Tény, h. nem túl sok a hely, de jó néhány holland gyártmányú lakóban is használják ezt a mosdóméretet. ( max: nem 65*85, hanem70*90) Sőt ha megnézed a Niewiadow újabb változatait azokban is van mosdófülke...,-hát nem hinném hogy azokban nagyobb lenne az általad említettnél! Csak még az a kérdés a Qek-ben hová tudod beépíteni???? Elveszel a fekhely szélességéből?-Esetleg a konyhapult melletti polcos izé helyére építed????
Az nehéz......//a mosdó// azt hiszem az igazán barkács lesz :) A többi még nézhez is úgy ki , mint a gyári..... de ez... 85*65cm, épp csak a célnak megfeleljen.... , hogy sűrű sötét éjjel kis dologért, ne kelljen a kemping távoli részén lévő mosdóig elgyalogolni.
Remek! Épp az általad felrakott niewiadow példájából látszik, milyen klasszul lehet alakítgatni, formálni ezeket a régebbi kocsikat. Egyedül a mosdófülke lesz kicsit rázós szerintem, mert a Qek-nek elég alacsony a belmagassága, ha jól emlékszem csak a konyhapult előtti kb fél négyzetméteren tudtam kiegyenesedni a magam 185 centijével.
Köszönöm, de Nyíregy környékén lakom és már van egy kinézőben..... éppen alkudozunk.... azt szereteném, hogy a tulaj műszakiztassa le, ne én...... mert fél éve lejárt a ...... . Kaposváron lett volna egy N126 , de sok a munkám, de nagyon jó áron adták.... és azt hiszem láttam itteni Bazsi..... eladó N126 -át is... az egyik oldalon :)
Van teljesen jól felújított is.... otthonossá akarom tenni, a többi pénzt inkább üzemanyagra, kempingre és ilyenekre "szórom" el, és kell bele egy pici mosdó is.... így lehet 2 személyesre sikerül :)
Azért ezek az n-126 felújításáról szóló képek se rosszak........ Igaz a mondás, szebb lett mint új korában! -mert azok a piros oldalfal kárpitok......bbrrrr.......!
Ja, az kicsit gáz, hogy az ember nem lát a burkolólemezek mögé.......!!! Mindenesetre ha a belsejét megnézed alaposan, -különösen az oldalfalak találkozását, a sarkok találkozásait, a kerékjáratokat,-és ott nincs elszíneződve vagy felpuhulva a rétegelt lemez, akkor nagy az esélye hogy nincs szétkorhadva sem a fémváz, sem a belső burkoló lemez. Különben a másik jellegzetes dolog hogy a vizes , korhadt kocsik esetében , ha belépsz a lakókocsiba azonnal érzed a jellegzetes dohos bűzt.(röhejes, de célszerű megszimatolni a függönyöket és a szivacspárnákat, azokból egy gyors szellőztetés esetén sem távozik el a dohos szag!!!!!)
Most egy fél napig beleástam magam a témába....... láttam burkolat nélkül.... fémváz...de honnan a fenéből tudjam hogy nincs a vas szétrohadva ? vannak..... kb 300 000 körül van egy.... bár én egy kicsit fel akarom újítani..... bírjon ki még nálam vagy 4-5 évet...aztán mehet a kert végére.... http://www.fanklub-niewiadowek.com/niewiadowki/remonty/marek.html , még ha kell ennyire is :) mert ennek a tip-nak már utánna néztem :)
Nagyon szépen köszönöm, akkor nem fa ...? Fém vázon vannak rajta a burkulatok.... most épp ezeket nézem mert a másikról idő hiány miatt lemaradtam n126...... marad a qek 650 .... most barátkozom vele, még ősszel venni akarok egyet.... hely van...
Nem igazán akarok az E vizsgával vacakolni, a másik indok igen egyszerü, nekem csak annyira kell valami alkalmatosság , hogy éjjel megaludjak benne és ne sátor legyen. A kerékpár és minden más lom befér a VW T4-be , .... és ha már kirándulok akkor nem a lakókocsiban akarok ülni.... tavasszal szánok rá 3-4 hetet, hogy belül új kárpit és ágyak legyenek, ennyi.
De, publikus....! Most kellett rájönnöm, hogy nincs elég helyem a tároláshoz, és a fűtéskorszerűsítés is többe került nálunk, mint gondoltam... Szóval fájó szívvel, de meg kell válnom tőle... Majd jövő nyáron hozok egyet külföldről, most már tudom mit hogy kell ügyintézni...
Azért ennek a KÖHÉM rendeletnek nem árt utánanézni!! Valamikor ha jól rémlik 2001-2002 körül volt változás, és legjobb tudomásom szerint, épp erre vonatkozott, -miszerint csakis a forgalmiba beírt össztömegű utánfutó, lakókocsi vontatható! Ettől függetlenül van jópár olyan lakó amelynek az összsúlya nem éri el a 715 kg-ot. Pl. régebbi magyar gyártmányok,-Pannónia 274, 320, talán az NDK Bastei, illetve egy-két régebbi ADRIA modell illetve a korábban általatok említettek.......
A vontatásra vonatkozóan nem kell annyira beijedni!Olvasd el a cikket!A lényeg az,hogy az össztömeg több is lehet,mint amit az autó forgalmiában megadnak csak amikor vontatod arra kell figyelni,hogy azt a súlyhatárt ne lépd túl amikor megpakolod!!Tehát ha van egy bódéd aminek mondjuk 900 Kg az össztömege,de Te csak 715 Kg.-ot értél el megpakolva akkor az szabályos!
Vontathatóság miatt csak ez és még egy QEK-AERO jöhet szóba..... az össztömeget 715 kiló alatt kell tartanom.... ezen a nyáron kölcsön géppel belekóstoltam.. és nagyon megtetszett :)
Már bocs , hogy beleugatok, de Bazsimoci68, néhány hete még olyan lelkesen írtál az új járgányról most pedig mégis inkább megválsz tőle?????Mégsem váltotta be a hozzá fűzött reményeket?? Csalódtál a lakókocsis életformában????? (Persze csak ha az ok publikus!-pedig már úgy örültem hogy Tolna megye" fővárosa" ismét egy lakókocsizást kedvelővel bővül!) Üdv.: Tillmann
Jó néhány hónapja figyelemmel kísérem a fórumot, de most már "aktívan" is szeretnék jelen lenni.
Bár nem Qek Aero típusú a lakókocsim, de van kapcsolási rajzom róla egy német honlapról töltöttem le a kez. utasítását ami tartalmazta a teljes kapcs. rajzát is. Ezt ha kell eltudom mailbe küldeni .
Sziasztok! Nem rég vásároltam egy Qek-Aero lakókocsit és van egy kis problémám a vílágitással, nincs valakinek véletlenül kapcsolási rajza? Nagyon megköszönném! Ha esetleg valakit érdekel van hozzá Magyar Nyelvű használati útmutatóm rajzokkal és leírásokkal, e-mailba szívesen elküldöm!
Itthon vettem, 600 euro volt, ami 144 ezer forintnak felelt meg akkor...Kellett még vennem hozzá ezt-azt, úgyhogy mindösszesen 250 ezerbe fájt...A túra nagyon jól sikerült, az ezres Suzukim szépen húzta a lakót,de a fogyasztás felugrott 5,5-ről 8,5-re.Bejártuk a Balaton északi részét, és még Zalába is eljutottunk, aztán a Krisna-völgy érintésével mentünk haza tolnába...Ajánlhatom Városlődön az Iglauer Parkot, ami ugyan nem kemping, de kaptunk áramot és helyet, igaz a vasút kb 30m-re volt tőlünk, viszont egy éjszaka 1300ft volt kettőnknek. A másik jó hely Kehidakustány, ahol szép a kemping és 3200 ft volt egy éjszaka...Az élményfürdőben este 6 után pedig olcsóbban lehet fürdeni 10 óráig. Rengeteg várat és múzeumot néztünk meg, a költségek nagy része belépőkre ment el...Tehát mondhatom, nem kell okvetlen külföldre menni nyaralni, itthon is bőven akad még látnivaló!
Hali! Pénteken megkaptam végre a rendszámot a lakókocsira! A műszakin három órát kellett várnom, viszont semmit sem néztek meg, csak elkérték a pénzt és kiállították a papírokat... Az okmányirodában nem kértek illetéket, csak a rendszámot, törzskönyvet, forgalmit és a matricát kellett kifizetnem. Mivel a származásellenőrzés árát elblicceltem, nekem 65 ezerben állt meg a forgalombahelyezés...Ígyhát végre indulhatok a családdal nyaralni...
opel078@freemail.hu a e-mail cimem. Irdmeg a pontos lak cimet hova küldjem postán a könyvet. Nekem igy egyszerübb és átlapozhatod mi a fontos. Ha kell tel számom 06 20 468 48 96
Sziasztok Hűtő kérdésem lenne.Milyen hömérsékletet tud a k80 lehel ?A fagyasztoban kb 2óra alatt megfagyott a víz a pohárban ,a hütő részben viszont 17 fok van 5óra után,29 volt amikor bekapcsoltam.Mind három üzemmodban ugyan azt a hőmérsékletet tudja?Köszi
Hoppá! Az enyémnek nem ilyen a belső elrendezése, nekem szemben van a hűtő és a mosogató a bejárattal! A kapcsolási rajz is érdekel, mert én másmilyent találtam, úgy nézem ez direkt vezetékelési rajz...Ha nem gond neked, légyszi másold le, és én kifizetem az árát! Ha nem tudod, akkor légyszi küld el, uttörő becsszóra visszaküldöm postafordultával!! A számom: 20/3324081, küldd el a tiéd és fórumon kivül megbeszélhetjük a részleteket!
Hali! Hát nem volt egyszerű az okmányirodában...Ott kezdődött a baj, hogy a lakókocsinak sosem volt forgalmija és rendszáma, mivel hollandiában ezek nem kellenek...Csak egy sajtpapírt adtak hozzá, amin a legelső tulaj szerepelt 1980-ból.
A hölgy aztán lázasan telefonált budapestre, ahol hálistennek tudták, hogy ez így van és most várom a származásellenőrzés eredményét...Apropo: bárki tud segíteni N126-127 dokumentációval, kérem jelentkezzék! Én csak lengyelül találtam, de az nekem kinai...:-)
Nemrégiben papíroztam le egy német ( lejárt műszakis ) lakókocsit, a menet a következő volt:
- Okmányirodában származásellenőrzés kérése, / kinti forgalmi + adásvételi kell
hozzá / kb. 1 hét alatt megvolt
- Eredetvizsga / csak akkor mehet, ha már megérkezett a származásellenőrzési
papír /
- Műszaki vizsga / mindenképpen az eredetvizsga után, így nem kell az integrált
vizsgálat, pár ezrest megspórolsz /
- Kötelező bizti kötés / ez a leggyorsabb az egészben :)
- Minden papírral vissza az okmányirodába, majd boldogan haza a rendszámmal és
a forgalmival.
Erre a lejárt műszakis lakóra kértek a műszaki vizsgára érintésvédelmi és gázbiztonsági szemlét is. Hoztam be korábban kinti érvényes műszakis lakókat, azokra nem kellettek a gáz és villany szemlék.
Ha jól összehangolod a dolgokat ( időpontkérések az okmányirodába, eredetvizsgára és műszakira ), szerintem 2 hétbe belefér, mire meglesz a rendszámod. Nekem ennyibe telt, sehol nem volt ismerős, és sehol sem jattoltam.
Hali! Tegnap vettem egy 1980-as lengyel N127-es lakókocsit, ami holland import-már ráfutófékes. Érdekelne a legfrissebb info a forgalombahelyezésről. Tolna megyei vagyok és szeretnénk sürgősen megoldani a papírokat, hogy el tudjam vinni a családot nyaralni a szabadságomon belül.Tehát minden hasznos tippet szivesen fogadnánk! Ezenkívül szeretnék egy leírást szerezni a lakókocsiról ( a későbbi belső felújításhoz), mivel ebben a témában abszolút zöldfülü vagyok...
Jelentem az én QEK Aerom is levizsgázott múlthéten 13-án! Csak a lámpák működését nézték és, hogy van-e rajta fék! Azért amikor ráhúzatta a fékpadra azért elkezdtem leizzadni rendesen, de nem volt semmi probléma! Érintésvédelmi vizsgát nem kértek.
A vizsga a XIX. kerületben volt a Közlekedési Felügyeleten a Vas Gereben utcában. A díj 9300 ft. volt, és mivel tavaj vettem és van rá törzsköny ezért nem kellett integrált vizsgát csinálni.
Sziasztok. Mi ment tönkre ilyenkor??? A lakókocsi hűtő hátúl melegszik de szinte semit sem hüt.Mikor össze raktam még lehűtőt +5 fokig ami talán jó is let volna de ma már +18nál lejebb nem megy.
Segítségeteket kérem.lakóautónk előtetejének az egyik lábán a tetőhöz való csatlakózó eltört! Az előtető márkáját sehol nem találom.4.5m hosszú,a láb felső csatija 2 csuklós,ez pont ott tört el ahol hozzácsavarozod a tető aluminium külsejéhez. Egy ilyen használt,vagy az új is jó érdekelne. Előre is köszi a segítséget!
Hát a paraméterek amiket megadtál elég neccesek, még a 810 kg. összsúlyúban lehet találni mosdó wc-set, viszont 600000-be átírással együtt nemigen lehet beleférni, vagy akkor egy nagyon lelakottat fogsz ki!
Valahol olvastam hogy ,5-6 orai hasznalat utan mindkettö ugyanannyi aramot ad le... Mindenesetre vagy zselest vagy AMG( BANNER RUNNING BULL) aksit vegyel ! sokkal jobban birjak ha nagyon melyen lemerited öket . Csak a töltessel vigyazni kell mert nem szabad 14,5 V-nal ERÖSEBBEN TÖLTENI !
Vettem egy lakókocsit.Szeretnék bele venni egy 12 voltos akkumulátort.Csak nem tudom hány Ah legyen.A lakókocsi fix helyen van egy vízparton,ki van vonva a forgalomból.Horgásztanyának használom.
Ami menne az akksiról:
-A vízpumpa motorja néha,ami a víztartályból nyomja a vizet a mosdóba,vagy a mosogatóba.(túl sűrün nem használom)
-1db 5w-os és 2 db 10 w-os halogén izzó a világításhoz(ezek sincsenek egyszerre mind bekapcsolva)
-Valamint egy kicsi,kb 15cm képátlójú rádiós fekete-fehér tv.(Esténként pár órát használom)
Számít -e ilyen alkalmazásnál,hogy hány Ah teljesítményű az akksi?Én egy 88Ah,vagy egy 100Ah banner tipusúra gondoltam.Néha hazahoznám töltőre rakni.De az a tervem ,hogy veszek hozzá egy napelemet,ami folyamatosan töltené,akkor is ha nem vagyok ott.
Bemásolok ide pár adatot a napelemről is:
Szivargyujtó csatlakozóval és csipeszekkel az akkumulátorhoz való közvetlen csatlakoztatásra. Gépjármű akkumulátorok töltésére kifejlesztve.
Hosszabb állásidők után nincsenek többé indítási problémáink. 12 V csatlakozás. 2,4 W, 180 mA. Ideális autókhoz, traktorokhoz, motorcsónakokhoz stb.
Itt egy másik napelem adatai ami nálam még számításba jöhet:
Műszaki adatok Üzemi feszültség: 12 V Max. teljesítmény: 15W Max. töltőáram: 857 mA Méret: 343x970x20 mm
Remélem részletesen leírtam minden tudnivalót.Akkor tehát az a kérdésem,hogy milyen akksit érdemes vennem?
léteznek régi stabilizátoros fejek ahol a vonóhorogra kellett plusz karokat csavarozni és ahhoz lengéscsillapítókat kötni, ezeknél lehetett zsírozni.
Ha újabb konstrukcíójú (Alko,Winterhoff) semmiképpen se zsirozd, mert a fejben levő pofák úgy működnek mint a féknél a fékpofák, rászorulnak a vonófejre és csökkentik a lakókocsi kilengéseit. Ha egyszer már ráakasztottál a zsíros vonóhorogra, akkor nagy valószínűséggel az összes pofát cserélni kell. A nagyobb ALKO fejeken 4 pofa a kisebben ill a Winterhoff-on 2 pofa van. Esetleg lehet próbálkozni féktisztító spray használatával, de ha a zsír bement a pofa belsejébe akkor onnan már nem lehet eltávolítani, cserélni kell. Ha még nem akasztottál , akkor érdemes hígítóval v tiszta benzinnel tisztára mosni a vonóhorgot, sőt az ALKO azt ajánlja hogy 200-as csíszolópapírral fémtisztára kell csiszolni.
Vásároltunk egy -nekünk- új lakókocsit, amelyiken stabilizátoros vonófej van, az előzőn a hagyományos volt, állítólag ehhez az újhoz nem szabad zsírozni a vonóhorgot, míg a régihez kifejezetten ajánlott volt. Tudnátok segíteni, mi az igazság a stabilizátoros vonófej használatakor? Zsírozzam, vagy ne?
Nekünk a lakókocsi faránál volt, majdnem a lakókocsi alatt! Szerintem ne tegyétek se a lakókocsiba, se az elősátorba, mert még az is fűteni fog nektek pluszba! :)
Átalakitás ... nekünk egy uj ablakot kapot az elejére , készült bele TV tartó polc , 3 helyre ment 22O volt , egy nyári elősátort vartunk .. nincs oldala csak árnyékol...
Szia..Van egy kép gyüjteményem a Qek Aero-rol ... nem igazán jó a szolgáltató mert mindig a reklámokat nyomja , de a rengeteg kép között van jópár hűtő megoldás...
Tehát először befűzöd az elősátrat a sínbe, majd utána építed fel a vasvázat. Nem egy ördöngősség, mi otthon egyszer elpróbáltuk, odakinn már flottul ment
Örülök, ha átnézed a Biwak honlapot, de mivel a fő tevékenység a lakóautó építés, és szervíz, ezért ott nem nagyon találtok kempingcikkeket, ezért írtam, hogy aki szól annak küldünk katalógust, abban van minden: elősátortől a tányérig :-)
Ritkán vagyok itt, ezért inkább mail-ben vagy méginkább telefonon beszéljünk.
Ha a társaságotoknak segít valamit akkor mi is tudunk katalógust adni (küldeni) és a kiválasztott árút Miskolcon (esetleg Törökbálinton) a Biwak-nál átvehetitek.
A beépített wc- t lehet vegyszerek nélkül is üzemeltetni, de akkor gyakrabban kell üríteni és erősebb szaghatással kell számolni. Én nem javaslom. Nekem eddig a Thetford márkájú szerek váltak be. A WC kazettába A zöld vagy a kék való, a zöld a bio, de kevésbé hatékony, hamarabb bűzlik a wc, 2-3 naponként ki kell üríteni, főleg melegben . A kék erősebb , nekem 4-5 napot gond nélkül bír szagok nélkül, és jobban bontja a cuccot , könnyebb kiönteni, nem marad darabos, nem akad meg a kazetta belsejében az úszóban kiöntéskor.
Ezért fontos a spec könnyen lebomló papír is , mert a simát nem bontja rendesen a vegyszer.Ebből én Fiamma -t szoktam venni, egy hatos csomag egy ezres körül van, a Thetfordból a négyes csomag kb. 900 Ft.
A vegyszerek adagolása rajt van a csomagoláson de a kazetta kupakja is egy mérőpohár, amit csak tele kell önteni -nekem 17 l-es a kazetta, ahhoz kb 100-120ml vegyszer kell, valamint 2-3 liter víz hogy jól fel tudjon oldódni a szer.
Az öblítőtartályba (ha külön öblítőtartály van és nem a víztartályból van idevezetve a víz egy szelepen keresztül) lehet használni a rózsaszínű löttyöt, (kb 7-8 l vízhez 0,5 deci vegyszer). A használat előtt le kell vele öblíteni a wc csészét igy a matéria nem ragad a csésze falához hanem lecsúszik, ha reteszt kinyitod...:)
Ja és érdemes figyelni a szintjelzőt hogy a ne telljen meg teljesen a tartály mert akkor kiszedni elég szar ügy... szó szerint.
A fűtéssel kapcsolatban: a beépített gázkonvektor teljesen zárt rendszerű, a kocsi alól szívja az égéshez szükséges levegőt egy nyításon keresztül és a tetőn egy zárt csövön keresztül távozik az égéstermék. Ezért a kocsiban használat közben nem szükséges semmillyen plussz szellőzés.
Természetesen ha megy a gáztűzhely akkor valamit ki kell nyitni(vagy tetőszellőző vagy ablak) mert a előbb utóbb elfogy a levegő..
A hűtőre nincs tippem , nekem mindig működött eddig a gáz is. Mikor a gázra kapcsolok, ki kell nyítni a hűtőajtót , belül a hűtőtér hátfalán van egy kis kémlelőablak ott kell figyelni a lángot ha begyulladt. Begyújtáskor elfordítom a gázszabályozókart max állásba és nekem be kell nyomni a gombot egy ideig amíg a szikragyújtóval belobbantás után az égésbiztosító be nem melegszik (kb10-15 mp) és csak utána szabad elengedni. A láng utána folyamatosan látszik a kémlelőablakban.
Ja.....maj el felejtettem,van egy gyönyörű állapotú egyszer használt 780-790-es behúzó méretű Brand elősátram eladó! Két hétig volt felállítva a B.Füredi kempingben,és főleg árnyékban volt! Hobby 370-es lakóhoz használtuk,tényleg nagyon szép! 150-ért vettük,egy 100-asért eladnám!
Még nem írtam ide,de én is régi lakókocsis vándor vagyok! A közelmúltban vettem egy Sprite Angol lakókocsit,97-es és gyönyörű állapotú. Eddig nem volt viszont olyan lakónk amiben volt WC-s mosdó. Azt szeretném kérdezni tőletek,hogy ugyebár van két fajta vegyszer,az egyiket az öblítő tartályba kell adagolni,a másikat a szennyesbe,mennyit és hogyan kell adagolni? Valaki azt mondta,hogy a szennyesbe kell valamennyi vizet tölteni,és ehhez a vegyszert,valaki meg azt mondta,hogy Ő nem tölt bele vizet,csak az öblítőbe! Aztán azt is hallottam,hogy spéci WC papírt kell használni,ami lebomlik?
Ma dolgoztunk a lakón,mert szőnyeget szabtunk bele,és egyéb szerelések,polcok,stb,aztán a gázos cuccokat is kipróbáltuk,tűzhely rendben,a fűtés is,de a hűtőt nem bírtuk beröffenteni,valamit szerintem nem jól csináltunk,igaz eddig nem használtunk hűtőt gázról,mert mindig kempingben dekkoltunk,de most párszor olyan helyekre tervezünk menni ahol nem lesz 230 volt,szóval van valami tippetek?
Aztán még kérdezném,hogy amikor használjátok a gáz fűtést,milyen biztonsági szempontokat vesztek figyelembe? Ablak résnyire nyitva,stb?
Az eddigi lakókocsikban mindig beszereltem egy 230V-os ventillátort a hűtő felső szellőző rácsára belülről amit egy kapcsolóval tudtam indítani,ez általában a számítógép ventillátora kb.3000.-,nagyon jó amikor meleg van és kiszippantja a meleget a hűtőszekrény térből,ugyanis sokkal jobb hatásfokkal működik a hűtő ha nem a melegben üzemel! Ezt a németektől lestem el a B.Füredi kempingben,és nem nagy munka felszerelni.
megnéztem, hogy van gyárilag beépítve a hűtőnk a Hobby-ba. A hűtő a konyhablokkba van beépítve, a hátsó részéhez belülről nem lehet hozzáférni, teljesen körbe van építve. A lakókocsi külsején 2 rács van egymás felett, az alsón keresztül kapja a friss levegőt, a felsőn távozik az égéstermék és a hő. Ezeknek a rácsoknak a lepattintása után látható egy-egy háló, gondolom a rovarok ellen. Ez a háló könnyen kiemelhető, innen már szabad az út a hűtőhöz.
Német fórumokon jókat írnak róluk, korrekten szállítanak. Én ide Magyarországra már nem merek rendelni, mert tűnt el cuccom :((
Ha van lehetőségem, inkább német ismerős címére rendelek, valamikor meg tőle elhozom személyesen, úgyis hetente egyszer dajcsba vagyok.
Obelink választéka akkora, hogy szeretnék személyesen is megjelenni náluk jópár dologért, de a közeljövőben csak Fuldáig jutok :( Oda viszont hetente :)
Van valakinek tapasztalata Obelink-ékkel? Interneten lefoglaltam egy elősátrat náluk, most jött meg a visszaigazoló e-mail. 540 EUR a sátor + 30 EUR a postaköltség+30 EUR a Magyarországra leszállítás díja (DPD). Most kellene utalnom a zsetont és elvileg 7-8 nap alatt leszállítják. Nem tudom mennyire megbízható a firma és mi van ha nem müxik a dolog, hol reklamálhatok?
Most szombaton amennyire lehet betankoltam a pesti kiránduláson kül- és belföldi katalógusokból, de ez a holland firma mindet veri árban. Pl 16 részes melamin étkészlet 13-20 . Mindenképpen el szeretnék menni hozzájuk, de ahogy a választékot látom, rá kell szánnom a nézelődésre-vásárlásra egy teljes napot :)))
A mi kis társaságunkból többen terveznek utat külföldi kempinges kiállitásokra , és ha kell valami azt a katalogusból kiválasztja az ember oda adja az árát és várja , hogy a cucot meghozzák . Holnap kerül fel a honlapunkre több ilyen rendezvényre az invitáló .
Elősátrat, asztalt, székeket, nyugágyakat, meg pár apróságot kéne vennünk az idén a Hobby-nkhoz. Itthon ( nekem ) eléggé magas árakkal találkoztam, így külföldi üzleteket kerestem a neten. Így jutottam el ide: http://www.obelink.de/home.asp
Remélem mostanában lesz arra fuvar, és akkor be tudok nézni hozzájuk. Így a leírtak és a képek alapján valami hatalmas üzlet sok-sok áruval, az áraik is jók.
Holland ismerősök kishazánkba költöztek, és még kinnt eladták a lakókocsijukat. Kaptunk tőlük egy nekik már feleslegessé vált kemping-mikrót, az egész kb. 30x30x30 centi, be is raktam a lakóba, mondanom sem kell, nem kicsit örülünk neki :))
Nekem ez a rajz alapján van bekötve a vónohorog csatlakozója.
Szóval a 2 tartalék polusra kötök rá egy álandó pozitivot.Az akumlátorról egy olvadó biztositék beiktatása mellett külön vezetékkel viszem hátra a 12voltot.
A Dometic gyártja a legjobb hűtőket a lakókocsisoknak .. a valamikori Electroluxot vásárolták fel . Egyébként Jászberényben gyártják ezeket az abszorpciós hűtőket.
Ha bugyogott az azt jelenti , hogy nem szökött el belőle az amoniák ... szerintem az a hűtő jó lesz ... 22O voltnál van az erősebb fűtőpatron .. talán a 12 voltos az nem is szabályozható . Ha kempingekbe jársz a lakóval akkor meg úgy is hálózatról fogod használni . Mostanság elterjedőben van a kis kompresszoros hűtők is a lakókba .. sinusos inverterel üzemelnek aksirol is ...
Megforgattam tényleg bugyogott. Csak a 220voltos csatlakozo van rajta. Bedugtam de nem történt semmi.Akapcsoloja is a 220ra van álitva. Meny idö kell neki hogy észre vegyem müködik.Megtaláltam hogy hol kell a gázt bekötni de erre csak hétfön lesz lehetöségem. Dometic márka vagy tipus név. Sajna zöld fülü vagyok.
abszorpciós hűtő nem nagyon tud elromlani . Állisd párszor fejre , és majd hallod a folyadég áramlását , és müködni fog . Az elektromos része is rendkivül egyszerü , legfeljebb egy polarizációs áramkör lehet benne . A fűtő patronokat is könyen megtudod nézni , hogy müködik e . Ovatosan érintsd meg , és ha jó meleg akkor menni fog a hütő .
Sajnos az ajándék hütők nem sikerültek. Az egyik egy hagyományos 220voltos kb 80literes. A másik tényleg lakókocsi hütő de nem müködik. Lenne ötletettek hol tudnék vásárolni ilyen lakókocsi hütöt. KB 55literest 12/220volt meg gázról üzemeltethetöt. Köszi.
Ezt a listát valamikor egy német kempinges oldalon találtam, lefordítottam, majd pár dologgal kiegészítettem, de folyamatosan bővül :)
Ezt mi nem mind visszük magunkkal, mert akkor nem nagyon férnénk már be a lakóba, de támpontnak szerintem jó, hogy ne sok minden maradjon otthon, ami kellhet.
Amikor eljön az idő, kinyomtatom, majd ami megvan, vagy nem érint, azt lehúzom a listáról, így az indulásra lesz egy teljesen kihúzott listám.
Amit általában én intézek, de Anya pár dologba besegít:
Ezt most hogyan kell érteni? Volt eredetiség vizsgálat, mert anélkül át se írták volna a nevemre! Törzskönyv van hozzá! Remélem nem kell eredetvizsgálatra vinnem mégegyszer????
Mondjuk én ujra festettem a vonóháromszöget és igen jól nézet ki emiat . De vizsgálták , hogy nem e kotyog a vonófelyen , volt gumiálapot ellenörzés (vizuálisan) és szintén világitás ellenörzés . de én kapcsoltam is nekik .. nem volt elég a bemondás . Gyakorlatilag kinyitni nem kell a lakót és nincs külső 23O as betáplálása se ...
Én augusztusban vizsgáztattam külső állomáson(nem KPM) a vásárlás után 1héttel. Tőlem kértek volna elektromos vizsgálatot és gáz mérésről papirt de villany még nincs a gázt meg kiszereltem. KPM.nél 3hónapos határidöőel vizsgáztatták volna de ők nem kértek volna semilyen igazolást villanyról,gázról. 8500Forint lett volna a vizsgadíj. A külsőhelyen 16500-at kértek. A vizsgálat 2percet vett igénybe. Megkérdezte hogy jó-e a világítás. Mondtam jó. Megkérdezte nem-e akarok vonófejet cserélni én modtam nem. Megrántotta a válát és elment megírni a papírokat ami 2órát vett igénybe.
Ami fontos .. ha nincs a lakónak eredetiség vizsgálata akkor integrált müszakit végeznek és ez drágáb is meg hoszadalmasabb is . Én nem az állami vizsgahelyre mentem (KPM) hanem egy müszakizásal foglalkozó KFT hez . Gyakorlatilag a legtöbb helyen már alkalmazásban vannak a vizsgabiztosok és nem a KPM küldi ki ökett .
Szerintem nem sok vizsgálni való van egy ilyen Qek Aeron ... összesen 14 600 ft volt a vizsgadij ... de ettől lehetnek eltérések fel is meg le is .
Egy hétel szoltam a vizsga előtt . A KPM nél még az egy hónap is kevés (Debrecenben)
Köszi, hogy emlékeztél rám! Az lenne a kérdés, hogy állítólag szigorodtak a szabályok és emiatt jóval előbb be kell jelentkezni! mi igaz ebből, mi a tapasztalatod?
Ajandékba fogok kapni két db hütöt. Sajnos még nem tudtam értük elmenni. Aszthiszem a Warthburg kerekü lakokócsiból származnak. Nem tudom hogy müködik-e 220/12 Voltról. Régen gázpalackról müködtették öket. Az aljazatokat én is szeretném átalakitani. Bár a hagyományos 7polosunak van egy szabad ága aszt tudnám álandó 12voltnak használni. Ha meglesznek hüttök még biztos jelentkeni fogok kérdésekkel.
Megnéztem a lakókocsi és a hűtő leírását is, mindkettőben az áll, hogy menet közben a gázpalacknak elzárva kell lennie. Tehát elvileg nem üzemeltethető menet közben sem a hűtő, sem a fűtés gázzal.
12 V-os verzió nem jöhet szóba ?
Én indulás előtt 1-2 nappal 220-al járatom a hűtőt, majd bepakolás ( hideg cuccok az otthoni hűtőből), és ahogy az autóra akasztottam a lakót, máris átkapcsolom 12V-ra a lakó hűtőjét, majd indulás.
Az autót átszereltettem 13 pólusúra - a lakó eredetileg is ilyen - , így van hátul állandó, és kapcsolt 12 V is. Meg tolatólámpa, és ködzárófény :)
Gyönyörűek ezek a régi vasak. Remélem egyszer megtehetem, hogy legyen a családi autó mellé egy gyári állapotú veterán, amivel napsütéses hétvégenként kirándulnánk.
Havernek van egy originál állapotú Ford Capri-ja egy kombi diesel Mondeo mellett, sokan nem értették, hogy miért a klíma nélküli nagy benzinessel ment nyaralni, nem a klímás diesellel :))
Én is gyermek koromban megszerethettem a kempingezés örömeit. Még csak 4 éves voltam (nagyon nem is emlékszem rá) mikor szüleimmel és bátyámmal sátorozni mentünk a Balatonra. Az első éveket a Bélatalapen töltöttük, ezért szeretnék oda menni az első alkalommal.
Sátrazni is nagyon szeretek de szerintem a lakokócsinak külön varázsa lesz.
Az alsó képen látható a jelenleg autóm(kék kombi) ami nem fiatal (32éves) sosem volt fatalabb és nem is szeretnék. Sajnos sokszor vesszem észre, hogy nem szívesen látnak mások az utakon. Talán ezért is gondoltam nem lesz könyű az út.
Ez a kép 2007 juniusában készült a Gárdonyban egy autós találkozon. Na ez ihkletett arra, hogy én is vásároljak lakokócsit.
Mi is kezdők vagyunk a lakókocsival, de a kempingezést már egész kisgyerekként megszerettem. 80-as években sátor, először szülőkkel, később haverokkal, majd nejecskémmel sátras utánfutó, most, hogy van 2 gyerkőc és már lehet őket vinni mindenhová, tavaly vettünk egy lakókocsit.
Először tavaly pünkösdkor voltunk egy 3 napos "nyaralási főpróbán", ami arra jó volt, hogy kiderüljön, mi minden maradt otthon :)
Van egy listám, ami alapján bepakolunk, de mindig bővíteni kell valamivel.
Tavaly pl. locsolókannát hagytam itthon ( még nem volt a listán, sátras utánfutóhoz nem kellett), persze ott a helyszínen derülnek ki a dolgok, mi minden kell még.
Vontatáskor nekem semmi problémám nem volt, azon kívül, hogy az autó 3 literrel többet kajált 100-on. Ha mögém kerülnek autók, azokat segítem előzni jobbra indexeléssel, előzés után sokan megköszönik.
Idén még nem tudom, hová megyünk, de termálvíz közelébe, az biztos.
Nálunk még nincs gyerek. Lakokocsink még sosem volt. Idén nyáron megyünk elösször nyaralni. Kicsit tartok is a vontatás nehézségeitől. Leginkább a többi autos hozállásától. Még csak 30km vontattam és ez kevés a tapasztalat szerzéshez. Zalaegerszeg melett lakunk. Az Fonyodi Napsugár keping lesz az első uticélunk. Bár addig még kell csinálni eszt-aszt a hátizsákon. PL: Hütő, lámpák.
Akkor van egy autó aminek a saját tömege 1435 kg együttes tömeg : 2080 kg. A forgalmi engedélyben a vontatásra fék nélkül 550 kg és ráfutófékkel pedig 1200kg-ot huzhat. Akkor ehhez a jármühöz kapcsolt 1200kg össztömegű ráfutófékes utánfutó vezethető "B" kategóriás jogosítvánnyal és nem kell hozzá "E" kategória. Függetlenül a tengelyek számától.
"- az ilyen gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény, feltéve, hogy a nehéz pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vonó gépkocsi saját tömegét, és az összekapcsolt járművek megengedett legnagyobb együttes össztömege sem haladja meg a 3500 kg-ot"
Gáz tömörségit az autógáz szerelők is végeznek , elektromos felülvizsgálatot sziinte minden vilanyszerelő kisiparos de a kisebb cégeknél biztos van ebből vizsgázot szerelő .. kb 5-7 000 ft egy gáz tömörségi , adnak róla egy sárga kártyát ...
Kedves barátaim! Az MCCC-fórumon olvastam, hogy elég hosszan foglalkoztok a lakókocsi vontatás kérdésével, törvényességi szempontból. Sajnos meg kellett állapítanom, hogy senki sem tudja jól, pedig néhányan közel járnak az igazsághoz.
Ezért úgy gondolom öntsünk tiszta vizet a pohárba, és nézzük hogyan rendelkezik erről a kérdésről a jogszabály.
A gépjármű vezetésnek két feltétele van. Személyi és tárgyi. Ha teszem azt valakinek egy Renault Thaliája van, az ugye az ő baja, de az autó saját tömege: 980,-kg, össztömege:1500,-kg, vontatható tömeg:1200,-kg.
Tehát az autó 1200,-kg megengedett legnagyobb össztömegű pótkocsit vontathat. Az autó!
Ez a tárgyi feltétel.
Ezeket az adatokat a gépjármű forgalmi engedélye tartalmazza.
A következő hogy megvizsgáljuk az embert aki a járműszerelvényt vezetni akarja.
A hatályos jogszabályok értelmében a B-kategóriájú vezetői engedéllyel mi a helyzet?
B-kat: - a 3500 kg-ot meg nem haladó megengedett legnagyobb össztömegű gépkocsi, amelyben a vezető ülésén kívül legfeljebb 8 állandó ülőhely van
- az ilyen gépkocsiból és a 750 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó pótkocsiból álló járműszerelvény
- az ilyen gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény, feltéve, hogy a nehéz pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vonó gépkocsi saját tömegét, és az összekapcsolt járművek megengedett legnagyobb együttes össztömege sem haladja meg a 3500 kg-ot
Tehát egy 3500,-kg össztömeg alatti jármű és egy könnyű pótkocsi /750,-kg össztömegű/, ez nem gond.
A harmadik a lényeg, amikor egy gépkocsi és egy nehéz pótkocsi /750 kg össztömeg felett/ -ból álló járműszerelvényről beszélünk.
A jogszabály azt mondja, hogy a pótkocsi össztömege nem haladhatja meg a vonó gk. saját tömegét.
Érthető.
A példánkra visszatérve a Renaut Thalia 1200,-kg legnagyobb össztömegű lakókocsit vontathat.
De én B-kategóriájú vezetői engedéllyel csak 980,-kg össztömegű lakókocsit akaszthatok rá, mivel ennyi a gk saját tömege.
Ez a gépjármű vezetés személyi feltétele. Tehát nem elég a forgalmi engedélyt nézni, az is lényeges, hogy milyen kategóriára érvényes vezetői engedéllyel rendelkezünk.
Ha tehát ki akarom használni az autó maximális lehetőségeit akkor le kell vizsgáznom nehéz pótkocsiból E, B+E kategóriák.
Javaslom a jogszabályok betartását, mert egy KPM. Ellenőrzésnél 1.kg eltérés is súlyos következményekkel járhat.
Csak figyelni kell a tömegekre,hogy stimmeljen minden.
Pl:
A kocsid saját tömege 1200 kg. ,össztömege 1700kg és húzhat a forgalmi szerint 1400 kg-ot.
B-vel csak 1200-at húzhatsz mivel a vontatmány össztömege nem lehet több a vontató jármű saját tömegénél.
Ha van E kategóriád akkor húzhatod ami a forgalmiban van.
Személyesen is utánna jártam a dolognak a helyi kapitányságon és a KPM-nél a közlöny beli jogszabállyal felfegyverkezve és ők is miutzán átrágták a témát rábólintottak,hogy igazam van.
Sőt továbbmenve az Eu-ban B-vel húzhatok akár trélert is üresen mert ott ez esetben a saját tömeg számít.
A KPM-esek szerint nálunk ez nem megengedett.
Ha megyünk ki németországba kocsiért akkor az osztrák határtól mindig én húzom az 550 kg saját tömegű üres trélert.
Visszafelé ha az autó rajta van akkor már a kollégám szokott vezetni mert neki van B+E je.
Többször volt ellenőrzés de soha sem volt belőle gond.
Szerinted akkor 100-ból mennyi embernek van B+E jogsija amivel húzza az 1000-1200kg-os lakókocsiját vagy egyéb vontatmányát.
Mint már említettem gyakran húzok most is mindenféle 750 kg feletti vontatmányt de nincs E jogsim és nem is szokott belőle gond lenni ha a rendőr tudja a fennt említett jogszabály 3. bekezdését.
Nem vitatkozni szeretnék csak a félre értések elkerülése végett B kategoriás jogosítvány csak könnyü pótkocsira érevényes .Ahoz hogy 750kg feletti pótkocsit húzz E kategória kell.Erre találták ki az ugynevezett kis E-t amivel személyautóval nehéz pótkocsit húzhatsz úgy hogy az vontató és a vontatmány össztömege 3,5t nem haladja meg Szerencséd volt,mert ha feljelent igen csak meghúzzák a füled
Szerintem nem húzhatod mivel 1200 kg a lakókocsi össztömege a kocsid meg ennél jóval könnyebb.
Hiába van a forgalmiban 1200 kg vontathatóság a B-vel csak a saját tömegig húzhatsz felette már kell a B+E kategória.
Napi gyakorisággal vontatok mindenféle vontatmányt és ( még ) nekem sincs E kategóriám ezért mindig számolgatnom kell,hogy milyen kocsival vagyok és éppen mit húzok.
A közlönyből az előző kommentbe bemásolt jogszabályt ajánlom,hogy fénymásold ki és tedd be a jogsid mellé.
Sajnos sokszor a rend őrei sincsenek tisztában vele.
Volt már belőle problémám mert ellenőrzéskor azt hajtogatta a rendőr,hogy 750 kg felett B-vel nem vontathatok.
Fel akart jelenteni mert 1000kg-volt a lakókocsi amit épp akkor húztam de szerencsére nálam volt a fénymásolat amit elolvastattam vele.
- a 3500 kg-ot meg nem haladó megengedett legnagyobb össztömegű gépkocsi, amelyben a vezető ülésén kívül legfeljebb 8 állandó ülőhely van
- az ilyen gépkocsiból és a 750 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó pótkocsiból álló járműszerelvény
- az ilyen gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló járműszerelvény, feltéve, hogy a nehéz pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vonó gépkocsi saját tömegét, és az összekapcsolt járművek megengedett legnagyobb együttes össztömege sem haladja meg a 3500 kg-ot.
Szia! B-vel simán húzhatod, mert nem az összsúlyt vontatod, hanem az önsúlyt. Hát én nő lévén a műszaki dolgokban csak picit tudok segíteni. Jó ha stabilizátoros vonófeje van a lakónak, mi húztuk mind a két félét, de bizony nagy szélben és autópályán ahol a kamion elsuhant mellettünk megéreztük a stab. nélkülit. Mivel a lakókocsikat kb. 30 évre gyártották, ezért 85-öst simán megvehetsz. Sajnos kereskedőnél nem tudod kipróbálni, de ha magánkézből veszed bizony várd meg míg bemelegszik a hűtő, próbálj ki mindent amit lehet. Alját nézd meg, ha belépsz a lakóba és dohos szagot érzel azt felejtsd el. Akkor is ha a belépésnél behajlik a súlyod alatt a padló, ott bizony már elengedte az alját, beázott stb. A fűtést is próbáld ki mert bizony néha fog kelleni nyáron is :( Ha törött valamelyik ablak 30-40 eFt, a tetőablakok is legalább 10 eFt Műszaki vizsga 30-40 eFt körül. Bocsi, hogy csak most néztem ide, de ha tudok még valamiben segíteni írj inkább mélt. lldi
Sziasztok Találtam egy 1985-ös Dethleffs lakókocsit. Önsúlya 1000 kg,összsúlya kb. 1200 kg. Vontathatom-e az 1080 kg ünsúlyú autómmal? Az autó forgalmijában 1200 kg maximális vontatható tömeg szerepel (ráfutófékes). Az tiszta hogy B-val vezethetem, de egyikoldalról elvileg nem húzathatnám mert nehezebb a lakócsi maximális súlya az autó önsúlyánál, de másikoldalról viszont vontathatom mert a forgalmiban max 1200 kg-os vontatható tömeg szerepel. Kérdésem még lenne, hogy mire kell figyelni lakókocsi vásárlásnál? különös tekintettel,ráfutófék állapota, oldalengés-stabilizátor,lengéscsillapító,hűtő működése stb. hogyan tudom ellenőrizni állapotukat? Továbbá tudna valaki mondani egy hozzávetőleges árat a műszaki vizsgáról?, egyéb felmerűlő költségekről? előre is köszönöm
Szia Gondolom az ára 690 alatt van egy picivel :), inkább jobban érdekelnének a használati tapasztalatok. Amit kinéztem magamnak 4 személyes 1000 kg önsúly, 1985 évjárat, mosdó,zuhanyzó, gázkonvektor, abszorbciós hűtő, mosogató, gázfőző, gardróbszekrény, oldallengés-stabilizátor, stb. Szagelszívót, gáz fejek számát, gázpalackot, gázreduktort, nem tudom hogy van-e. 200 000-nél többet nem szeretnék költeni a felújításba. Amit meg szeretnék csinálni. Egy külső festés, új gumik,lengéscsillapítók, alváz festés, ablakklíma, belső szőnyegezés, és kisebb apróságok. Szval 550-ből ki kel hogy jöjjek :)
Szia! Nekünk van/volt egy szép Dethleffs lakónk eladó. A diósdi kereskedésbe adtuk le mert beszámolták egy fiatalabba. Azt hiszem 690000-re van feltéve de ha érdekel megmondom, hogy mennyiért vihető el :) Küldök képet róla ha akarod. lldi
Sziasztok Tegnap véletlenszerűen találtam egy eladó lakókocsit Dethleffs, típusát nem tudom pontosan,de erre nagyon hasonlít : http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1389514&command=ugras&screenwidth=1024 85-ös évjárat, kívülről kicsit felújítgatnám, de nincs rossz állapotban,belsőtér pedig kifogástalan. 350 000 Ft az ára szerintetek ennyit megér ? Mire kell figyelnem a vásárláskor, egyéb felmerűlő költségek ?
Mikor mi kerestünk lakót ... az idén tavaszal .. nagyon jól forgott a kinálat , szerintem mostmár várjátok meg az őszt. Amugy azt halottam (nem tudom igaz e ) hogy kint németben és hollandban sok 1OO euros lakóvan , amiket már nem lehet forgalomba helyezni és ugy árulják (darabra )
Hát én erre egészen véletlenül találtam rá! Az előző gazdi mondta, hogy nekik egyszer beázott baloldalon fent az illesztéseknél, úgyhogy Ő szilóval végigtömített minden illesztést. Nekünk nem ázott be, pedig kaptunk zuhét hazafelé Székesfehérvárnál, nem is kicsit! :)
Sziasztok! Örülök hogy találtam ezt az oldalt. Nekünk szükségünk lenne egy lakókocsira, papírok nélkül max 150 000-Ft ig telepítésre. De kívülről ne legyen a legszakadtabb, és vontatható legyen Ha valaki tud, kérlek jelezzettek. sürgős lenne!! Előre is köszi!!!
Mi idén kezdtük a lakókocsizást, én németből hoztam magamnak, tőlem nem kértek sem elektromos, sem gázvizsgát a műszakin. Pedig ez első magyarországi forgalomba helyezés előtti vizsga volt, ott pedig mindent néznek és mérnek. Vizsga előtt persze felhívtam az NKH-t és rákérdeztem a dologra, de akkor sem volt szó ezekről a papírokról, hogy kérnék.
Hátt... szerencsésebbek vagytok mint mi , nekünk van (volt ) gond vele , de hát se pénzünk nem volt sok se hozzáértésünk és persze az országban szanaszét az eladó Qek ek . Ha mindet megnéztük volna akkor el is autoztuk volna az árrát.
Hát igy bele ugrásnak mondom a vásárlásunkat .
Mi még csak egy pár napot voltunk vele a hegyekben de a Suzukink is jól birja meg mi is .
Szeretjük a hibáival együtt. Egy céges lakó volt amit el vihettek az alkalmatottak időnként. 245 OOO volt az ára .
Hát a miénk szinte teljesen gyári állapotban van, köszönhetően az előző gazdi odaadó gondoskodásának (első tulaj), a gázfőzőt és a mosogatót elmondásuk szerint csak egyszer használták. Nekünk most volt az első nagyobb út Horvátországba, előtte voltunk egyszer a Balatonon. Én csak jót tudok mondani róla mind kényelmi, mind vontathatósági szempontból, szerintem egy nagyon időtálló darab, látszik, hogy a németek ebbe még beletették az anyagot.
Ez igaz, de a lakókocsi nincs 220-as kábelekkel bekábelezve! Nehogy már fél méternyi lengőkábel miatt érintésvédelmi vizsgálat kelljen hozzá! Abszurd lenne. Azért kérdezd már meg légyszi, mert nekem azt mondták nem kell!
De jó, hogy van itt valaki :) Szerintetek ha külföldi állampolgár veszi meg a lakókocsimat az adásvételin kívül kell adnom neki valamit? Gondolok a törzskönyvre, mivel, hogy úgy tudom az csak Mo-ra érvényes. Van nekem + ktsgem az állam felé? köszi lldi
Én meg jövő júniusban! Nekem a Mozaikban azt mondták, hogy nem kell érintésvédelmi sem, mert ebben a lakókocsiban az elektromos fogyasztók 12 voltosak (trafó van)
Elektromos érintés védelmi vizsgálat kell a müszakihoz , és gáz tömitetségi is , de ha kivan szedve akkor az a nincs kategóriába tartozik , igy gondolom . Egyébként én is vizsgáztatni szeretnék egy Qek Aerot tavaszal ... mi is most vettük.
Tudom, hogy régi már a hozzászólás, de mi idén februárban vettünk egy ilyen QEK Aero-t!
Az lenne a kérdésem, hogy a vizsgáztatásnál erre is kell érintésvédelmi vizsga? Csak azért, mert ennek annyi az elektromos rendszere, hogy kb fél méter kábel egyik végén 220-as villásdugó., a másik vége pedig belemegy egy trafóba! Innentől a rendszer 12 V-os!
OLCSÓN vennék egy viszonylag nem túl kicsi,telepithető lakókocsit,mely lakható állapotú. Sajna csak 100 ezer körüli lóvém van rá... Tud valaki segiteni?Műszaki nem szükSéges!
Nem tudom aktuális-e még, de a lakókocsi neve OEK aero ha jól emlékszem. Nekünk volt egy ilyen, elég jól használható, a szétesésre is kevésbé hajlamos, mint az említett bastei, mert olyanunk is volt, de az bizony nem bírta a balkánt.
Van itt valaki képben régebbi, KGST lakókocsik ügyében? NDK-s lakókocsi érdekelne. Van ugyebár a Bastei, amit általában büfékocsiként szoktak végfelhasználni, nem arra lennék kíváncsi. Volt egy olyan, amelyiknek egészen áramvonalas formája volt, ha jól tudom, az is valami keletnémet műremek...
No, ilyesmi, illetve régebbi érdekelne, gyakorlatilag minden info róla. Esetleg aki tud ilyet eladót, ha közel vagyok hozzá (Szhely-Veszprém tengely és -mente), elugranánk megsasolni.
Szeretnék kérdezni valami vadat,az az álmom,hogy veszek egy igazi nagy buszt(40-50 személyest)és épitek belöle egy tuti szuper lakást és egész europát hazámnak tekintem!:-))))Mit szoltok az ötlethez.Tudna valaki nekem segiteni hol nézzek olcso de nagy buszokat és van e cég ami kialaitja a belsejét?Nagyon megköszönném az ötleteket és hozzászolásokat!Az alábbi oldalon láthatjátok honnan indult az álom!
Hazilag szerintem nem erdemes epiteni, mert hivatalosan kell megterveztetni, minden alkatreszröl szamla kell, stb...
behozni Magyarorszagra viszont eleg egyszerü, nincs vele olyann tortura, mint a kocsival.... Nincs evjartakorlatozas, semmi. A hataron vamolod rögtön, ahol a vamos felertekeli (magyarul pofara mond egy összeget) + ki kell fizetni a kerekekre akörnyezetvedelmi termekdijat (ez kb 8000 HUF/kerek)... 170 KHUF-rea ertekelt lakokocsinal 67 KHUF a vam...
be kell jelenteni a lakohely szerinti Közlekedesfelügyeleti vizsgabazison, ahol forgalombahelyezik. (22 KHUF). ide vinni kell a kinti papirjait, + hatosagi elektromos vizsgalatrol (7K HUF) es gazvizsgalatrol (7K HUF) az igazolast). itt lemüszakiztatjak, aztan eredetvizsgalat es irany az okmanyiroda...
Soknak tünik, de ha raszansz egy-ket napot, angyon gyorsan megvan. Mi szombat este voltunk a hataron, a kocsin szerdan delutan (3 nap mulva !!!) magyar rendszam volt, es minden legalisan, svindli nelkül.
ha reszletesen erdekel a dolog, dobj egy mailt az ljanos3@freemail.hu-ra, talan tudok segiteni
Sziasztok!
Tudtok nekem segíteni lakókocsi témában?
Hogy megy a vizsgáztatás? Milyen korlátozások vannak? Lehet e házilag építeni lakókocsit, vagy egy régit ujra forgalomba helyezni.