéppel, ott is a hőmérsékletkülönbség és a nagy

 nyomás a nagy teljesítmény lényege. Ha lenne olyan gőzkazán amiben 200bar

 nyomást lehetne produkálni robbanásveszély nélkül, az ezzel hajtott gőzautó

 mellett a mai Forma-1 gyes versenyautók tologatós játékautók lennének:-))

 Ezzel csak a nagyon jó hőátadó nyomásálló szerkezeti részek fontosságát szeret-

 ném kihangsúlyozni.

 Az űrtechnikában használt Stirlingek követelményei azért eltérőek.

 A gravitációhiány a nagyon alacsony hőmérséklet ( a fűtött oldalon magas)

 merőben más követelményeket támasztanak, pl. gázkenés, mágnescsapágy.

 Nem biztos, hogy a "földi" körülmények között ezek kifizetődnének

 

 És még egy nagyon fontos kérdés: hogyan vezérelhető egy Stirling motor? :-))

 

 Ui. Én tudok esztergálni (finomesztergálni nem , ez már köszörülés)

 

Előzmény: Who111 (286)
Who111 Creative Commons License 2006.07.10 0 0 288

Ezt nem értem.

1. Megcsinálnám persze, de ehhez azért több adatot (infót) kell összeszedni.

2. Kitalálni max. a "how-to"-t kell, ez már ki van találva egyszer.

3. Jónak akkor találnám, ha elkészültekor úgy működne, ahogy szeretném.

4. Jelenleg "játszom a gondolattal", ennek keretén belül próbálom összeszedni

az anyagokat, árakat, méregetem a rozsdamentes anyagokat a melóhelyen és

próbálok precíziós esztergályost keresni. Természetesen szeretném megépíteni,

de az ember életében nem a hobbija az első. Van egy családom, meg egy

építkezésem folyamatban, plusz a parabolavályúmra egy forgató áttétel és

elektronika elkészítése.

Meg inkább hozzáolvasok még, minthogy csináljak egy nem működő valamit.

Viszont amiket találok, azt közzéteszem, hátha más előbbre jut általa.

(Több ideje van.) :-)

 

Vagy hogyan értetted?

Előzmény: Helem (287)
Helem Creative Commons License 2006.07.10 0 0 287
Te megcsinálnád amit kitalálnál, és jónak találnád, vagy csak elméletileg játszol a gondolattal?
Előzmény: Who111 (286)
Who111 Creative Commons License 2006.07.10 0 0 286

Bár érzem mostanában magamnak írogatok, néhány dolog a ferrofluidról:

 

Anyaga: Fe304 típusú magnetit, körülbelül 10nm-es kis golyócskákból.

A hordozó lehet víz, hidrocarbon, fluorocarbon, észter, diészter, és

"polyphenyl ethers" (Ez fogalmam sincs micsoda.)

Az egészet valami polimerekkel vagy "oleic acid" -al (valami sav) stabilizálják.

Speciális alkalmazásokhoz szamárium-kobalt mágnesekkel kell előfeszíteni.

Az alkalmazásához egy zárt mágneskört kell létrehozni, kábé mint a képen.

Van egy kis rés (gap), oda kell a ferrofluidot betenni (rákenni, stb.)

Ezen gap szokásos szélességei: 0,05 és 0,125 mm közöttiek szoktak lenni.

(Minél kisebb, annál nagyobb a fluxus a résben ==> annál erősebb a tömítés)

A nyomáskülönbség (tipikus) 10-25 kPa között lehet.

Nekünk a hidrocarbon verzió lenne jó.

 

Tehát:

1. A hidrocarbon bázisú a legjobb nekünk.

2. Minél nagyobb a mágneses tér, annál nagyobb nyomást bír.

3. Nagyon kevés kell belőle.

 

Kép:

 

2
Who111 Creative Commons License 2006.07.10 0 0 285

Nos, azt hiszem rájöttem, hogyan működik a "gázkenésű" csúszócsapágy.

Olyan egyszerű, hogy mikor rájöttem a sírógörcs kerülgetett, és majdnem

felképeltem magam. Ezek a fiúk a NASA-nál, ha lehet kartonpapírból készült

űrhajóval mennének a Marsra. :-)

Szóval:

 

1

A "Gas Bearing Cavity" üregben gáz van, ugyanolyan nyomáson, mint a

szerkezet egyéb részeiben.

Amikor a nyomás meglöki a dugattyút, az üregben lévő gáz az egyik részen

túlnyomásos lesz, míg a másikon alacsony nyomású.

A túlnyomásos részből kifelé tódul a gáz a kis lyukon (valóságban több lyukon),

az alcsony nyomású részen pedig a lyukon befelé jön a gáz.

Tehát az egyik lyukon kipréselődik a gáz a dugattyú és a hengerfal közé, míg a

másik lyukon ugyanez a gáz beáramlik, vagyis csinált egy félkört!

A dugattyú visszafelé mozgásánál ugyanez a jelenség játszódik le fordítva.

Nyilván sok minden múlik a méretezésen, de ilyen egyszerűen megoldani

már törvénysértés. :-)

Who111 Creative Commons License 2006.07.08 0 0 284

Szia!

 

NASA-ról annyit, hogy nagyon szeretik az egyszerű megoldásokat, lehet,

hogy ez a gázcsapágy sem túl bonyolult dolog.

(Ami nem azt jelenti, hogy ne állna mögötte sok évi munka és sok pénz.)

Ferrofluid egy fekete képlékeny (majdnem folyékony) anyag.

Az érdekes tulajdonságai akkor jönnek elő, ha mágneses térbe kerül.

Gyakorlatilag hasonló, mintha mágnesporhoz kevernél annyi olajat, hogy pont

ne legyen folyékony. Csak a mágnespor szemcséi nagyon kicsik.

Valami nanotechnológiás dolog.

Magyarországon, ismereteim szerint, nem kapható.

Házilag én sem tudok 200 Bar-t, de a cég a palackban így szállítja a héliumot.

Nyilván a töltés végén nem lesz 200 a palackban, de kb. 120-150 Bar-t el lehet

érni biztosan.

Hidraulika olajjal kapcsolatban gyanítom, hogy igazad van.

A legjobb üveg is elolvad 550 fokon. (Nem a kvarc! Az nem üveg! Az 1000 fok.)

 

A fantáziám néha igencsak meg szokott lódulni, de ebben a konkrét esetben egy

működő valamit szeretnék lemásolni. :-)

 

Jah, ferrofluiddal még a High-End hangszórótechnikával kapcsolatban

találkozhatsz.

Előzmény: vetreszka (282)
analpis Creative Commons License 2006.07.08 0 0 283

hűtőszekrényt akarok én is a kocsimba. meg van oldva a klima, a dinnye meghül a csomagtartóban, a fákat nem kell kivágni, a pénzem megmarad, a család boldog lesz...

itt a világbéke

 

csak azt nem értem, mi fogja hajtani a kocsimat...

vetreszka Creative Commons License 2006.07.08 0 0 282

 Minden mozgó szerkezeti elem kisebb -nagyobb mértékben kopik.

 Nem valószínű, hogy valahol részletes leírás, méretezett szakrajz lenne a NASA,

 vagy egyébb fejlesztő cégek aláírásával, például a gázkenésről, hiszen akár

 dollár milliók fejlesztési eredményéről van szó.

 Jó lenne tudni melyik boltban lehet kapni ferrofluidot, mennyiért?

 (milyen anyag ez? hogy néz ki?)

 Én házilag nem tudok 200bar nyomást előállítani, jó ha 20-at biztonságosan.

 (gázsűrítésrőről van szó)

 Olyanan hidraulikaoljról ami 600 fokot kibír, nem tudok, ez lehet hogy nagyobb

 találmány mint a Stirling motor

 A fantázia szárnyalását nem szabad meggátolni, de a nagy ötletek, találmányok

 is apró időtrabló hétköznapi fejlesztések sokaságából állnak össze.

Előzmény: Who111 (281)
Who111 Creative Commons License 2006.07.08 0 0 281

Sziasztok!

 

Találgattam, hogy ezek a lineáris Stirlingek miért nem kopják szét magukat?

Olvasgatásaim eredményeképp kiderült, hogy úgynevezett gázcsapágyak

(gas bearing) vannak bennük. Ezért nem súrlódik a falhoz sem a piszton sem

a displacer.

Valamilyen nagyon apró furatok vannak a dugattyú köpenyében, meg valami

üreges rész a gáznak. Valahogyan kiáramlik a pici furatokon a gáz a

dugattyúköpeny és a hengerfal közé, és a gáz nyomása tartja el a faltól a

dugattyút.

De hogyan megy be a gáz?

Valaki nem szakérti esetleg ezt a részét?

Mondjuk megoldható mágneses csapággyal is végső esetben...

vetreszka Creative Commons License 2006.07.07 0 0 280

 A valóságban szeretnék már látni egy működő Stirlinget, ami megvehető reális áron

 A hétköznapi életben még nagyon messze vagyunk az általad említett dolgoktól.

 Házi méretekben még semmi sem terjedt el.

Előzmény: 999mester (277)
Who111 Creative Commons License 2006.07.07 0 0 279
Jelentem elkezdtem, de két pici gyerek mellett elég lassú a dolog.
Előzmény: vetreszka (276)
Who111 Creative Commons License 2006.07.07 0 0 278

A lineáris megoldások konkrétan 100Hz körül mozgolódnak.

Egyébként az utóbbi 1-2 évben gyorsult be a Stirling fejlődése, amikor

megoldódni látszanak a tömítés problémák.

Sajnos a Stirling annál jobb hatásfokú, minél nagyobb benne a nyomás.

A mostanában terjedő lineárisok 30-40 Bar-on működnek 30% hatásfokkal.

200 Bar körül közelítik a 70%-ot, de ez nekünk még Sci-Fi.

Bár, ha zárt rendszerről van szó, és a Messer-től meg lehet kapni a 200 Bar-os

10L-es hélium palackot 7500 körül (plusz üvegbetét 10000), akkor már ezen is

el lehet gondolkozni.

 

Ja, és a Stirlingeket (konkrétan lineárisakat), régóta használják űrszondákon,

de még az űrrepülőgépen is. Utóbbinál hűtésre, előbbieknél pedig radioaktív

izotóppal fűtve áramtermelésre.

Egyre jobban terjednek hűtőgépek meghajtásaként is.

(Fele a mérete egy ugyanolyan teljesítményű kompresszornak.)

 

Házilag a 30% hatásfok a reális, de ha kogenerációs berendezésként

üzemeltetjük (melegvíz is), akkor a hatásfok könnyen eléri a 80-90%-ot.

 

Egyébként láttam egy videót egy hűtésre használ 30 wattos kütyüről.

27 fok környezetiről, kb. 4 perc alatt érte el a -100 fokot.

Jah, és kell alájuk gumiláb, vagy rugó, mert rezegnek mint állat.

Előzmény: 999mester (275)
999mester Creative Commons License 2006.07.07 0 0 277
Akkor a biomassza-kazán gyártók, egyes gázkazán gyártók kiegészítő áramtermelésre, újabb naperőművek,stb miért a stirlinget használják, miért nem csinálnak gőzgépet? (Igen, biz. teljesítmény felett ott a gőzturbina) de házi méretekben mégsem a gőzgép terjedt el.
Előzmény: vetreszka (276)
vetreszka Creative Commons License 2006.07.07 0 0 276

 Már régóta figyelem a topicot, mivel én is évek óta lelkes rajongója vagyok a

 külsőégésű motoroknak.

 Nagyon tetszik amikor valaki nagy lelkesedéssel fog hozzá az újabb- és újabb

 Stirling variációnak. Felvetődik a kérdés, hogy ennek ellenére miért nincs eredmény

 (netán egy működő gép) sőt a topic is rendszeresen "leül".

 Kezdjük az elején.

 Robert Stirling 1816-ban szabadalmaztatta a gépét.

 Azóta majdnem 200-év telt el, de valahogy nem igazán terjedt el, holott a "testvér"

 a gőzgép meghódította a világot, ipari forradalmat produkált. Sőt jelenleg is az

 energiatermelésben a gőzé a főszerep.

 Ezen el kellene gondolkodni!

 Mindkét külsőégesű gépnél alapelv: a bevitt hő és az elvezetett hőmérséklet

 közötti minél nagyobb külömbség adja a minél nagyobb hatásfokot-teljesítményt.

 Carnot diagram.

 Ennek ellenére és mellett, csináljunk már egy működőt!!

999mester Creative Commons License 2006.07.07 0 0 275
Amúgy milyen fordulaton működnek ezek a stirlingek? HA kihozzuk a rendszerből a mozgást, akkor az áttételekkel gyorsítható. De a lineáris megoldásoknál, amikor a mágnest tologatjuk a tekercsben...1-2Hz az nem sok.
999mester Creative Commons License 2006.07.07 0 0 274
"a stirlingben jellemzően a gyors gázáramlás és az áramló gáz gyors hőmérsékletváltozása alapvető feltétele a jó hatásfoknak"Miért, a hidraulikus megoldásban ez gondot okozna? A folyadék ugyanúgy lereagálná a gáz tágulását, mint egy dugattyú, csak éppen tökéletesen tömítene.
Előzmény: JFEry (270)
Helem Creative Commons License 2006.07.07 0 0 273
A tőmítésre egyáltalán nem lenne gond. Nem kellenének ilyen rafkós megoldások, mint "ferrofluid".
Előzmény: Who111 (272)
Who111 Creative Commons License 2006.07.07 0 0 272

Teljesen igaz, az utolsó sorig.

Mégis inkább ezt emelném ki: "ahol a folyadék adja, segíti a tömítést"

Az újabb Stirlingekben például ferrofluid tömítés van.

Az is folyadék...

Előzmény: JFEry (270)
Helem Creative Commons License 2006.07.07 0 0 271

"stirlingben jellemzően a gyors gázáramlás és az áramló gáz gyors hőmérséklet változása erős feltétele a megfelelő hatásfoknak. "

Ki van találva minden, csak meg kéne építeni. Magam is megrettenek ha rágondolok itt az olaj, gáz korszak végén. 

Előzmény: JFEry (270)
JFEry Creative Commons License 2006.07.07 0 0 270

Nos az természetesen igaz, hogy a folyadékokat, pl a hidraolika olajat jóval könnyebb megfelelően tömíteni, de a stirlingben jellemzően a gyors gázáramlás és az áramló gáz gyors hőmérséklet változása erős feltétele a megfelelő hatásfoknak.

 

Persze ettől még lehet agyalni olyan elrendezéseken ahol a folyadék adja, segíti a tömítést.

Előzmény: 999mester (269)
999mester Creative Commons License 2006.07.07 0 0 269

"Viszont, ha a gáz nyomná bele az olajat a munkahengerbe..."

Erre gondoltam én is. JFEry viszont azt mondja, hogy az olaj is szivárog, tehát amit megspóroltunk a hengereknél, azt a hidraulikánál vwszítjük el. Itt sem lehet megúszni a tömítést.A forró hengertől pedig sok hőt vonna el az olaj, ha viszont már átmelegedett, akkor meg ott van 6-700 fokosan...Hogyan szigetelnéd el tőle? Hogy a szívó ütemben vissza lehetne-e állítani a nyomást, ezt nem tudom elképzelni. Mindenképp teljsítmény csökkenéshez vezetne.

Előzmény: Who111 (268)
Who111 Creative Commons License 2006.07.06 0 0 268

Van olyan olaj, de nem kell annyit kibírnia. Tervezés kérdése.

Gáz pedig mindenképpen kell a rendszerbe, mert a Stirling-motor

gázzal tud csak működni.

Viszont, ha a gáz nyomná bele az olajat egy munkahengerbe... :-)) Hmm?

 

Egyébként ezeket a lineáris stirlingeket mivel tömítik?

Kell-e egyáltalán jó tömítés bele?

(Mivel zárt a rendszer, az elveszett nyomást akár vissza is szerezheti

a szívóütemben.)

Állítólag valami gázcsapágyat használnak...

JFEry Creative Commons License 2006.07.06 0 0 267
Tévecc. Nagyon is szivárognak.
Előzmény: 999mester (264)
JFEry Creative Commons License 2006.07.06 0 0 266
sok sikert!
Előzmény: Helem (263)
Helem Creative Commons License 2006.07.06 0 0 265

" Van olyan olaj, ami kibírja a fűtő henger esetleg 6-700 fokos hőmérsékletét?"

Szerintem nem úgy vannak kitalálva. Ha jól tudom max pár száz fok.

Előzmény: 999mester (264)
999mester Creative Commons License 2006.07.06 0 0 264

Szia Helem!

Valami hidraulikus dolgon én is törtem a fejem. Ha a hengerekben nem dugattyú lenne, hanem pl. olaj, akkor a hőforrásoktól távolabb lehetne vinni az egészet csöveken. A tulajdonképpeni munkahenger egy hidraulika lenne. Hidraulikus munkagépeknél elég nagy nyomások lépnek fel, mégsem szivárog a rendszer.  A folyadékot jobban lehet tömíteni , mint a gázt.  Persze az olaj  szállítaná is a hőt, ami esetleg gond lehet. (Egyáltalán nem vagyok jártas a témában, csak agyalok.) Van olyan olaj, ami kibírja a fűtő henger esetleg 6-700 fokos hőmérsékletét?

Előzmény: Helem (263)
Helem Creative Commons License 2006.07.06 0 0 263
Haggyuk a dolgot, ez így nem jó. Majd veszek egy hidraulikás boltban cuccokat és összerakom vagy összerakatom egy hidroaulikás szakival végig úgy hogy ne tudja mit csinál igazán.
Előzmény: JFEry (261)
JFEry Creative Commons License 2006.07.06 0 0 262
Nem Skypisilek....
Előzmény: Helem (259)
JFEry Creative Commons License 2006.07.06 0 0 261

Nem kell bíznod.

Másként, hogyan segíthetnék?(vagy lophatnék?)

Előzmény: Helem (258)
erbe Creative Commons License 2006.07.06 0 0 260
Így már kezdem érteni!
Tehát mikor a munkadugattyút a nyomás hátranyomja, a mögötte lévő kamrában megnövekedett nyomás löki előre a displacert. A rugók pedig arra szolgálnak, ne ragadjon meg valamelyik véghelyzetben a rendszer. Persze erőben a nyomás, távolság és súlyviszonyokhoz hangolva. Ezzel a kb. 90 fokos fázistolás is biztosított.
Előzmény: Who111 (255)
Helem Creative Commons License 2006.07.06 0 0 259

Ha van lehetőséged, keress rá a "helemf" névre a Skype-n. Ott mikrofonnal tudunk beszélgetni.

Előzmény: Helem (258)
Helem Creative Commons License 2006.07.06 0 0 258
Azt hogyan oldanád te meg, hogy elmondod valakinek a dolgot és ne csússzon ki a kezed közül? Előfordulhat persze, hogy hibás a dolog. Csak akkor lehet elmondani szerintem ha biztosított a védelem, még akkor is ha esetleg hibás a dolog. Ez nem olyan dolog mint a másodfajú perpetuum mobile. Ezek a részelemek bejárt utak.
Előzmény: JFEry (257)
JFEry Creative Commons License 2006.07.06 0 0 257

Előbb egy működő modell kellene, mert nem valószínű, hogy egyáltalán megoldható a dolog.

JFR@index.hu

Előzmény: Helem (256)
Helem Creative Commons License 2006.07.06 0 0 256
Priviben kéne beszélgetnünk. Nem tudom te ott milyen pozícióban vagy, de egy hidraulikás céggel meg lehetne valósítani. Azt hogy mit, miképp, hogyan, védelem stb. azt le kéne beszélni. Én elmomdom mit tudna a dolog. A cég vezetői elmondanák érdekli -e őket. Elindítanám a levédetést. Aztán össze lehetne építeni. Szinte ingyen lehetne vele fűteni és elektromos energiát termelni, de azt kevesebbet. Talán a házi méret lenne a legkedvezőbb, először mindenképpen.
Előzmény: JFEry (253)
Who111 Creative Commons License 2006.07.06 0 0 255

Szia erbe!

 

Közben sikerült kisilabizálnom ennek a *** displacernek a mozgását.

Csináltam egy kis rögtönzött ismertetőt, hátha valakinek ötleteket ad:

 

Egy szabaddugattyús Stirling motor egy zárt ciklusú reverzibilis hőerőgép, mely a külső hőt konvertálja munkává a gáztömeg mozgatásával egy hőbevezető és egy hőelvezető között.

Az eredmény egy oszcilláló nyomáshullám, amit egy rugóval megtámasztott dugattyú harmonikus mozgásúvá tesz (szinuszosít).

A Sunpower FPSE terve alkalmaz egy mozgó mágneses alternátort (elektromos generátort). Amikor a dugattyú oszcillál, akkor egy permanens mágneses gyűrű mozog egy légrésben egy tekercs belsejében.

Ebből következik, hogy a vezetékben elektromos áramlás keletkezik.

Ez a kombináció a mágnessel, tekerccsel, és a réteges felépítés egy lineáris AC generátor.

Egy megoldásban a displacer és a munkadugattyú hengere egyforma átmérőjű a könnyebb megvalósíthatóság miatt. A displacer rúd (ami a displacer meghajtásáról gondoskodik) illesztve van keresztül a dugattyún egy lapos rugóhoz, ami a gép lökőterében  (rugóterében?) található.

A displacer mozgása:

A displacer meghajtása a két oldalán lévő erők különbségével történik.

F=Pamp*Adisp – Pamp*(Adisp-Arod)

A képlet egyszerűsítve:

F= -Pamp*Arod

A nyomás amplitúdó (Pamp) a nyomáshullám amplitúdója. Ez nem egyenlő a teljes nyomással a gépben! Vagyis azt látjuk, hogy a displacerre ható erő mindig negatív előjelű a készülékben épp jelenlévő nyomáshullám, munkadugattyúra ható erejéhez képest. Tehát a meghajtó erő nagyságát a displacer tengelyének (rúdjának) az átmérőjével lehet szabályozni. Az FPSC hermetikusan le van zárva, a tipikus nyomás 20-30 Bar. A töltőcsatlakozón keresztül lehet bevezetni a héliumot, mint munkagázt.

 

Az érdekesebb szókapcsolatok a nem tökéletes fordításból adódhatnak. :-)

Előzmény: erbe (254)
erbe Creative Commons License 2006.07.06 0 0 254
3 KW-os tokozott Stirling a Bild 1-es képen.
Különféle stirlingmotorok
Utóbbin a SUNMACHINE GmbH, Whisper Tech és Viebach megoldásait nézd meg!
Előzmény: kisszszoros (248)
JFEry Creative Commons License 2006.07.06 0 0 253
Hidraulikus gépeket javítok. Mire vagy kíváncsi?
Előzmény: Helem (250)
Helem Creative Commons License 2006.07.05 0 0 252
A rész elemek készek már kaphatók, csak most ezeket nem erre használják. Ami itt igazán érdekel egy olyan valaki aki jó hidraulikában.
Előzmény: Who111 (251)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!