A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
legalábbis a hegesztést tekintve, azonkívül hogy szar helyen van, (szerintem egyáltalán nem vészes) az aluminium az egyik legtökéletesebben hegeszthető anyag csak a feltételeket kell biztosítani. a deformációt és repedést nem is értem miért gondoltad
Visszaolvasva a kommenteket, ha jól látom, akkor Te ezeknek a gépeknek a szervizelésével foglalkozol? Merre vagy megtalálható? A mocit a wallisnál vettem, megpróbálom gariban megcsináltatni velük, de ha nem megy, akkor felkeresnélek, ha vállalod. Mennyi idő a javítás Feltételezve, hogy szimeringet kell cserélni?
3 napja vettem egy 2115-ös R1200Rt-t és és a tapasztalatokra lennék kíváncsi néhány dologban.
- hidegen hangosan kattog, amíg nem melegszik be. Amint adok egy kis gázt abbahagyja, vagy ha behúzom a kuplungot, akkor is. Gondolom ez a kuplungból jön, kell ezzel törődni?
-mentem vele 400km-t és olajpára jelent meg a blokk és a váltó találkozásánál, ez mennyire szokványos? Van ott alul hátul az összeillesztés alatt a blokkban egy csavar, onnan folyhat, vagy ez szimering?
Mivel szerencsére pont ott volt amikor levettem a szelepfedelet és kipottyant az anya, így fel sem merült benne más. Pedig elötte végig márkaszervizben volt. :-( (Az a szerviz azóta már megszünt)
A nehezen hozzáférhetö helyeken nehéz is alkalmazni. Ebben az esetben azért nehéz, mert a menetes rész felett, de meg a hengertalp alatt van egy olajjárat. Ha azt sikerülne eltömíteni, az nem lenne vicces.. :-)
Túlméretes töcsavart nem árul a BMW és ezt nem nyomatékra kell meghúzni hanem nyomaték + fok az elöírás, ezért gondolom nagyon számít a töcsavar nyúlása, keménysége.
A felhegesztést nem zárnám ki egyböl, de az említett olajjárat miatt aggódom, illetve nem tudom, hogy hogyan fiselkedne a blokk anyaga.
Meg aki látott már könnyüfém felnit lángrakapni, az egy kicsit fél a melegtöl...
Ma egy szelephézagállítás miatt levettem a szelepfedeleket egy 1200GSA-ról.
Amikor levettem a jobb oldalit csodálkozva tapasztaltam, hogy a bal alsó töcsavarról az anya kipottyant.
Gondoltam sebaj, majd visszarakom. De ahogy csavartam vissza az anyát a töcsavar jött kijjebb.
Könnyen kézzel ki is tudtam csavarni a helyéröl, az jött menettel együtt.
Sajnos a szokásos menetjavítás nem jöhet szóba, mert nincs elég falvastagság a menetjavító betéthez. (Bár ez nem biztos, de nem akarok ezzel akkor szembesülni amikor már késö.)
Van valakinek valami ötlete, hogy ilyenkor mit lehet tenni?
Mi sem járunk (a mai világban)) nagyobb lábakon, de talán a pozíció okozza az érzést...
A légáramlatokat a Laminar toldattal sikerült kezelni, a hidegérzést az ülésfűtéssel, a meredek szögű hátsó dobozra is spéci kárpitot csináltattam.Persze egyedül biztosan olcsóbb az utazás, de utálok mesélni...:-D
Ja, kell némi idő hogy megtudd, tényleg az kell-e neked. Én pl váltanám a szaladgálós robogómat 125-ös valamire, Vespa ET4 lenne a tuti, de annyi pénzem nincs. Hoztunk egy Sr yamahát kintről, pár utcában forgolásztam vele, teljesen kész voltam, egy ilyen kis motor milyen jó egy 189 magas embernek. Aztán az elment, gondoltam, majd hozok magamnak is. Tegnapig. Kollégám megbízott, hogy az Ő Sr-hét vizsgáztassam le. Amíg a Mozaikból átértem az Árpád híd pesti hídfőjéhez, nem volt bajom. Után már keményen fészkelődtem, nem tudom megmondani mi a baj, de nem jó az az üléspozíció nekem.....
Az összezavarás sikerült, de azért tegnap megnéztem. :)))
Hát mit mondjak az ülés-lábtartó távolság nagyon necces. Ha legmagasabban az ülés akkor sportcípős szerelésben határeset nekem. Az a baj, hogy ez csak egy hétvégi motorozás alaklmával derülne ki, hogy kényelmes-e a hosszú lábaimnak. Ha lecserelém és elhozom az RT-t, és túra alkalmavál nem lesz kényelmes, na akkor felrobbanok. Hiába na 195 cm magasság nem kicsi ;). Ha 10 cm alacsonyabb lennék, akkor könnyebb lenne a helyzet.
most reggel már ücsörögtem jó pár percet a GSA-n és azért sokkal kényelmesebb a lábnak. Szóval gyözött a szerelem :))))
Tapasztalatunk alapján az utasnak az Rt nagyságrendekkel kényelmesebb mint a GS. Sokat motorozunk együtt GS párokkal. Az utasok a légáramlatok miatt sokkal jobban fáznak rajta, mint az RT-n és a derekuk szétmegy a rosszul kialakított és pici háttámla miatt amikor neki nyomódnak a hátsó doboznak. Nekünk lábhely gond nincs, igaz a nejemnek csak 38-as a lába.