Ha Citroën-ekről esik szó, akkor a GS/A modelleket többnyire -méltatlanul - elfelejtik, vagy épp csak megemlítik. Pedig létük igazi sikertörténete volt a gyár történetének. Pedig a GS a Citroën második legnagyobb példányszámban elkelt típusa, elnyerte az év autója címet is (1971). Várom ebbe a topicba a típus rajongóit. További adatokra a:
http://www.citroen-gs.hu
oldalon találhattok.
Üdvözlettel: GSdriver
Az autóösszerakás kapcsán megint belefutottam egy problémába: nincsenek meg a gyári sötétített ajtóüvegek. Vagyis 1db van, a bal első. Az 5.ajtó és a hátsó háromszög üvegek megvannak, már benne is vannak az autóban, színezett szélvédőről egyenlőre nem is álmodok, de ha van valakinek elfekvő készlete ilyen üvegből, az nagyon érdekelne.
Az üveges azt mondta, h "bronzüveg", nem tudom ez mennyire pontos meghatározás, illetve h hol van az üvegen színkód..
Van viszont feleslegben kék ajtóüvegem, ha valakinek kell..
Szia, hát ez meg milyen kép? A söfőr arca távolkeleti országra utal, de nagyon érdekes a szembefordított ablaktörlő, az átformált középkonzol és a függőlegesre állított kézifék kar. Van még képed erről az autóról?
Hát én ilyen egérszelepet egyik autómban sem találtam! Ennyi vákuumdobot meg pláne! Sőtt volt olyan autó ami már úgy került hozzánk, hogy a kipufogó visszavezető is le volt már kötve. Weberrel jobban meg mert két torkú és ezálltal többet is eszik. Valamiért most az enyém is nyavajog. Arra gyanakszom, hogy ki van kopva pillangó szelep tengelye. Majd tavaszal kiderül. Nem használom most a kocsit, közel a munkahely. :)
Igen, a kipufogőcső ott csak melegítési funkvióval bír. Amelyiken van EGR, azokon célszerűségi okokból oda tették, hogy minél közelebb legyen a szívócsőhöz. Nekem az 1983-as kombin van (volt), az 1982-esen nincs. Sokat javít egyébként az NOx kibocsátáson, biztos volt már valami határérték akkor is.
Hmm, azért egy GSA működő egr rendszerrel, igazi kuriózum lenne :) Utána járok, h vajon működik e vagy sem..
Az érdekes, hogy az eddigi GSA-imon is volt kipuff visszavezető cső, de egr szelep nélkül. De gondolom ott kipuff gáz nem került vissza a rendszerbe, csak melegítési funkciója volt.
Köszönöm az értékes információkat! Apám régi pallasával folyton voltak porlasztó gondok, s sehogy sem jött rá, h mi az oka.. de akkor még kissrác voltam, nem emlékszem h ilyen rendszer volt-e rajta.. Ezek után lehet hogy igen :)
A bontódó autómon egy solex cic28-as karbi van, azon semmi ilyesmi nincsen, max az egyetlen mágnesszelep ami néha rakoncátlankodott amíg ki nem cseréltem..
Úgy tudom, a weber karbival jobban megy az autó, úgyhogy inkább azt szeretném rátenni, s előtte úgyis jó lenne egy porlasztós műhelybe elvinni, mert a szívató résznél valami nagyon el van kopva és kókányolva is van.. Remélem be tudják állítani az EGR rendszer nélkül is jóra :)
A második képen a kipufogógáz-visszavezetés van (EGR+vezérlőszelep), de ahhoz tartozik még legalább két vákuum-mágnesszelep is, meg egy adag kábel. Ha működik jó, ha nem, akkor jobb kiiktatni, mert okozhat nyűgöket. Valahol van egy bontott rendszerem, de nem hiszem, hogy működött (sőt, úgy gondolom, hogy a hibája miatt nem ment a végén az autó).
..közben találtam egy ilyent a kedves német kollegák honlapján.. de nem mondom, h sokkal közelebb vitt a megfejtéshez.. :)
Tudom, hogy volt egy "eco" műszer a késői autókon, de sztem az csak egy sima vákumos valami, a trafó környékére beszerelve.
De nagyon kiváncsi lennék, hogy ennyi szenzornak (?) és ennyi gumicsőnek vajon milyen befolyása lehetett a motor működésére, ha érdemes volt vele vacakolni...
Már nem emlékszem pontosan, de az egyik mintha a pillangószelep működtetés végütközője lenne. Úgy működik, hogy magas fordulaton behúzódik, aztán ahogy csökken a fordulatszám, visszaáll alaphelyzetbe. Arra való, hogy gyorsabban ejtse a fordulatot, ha hirtelen elveszed a gázt. De ez enyémben levő csak nagyon-nagyon távolról hasonlít ezekre.:)
Feldobnám a kérdést, hogy valaki látott-e már ilyen holmikat, és tudja-e hogy pontosan hogyan kell őket bekötni (esetleg mi célt szolgálnak..). A piros pallas weber karbija környékén találhatóak és gumi csövekkel csatlakoznak egymáshoz illetve a karbihoz.. valamint áramot is kapnak. A jobb oldali képen lévő holmiból kettő is van, egy a maszk jobb oldalán, egy meg valahol közép tájon, s van még egy jeladó elöl a maszk elején, ami csak elektromosan csatlakozik, s az előző tulaj szerint hőmérő érzékelő..
Talán lehet közük hozzá, hogy meleg motornál is nagyon hullámzott az alapjárat, hol felpörgött 2000ig, hol lefulladás környékén ketyegett.. bár ez sokminden más is lehet. Minden infónak örülnék :)
Nem kapkodnak érte. Ha sokáig nem jelentkezik senki, elunom a várakozást, és megtartom.:-)
Most lehet, hogy mégis lesz rá lehetőségem. A tárolás az egyetlen probléma, ahol tudnám tárolni jól/olcsón az ~2 óra autókázásra van a lakásunktól. Így meg egy rövid túra is minimum 4 óra, és egy csomó üzemanyag -az oda és visszaúton).
De azon gondolkodom hogy belefogok, és nyáron cserélgetem a BX-el, és akkor legalább a km is megvan, BX-el le, GSA-val fel, majd vica-versa. Így meg tudnám tartani mind a kettőt, és meglenne a szükséges futásteljesítmény is.
Télen meg pihennek, 2 alkalommal le tudok menni megnézni, beindítani, hogy ne állásukban romoljanak el.
Hát ez nem hangzik túl jól, így a felújítás közepén nagyon remélem h sohasem fogok rákényszerülni, h megváljak az autómtól. Azért terjesztem a hírt, hátha valaki szeretne egy szép GSAt.
Bizonyos körülmények együtt állása miatt sajnos úgy néz ki, hogy meg kell válnom az egyik autómtól. Amelyik lehet a GSA is (vagy a BX).
1982 GSA Break Special (1,3-as).
Felújítva (kívül+gépészetileg), tartalék alkatrészekkel (majdnem egy komplett másik autó, szétszedve), 1,5 év műszakival stb. Ha valakit érdekel, keressen meg privátban, ott tudok minden kérdésre válaszolni.
(Nem döntöttem el, hogy melyiket adom el, igazából a piacra bízom a döntést, amelyikre előbb lesz vevő azt adom el. Ha véletlen változnak a körülmények, akkor egyiket sem.).
Igen, közben én is elolvastam hogy üvegre való matrica. Remélem nekem is hamarosan helyére kerülnek az üvegjeim, aztán kereshetem hogy hol lenne a legszebb :)