Keresés

Részletes keresés

Rollende Landstrasse Creative Commons License 2015.04.16 0 0 418887

Ki zsarol ezzel kit? És mit érne el vele?

Előzmény: manhattani (418886)
manhattani Creative Commons License 2015.04.16 0 1 418886

Zsaroló engedélyre várakoztatás.

Előzmény: Törölt nick (418884)
István Gyuri Creative Commons License 2015.04.16 0 0 418885

És szerinted indokolt volt?

Előzmény: Törölt nick (418884)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.16 0 1 418884

Azon a két napon hat vonatunk összesen 39 órát állt engedélyre várva Budapesten és környékén. Ebből kettő csak áthaladt Ferencvárosban.

Előzmény: István Gyuri (418881)
schlumberger Creative Commons License 2015.04.16 0 0 418883
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2015.04.16 0 0 418882

A v0 kapcsán mindenkinek javaslom ezt, nem a Duna-híd hiányzik igazán...

 

http://itf.hu/index.php/cikk/100-v0-nehez-teher

 

(IGy, nem konkrétan Neked megy a válasz, Neked biztosan ismerős a cikk :) )

Előzmény: István Gyuri (418881)
István Gyuri Creative Commons License 2015.04.16 0 0 418881

lgonda: Szóval nem volt az olyan sétagalopp...

Nem is írtam. De megoldható volt, ez a lényeg. Ugyanígy a Déli lezárása miatt sem kell világvégéről beszélni a teherforgalom kapcsán.

Előzmény: Törölt nick (418880)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.16 0 0 418880

" (Tegnap láttam, hogy Fradiban cserélték a 10-es, 20-as lassújeles kitérőket a végponti részen, ami miatt csak a 8. vg-ig lehetett Kelenföld felől bejárni, mégsem omlott össze a világ... Nem kellene itt hatalmas pályakapacitás-hiányokról óbégatni...)"

 

Azért a ferencvárosi váltócserék jelentős technológia módosítást kívántak, hatalmas mennyiségű többlet tolatással. A plusz emberi erőforrás felhasználásról nem is beszélve... Szóval nem volt az olyan sétagalopp...

Előzmény: István Gyuri (418870)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.04.15 0 0 418879

Jó, elfogadom, de a Danka-könyv alapján úgy értelmeztem, ahogy írtam.

Előzmény: Vendégsín (418873)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.04.15 0 0 418878

Akkor alkalmasint segítségedet fogom kérni, hogy megismerhessem.

Előzmény: Vendégsín (418875)
Vendégsín Creative Commons License 2015.04.15 0 0 418877

Így van, viszont - a rugóerő tárolós féket kivéve - az átalakítások önmagukban nem védenének hasonló esetek ellen, ezért néhány lényeges jármű-üzemeltetési szabály is megváltozott.

Előzmény: V43 1279 (418876)
V43 1279 Creative Commons License 2015.04.15 0 0 418876

Változtattak. Eredménye a ma is ismert MIXA típus. A baleset idején még az összes MIX-ként futott, utána átalakították mind A-ra.

Előzmény: M63 010 (418872)
Vendégsín Creative Commons License 2015.04.15 0 0 418875

...menet-fék hengert nem.

 

Pedig van.

Előzmény: kihúzóvágány (418864)
Vendégsín Creative Commons License 2015.04.15 0 0 418874

Változtattak valamit a konstrukción a baleset után?

 

A baleset után lassan megszűnt (okozati összefüggésben nem volt vele) a Lambertsen IV (Knorr VI) rendszerű kétvezetékes légfék használata.

 

Amúgy nem legalább két egymástól függetlenül működő féknek kellene lennie egy ilyen járművön a biztonság kedvéért?

 

Megvolt, de mint írtam, a légfék akkori és mai üzemeltetése is feltételezi egy néhány szabály betartását. A szabályok megszegését nem lehet gépi úton kivédeni.

Előzmény: M63 010 (418872)
Vendégsín Creative Commons License 2015.04.15 0 0 418873

...a légfék működését a fékvezeték nyomáscsökkenését érzékelő jeladó alapján érzékelte a rendszer...

 

Nem. 1 bar fékhengernyomásnál a villamos fék kikapcsolt, 0,2 bar alatt volt lehetőség az ismételt működtetésére. A fővezeték nyomását közvetlenül nem figyelte a vezérlés, ezért csökkenhetett az (a nem működő légsűrítők miatt a főlégtartály nyomással együtt) az érzéketlenségi határon belül és az önműködő légfék így statikusan kimerült.

Előzmény: kihúzóvágány (418864)
M63 010 Creative Commons License 2015.04.15 0 0 418872

Változattak valamit a konstrukción a baleset után?

 

Amúgy nem legalább két egymástól függetlenül működő féknek kellene lennie egy ilyen járművön a biztonság kedvéért?

Túlfékezés: Ugyebár vészhelyzet volt. Nem kellett volna egy vészkapcsoló (ami van pl. a mozdonyokon is, és kiiktatható vele az EÉVB), amivel ez a funkció kiiktatható? Mert ha ennyire egymástól függenek a fékek, akkor nem ér semmit az egész.

 

Előzmény: kihúzóvágány (418864)
trizs77 Creative Commons License 2015.04.15 0 0 418871

Megírtad a szerzőnek is ?

 

 

Amúgy, egyetértek.

Előzmény: István Gyuri (418870)
István Gyuri Creative Commons License 2015.04.15 0 0 418870

trizs77: Meg kellene építeni a Budapestet délről elkerülő V0 vasúti körgyűrűt – állapította meg a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ), amely szerint a közúti áruforgalom 5-10 százaléka vasútra, vízre irányítható, aminek hatására éves szinten közel 82 milliárd forinttal csökkenhetnének az állami útfenntartás kiadásai.

És még ha igaz is lenne, akkor se igazán fedezné a plusz vasúti költségeket - és akkor a beruházásról már nem is beszélünk...

 

Emellett – hivatkozik a szövetség a Közlekedéstudományi Intézet kutatási anyagaira – 9,6 millió tonna többletmegbízással nőne a vasúttársaságok forgalma.

Gondolom, egy évre gondolják ezt, ami napi 10 pár többlet vonatot jelentene, amennyit kényelmesen elbír a jelenlegi infra is.

 

Az átterelés hatására a közúthasználati díjakból származó bevételek ugyan csökkennének, de a vasúti pályahálózatot működtetők bevételei akár 5-20 százalékkal nagyobb mértékben is nőhetnek, mint a csökkenés mértéke.

Igen, és mennyivel nőne a vasúti pályahálózatot működtetők költsége? Csak nem pont annyival, mint amennyit beszednek?!

Igazi közlekedésgazdász szaktudorok ezek a névtelenségbe burkolódzó "szakemberek"!

 

 A Déli pályaudvar átmeneti kiesése jól érzékelteti a fővároson áthaladó vasúti forgalom zavarérzékenységét: számos elővárosi vonat menetrendjét módosítani kellett, sokakat pedig törölni. A tehervonati késések mértéke már elérte az ügyfélvesztési szintet – mutat rá az MLSZKSZ.

Az legfeljebb a forgalom alkalmatlanságát mutatja, hogy azért, mert a Déli zárva volt és Kelenföldön jó néhány vágányt elfoglaltak a személyszállító vonatok (de csak NAPKÖZBEN!), azért esetenként jelentős késések alakultak ki tranzitvonatoknál... Az a napi 6-8 vonat, ami Kelenföldön körüljár/akad, az meg csak elfér már... (Tegnap láttam, hogy Fradiban cserélték a 10-es, 20-as lassújeles kitérőket a végponti részen, ami miatt csak a 8. vg-ig lehetett Kelenföld felől bejárni, mégsem omlott össze a világ... Nem kellene itt hatalmas pályakapacitás-hiányokról óbégatni...)

Ha pedig az elővárost fejleszteni akarják, ahhoz úgyis kell kapacitást bővíteni, akkor ott is el fognak férni.
 

De más tényezők is ebbe az irányba hatnak. A tehervonatok, sok esetben akár kilenc órát is állnak egy-egy szomszédos ország határállomásán az átlépést szabályozó határátmeneti megállapodások korszerűtlensége miatt. Sok esetben még az 1970-es években kötött eljárásrend van érvényben.

Ráadásul a vasúttársaságok igen lassan reagálnak a fuvaroztatók ajánlatkérésére, míg a közúti fuvarszervező cégek általában egy órán belül adnak ajánlatot. ​
És ezekre mind-mind a V0, meg gondolom, az ETCS a megoldás... Gratulálok a hozzá nem értésükhöz...

Előzmény: trizs77 (418868)
V63 022 Creative Commons License 2015.04.15 0 0 418867

Igen. De a fékhengerben kb. 0,5 bar volt, ami a fékezéshez semmi, viszont így a villanyfék már kiiktatódott.

Előzmény: _Nyuszi (418865)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.15 0 0 418866

http://www.vg.hu/vallalatok/kozlekedes/vasuti-korgyurut-kernek-budapest-kore-448182

 

Vasúti körgyűrűt kérnek Budapest köré

2015. 4. 15. 12:16|Utolsó módosítás: 2015. 4. 15. 12:23|Vállalatok » Közlekedés

"Meg kellene építeni a Budapestet délről elkerülő V0 vasúti körgyűrűt – állapította meg a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ), amely szerint a közúti áruforgalom 5-10 százaléka vasútra, vízre irányítható, aminek hatására éves szinten közel 82 milliárd forinttal csökkenhetnének az állami útfenntartás kiadásai. Emellett – hivatkozik a szövetség a Közlekedéstudományi Intézet kutatási anyagaira – 9,6 millió tonna többletmegbízással nőne a vasúttársaságok forgalma. Az átterelés hatására a közúthasználati díjakból származó bevételek ugyan csökkennének, de a vasúti pályahálózatot működtetők bevételei akár 5-20 százalékkal nagyobb mértékben is nőhetnek, mint a csökkenés mértéke.

 

A Déli pályaudvar átmeneti kiesése jól érzékelteti a fővároson áthaladó vasúti forgalom zavarérzékenységét: számos elővárosi vonat menetrendjét módosítani kellett, sokakat pedig törölni. A tehervonati késések mértéke már elérte az ügyfélvesztési szintet – mutat rá az MLSZKSZ.

 

De más tényezők is ebbe az irányba hatnak. A tehervonatok, sok esetben akár kilenc órát is állnak egy-egy szomszédos ország határállomásán az átlépést szabályozó határmenti megállapodások korszerűtlensége miatt. Sok esetben még az 1970-es években kötött eljárásrend van érvényben.

Ráadásul a vasúttársaságok igen lassan reagálnak a fuvaroztatók ajánlatkérésére, míg a közúti fuvarszervező cégek általában egy órán belül adnak ajánlatot. ​

Szerző: D. K."

_Nyuszi Creative Commons License 2015.04.15 0 0 418865

Nem úgy van, hogy 0,1 (vagy 0,3?) bar fékhenger-nyomás felett pörgeti vissza a fék kapcsolóművét alapba a szerkezet?

Előzmény: kihúzóvágány (418864)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.04.15 0 0 418864

Én egy elvi hibáról tudok: a légfék működését a fékvezeték nyomáscsökkenését érzékelő jeladó alapján érzékelte a rendszer, és tiltotta a villamosféket. Ebben az a hiba, hogy a kimerülés határán levő levegőrendszernél ez hibás parancs: olyan differenciál nyomásmérő jeladó kell (kellett volna), amelyik a fővezeték és a fékvezeték nyomáskülönbsége alapján érzékeli a légfék működését. A rugóerő-tárolós rögzítőfék bevezetése csak megkerülte ezt a kérdést: lecsökkent fővezeték-nyomásnál alapesetben el sem indul. Az adott tipus kontaktorait, menetirány-váltóját láttam, menet-fék hengert nem.

Előzmény: Vendégsín (418859)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.15 0 0 418863

És ugyan ez igaz az Euró-ra is. Ráfogják, hogy attól drága minden. Aztán Németország az EU egyik legolcsóbb országa és az igazán drágák azok ahol nincs Euró...

Előzmény: attus germanicus (418862)
attus germanicus Creative Commons License 2015.04.15 0 1 418862

Ez szinte minden eupai országban így van. Még Németországban is, mindent, ami népszerűtlen, az EU-ra fognak a német politikusok, és persze minden, ami népszerű, a saját érdemük.

Nemutolsósorban (bár nem kizárólg) ezért olyan rossz az EU megítélése egész Európában, mert a hazai politikusok mindenhol szeretik a népszerűtlen intézkedéseiket az EU-ra hivatkozva megmagyarázni.

Előzmény: Törölt nick (418861)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.15 0 0 418861

Értem én, csak előszeretettel varnak minden (többnyire negatívnak ítélt) folyamatot az EU nyakába, holott ahol az EU létezését sem szívesen fogadják el, ott is ugyan azok a folyamatok zajlanak...

Előzmény: hmsoft (418835)
Vendégsín Creative Commons License 2015.04.15 0 0 418860

Rossz volt a fék...

 

Nem volt rossz. Csak szabálytalanul üzemeltették.

 

Csak azt nem értem, hogy ez hogy sikerült. Hiszen nemcsak légfék, hanem villamosfék is van ott.

 

Lásd lentebb. És pont ez az, amit az eset után markánsan meg kellett a szabályozásban változtatni. Mert igazolódott, hogy az általában hatásosabb üzemi fék (villamos ellenállásfék) mellett az abszolút biztonságot a fő fékberendezés (az önműködő légfék) adja...

Előzmény: M63 010 (418855)
Vendégsín Creative Commons License 2015.04.15 0 0 418859

...a kétféle fékrendszer a túlfékezés elkerülésére egymáshoz reteszelve volt...

 

Most is reteszelve van, a légfék a fő fékberendezés.

 

...emiatt a még működőképes villamosfék működését is letiltotta a rendszer.

 

Nem, sűrített levegő hiányában a két szerelvény négy motorkocsijából csak egynek a menet-fék kapcsolója állt át fékre.

Előzmény: kihúzóvágány (418857)
cs1014 Creative Commons License 2015.04.15 0 0 418858

Köszi!

Nem annyira vagyok tisztában a HÉV járművek lelkivilágával (sem), csak egy ötlet volt.

Előzmény: kihúzóvágány (418857)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.04.15 0 0 418857

Volt ott egy konstrukciós probléma is: a kétféle fékrendszer a túlfékezés elkerülésére egymáshoz reteszelve volt (egyébként nem elektropneumatikus kontaktorokkal működött); emiatt a még működőképes villamosfék működését is letiltotta a rendszer.

Előzmény: cs1014 (418856)
cs1014 Creative Commons License 2015.04.15 0 0 418856

Ha nincs megfelelő nyomású sűrítettlevegő, bizony az elektropneumatikus berendezések sem fognak működni. A fékkontaktorok sem.

Előzmény: M63 010 (418855)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!