Keresés

Részletes keresés

NevemTeve Creative Commons License 2005.08.14 0 0 469
Lassan eljutok a szénhidrogénekhez.
Ugye? Kicsit még drágul a kőolaj és gazdaságos lesz kőszénből benzint gyártani...
Előzmény: redhut (468)
redhut Creative Commons License 2005.08.12 0 0 468

Hm. És ha valami vegyületbe tolnánk bele a hidrogént, ahonnan rekombinációval nyerhetnénk vizet + energiát?

Lassan eljutok a szénhidrogénekhez. :o)

Előzmény: petike23 (467)
petike23 Creative Commons License 2005.08.12 0 0 467

"Mivel a legfőbb problémát a hidrogén tárolása okozza, erre kell koncentrálni. "

 

Pontosan.

Ez a rákfenéje a H2-üzemnek.

 

"Lehet hogy hülyeség, csak egy ötlet."

 

Jó ötlet (az acetilénnél nagyon jól bevált az acetonban elnyeletés (amit kovafölddel itatnak fel)), csak még nem sikerült olyan folyadékot találni, amiben a H2 a szükséges mértékben elnyelethető lenne.

 

Talán valami kolloid palládium-szuszpenzió..

 

Üdv: péter

Előzmény: redhut (466)
redhut Creative Commons License 2005.08.11 0 0 466

Sziasztok!

 

Mivel a legfőbb problémát a hidrogén tárolása okozza, erre kell koncentrálni. Nem vagyok vegyész, ezért a szakikat kérdezem: nem lehetne a hidrogént valami biztonságos folyadékban elnyeletni, így tárolni, majd felhasználáskor az üzemanyagvezeték áthaladna egy olyan fémből/vegyületből készült "karburátoron" ahol a hidrogén a kellő mennyiségben (némi veszteséggel) újra felszabadulhatna? Akár a "karburátor" anyaga, akár óvatos melegítés hatására?

Lehet hogy hülyeség, csak egy ötlet.

Gézoo Creative Commons License 2005.08.10 0 0 465

 

 

  Helyreigazítás:  Bocs, de nem gondoltam volna...

 

  A múlt héten egyik délután rádión beszéltem egy sárkányrepülős ismerősömmel, Ő

 

  400 m-en volt   felette (sokkal) gólyák, alatta kicsivel fecskék...

 

 

  Ki hitte volna, hogy oda is felmennek???  Bocs a tévedésért!

 

 

   De ettől függetlenűl, szerintem megoldható lene a madarak elterelése

 

  a lapátok elöl....

 

 

szg307 Creative Commons License 2005.08.02 0 0 464

... madár  ->  környezetvédő

Előzmény: NevemTeve (463)
NevemTeve Creative Commons License 2005.08.02 0 0 463
Meg hallottam, hogy a környezetvédők nem engednek Mo-n szélmalmokat építeni, mert az szétvágja a madarakat... :)
Köztudott, hogy a magyar madár hülyébb mint az európai... legalábbis ott nem aggódnak emiatt;)
Előzmény: szomorce (461)
Gézoo Creative Commons License 2005.08.02 0 0 462

 

 

  Nos a sirájokat,  de nincs tengerünk...  Így nem olyan nagy baj ha egy-két

 

  vizityúkkal kevesebb lesz....  Vagy baj???

Előzmény: szomorce (461)
szomorce Creative Commons License 2005.08.02 0 0 461

Voltam egy táborban

http://www.liberalisfiatalok.hu/tabor.php

ott volt egy Európa Parlamenti képviselő is.

Monta, hogy fontos lenne, hogy Törökországot is fölvegyék az Unióba, STRATÉGIAI szempontból, mer egy idő után már nem lehet majd az energiához hozzájutni, hanem ÚGY KELL MEGSZEREZNI!!!

Szép jövő.

 

Meg hallottam, hogy a környezetvédők nem engednek Mo-n szélmalmokat építeni, mert az szétvágja a madarakat... :)

Gézoo Creative Commons License 2005.07.26 0 0 460

 

 

  Háááát, hogy a fen... szóval az AC- ből benzinszagú folyadék jön, és

 

  sehogy sem akar meggyulladni! A múltkor is a szerelő 2 liter rozsdás

 

  trutyit szipókázott le a tankból. Még jó, hogy kizárólag a MOL-nál tankolok!

 

  Mi lenne ha valami maszekon szőkítőnél???  Így kevesebb a sav benne.

 

  Ez is valami!

Előzmény: petike23 (459)
petike23 Creative Commons License 2005.07.26 0 0 459

Szia,

 

és miből veszed észre, hogy 'vizes' ?

 

Üdv: Péter

Előzmény: Gézoo (458)
Gézoo Creative Commons License 2005.07.26 0 0 458

Van olyan!

 

  Én is gyakran vízzel hajtom, amikor vizes benzint tankolok!

 

  Csak sokkal a tankolás után derűl ki... Így sokszor úgy vagyok vele

 

  mint egyesek a nemi bajjal... Nem tudom, kitől is kaptam ....

petike23 Creative Commons License 2005.07.22 0 0 457
Ez engem is érdekelne, de tartok tőle, hogy ez még annyira nem kiforrott "technológia", hogy senki nem fog tudni konkrétumot írni..
Előzmény: Törölt nick (456)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.22 0 0 456
Ugye azzal a kerdessel jottem ide, hogy vajon gyakorlatilag mennyit lehet, nem tudja-e valaki.
Előzmény: petike23 (455)
petike23 Creative Commons License 2005.07.22 0 0 455
Elvileg. :) Akkor O.K. :)
Előzmény: Törölt nick (454)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.22 0 0 454

"A fő aggodalmam: mennyi elektromos energiát lehetne így tárolni ? hány km-re elég)"

 

Elvileg ugye akarmannyit.

Előzmény: petike23 (453)
petike23 Creative Commons License 2005.07.22 0 0 453

"El tudok kepzelni "toltoallomasokat", ahol kerek meretu, szabvanyos szupravezeto alapu energiatarolo blokkokat kel cserelgetni. Leadod a kimerultet, veszed a feltoltottet. "

 

Én ezt hidrogénpalackokkal is el tudom képzelni. :)

 

A fő aggodalmam: mennyi elektromos energiát lehetne így tárolni ? hány km-re elég), illetve, hogy mennyibe kerülne / fog kerülni.. mert ha az autó árával összemérhető, akkor...

Előzmény: Törölt nick (452)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.22 0 0 452

Igen, az eredeti kerdesem erre vontakozott.

 

El tudok kepzelni "toltoallomasokat", ahol kerek meretu, szabvanyos szupravezeto alapu energiatarolo blokkokat kel cserelgetni. Leadod a kimerultet, veszed a feltoltottet.

 

A hutes megszunesevel valoszinuleg ki kellene sutni, hogy ne tegye tonkre a szupravezetot, de ennyi elektronika siman epitheto bele. (szerintem)

 

Mennyi ideig all el egy termosz folyekony nitrogen? Ha pl. egy-ket napra, az szerintem mar jo.

Előzmény: petike23 (451)
petike23 Creative Commons License 2005.07.22 0 0 451

Persze, elméletben. :)

 

az még nem derült ki, hogy mennyi energiát tudnánk így tárolni ?

 

Illetve mi történik, ha elfelejtek nitrogént utántölteni (amikor parkolok pl.)

Előzmény: Törölt nick (450)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.22 0 0 450

ontessz bele egy "flakon" folyekony nitrogent, amit olcsoert akarhol megkapsz, es kesz. Nem?

Előzmény: petike23 (449)
petike23 Creative Commons License 2005.07.22 0 0 449

"Miert kizart? Egy 50 cm-es blokkban olyan atombiztos hutest lehet kialakitani, hogy mind a tiz fagyott ujjat megnyalja az ember."

 

A kulcsszó: "LEHET".

 

Mindent "lehet", a Holdra eljutni, a Marsra eljutni, stb.

 

Egy autóban (akár csak 50 centis blokkban) éjjel-nappal mínusz kétszáz fokos hőmérsékletet fenntartani kb. mekkora elektromos teljesítményt igényel ?

Álló helyzetben, parkoláskor is.

 

Gondolj csak arra, hogy a kisautók fogyasztásában az is megérződik, ha a klímát bekapcsolod.. pedig az csak cca. 10 fokkal nyomja le a hőmérsékletet..

 

persze, 1 méteres azbeszt szigeteléssel csökkenthető a hőveszteség (illetve felmelegedés).

 

De már megint nem a realitások talaján állunk.

Előzmény: Törölt nick (448)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.22 0 0 448
Miert kizart? Egy 50 cm-es blokkban olyan atombiztos hutest lehet kialakitani, hogy mind a tiz fagyott ujjat megnyalja az ember.
Előzmény: petike23 (446)
petike23 Creative Commons License 2005.07.21 0 0 447

"És az ameriai filmekben MINDEN ÖSSZETÖRT AUTÓ 3MP-EN BELÜL FELROBBAN !!!!!"

 

az amerikai filmekben a hidrogénüzemű autó meg hidrogénbombává válna. :))

Előzmény: padisah (445)
petike23 Creative Commons License 2005.07.21 0 0 446

"Abban a pillanatban hogy hűtöd a szupravezetőt, energiát vonsz el belőle. "

 

Várj csak.

nem hűteni kell, hanem a felmelegedést megakadályozni. Csak azért, hogy szupravezető maradjon.

 

(persze, ezt autóban kizárt, hogy belátható időb belül használni fogják..)

Előzmény: padisah (444)
padisah Creative Commons License 2005.07.21 0 0 445

Tudod. Bevallom töredelmesen hogy ....

 

 tényleg őszinte leszek. RTL klubot is szoktam nézni.

 Na.

 Nem bűn!!

 

És az ameriai filmekben MINDEN ÖSSZETÖRT AUTÓ 3MP-EN BELÜL FELROBBAN !!!!!

 

 :))))

 

 

Előzmény: petike23 (440)
padisah Creative Commons License 2005.07.21 0 0 444

Abban a pillanatban hogy hűtöd a szupravezetőt, energiát vonsz el belőle. Tehát nem tudod veszteségmentesen tárolni az energiát.

 

 Ha már energiatárolás : lendkerék, ami mágnes-ágy felett lebeg. Nincs súrlódás. ( ha vákuumba tesszük légellenállás sincs)

 

 Bár ilyent autóba nem szeretnék rakni. Eltörik, és levágja az utas fejét...

Előzmény: Törölt nick (443)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.21 0 0 443
Az elektromos energia tarolassal szokott gond lenni, de nem tudjatok veletlenul, hogy mondjuk egy 1 cm atmeroju szupravezetobol, 50 cm atmeroju kort formalva mekkora energia tarolhato? Itt elvileg 'csak' a hutest kell megoldani, nincs robbanas veszely, es korlatlan ideig tarolhato benne energia.
petike23 Creative Commons License 2005.07.21 0 0 442

Igen.

Én eléggé hajlok a hidrogén felé :), mert nem kell gyökeresen áttervezni hozzá a motort (mint pl. a Mg-hoz), tiszta (ez városban egyre inkább szempont lesz), csak a tárolását kell valahogy megoldani.

 

 

Előzmény: Mr.Q. (441)
Mr.Q. Creative Commons License 2005.07.21 0 0 441
A mélygarázsokba ezzel együtt nem engednek be PB gázos kocsit sem. Biztos ami biztos :)
Előzmény: petike23 (440)
petike23 Creative Commons License 2005.07.21 0 0 440

"Egy földfémel hajtott autó nem tud felrobbani."

 

szerinted ez most valós probléma ?

Naponta történnek balesetek Budapesten is, de felrobbanni nem szoktak.

 

"Gondolj pl. arra hogy egy parkoloházban összetörnek egy hidrogénes kocsit. A H2 kiszökik, és durranógázt alkot a parkoloházban lévő levegővel... aztán egy szikra és az égész épület a levegőbe repül."

 

Vigyázz. Ez ugyanúgy a PB-nél is előfordulhatna (bár mások a robbanási határok), de mégsem történik ilyen.

 

Ha egy sima háztartási PB palackot beraksz pl. az utastérbe, nem tudsz olyan erővel belemenni egy másik autóval, hogy a palack kilyukadjon.

 

A hidrogénpalack (a nagy nyomás miatt) még strapabíróbb, vastag acél falú (a PB alu).

 

Üdv: Péter

Előzmény: padisah (439)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!