..de, a 29es vonalon vágányzár van, s az ottani személyvonatok most nem Fehérváron csatlakoznak a szombathelyi gyorsokhoz BP felé, hanem Szabadbattyánban a G43-hoz KöKi felé, illetve több déli parti sebes sem jár a 30a-n, azok utasait is a G43 viszi. (a tárnoki csak járulékos az összeforgatás miatt)
az elővárosi utasok nem morognának annyira a fülkés kocsik ellen a reggeli csúcsforgalom kellős közepén, ha az a távolsági szerelvény 8-9 kocsiból állna és nem 3-4 kocsiból !
Elméletben...
Csak hogy az utasok jelentős része nem így gondolkodik. Sajnos.
A 6099-es Debrecenből már csak 7 kocsival közlekedik. Zuglóban sorbanállás után leszállok az utolsó előtti kocsiból és a vonat elejéig elsétálok, mire az első kocsiból leszállnak az utasok. Már a lépcsőn járok, amikor felszállnak a Nyugatiba menők. Mintha az első kocsi máshová közlekedne, mint a többi.
Még szerencse, hogy van KöKi, így ott sokan választják a vonat végét is.
Kösz a tájékoztatást, de nem nyugodtam meg (és azok sem, akik naponta szívnak ezzel a vonattal). Nehezen hihető, hogy nincs elég elővárosi kocsi, amikor olvasom a MÁV propagandát, hogy folyamatosan érkeznek az új kék-sárga Flirt-ök pl. a Veresegyház - Váci vonalra, (ahol akár 30-40-es tempóval is döngetnek), vagy amikor a Nyugati - Piliscsaba között szünetel a vonatforgalom (és kevesebb szerelvény kell rá). De üsse kő, jöjjön a fülkés vonat, csak ne 4 kocsival a dupla Flirt helyett és ne a francba vigyék be a Keletibe, ha egyszer már sikerült elérni, hogy a nagykátai és gödöllői vonatok a 12-13. vágányokat használják. Hosszú percekig eltart, amíg a 8 db keskeny ajtón, a magas lépcsőkön leszáll a többszáz ember, akikre vár még a 400-500 méteres gyaloglás a metróhoz, buszhoz. Esetleg át is lehetne írni a menetrendet az állandó késések miatt (börleszkbe illik, ahogy a kalauz szaladgál a vonat mellett az állomásokon, hogy csukják be az ajtókat).
Eredetileg Berlin és Kijev felé akarták járatni ezeket a szerelvényeket. Kijev ugyebár kiesett, Berlin felé meg mégsem erőltetik. Úgy tűnik, a kivitelezőt már nem lehetett "gazdaságosan" lebeszélni arról, hogy hálóhelyek is legyenek. Tehát lettek. Mellesleg amióta a Moszkva-Jaroszlavl ícé-szerűséget megint mozdonyvontatta szerelvénnyel adják ki, beletettek egy lux osztályú hálókocsit. Pedig annak is ilyesmi a menettartama. És csodák-csodája, tényleg akadnak hardcore hálókocsimániások, aki kifizetik a díjat. Emiatt aztán a hálókocsi stabilan nyereséges. Lehet, hogy a Talgósok abból indultak ki, hogy ha Jaroszlavl felé működik a dolog, akkor talán Nyizsnyij felé sem reménytelen.
Egy kis carszkojeszelói: gondoskodás minden utasról (rzd-partner.ru alapján)
Mióta a Moszkva - Nyizsnyij Novgorod vonalon pályasebességet emeltek 140-ről 160-ra, és ezt néhány vonatpár ki is tudja használni, azóta arrafelé kipróbálták a Szapszant (Velaro RUS) és a Lasztocskát (Desiro RUS), legújabban pedig elhatároztatott, hogy a megvásárolt hét, húszkocsis Talgo szerelvényt június 1-től bedobják Nyizsnyij felé. Mivelhogy a meglévő 16 Szapszanra szükség van a két főrávos között beinduló, ütemes közlekedés miatt. A Talgókban üzleti és turista osztályú ülőhelyek, valamint lux osztályú hálóhelyek kerülnek kialakításra, továbbá bár- és étkezőkocsi áll majd az utasok rendelkezésére. A menettartam 3 óra 35 perc lesz. Vontatójárműként a legvalószínűbb az EP20.
Gondolva azokra az utasokra, akik nem egészen a maguk jószántából vonatoznak, a Tveri Vagongyár kifejlesztette a 61-4495 típust. A tanúsítási eljárás sikeresen véget ért, a termék gyárthatóvá vált. Így most már börtönkocsiban is létezik 44xx-es. A járművek légkondícionáltak, és a többi 44xx-en bevezetett levegő- és vízfertőtlenítő készségeket a börtönkocsiban ugyanúgy felhasználták.
Úgy gondolom, hogy bár a távolsági/nemzetközi kocsik valóban nem valók elővárosba, az elővárosi utasok nem morognának annyira a fülkés kocsik ellen a reggeli csúcsforgalom kellős közepén, ha az a távolsági szerelvény 8-9 kocsiból állna és nem 3-4 kocsiból !
Akkor is morognának páran, de a 6+1-es vagy 5+1-es, elővárosi Bhv szerelvény helyett küldött 3-4 db fülkés kocsi ölég kiszúrás.
Ráadásul pont reggeli csúcs kellős közepén, mely az egész napi pörgés legkeményebb félórájában van.
Nem képviselnek elsöprő többséget a 3-4 órás utazások, még kevésbé az olyanok amelyek legalább részben nem abszolválhatók InterCityvel. Aki ennek ellenére hosszú úton gyorsvonatra kényszerül, az remélhetőleg szintén nem fogja rossz néven venni pl. a Schlieren kocsit a fékporszagú fülkés rettenet helyett.
"remélhetőleg a távolsági szerelvények az elővárosi forgalomnak jobban meg fognak felelni, esetleg azok is eredendően elővárosi kivitelűek lesznek"
És ez mekkora örömmel tölti majd el azokat a távolsági utasokat, akik elővárosi szerelvényekkel utazhatnak több (akár 3-4) órán keresztül, és cserbe még gyp-t is fizethetnek a kitüntető figyelemért. ;)
Szia! Hétköznap reggelente előáll az a szerencsés helyzet hogy az elővárosban többletszerelvény kell a csúcs kezelésére (de csak akkor), a távolsági vonatok szerelvényei viszont még nincsenek használva teljes létszámban. Ebből a szempontból kézenfekvő hogy utóbbit használjuk az előbbi feladatra. Ez az elv valószínűleg később sem fog megváltozni, de remélhetőleg a távolsági szerelvények az elővárosi forgalomnak jobban meg fognak felelni, esetleg azok is eredendően elővárosi kivitelűek lesznek.
Mi lehet az oka annak, hogy egy ideje a Nagykáta - Keleti pu. között közlekedő 3617. számú vonatot 4 kocsis szerelvénnyel, fülkés kocsikból állítják ki? 6.21-kor indul Nagykátáról, 7.25-kor érkezne a Keletibe, de garantáltan 5-7 percet késik minden nap. Az elővárosi forgalomra teljesen alkalmatlan kocsik szűk folyosóin tumultuózus jelenetek adódnak az utolsó néhány megállóban (Rákoskert, Rákoshegy), ráadásul a Keletiben nem a 12-13. vágányra viszik be, hanem a túloldali 2-3. vágányra, ahonnan jóval távolabb van a metrókapcsolat.
egyelőre te vagy adós annak bemutatásával, hogy az a valami tényleg el van rontva, azaz lett volna az adott helyen egy lényegesen kedvezőbb megoldás, amit nem használtak ki.
nékem is van számtalan ötletem, kezdve azzal a tudományos tétellel, hogy a mű készültekor éppen telihold volt, és a tervezőnek is éppen ellet a macskája....................:-((
>Ilyen volt New Yorkban is, 100 éve. Ott a pneumatikus vasút alagútját találták meg.
Brooklynban egyenesen egy elásott gőzmozdonyt találtak egy lezárt alagútszakaszban.
Chicagóban meg úgy találták meg az egykori állomásközi csomagszállító vasutat, hogy lefúrtak egy csatorna fenekébe, eltalálták a vasút alagútját, és Chicagó házai felének a pincéi megteltek vízzel.