>Németországban is van olyan állomás, ami a puszta közepén van, mégis kimennek oda autóval az emberek, hogy (ICE-vonatra) szálljanak.
Ez nálunk is így van. Az emberek Veszprémben autóba ülnek és kimennek az állomásra, várni az ICE-t. Aztán, hogy nem jön, csalódottan visszaülnek az autóba és elmennek a buszállomásra.
A létszámhiányt enyhíthetné ha a közmunkások pályamunkákat is végezhetnének (aljcsere pl.) feltöltve a pft létszámot. Sajnos erre nincs lehetőség munkavédelmi okok miatt.
Kevesebb busz, több P+R használó és ezért nem számít, hogy milyen messze van az állomás? Ez hogy jött ki? Kommunizmus - szovjethatalom = villamosítás, vagy mi ez az abszurd hülyeség?
Amit te írtál az úgy működik, hogy autóval mennek az állomásra és ott átszállnak vonatra, majd este, vagy másnap ugyanez fordítva. Veszprémben viszont megérkezel az állomásra, ami jól a semmi közepén van, az autód meg Szombathelyen. Ezen kívül van némi különbség utazási igényben is Veszprém és Frankfurt meg Köln vonzáskörzete között. Németországban sem Neubrandenburgban építenek mezei ICE állomást.
Legalábbis ez lehetett az arány amikor az ábra készült. Azóta pedig rövidült valamelyest a vasúti menetidő, beállt pár többlet vonat és láthatóan gyarapodott a vasútállomás előtt parkoló autók száma.
Éppen hogy van! Ugyanis mivel nincsen annyi busz, mint itt, ezért egy csomóan P+R-eznek. Akkor meg már mit számít az, hogy lakott terület közepén, szélén vagy attól 3 km-re van az az állomás!
"A KÖKI-Ferihegy távot is gyorsabban megteszi a vonat 140-nel, mint a metró hetvennel."
140-el,úgy,hogy Pestszentlörincen akár 10-en is felszállnak?A 140-es nyomvonalhoz szükséges átépítés,szintbeli keresztezés a Ferihegyi úttal olcsóbb,mint a metró?Még 120 km/h-val sem tud érdemi távolságot megtenni a vonat.
"Át tud a hármas, a kettes és az egyes metróra is szállni"
A mostani 23 perc helyett csökken a menetidő a + megállásokkal?
Tényleg van ilyen. Ahhoz képest, hogy Frankfurthoz elég közel van (kb. 70 - 80 km, a tartományi határon) elég kihalt az egész. Néhány irodaház települt oda, meg a szokásos meki - benzinkút szolgáltatóegység, de a terület nagy része beépítetlen. Az ICE vonatok egy része nem is áll meg. Arra számíthattak, hogy a repülőtérre menők egy része otthagyja majd az autóját, mert lényegesen olcsóbb/egyszerűbb és erre a forgalomra és az autópálya forgalmára majd kiépül egy szolgáltató-negyed. Ez eddig kevéssé valósult meg.
Attus Germanicus szerint nem sok normális ország van Európában!
Képzeld el, hogy még Németországban is van olyan állomás, ami a puszta közepén van, mégis kimennek oda autóval az emberek, hogy (ICE-vonatra) szálljanak. Akkor Németország nem normális?
Normális országban ezen a vonalon, ahol kis és még kisebb városok fekszenek, és majd' minden állomás a települések legszélén, vagy azon is túl található, 96% autóval közlekedne, a maradéknak meg elég lenne egy vonat kétóránként.
De szerencsére Magyarország nem normális ország, az EU-ban kiemelkedően magas színvonalú autóbusz-hálózata van, ezért azoknak, akik nem tudnak autóval közlekedni, fel tud kínálni egy elfogadható színvonalú tömegközlekedési kiszolgálást.
"Normális országban 4 közép- vagy nagyváros (Ajka-Veszprém-Várpalota-Fehérvár és még Herend és Hajmáskér méretét figyelembe véve egész nap félórás követésnek kellene lennie."
Hát nem tudom, melyik normális ország építene egy 30 percező szóló busszal kiszolgálható vidéki regionális vonalra második vágányt, ahol ez a vasútállomások elhelyezkedése miatt az utasok nagy részét a buszos kiszolgálásnál még rosszabb helyzetbe is hozná...
Szerintem a reptéri vasút, vagy metró is csak egy gumicsont a kormány részéről, beszéljünk valamiről, valami más helyett, de pénz az úgy sincs rá, még új metrókocsikra sincs, nemhogy vonal hosszabbításra. Vasútra is kevesebb pénzt szánnak, mint az előző EU-s költségvetési ciklusban, miközben a forint, ma már jóval kevesebbet ér.
Washingtonban vagy Prágában most épül a metró a reptérig, holott ott jóval távolabb van a várostól, mint Budapesten.A 3-as metró akkor lenne drága, ha az Üllői út alatt vinnék, egyébként nincs lényegi árkülönbség a vasúthoz képest, ha felszínen megy a metró.
Spec azt nem értem, hogy a mai Metropol pesti és bécsi stokja hogyan tud két külön útirányon, de szinte szinkronban jönni délnek..... na, majd pár perc múlva összetalálkoznak Drezdában, ott biztosan megszűnik a tudathasadás... ;) :D