Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

jim32 Creative Commons License 2017.02.02 0 0 47683

http://uj-uaz.hu/wordpress/modellek/hunter/

 

Le vagyok nyűgözve. Tetszik!

Törölt nick Creative Commons License 2017.01.18 0 0 47682

Üdv.:

Napokban eladósorba kényszerült remek 1.6-os Nivám.Leendő gazdájának viszont nincs szüksége a rajta levő 6000 lbs (durván 2.8T)teherbírású minőségi(nem kínai piacos)újszerű Horn csörlőre.Ha vkit érdekelne, örömmel adnám át a részére a vezeték nélküli vezérlőjével és spec. tartó konzollal egyetemben, amit kb. 1 óra alatt feltesz egy jó lakatos, a villanyász pedig 5 perc alatt beköti.Ha meg tudunk egyezni, akár én is felszerelem amennyiben nem alkuszik a csekély , azaz 130000 magyar forintból.

Kép felrakása ide vmiért nem sikerült, de ha adtok egy emilcímet, szivesen küldök.

 

Hasonló szettnek a bolti ára 5000lbs csörlővel, vezetékes vezérlővel 230000 ft, ami nem  eredeti lökhárítóval van szerelve.

atompyka Creative Commons License 2017.01.17 0 0 47681

Nekem is volt enduróm, az volt az első motorizált járművem. Egy S51 Enduro :-)

Mikor átestemnegy kutyán, akkor tettem le a motorozásról. 

Előzmény: jim32 (47680)
jim32 Creative Commons License 2017.01.17 0 0 47680

Olyan 6-7 éve vettem én is egy terepre is alkalmas motort. Gondoltam megtanulom ezt is. (KTM 990 Adv. megjegyzem halk túra-enduro). Első utam a repülőtér környékére vezetett, mert arrafelé laktam. Előttem egy mentő bukdácsolt a terepen, megelőzni nem tudtam, mentem utána. Egy nyílt lábszártörést szenvedett crossmotoros fickónál állt meg :-(

Attól kezdve én csak féltem azon a motoron. 2 év alatt mentem vele vagy 2e kilómétert, annak is a 90%-át aszfalton. Aztán eladtam.

Biztos jó móka, de nem nekem való.

Nekik amúgy ott épített cross-pályájuk van. Szórakozhatnak kedvükre szabályos körülmények között.

Előzmény: pinguru (47679)
pinguru Creative Commons License 2017.01.17 0 0 47679

Akinek nem inge, ne vegye magára, a baj, hogy akikkel én találkoztam, ilyenek voltak. Az egész erdő zenget a nyamvadt erőlködésüktől, a baráti körömben is ismerek jó párat, próbálom őket győzködni, hogy ne csinálják, falra hányt borsó. Nyilván aki szolidan kirándulgat, halkan motorozgat, azt észre sem vesszük, de eleve a terepmotorok úgy vannak építve, hogy reménytelen surranó üzemmódban végigdöcögni az erdőn. Persze itt jönnek be a képbe az elektromos terepmotorok, quadok, ott csak arra kell figyelni, hogy ne a vadhajtás közepén menjen át a menet, mindenfajta zöld szervezet csöndbe maradhat.

Előzmény: Ivan_G (47676)
GMarci 2 Creative Commons License 2017.01.17 0 0 47678

Én ha egyszer így járok, és rendőrrel fenyegetőznek, most már kíváncsiságból is mondom hogy hívja ki, aztán megvárom hogy mi lesz.... Az én lelkiismeretem tiszta

Előzmény: Soak7 (47671)
GMarci 2 Creative Commons License 2017.01.17 0 0 47677

Igen megkaptam, köszönöm szépen. Sajnos még csak most sikerült reagálnom rá!

Előzmény: Levente.hu (47672)
Ivan_G Creative Commons License 2017.01.16 0 0 47676

Miért általánosítasz? Én is quadoztam, mégsem voltam surmó. Meg akikkel túráztam legnagyobb részt ők sem. Kivétel persze mindenhol van. 

Előzmény: pinguru (47673)
lapar Creative Commons License 2017.01.16 0 0 47675

"akkor kamera ON,"

nekem nincs, de esetleg az is hatásos tud lenni, ha csak megemlíted, hogy be van kapcsolva.

Előzmény: pinguru (47673)
Destroyah2 Creative Commons License 2017.01.16 0 0 47674

teljesen nyugodtan megvárhatod a rendőrt, ha nem tiltott-lezárt az út, nem fog a zsaru sem mást mondani...

Előzmény: Soak7 (47671)
pinguru Creative Commons License 2017.01.16 0 0 47673

Egyetlen megoldás, ha megállít, akkor kamera ON, ha tapló, és láthatóan ittas, mehet a feljelentés. Legalábbis érdemes egy jó kis zaklatásos forgatókönyvet megemlíteni. A tapló terepjárósok miatt sokat szívunk, viszont a surmóság királyai a rendszám nélküli, tökön paszulyon átkelő, kiherélt kipufogós terepmotorosok és quadosok.

Előzmény: Soak7 (47671)
Levente.hu Creative Commons License 2017.01.15 0 0 47672

Megkaptad a táblázatot?

Előzmény: GMarci 2 (47663)
Soak7 Creative Commons License 2017.01.15 0 0 47671

Szinte mindig találkozok velük, legyen az szervezett verseny vagy csak sima terepjárás. Ritka amikor normálissal hoz össze a sors, általában benyitnak a lekezelő mindent tudó stílussal és azonnal a rendőrséget hívnák meg hasonló és ami a vicces mindig úton találkozunk, nem az erdő közepén meg nem is a szántó földön. Különösen nem szokott érdekelni mert amúgy sem érnek utol, viszont most tudták hova megyünk szóval nem akartam kockáztatni mert ki tudja van e náluk puska és épp milyen idegállapotban vannak.

Előzmény: GMarci 2 (47670)
GMarci 2 Creative Commons License 2017.01.15 0 0 47670

Amugy meg nevetseges az egesz. Mitol ne mehetnel arra? ugyan igy te is megtilthatod neki, es huzzon el ő. Az egy sima foldut ket falu kozt, amit hasznalnak sokan. Rugdosni meg rugdossa a jo edes annyat, ne a kocsidat.  

hogy ezeket nem lehet mar vegre kinoni.....

Előzmény: GMarci 2 (47669)
GMarci 2 Creative Commons License 2017.01.15 0 0 47669

En ma delben voltam kint, es talaltam meg egy reszt, ami meg jobban tetszik. 

Ami nem tetszett, hogy volt egy simex nyom, es latszott hogy ossze vissza rodeozott a szantofoldon a banyahoz vezeto ut mellett es a banya korul. ennek nem orultem. 

lehet miattuk szoptad be 

 

Előzmény: Soak7 (47668)
Soak7 Creative Commons License 2017.01.15 0 0 47668

Kinéztünk, jobban mondva néztünk volna, mert nem sokkal a falu utolsó aszfaltozott utja utan megallitott egy vadasz aki egyből probálta nyomni az elvárt stílust, ami még nem is lett volna probléma de jött gyalog egy kollégája aki mikor megfordultam volna belerugott egyet a kocsi hatuljába. Semmi nem indokolta, viszont nem volt teljesen normális, ezért mivel volt velem más is, meg kutya is, nem szálltam ki megbeszélni hogy akkor ezt ki fogja kifizetni. Gondoltam megkérdezem az autós kollégát de ő meg nem igazán volt hajlandó megállni mikor intettem neki meg villantottam mögötte. Amúgy nagyon úgy tünt hogy direkt a homokbánya körül "járőröztek" mert elösször rossz fele fordultam le és a hosszabbik uton találkoztunk szembe, tehát körbe mentek. 

 

Azt nem mondom hogy ne menjen ki senki, de ezek után én nem biztos, hogy fogok menni, félrészeg üvöltöző vadászokkal nincs kedvem veszekedni.

Előzmény: GMarci 2 (47650)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.14 0 0 47667

Üdvözlök Mindenkit!

Napokban eladósorba kényszerült remek 1.6-os Nivám.Leendő gazdájának viszont nincs szüksége a rajta levő 6000 lbs (durván 2.8T)teherbírású minőségi(nem kínai piacos)újszerű Horn csörlőre.Ha vkit érdekelne, örömmel adnám át a részére a vezeték nélküli vezérlőjével és spec. tartó konzollal egyetemben, amit kb. 1 óra alatt feltesz egy jó lakatos, a villanyász pedig 5 perc alatt beköti.Ha meg tudunk egyezni, akár én is felszerelem amennyiben nem alkuszik a csekély , azaz 130000 magyar forintból.

Kép felrakása ide vmiért nem sikerült, de ha adtok egy emilcímet, szivesen küldök.

 

Hasonló szettnek a bolti ára 5000lbs csörlővel, vezetékes vezérlővel 230000 ft, ami nem  eredeti lökhárítóval van szerelve, ez igen.

Tie Creative Commons License 2017.01.13 0 0 47666

Elindulhatsz fordítva is a nyomon. 

Ha a hiace és a hilux hátsó difije cikkszám szerint megegyezik, akkor neked is jó lesz a hiluxba való zár. 

 

Előzmény: Levente.hu (47664)
Levente.hu Creative Commons License 2017.01.13 0 0 47665

Átküldöm, de még azért hiányos, meg van benne pár bizonytalan rész. Igyekeztem csak rendes adatlapokra hagyatkozni, vagy ha nem, akkor többféle forrást is megnézni. Sajnos elég sok téves infó van a neten is, már ha van valami.

 

Nem gondolom, hogy szimplán marketing oka lenne. Nagyon sok típusból létezett mechanikus és elektronikus kapcsolású is. (Pl. LC Prado 90, 120, LC 80, 105) Az olcsóbb fapados modellek mind mechanikusak voltak (GX, harmadik világbeli darabok), a jobban felszerelteknél a 4WD kapcsolás/középső difizár elektromos. (erről jut eszembe, hogy LC 90-ből, és 105-ből még Part Time 4WD is volt) És a jobb felszereltségnél jellemzően volt ABS, stb. Az LC 80 kapcsán konkrétan azért jelent meg a visco-s osztómű(ha igaz), hogy lehessen ABS, Part Time 4WD-vel nem volt sose. (ugyebár ha fixre van zárva középen, akkor nem tudja teljesen függetlenül szabályozni a kerékfordulatot, de mondjuk ez meg olyan dolog, hogy terepen úgyse kell, közúton meg nincs összezárva.) Azt nem tudom, hogy képesek-e maguktól kikapcsolni, tehát mondjuk ettől hülyeálló a rendszer, hogy ha a user elfelejti, akkor x km/h felett, vagy bizonyos szenzoradatok esetén mondjuk kiveszi. Ja, viszont így ketté van szedve a 4WD/diffizár kapcsolás a felezővel. De ha jól tudom, akkor így is csak megfelelő sorrendben szabad használni. Szóval ismét csak zavaros, és fogalmam sincs.

Előzmény: GMarci 2 (47663)
Levente.hu Creative Commons License 2017.01.13 0 0 47664

Az a helyzet, hogy mivel ez nem terepjáró, ezért a gyártók nem tüntetik fel, hogy passzol-e bele a termékük. (Ráadásul szinte csak az Európai piacon forgalmazták, meg az eredetijét Granvia néven, sokkal igényesebb kivitelben, japánban.) Egyedül az ARB írja, hogy melyik zár passzol a Hiacebe, de valószínű, hogy igazából ott is a merev hidas ázsiai változatról van szó. De az ARB-ről tudom, hogy belemegy, mert többen is berakták már, előre is, hátra is. (Hiace Nestle tuning, Arctic Truck, de más felhasználóknál is láttam) Amire láttam még példát, az a TJM ausztrál gyártónak az egyik zárja. Potyára nem lenne jó berendelni semmit, de asszem erről csak úgy lehetne meggyőződni, ha az ember szétszedi, és megnézi az összes paraméterét.

Előzmény: Tie (47662)
GMarci 2 Creative Commons License 2017.01.13 0 0 47663

Szia!

azt a tablazatot at tudnad nekem kuldeni?

Az, hogy a 4wd-t kulon villanymotor kapcsolja, lehetett egy fricska is a tobbi gyarto fele, hogy ilyen is van nekunk. Az lj70 ekben is igy mukodott, es azokat gyartottak mar 90 elott is. 

Pippo zaron en meg elgondolkodnek, allitolag nem dolgozik dragan, es eleg jol mukodnek ahogy latom. 

Előzmény: Levente.hu (47661)
Tie Creative Commons License 2017.01.13 0 0 47662

Ha lehet kapni hozzá Detroit Lockert, akkor hátra inkább azt tegyél. Aszfalton azt se veszed észre, nem okoz gondot, havas aszfalton meg kis gázra kanyarban egyből visszazár, és lehet vele huligánkodni. Terepen meg a legjobb. Krinyót kérdezd meg, ő HiLuxban használ lockert, szerintem meg van vele elégedve.

Előzmény: Levente.hu (47661)
Levente.hu Creative Commons License 2017.01.13 0 0 47661

Köszönöm a kimerítő választ. Ez így nem hangzik olyan rosszul. Főleg, hogy lehet Part Time 4WD-re váltanék(felező miatt), és akkor egy torsen hátul közúton sem rossz.

Kérdés már csak az, hogy passzol-e az autóhoz. Toyota 8"-os diffi van hátul, a Hiluxba való ARB zár belemegy. Viszont a TrueTrac-ból csak a '96-ig levő Hiluxhoz van, az meg az ARB-nél is más.

De nem tudom, közelről még nem láttam ilyet sose. Egyébként egy Hiaceről van szó, csak ez olyan viccesen hangzik, hogy le se merem itt írni. :)

Előzmény: Tie (47660)
Tie Creative Commons License 2017.01.13 0 0 47660

A torsenhez:

 

-Egészen addig a jobban tapadó kerékre viszi a nagyobb nyomatékot, amíg a kevésbé tapadó valamennyit is át tud adni. Tehát nyilván ha leátlóz akkor nem működik, de pl. egy szántásban/árokban féloldalt(tudom, ott már mindegy, csak példa), szintén előfordulhat teljes tapadásvesztés?

 

Extrém oldaldőlésnél lehet, hogy annyira elkönnyűl a fenti kerék, hogy ami tapadás ott jelen van, annak a duplája már a másik keréken nem lesz elég hozzá, hogy megmozdítsa az autót. De ebben az esetben már úgysem ez lesz a problémád, hanem hogy hogy kalapálod ki az autód oldalán, amin végigtámaszkodik az árok túloldalán. :)

 

-Ameddig betölti a funkcióját, elvben(!) akár jobb is lehet, mint egy fixre zárt diffi. Nyilván kérdés, hogy ez a gyakorlatban hogyan érvényesül.

 

A fixre zárt difinél nem tud azért jobb lenni, mert ott a leadható nyomaték 100%-a jut a tapadó kerékre, ha csak az egyik tapad ugye, de azért nagyon jól tudja a torsen tenni a dolgát terepen.

 

-Egy TCR-el kiegészítve jó kompromisszum lehet. Tehát amikor leátlózna az autó, akkor szépen belefékez. De nyilván csak akkor, egyébként nem fárasztja a rendszert, mert az esetek nagy százalékában a diffi megoldja.

 

Pontosan. Sima nyitott difiknek is lehet segíteni a kipörgésgátlóval, a torsennek meg még jobban, hiszen ha a levegőben lógó keréket fékezed 1 egység erővel, akkor a tapadó keréken le tudsz tenni 2 egység nyomatékot (a legtöbb torsen általában 33-66%-ot tud).

 

-Közúton nem okoz semmilyen plusz gumikopást, többletfogyasztást, mint mondjuk egy lamellás LSD.

 

Normális használat mellet nem. Természetesen ha ész nélkül nyomod, és minden körforgóban mész három kört kilinccsel előre, akkor azért ez is gyalázza a gumit. :)

 

-Közúton, akár hóban, segíti a kanyarodást, mert az ívkülső kerékre kerül a nagyobb nyomaték. (Vagy pedig megindul a hátulja, ahelyett, hogy eldifferálna, szóval a gyakorlatban mit csinál?)

 

Abszolute jóindulatúan segít, mivel ha kanyarban változik is a tapadás, itt-ott jégfoltok miatt, azt is azonnal lereagálja. Nekem a Range-ben volt hátul Detroit Locker, elöl pedig TrueTrac (az egy torsen), úgy ment hóban mint a sínautó, a Locker tolt hátul mint a barom, a TrueTrac meg gyönyörűen vitte irányba az elejét. Nagyon jól vezethető volt ezzel az összeállítással.

Aztán egy darabig jártam úgy, hogy a hátsót kivettem, és maradt csak elöl a truetrac. Terepen is nagyon szépen tette a dolgát, persze gyakrabban kellett bezárnom a közepét a hátsó locker nélkül, mint addig, de nagyon sokszor cibálta át a trutymón az autót az első torsen.

 

-Első hídon is remekül alkalmazható.

 

Pontosan, épp erre találták ki.

Amúgy az audi quattro hajtásaiban mindenhol torsen van, elöl hátul és középen is, a kipörgésgátlóval megtámogatva nagyon jó kis összhajtásokat is csinálnak velük. Zsebre is rakja akár a merci 4maticját, akár a BMW X drive-ját. Bolondbiztos, és automata.

 

Annyit érdemes tudni a torsenről, hogy ha régebbi terepjáróba építed be, amiben nincs kipörgésgátló, akkor finoman nyomott ballábfékkel tudsz segíteni a torsennek, amikor eldifferálna éppen, pl. ha megátlózol. Nyilván gázból nagyobbat kell nyomni mint a fékből, és akkor menni fog az autó. :)

Előzmény: Levente.hu (47659)
Levente.hu Creative Commons License 2017.01.13 0 0 47659

Sziasztok!

 

Lenne néhány műszaki jellegű kérdésem a hozzáértőktől. Főleg Toyotás megközelítésben. Elkezdtem utánajárni a különböző Toyota osztóműveknek(egész szép kis táblázatom van már), és felmerült a következő kérdés: Miért jó az "aktuátoros" (vagy mifene, nem igazán találtam rá jó magyar szót) osztómű kapcsolás? Tehát amikor nem (csak) egy kar lóg ki az osztóműből, hanem van rajta egy villanymotor (is), vagy valami vákuumos kapcsoló. Az első tippem (azon túl, hogy egy plusz hibalehetőség), hogy a vezetéstechnikai segédletek igénylik (ABS, VSC, stb), hogy szükség esetén magától tudjon oldani/tudja a rendszer, hogy mikor milyen állásban van. De ez az elmélet nem stimmel, mert ott a 2005-től gyártott Hilux, mindenféle segédlettel, és mechanikus kapcsolású a 4WD. (Jellemzően már a 90-es évek legelejétől, vagy még előbb is alkalmaztak már ilyet, eleinte főleg csak az összkerékhajtás kapcsolására, de ugyebár manapság meg már minden így működik.) Szóval miért jó, miért nem?

 

A másik kérdéskör, az általánosabb a Torsen diffik kapcsán. Nagyjából sejtem a dolgokat, de jó lenne, ha valaki megerősítene/megcáfolna az alábbiakban. Tehát ha jól gondolom akkor a torsen differenciálmű:

-Egészen addig a jobban tapadó kerékre viszi a nagyobb nyomatékot, amíg a kevésbé tapadó valamennyit is át tud adni. Tehát nyilván ha leátlóz akkor nem működik, de pl. egy szántásban/árokban féloldalt(tudom, ott már mindegy, csak példa), szintén előfordulhat teljes tapadásvesztés?

-Ameddig betölti a funkcióját, elvben(!) akár jobb is lehet, mint egy fixre zárt diffi. Nyilván kérdés, hogy ez a gyakorlatban hogyan érvényesül.

-Egy TCR-el kiegészítve jó kompromisszum lehet. Tehát amikor leátlózna az autó, akkor szépen belefékez. De nyilván csak akkor, egyébként nem fárasztja a rendszert, mert az esetek nagy százalékában a diffi megoldja.

-Közúton nem okoz semmilyen plusz gumikopást, többletfogyasztást, mint mondjuk egy lamellás LSD.

-Közúton, akár hóban, segíti a kanyarodást, mert az ívkülső kerékre kerül a nagyobb nyomaték. (Vagy pedig megindul a hátulja, ahelyett, hogy eldifferálna, szóval a gyakorlatban mit csinál?)

-Első hídon is remekül alkalmazható.

 

Asszem ennyi. Tudom, hogy a dolog megítélése nagyban függ attól, hogy extrém terepről, vagy közútról van szó. Meg azt is, hogy csakarendeszárazigazi. :-)

 

 

Mindezeken túl egy egyáltalán nem terepjáró 4WD-s kisteherautóba gondolkozom hátra valami zárat tenni. Sajnos rövidek a rugóutak, így nagyon hamar elakad. Gyárilag egy viszkós LSD van hátul(lett benne olaj is cserélve, de nem ér semmit), igazából egy ARB belemehetne, de nagyon drága. EATON TrueTrac fele/harmadannyi, de ide pont nem a legjobb választás. Nincs extrém terep, csak dűlőutak, mezőgazdaság, vontatás.

 

Előre is köszönöm a válaszokat!

lapar Creative Commons License 2017.01.13 0 0 47658

Más egy ilyen "gyúrásért" külön fizet! :-)

Előzmény: jim32 (47656)
jedaj Creative Commons License 2017.01.12 0 0 47657

Vámkezelés- regadó nélkül, műszaki nélkűl, diffizár meg nagyon sok minden nélkül igen van új műanyag elejű olcsóbb.

jim32 Creative Commons License 2017.01.12 0 0 47656

10 éve nem veszek motoros újságot. Pedig egy időben rájuk voltam kattanva. De ennyi marketingszagú, ócska tesztet már nem lehet elviselni ép ésszel.

Nagyon sokféle motorral mentem már és nagyon sokat. A jelenlegi FJR-ben 194e km van és újonnan vettem. 

Annyira átlátszó már így ennyi kilóméterrel a hátam mögött a hülyítés...

Ráadásul mindenről csak jókat írnak, kivéve az összehasonlító teszteket, ahol a legnagyobb/legpénzesebb márkákról csupa jókat, az Aprilia/Moto Morini, stb kicsikről meg hát ami eszükbe jut.

Teljesen felesleges ilyesmit olvasni

Ma már csak és kizárólag a használók véleményét olvasom blogokon és fórumokon. Az sem mindig reális - sőt - de sokkal többet tudok meg egy típusról, mint a "szakértőktől".

(Így lett ősszel bejárósmotornak egy SYM Maxsym 400i nagyrobogó, ausztrál kolléga szerint 3,6l-t fogyaszt neki vegyes forgalomban. Hát, nem tudom, a benzin ott milyen, de ennek köszönhetően a második tankolás előtt vagy 3km-t toltam a vasat...)

 

 

Előzmény: pinguru (47652)
senim Creative Commons License 2017.01.12 0 0 47655

Sok lesz ez, olcsóbban kapok újat!

Előzmény: jedaj (47653)
jedaj Creative Commons License 2017.01.09 0 0 47654

Vagyis van egy ilyen eladó autó. Egyébként a féktárcsát azért kellett kicserélni, mert a volt gazdája elhanyagolta a fékbetét cserét. Egyébként az volt gyanús, hogy túl jól fogott, ráadásul egy deka hangot nem adott ki, pedig vas a vason volt, ezért koptatta meg a tárcsát. Úgy döntöttünk, hogy cseréljük , mert határesetes volt a felszabályozása. Még nem dobtam ki.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!