Keresés

Részletes keresés

okqn14 Creative Commons License 2005.07.15 0 0 78
A Balkán Kapuja:
csipkebogyo Creative Commons License 2005.07.10 0 0 77
szivesen :)
Előzmény: M471312 (76)
M471312 Creative Commons License 2005.07.10 0 0 76
Köszönöm!!!!
Előzmény: csipkebogyo (75)
csipkebogyo Creative Commons License 2005.07.10 0 0 75

1  a település felöl

 

 

 

2 a vágányok felöl
Előzmény: M471312 (74)
M471312 Creative Commons License 2005.07.10 0 0 74

Dabas állomás épületéről keresek képet ha valakinek van rakjon fel.

Köszönöm.

kisvautas Creative Commons License 2005.06.17 0 0 73
Egészen jó kis topik! Gratulálok hozzá !! Néhány napja valt szerencsém LEOPOLDOV azaz LIPÓTVÁRON-szlovákia keresztul utaznom, hát mit is mondjak,.. nemvagyok szakérto de az állomás épulete megkapóan csinos, eros gyanum ébredt, hogy magyar tervek alapján épult. Tud róla valaki valamit? Megkoszonném.
mattil Creative Commons License 2005.06.13 0 0 72

A Szeged Nagyáruházban lehet ilyen képeslapot kapni. Bár sikerült vele kiakasztanom a pénztárost, mert mint kiderült ilyen kód nem volt a gépen és fogalma sem volt hogy vigye be. Gyermekkoromban voltak jó kis elektromos pénztárgépek az ABC-ben. Megnézte a pénztáros az árat, beütötte és kész. Ha pedig áramszünet volt, akkor sem állt meg az élet: elővették a kis kurblijaikat és lám így is ment, csak tételenként meg kellett tekerni. Ezzel szemben ma mindenféle kódok vannak a gépben, ha valamihez nincs vonalkód akkor félóráig tart mire közösen kinyomozza a bolt teljes személyzete milyen kód lehet az ami ide illik. Áramszünet esetén pedig teljesen megáll az élet..

Visszatérve a képre: kár volt lapostetősíteni. Nekem így jobban tetszik!

Szeged-Rókus
_nyunyuka Creative Commons License 2005.06.12 0 0 71

El ne süllyedjen ez a jó kis fórum!

 

Egy szép mai példa: az épület már nem a MÁV-é, teljesen körbekerítették, lakják. Szépen helyreállította a tulajdonosa, megőrizve az eredeti díszeket.

csipkebogyo Creative Commons License 2005.06.04 0 0 70

1

 

 

2

vonatból készült képek, az elsőn a szolnoki fűtőház, a 2.-on az új darut tesztelték még tavaly szintén szolnokon :)

csipkebogyo Creative Commons License 2005.06.04 0 0 69

1

 

így nézz ki válllakozó által felújított egykori ó-paksi felvételi épület

Előzmény: csipkebogyo (68)
csipkebogyo Creative Commons License 2005.06.04 0 0 68
nem működik, egy vállalkozó bérli az épületet és panzió-félét kíván benne létrehozni, ill. egy "kocsma" már működött is benne. Tavly jártam itt, ne mtom azóta sikerült e megvalósítania a tevét
Előzmény: mattil (66)
csipkebogyo Creative Commons License 2005.06.04 0 0 67

igen, ez tényleg eredeti állapotában van/volt, és nagyon hangulatos a megálló. az épület mellett egy fenyő, csend, ugyan a műút az épülettől kb 5-8 méterre van, de amikor ott voltam nem is ment arra autó.

De mivel messze (2-3km) esik Bölcskétől nem igazán lehet forgalma.

Előzmény: mattil (65)
mattil Creative Commons License 2005.06.04 0 0 66

Ez a skanzen még működik, vagy csak az épület van még meg?

Sínek világa 81/4-es száma ír arról, hogy itt milyen milyen csodálatos muzeum lesz majd hamarosan.

Előzmény: csipkebogyo (64)
mattil Creative Commons License 2005.06.04 0 0 65
Kár érte, mert sok ilyen épületnek homlokzatát átvakolták, az ablakokat befalazták és belsejét átépítették az idők folyamán. Ez pedig amint látszik még eredeti állapotában van. 
Előzmény: csipkebogyo (63)
csipkebogyo Creative Commons License 2005.06.04 0 0 64

ha már szóbakerült:

 

 

1

 

 

2

rossz időpontban dél körül lett fotózva, ezért a beégett részek

Előzmény: Törölt nick (55)
csipkebogyo Creative Commons License 2005.06.04 0 0 63

kedves kis bölcskei III osztályú felvételi épület. lassan magától összedől, de a Bz-k még megállnak itt.

 

 

1

 

2

 

 

3

 

 

csipkebogyo Creative Commons License 2005.06.04 0 0 62
hm, én már olyat is hallottam ,hogy el akarják adni az egri állomás területét és a forgalamt a mostanitól kíjebb vinni. erről va nvmi infó?
Előzmény: Törölt nick (61)
Törölt nick Creative Commons License 2005.06.04 0 0 61

Gondoljátok végig Füzesabony akkora épületet kapott mint Miskolc.

Én az Egri városrendezést a Érsekertben levő Fütőház lerombolást bánom.

Füzesabony oka Eger visszafejlesztésének.

Valaki azt írta indoklásként hogy a Bz-k nek Füzesabonyba kell menni nem lehet Eger fordulóállomás a 84 en a 102-n stb.

Engem bánzt mert hazavágtk a hevesi közlekedészt a Füzesabonyi épülettel sajnos.

Korábban sokszor akadtunk el Fabonyban ugyhogy nállam Akármilyen Pfaff csak a Nyíregyi szétbombázott tervét sajnálom a legutóbbi felujjításokig elég ramaty volt  ami Pfaff műve helyett épült.

Előzmény: csipkebogyo (59)
csipkebogyo Creative Commons License 2005.06.04 0 0 60
ennek a párosával épült felvétel iépületeknek mi az oka? mi volt a célja?
Előzmény: mattil (58)
csipkebogyo Creative Commons License 2005.06.04 0 0 59

tudtommal az 1890-es évekre már kialakultak ezek a típustervek, és egésszen az I. vh-ig ezeket alkalmazták, és azok nem Pfaff Ferenc keze munkáját dícsérik.

Előzmény: Sinbiciklis (56)
mattil Creative Commons License 2005.06.04 0 0 58
"Zágrábban azt hittem Pécsen vagyok"

A legtöbb épület akkoriban minimum párossával épült. Nyíregyháza és Püspökladány a egyik példa és még sok más is . Szeged állomásának is van egy totál ugyanilyen párja valahol a mai Ukrajnában (akkor még a Monarchiához tartozott). Ha jól emlékszem egy régebbi Délmagyarban írt is róla valaki, hogy ottani utazása során azt hitte Szegeden jár, csak az volt a furcsa, hogy a Szegedivel ellentétben az nem volt lerobbanva :(
Előzmény: Sinbiciklis (54)
csipkebogyo Creative Commons License 2005.06.04 0 0 57
igen, a 90-es évek elején tán 93 környékén el is készült a komlett terv, beépítési javaslattal, szabályozási tervel, hogy milyen mozdonyok, kocsik hol leszne kelhelyezkdeve, stb aztán a az egykori Hámán Kató elvitte a pálmát. Pedig ez legalább növelte volna az egyébként elég gyér szolnoki látnivalókat
Előzmény: Törölt nick (55)
Sinbiciklis Creative Commons License 2005.06.04 0 0 56
És a MÁV II.-III.osztályu állomás épületeit ki tervezte? Bár merre mész az országban, minden hol 1séges állomás épületeket látsz.
Előzmény: Sinbiciklis (54)
Törölt nick Creative Commons License 2005.06.04 0 0 55
Ez lett volna Paks skanzen alternatívája.
Előzmény: csipkebogyo (48)
Sinbiciklis Creative Commons License 2005.06.04 0 0 54
"Ma már csak 11 Pfaff Ferenc tervezte vasutállomás működik az országban."
De akkor mi itt 14-t gyüjtöttünk hirtelen össze, bár a zárójelesek 1 részében nem vagyok 100%. Zágrábban azt hittem Pécsen vagyok.
Előzmény: mattil (51)
mattil Creative Commons License 2005.06.04 0 0 53
Akkor nézzük hogyan írnak Pfaff Ferencről a Szatmárnémeti Friss Ujságban:

"Leleplezték Pfaff Ferenc emlékoszlopát
Muzsnay Árpád, az EMKE partiumi elnöke köszöntötte mindazokat, akik szombaton a szatmárnémeti vasútállomás melletti református temetô bejáratánál megjelentek, hogy tisztelegjenek Pfaff Ferenc, a helyi állomásépület tervezôjének emléke elôtt. Az emlékoszlop felállításának kezdeményezôje a Magyar Közlekedési Közmûvelôdésért Alapítvány volt, amelyet Gáspár János ügyvezetô igazgató képviselt, rajta kívül jelen volt Horváth Tibor, az Oktatási Minisztérium fôosztályvezetôje, Horváth Lajos, a Közlekedési és Vízügyi Minisztérium fôosztályvezetôje és Kummer István, a MÁV divízióvezetô fôépítésze. A magyarországi vendégek mellett jelen voltak megyénk és megyeközpontunk politikai, közigazgatási és mûvelôdési életének neves személyiségei is, kik komoly erkölcsi támogatást nyújtottak a mostani s a korábbi hasonló rendezvények létrejöttéhez. A Pfaff Ferenc emlékoszlop felállításában társszervezôként a Szent István Kör és az EMKE vett részt, az emlékoszlop tervezôje és kivitelezôje: Kovács Albert lázári vállalkozó.

Néhány gondolat a felszólalók beszédeibôl:

Muzsnay Árpád: Pfaff Ferenc életútja, munkássága, de maga a hely is — nem a temetô, hanem a vasút közelsége — a közös Európa felé tartó országok törekvéseit juttathatja eszünkbe. Több mint másfél száz évvel ezelôtt, a Szatmár és Nagykároly közt lefektetett vasútvonal felavatása elôtt huszonöt esztendôvel, Petôfi Sándor máig érvényes és szemléletes metafórát talált a XIX. század találmányára. ("Ezek a föld erei,/ Bennük árad a mûveltség,/ Ezek által ömlenek szét/ Az életnek nedvei.")

Pfaff Ferencet a Petôfi–metafórában rejlô igazság tudata vezérelte, mikor a szatmári vasútállomás épületét megtervezte, hite annak, hogy ez a város Kelet és Nyugat határmezsgyéjén jelentôs vasúti csomópontja lesz Európának.

Ilyés Gyula alpolgármester: Tíz éve rendszeresen megemlékezünk elôdeinkrôl. Tizenegy évvel ezelôtt ez még nem volt lehetséges. Pfaff Ferenc a szatmárnémeti vasútállomás felépítésével csatlakoztatta városunkat a nagyvilághoz.

Gáspár János: Nagy öröm számomra, hogy Szatmárnémetiben részt vehetek ezen az eseményen, reméljük, hogy jövôre, Pfaff Ferenc születésének 150. évfordulóján, a szatmárnémeti vasútállomás falára is emléktáblát helyezhetünk el. Huszonnégy helyen helyezünk el emlékmûvet, emlékhelyeket teremtve, hogy azok ápolása révén utódaink is megismerjék nagy elôdeink munkásságát.

Horváth Lajos: Európa valamennyi országában most fogalmazzák meg a közlekedés új módjait. Ám ehhez ismerni kell a múltat is.

Kummer István: Pfaff Ferenc 1851. november 19–én született Mohácson. Nem tudjuk pontosan, hány éven keresztül tevékenykedett a MÁV szolgálatában. Tevékenységének elsô példája Fiume állomásépülete (1890). Ezt több mint húsz állomás épületének a tervezése követte.

Varga Attila parlamenti képviselô: Pfaff Ferenc szellemi ereje kisugárzik napjainkra is. A nagyhatalmi önkény szétszaggatott országokat, de nem tudta széttörni az összefogást, amely esélyt adott és esélyt ad a túlélésre.

Kabai István: Az utóbbi tíz év során számtalan emlékhelyet hoztunk létre, valamennyiük rendeltetése, hogy segítséget nyújtsanak múltunk megismeréséhez.

Az emlékoszlop megkoszorúzása elôtt Gyulai Melinda és Bodó Dániel szavalt. Díszôrséget állt: Bartók Dudás Tekla, Gyulai Melinda, Gyulai Renáta — a lázári Szent László cserkészcsapat tagjai.

Elek György"

Törölt nick Creative Commons License 2005.06.04 0 0 52

+Füzesabony

 

Előzmény: Sinbiciklis (50)
mattil Creative Commons License 2005.06.04 0 0 51
Szerintem is kevés. Sőt el ne feledkezzünk a mezőgazdasági Muzeumról, az Igazgatósági épületekről és egyebekről sem :-) termékeny építész volt.
Ez csak ez ujságcikk, amire most akadtam...
Előzmény: Sinbiciklis (50)
Sinbiciklis Creative Commons License 2005.06.04 0 0 50
Nem kevés az a 11? Miskolc, Győr, Pécs, Szeged, Celldömölk, (Dombóvár, Siófok, Balatonszentgyörgy, Békéscsaba, Gyékényes, Nagykanizsa, Szombathely?) Ha jól emléxem, ezek mind 1séges stilusu, úgy mond tipustervek.
Előzmény: mattil (49)
mattil Creative Commons License 2005.06.04 0 0 49
Én erről a Májusi eseményről csak most szereztem tudomást. Tart még? Meddig?

"A Magyar Királyi Államvasutak egykori építésze, Pfaff Ferenc munkáit bemutató kiállítás nyílt Szombathelyen. A tárlat fotókkal, korabeli tervrajzokkal idézi fel a korszakalkotó építész munkásságát.
38 egykori és még ma is működő állomásépület tablókon. Mindegyik Pfaff Ferenc munkája. Az építész 1887-től 1907-ig vezette a Máv Magasépítményi Ügyosztályát. Munkatársaival közösen alig 10 év alatt 20 nagyállomás, pl. Miskolc, Kassa, Győr, Pécs, Pozsony, Szeged, Kolozsvár, Fiume, Zágráb, és számtalan kisebb állomás, üzemi terveit készítette el, és valósította meg. Jellegzetes stílust kialakítva.

Mayer Ferenc, területi vezető, MÁV Nyugat-dunántúli Területi Képviselet:
„Az ő keze munkáját dícséri, mutatja be az az épületegyüttes, aminek egy hangsúlyos, középső, nagy tömegű megjelenése dominál. Ahhoz csatlakozik 2 oldalszárny, és az oldalszárnyak végén újabb tornyos épületek, ezek 8-10 kocsihosszúságú épületrészek perontetővel.”

Ma már csak 11 Pfaff Ferenc tervezte állomás működik az országban. Közülük az egyik a celldömölki. A MÁV 2001-ben indított épületrekonstrukciós programja során ezeket az állomásokat is sorra felújítják.

Ludvig Orsolya
Forrás: Pro 28 Studió

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!