Keresés

Részletes keresés

szarmata Creative Commons License 2006.01.17 0 0 2783
Amúgy nem fejjel lefelé van, ha jobban megnézzük, hanem az egyik balra, míg a másik ív jobbra fut.

Érdekes.
Jó lenne most már a bögréről többet tudni...
Előzmény: szarmata (2782)
szarmata Creative Commons License 2006.01.17 0 0 2782
Az biztos, hogy azt a drága szőnyeget csak a temetéshez készítették??

Illetve az egész edény sírból is előkerülhetett....
Előzmény: Tiszteletes úr (2780)
szarmata Creative Commons License 2006.01.17 0 0 2781
Nem a fejékkel volt gondom, hanem a rekeszes csattal.
Maga a forma az ékkövek szimetrikus elhelyezésére szolgál, erős kétségeim vannak az általad látott kettős kereszt mondanivalójával szemben!

Ez egyszerűen egy ötvöstechnikai módszer, ha mondani is akartak vele valamit, a csatra a kettős kereszt nagyon eröltetett...
Előzmény: Tiszteletes úr (2774)
Tiszteletes úr Creative Commons License 2006.01.17 0 0 2780
A paziriki jel talán azért van fejjel lefelé, mert a túlvilágon minden fordított.
Előzmény: Tiszteletes úr (2779)
Tiszteletes úr Creative Commons License 2006.01.17 0 0 2779

Ez itt a paziriki szőnyeg jele.

 

 

Ez pedig a tiszalöki jelváltozat.
Előzmény: Tiszteletes úr (2778)
Tiszteletes úr Creative Commons License 2006.01.17 0 0 2778

Megjegyzés a szkíta íráshoz:

 

Észrevettem egy érdekes párhuzamot a tiszalöki jeles bögre és egy paziriki szkíta szőnyeg motívumai között.

 

Egyébként ezekhez megközelítőleg hasonló látható őrségi cserépedényeken is.

Ez a tiszalöki szkíta bögre.

 

 

 Ez meg a paziriki szőnyeg, amelynek az egyik (fejjel lefelé álló) mintájához hasonló előfordul a fenti bögrén is.
najahuha Creative Commons License 2006.01.17 0 0 2777
..


INDUS-VÖLGY:

Indus-Völgy....

er43545rterztsdf435rtert677rrtert454
Előzmény: najahuha (2776)
najahuha Creative Commons License 2006.01.17 0 0 2776
..

MAHENJODARO -- INDUS-VÖLGY:

df3454werwer7867899
Előzmény: najahuha (2772)
Tiszteletes úr Creative Commons License 2006.01.17 0 0 2775
Nagyon izgalmas jelek vannak a bemutatott tárgyakon! Kifejezetten lineárisak s egyáltalán nem emlékeztetnek a szokásos indusvölgyi jelekre. Köszönjük!
Előzmény: najahuha (2772)
Tiszteletes úr Creative Commons License 2006.01.17 0 0 2774

Azon kívül: hogyan lehetne utólag ráírni(!?) a kettős keresztet egy fémlemezből kivágott kettős keresztre. Hiszen a lelet maga a kettős kereszt s nincs ráírva semmi sem.

 

Semmi értelme annak, amit összehordtál.

Előzmény: Tiszteletes úr (2773)
Tiszteletes úr Creative Commons License 2006.01.17 0 0 2773

T. úr: "Az azonban bizonyos, hogy ezek hiteles leletek, s a rajtuk lévő jelek eredetiek."

szarmata: Egy kis magyarázat: hiteles lelet=hiteles körülmények között, zárt leletegyüttesként, dokumentálva előkerült darab!

Az, hogy a rajtuk lévő jelek eredetiek-e, ez nélkülözhetetlen előfeltétel!

 

T. úr: A kubánvidéki hun diadém díszét nem szokták vitatni. nem sok szó esik róla, de a hiteleségét senki sem vonta kétségbe a tudtom szerint. Egyszerűen közlik a képét s aláírják, hogy mi látható a képen. Ez a kifogás a leletkörülményekről s a hitelességről csupán mellébeszélés. 

 

************************************************* 
szarmata: "Pláne egy olyan korszaknál, ahol igen kevés az írásra utaló közvetett nyom."

 

T. úr: Itt van az eb elhantolva. Szerinted a hunoknak nem volt írása (vagy igen kevés a rá utaló nyom) ezért nem lehet kettős kereszt a diadémjukon sem.

 

A tény, hogy mindezek ellenére ott van, nálad semmit sem számít.

 

Ráadásul ez esetben a kettős kereszt nem írásjelként, hanem jelképként (a királyi dinasztia ősét és a hatalom égi származását jelképező szimbólumként) szolgál (bár a kettő között nem volt éles határ, mégis érdemes pontosan fogalmazni).

Előzmény: szarmata (2762)
najahuha Creative Commons License 2006.01.17 0 0 2772
..


HARAPPAI civilizáció-- Indus-völgy (Kr.e. 7000-ből):






Harappa-civilizáció fotógaléria...6fgdfg56werr5
najahuha Creative Commons License 2006.01.17 0 0 2771
History of Yoga - A Complete Overview of the Yoga History
On the History of Yoga there is surprisingly little known, despite the fact that many scholars have studied Yoga History, many gaps still exist. If you have any comments or suggestions please let us know, we are more than willing to add pieces of information to our "History of Yoga"-section and will naturally credit you at the end as one of the authors.

The Beginning
Though Yoga's Origin is shrouded, evidence links the earliest Yoga tradition back at least 5000 years to the beginning of human civilization. Scholars believe that Yoga grew out of Stone Age Shamanism, because of the cultural similarities between Modern Hinduism and Mehrgarh, a neolithic settlement (in what is now Afghanistan). In fact, much of Hindu ideas, rituals and symbols of today appear to have their roots in this shamanistic culture of Mehrgahr.

Early Yoga and archaic shamanism had much in common as both sought to transcend the human condition. The primary goal of shamanism was to heal members of the community and act as religious mediators. Archaic Yoga was also community oriented, as it attempted to discern the cosmic order through inner vision, then to apply that order to daily living. Later, Yoga evolved into a more inward experience, and Yogis focused on their individual enlightenment and salvation. The first archaeological evidence of Yoga's existence is found in stone seals excavated from the Indus valley. The stone seals depict figures performing Yoga postures. These artifacts officially put Yoga on the History books circa 3000 B.C., and more importantly link it to the great Indus-Sarasvati Civilization. The Indus-Sarasvati was the largest civilization in the ancient world and exceptionally modern for its time. Named after the two rivers that flowed through India, the Indus-Sarasvati was a maritime society, exporting goods throughout the Middle East and Africa. They constructed multistory buildings, a sewage system, and laid out geometrical brick roads.

The Vedas
The Indus-Sarasvati civilization also gave birth to the ancient texts known as the Vedas, the oldest scriptures in the world. The Vedas is a collection of hymns that praises a higher power; it contains the oldest recorded Yogic Teachings and is considered divine revelation. Thus, the wisdom of the Vedas is known as Vedic or Pre-classical Yoga. Vedic Yoga is characterized by ritualistic ceremonies from which the Yoga practice that requires Yoga practitioners to transcend the limitations of the mind originated.

Vedic literature is replete with references to prayerful contemplation'; (Brahman), higher vision; (dhi), and; the ideal harmony; (rita). Vedic people relied on rishis (dedicated Vedic Yogis) to teach them how to live in divine harmony. Through intensive spiritual practice, rishis were often gifted with visions of the ultimate reality. Later, texts known as the Brahmanas were written to explain the rituals and the hymns of the Vedas. The Aranyakas texts followed, detailing rituals for Yogis living in the seclusion of the forest. This era also served as the beginning of India's medical tradition known as Ayurveda. Around 1900 B.C., a tectonic shift caused the great Rasvati River to dry up, forcing the exodus of the Indus-Sarasvati civilization southward towards the Ganges River.

Pre-Classical Yoga
Sometime between 1800 and 1500 B.C., Gnostic texts called the Upanishads appeared. The 200 or so scriptures comprising the Upanishads, explained the transcendental self; (atman) and its relation to the ultimate reality (Brahman). The Karma doctrine is believed to have originated with the Upanishads as well. Just as the New Testament rests upon but furthers the Old Testament, so too, the Upanishads further expounds upon the scriptures of the Vedas. The teaching of the Upanishads dawned the era of Pre-classical Yoga.

Around 1400 B.C., a great sage named Vyasa, categorized the Vedic hymns into the 4 Vedic texts we know today: Rig Veda ("Knowledge of Praise"), Yajur-Veda ("Knowledge of Sacrifice"), Sama-Veda ("Knowledge of Chants"), and Atharva-Veda ("Knowledge of Atharvan"). In 1200 B.C., the great enlightened teacher Rishabha started the tradition known as Jainism which is also dedicated to the liberation of the spirit. Then in 1000 B.C., a second urbanization began along the banks of the Ganges River (the former Indus-Sarasvati civilization). Later, in the sixth century B.C., Lord Buddha spread the teaching of Buddhism which stresses the importance of Meditation and ethics over Physical Postures. Buddhism had some similarities with Hinduism; however, Yoga sages saw the limitations of ignoring the physical purification process. Siddhartha Gautama who is skilled in Meditation and is one of the first Buddhists who also studied Yoga attained enlightenment at the age of 35.

Today The Bhagavad-Gita has had perhaps, the most profound influence on Hindu culture and philosophy. This ancient text was written about 500 B.C. and is the first scripture devoted entirely to Yoga. The Bhagavad-Gita confirms that Yoga was quite ancient by the time of its writing. Only 700 verses long, the Gita is a conversation between Prince Arjuna and the God-man Krishna. The Gita's message is to oppose evil in the world. The Gita earned its relevance because of its attempt to blend Jnana-Yoga.Bhakati-Yoga and Karma-Yoga together unifying these various Yogic traditions. Many schools during this era taught ways of reaching deep levels of Meditation in order to surpass the mind and body system to achieve one's true, limitless self.

Buddhism quickly grew, and in 480 B.C. senior disciples of Buddha systematized the Buddhist teachings. For the next few hundred years, the canonical scriptures of Buddhism were structured. In 300 B.C., Jaimini composed the Mimamsa-Sutra, the first authoritative text of Hinduism. Jaimini is regarded as a disciple of Vyasa. Soon after this, Emperor Ashoka converted to Buddhism and extensively spread Buddhism. This was the greatest era of Buddhist influence in India.

Classical Yoga
AAfter the turn of the millennium, the spread of Yoga in its different forms gave rise to the need for standardization. Thus in the second century C.E., Patanjali composed a seminal text, Yoga-Sutra and defined Classical Yoga. The 195 aphorisms or sutras that comprise the Yoga Sutra, expound upon Raja-Yoga (the eightfold Yoga path). The Yoga Sutra is meant to be memorized as a means of internalizing its wisdom. The Eight Limbs of Classical Yoga are: 1) yama, or restraint, 2) niyama, or observance of purity, tolerance and study, 3) Asana, or Physical Exercises, 4) Pranayama or Breath control, 5) pratyahara, or preparation for Meditation 6) dharana, or concentration, 7) dhyana or Meditation and 8) samadhi or absorption in the sublime. Patanjali advocates studying the sacred scriptures as part of the Yoga practice, which becomes Classical Yoga's distinct feature.

The real ground breaking characteristic of Yoga-Sutra however, is its precept of philosophical dualism. Patanjali believed that separation of the matter (prakriti) and spirit (purusha) were necessary to cleanse the spirit to absolute purity. This is in stark contrast to Pre-classical and Vedic Yoga, which adopts the unification of the body and the spirit. The teachings of Patanjali represent a departure from traditional non-dualistic Yoga and laid the groundwork for Postclassical Yoga. For centuries after Patanjali, the dualism of Yoga was predominant. Yogis focused almost exclusively on Meditation and neglected the Asanas. They were attempting to exit the mortal coil and merge with the ultimate reality through contemplation. But with the advent of alchemy, a precursor to chemistry, the Yoga masters rekindled their belief in the body as a temple. Contemporary thought shifted to health, longevity and maintenance. As such, the Yoga masters attempted to demonstrate that new Yoga techniques fundamentally alters the body's biochemistry and makes it immortal. This led back to the Pre-classical and Vedic Yoga belief about the primacy of the Asana and to the beginning of Postclassical Yoga.

Post-Classical Yoga
The era of Postclassical Yoga gave rise to prolific literature, the different branches of Yoga which includes the Hatha and the Tantra, and to many holistic schools for Yoga. Postclassical Yoga can best be defined as an appreciation of the present moment. Practitioners no longer aspired to liberation from this reality, rather to accept it and live at the moment. Modern Yoga arrived in the United States during the late 1800's. It can be attributed to many gurus, including Swami Vivekanada, and their apostolic works. Vivekanada was a student of Ramakrishna, and was commissioned by his teacher to attend the Parliament of Religions in Chicago of 1893. Vivekanada was well accepted and later traveled all around the U.S. to spread the Yoga tradition.

Another Yoga guru, who is perhaps the most popular, was Swami Paramashansa Yogananda, who founded the Self-Realization Fellowship. Yogananda wrote Autobiography of a Yogi and his teachings still enjoy immense popularity even today. Other Yoga gurus include Krishnamurti and Maharishi Mahesh Yogi. Krishnamurti traveled widely, drawing large crowds and expounded upon Jnana-Yoga. People will mostly likely remember Maharishi Mahesh Yogi who popularized Transcendental Meditation (TM) in the 60's, because he was associated with the Beatles.

Recent Decades
One of the most prominent Yoga guru is Himalayan Swami Sivananda. Swami Sivananda served as a doctor in Malaysia and opened schools in America and Europe in the 1960s and 1970s. Among Sivanandi's works is the modified Five Principles of Yoga: 1. proper relaxation (savasana); 2. proper exercise (Asanas); 3. proper breathing (pranayama); 4. proper diet (vegetarian), and; 5. positive thinking and Meditation (dhyana). He also wrote more than two hundred books about Yoga and Philosophy. Swami Sivananda is the founder of the International Sivananda Yoga Vedanta Centers through his disciple, Swami Vishnu-devananada. Swami Vishnu-devananada also wrote the Illustrated book of Yoga.

Swami Sivananda's other notable disciples include: Swami Satchitananda who introduced chanting and Yoga to Woodstock; Swami Sivananada Radha, the woman who explored the connection between psychology and Yoga, and; Yogi Bhajan who started teaching the controversial Kundalini Yoga in the 70's. He also founded the 3HO organization (Healthy, Happy, Holy) which now has around 200 centers worldwide. There was also the great Sri Krishnamacharya, who taught Viniyoga Hatha-Yoga. The Viniyoga tradition is continued by his son, Desikachar. Desikachar's brother-in-law, B.K.S. Iyengar, also continued teaching Viniyoga Hatha-Yoga and had quite a large number of followers. Living Yoga masters today include Sathya Sai Baba who has millions of followers and Swami Satyananada, founder of the Bihar School of Yoga.

In conclusion, Yoga is the most diversified spiritual practice in the world. Crossing over many cultures (including Hinduism, Buddhism, Jainism and the West), Yoga also extends over multiple languages such as Hindi, Tibetan, Bengali, Sanskrit, Tamil, Prakit, Marathi and Pali. The Yogic tradition continues to proliferate and spread its message of peace to this very day.

----

Lásd még GREGORY POSSEHL munkáit (1999.) a MERHGAHR-i ( Kr.e. 7000) Indusvölgyi civilizációról..
szarmata Creative Commons License 2006.01.17 0 0 2770
Az idézetel semmi problémám. Szerintem is a legvalószínűbb, hogy délről kerültek ide a táblák. Ezért lett volna fontos a pontos dokumentáció. Mert az nagyon valószínű, hogy nam VincaB korú!
Előzmény: V.A.Z.E. (2766)
szarmata Creative Commons License 2006.01.17 0 0 2769

VZ: Természetesen nem a kiégetett agyagot mérték radiokarbonos módszerrel.

 

Természetesen nem. Mivel az agyag, kerámia nem alkalmas a C14 vizsgálatra. De ezt biztos Te is tudod, csak hát néha vannak nyelvbotlások...

 

 

VZ: Ha meg a párhuzamokat hiányolod, olvass utána, Lepenski Virtől Urukig elég sok hasonló táblácskát és feliratot találtak már eddig.

 

A párhuzamokat saját korábl és saját környezetéből (pl. Kárpát medence) hiányoltam.

 

Lepenski Vir az itt van, de nevezetes lelőhelye jó pár ezer évvel idősebb, mezolitikus, és semmi köze a kőfejeknek az írásokhoz. Vagy te melyik Lepenski Vir-i leletre gondoltál?

Előzmény: V.A.Z.E. (2766)
kavkaz Creative Commons License 2006.01.17 0 0 2768
Ha mi vagyunk a főemlősök, akkor ti kik vagytok?
Előzmény: V.A.Z.E. (2767)
V.A.Z.E. Creative Commons License 2006.01.17 0 0 2767

"Ilyen zavaros esetben egyébként mi a teendő. Tehát ha felmerül, hogy egy világrengető leletegyüttes 'problémás'? Hol és kik szoktak ilyenkor reklamálni?"

 

A tudományos világot szerencsére a legkevésbé sem érdekli, hogy egy butuska magyar nyugdíjas hogyan rendezi el a kobakjában a tatárlaki táblákat illető dolgot.

 

Talán reklamálj az ombudsmannál.

 

Az, hogy te és más főemlősök mit gondolnak a leletről, szerintem minket is hidegen hagy.

Előzmény: kavkaz (2760)
V.A.Z.E. Creative Commons License 2006.01.17 0 0 2766

A táblákat a leletkörülmények elég megbízhatóan keltezik. Ezek méréséből a jelformáknak megfelelő eredmény származott. Idézem magam a Volt-e magyar rovásírás? topic 426. hsz.-ából:

 

"Szerintem Elő-Ázsia piktografikus jelei a korábbiak ...A kalibrációkat is figyelembe véve tehát a szumír írás nem lehet erdélyi eredetű. A tatárlaki táblák kora nagyjából a mezopotámiai késő Uruk-, korai Dzsemdet Naszr-korszaknak felel meg (Kr. e. 3200—3000 körül). A Kr. e. 4500—4000 közötti téves keltezés abból adódik, hogy az ún. C14-es törésvonaltól északra és nyugatra eső vidékek sokkal csapadékosabbak, ennélfogva több a talajban a vízben oldott ásvány. Mivel pedig az ásványok csak C12-es atomokat tartalmaznak – hiszen földtörténeti léptékkel mérve az 5730 éves felezési idő elenyésző –, a kormeghatározásnál az Anatóliától, illetve Görögország középső vidékeitől északra és nyugatra eső térségekben ez legalább ezer évvel mindig „megdobja” a vizsgált leletek származási idejét (Jakucs László egyetemes jelentőségű felismerése, amivel Makkay és Götz is egyetért)."

 

Természetesen nem a kiégetett agyagot mérték radiokarbonos módszerrel.

 

Ha meg a párhuzamokat hiányolod, olvass utána, Lepenski Virtől Urukig elég sok hasonló táblácskát és feliratot találtak már eddig.

Előzmény: szarmata (2747)
szarmata Creative Commons License 2006.01.17 0 0 2765

Tudod vanak vélemények és ellenvélemények.

Ezt nevezik vitának. A vita egyik eszköze a meggyőzés. Ezeknek az érveknek biztos alapokon kell állni. Ha nem, akkor jön a kételkedés. stb, stb, stb...

 

Én úgy gondolom, Ti nem túl sokszor adtatok nekem igazat a hozzászólásaimban, mégsem mentem el eddig a személyeskedő szintig, de talán még a közele tájára sem.

 

Részemről az ilyen jellegű hozzászólások kommentálása lezárva, ha neked jól esik nyugodtan folytasd, téged minősít.

Előzmény: turtur (2763)
kavkaz Creative Commons License 2006.01.17 0 0 2764
Tehát egyenlőre a balkáni-protoírás szóösszetételt jobb hanyagolni. Legalábbis addig, amíg újabb leletek meg nem erősítik a koncepciót.
Előzmény: szarmata (2761)
turtur Creative Commons License 2006.01.17 0 0 2763

Őszintén remélem, hogy gyanútlan és kételkedő érdeklődő vagy ezen a téren. Mert ha nem, és diplomás nagyokos, akkor most itt a főtéren valami cowboynak gyorsan el kellene intéznie téged

 csak úgy a saját stílusodban.

Nekem mindenesetre kiderült rólad, hogy gennyes alak lehetsz, de ez legyen a te bajod.

Előzmény: szarmata (2741)
szarmata Creative Commons License 2006.01.16 0 0 2762
T. úr: "Az azonban bizonyos, hogy ezek hiteles leletek, s a rajtuk lévő jelek eredetiek."


Egy kis magyarázat: hiteles lelet=hiteles körülmények között, zárt leletegyüttesként, dokumentálva előkerült darab!

Az, hogy a rajtuk lévő jelek eredetiek-e, ez nélkülözhetetlen előfeltétel!
Pláne egy olyan korszaknál, ahol igen kevés az írásra utaló közvetett nyom.
Előzmény: Tiszteletes úr (2757)
szarmata Creative Commons License 2006.01.16 0 0 2761
Sajnos túl sokat nem lehet tenni, max. erős fenntartásokkal kezelni a dolgot, amíg egy hiteles leletegyüttesből egy jó párhuzama elő nem kerül.

Minden ásatás a feltáró régész saját lelkiismeretére van bízva, optimális esetben megtett mindent ami tőle tellett.
Csak hát sajnos nem vagyunk egyformák...


A lényeg az, hogy kritikusan kell hozzáálni, és nem szabad nagy elméleteknek alapúl venni, nagyon ingatag tákolmány, könnyen leomolhat...

Előzmény: kavkaz (2760)
kavkaz Creative Commons License 2006.01.16 0 0 2760
Ilyen zavaros esetben egyébként mi a teendő. Tehát ha felmerül, hogy egy világrengető leletegyüttes "problémás"? Hol és kik szoktak ilyenkor reklamálni?
Előzmény: szarmata (2755)
Tiszteletes úr Creative Commons License 2006.01.16 0 0 2759
A berekeresztúri református templom feliratairól a másik rovásrovatban írták:

 

Az első felirat a templom első emeleti, lőréssel ellátott „rekeszé”-ben található, az ablaknyílás bal felőli felületén. Négy rovásjelből áll, elolvasása jobbról balra történik. A jelek olvasata BALG, azaz BALoG. Családnevet tartalmaz. Keletkezésének ideje az 1580-as évek eleje. Mind az olvasat, mind a datálás biztosnak látszik. Ugyanitt számos, e korból származó latin meg magyar nyelvű felirat is látható. Ugyancsak ablakmélyedésben, a már bemutatott felirat alatt újabb rovásemlék található. Elolvasása szintén jobbról balra történik. Jelentése PALéR (pallér). Tehát a kőművesmester, vagyis a pallér örökítette meg nevét, illetve foglalkozását a betűcsoportban. 1995-ben újabb berekeresztúri rovásfeliratra leltek. Ezúttal egy rendhagyó betűcsoportra találtak a templomtorony második emeleti, északi ablakmélyedésében. Négyszögletűre faragott kőre vésték rá a jeleket, valamilyen nagyon éles szerszámmal. A már ismert betűk mellett jó néhány ismeretlen jel és betűösszevonás tanúskodik a hangcsoport különleges voltáról. Fölvethető annak a lehetősége, hogy nem magyar nyelvű szöveget tartalmaz, vagy talán azt sejteti, hogy Erdélyben nem csupán egyfajta rovásábécével írtak.

 

Forrás: http://www.pararadio.hu/010326_196/rovas.html

 

 

 

The Rovás relics of the Presbyterian church in Berekeresztúr. About the Rovás inscriptions of the church in Berekeresztúr, in vicinity of Nyárád, we gave first news on the pages of newspapers Népújság, in summer 1992.

 

 

The first inscription can be found in the "recess" of the loop-hole, on the first floor of the church, on the left surface of the window-aperture. It consists four Rovás signs, which reads from right to left. The reading of signs is BALG, that is BALoG. It is a family-name. The time of origin is early 1580. Both, the reading and dating, appear to be accurate. On the same place, there can be seen many inscriptions in Latin and Hungarian language, from the same period (that means they are dated).

 

 

In the same window-aperture, beneath the previous inscription, there can be found another Rovás relic. The reading is also from right to left. The decipherment is: B. T. PALR, that is PALéR (pallér, in English foreman-builder). That means, the master-mason immortalized his name, or his profession, with this group of letters.

 

 

In autumn 1995, we published another Rovás inscription from Berekeresztúr. This time we found an irregular sign-group, in the northern second-floor window-recess of the tower. The signs were carved onto a square shaped stone-block, with some very sharp tool. Apart of the already known letters, there are several unknown signs, the contracted letters (ligatures) are bearing witness, about the peculiarity of the linearly placed voices. Again, there is a possibility, similarly as with the inscription of Bonyha, that perhaps ..."it does not even contain a Hungarian text (sentence)". Or perhaps, it suggests, that in Erdély, they did not write only with one type of Rovás alphabet? Even that is possible. Otherwise, on the stone, we distinguished 15 signs. We think, that they might have been carved in old, very old times, that is, at the time of construction of the tower, the stone was only secondarily reused. The church itself was built in year 1385.

 

Forrás: http://www1.tpgi.com.au/etr/rovas/inf/rovasE.html

Tiszteletes úr Creative Commons License 2006.01.16 0 0 2758

Kedves kavkaz!

 

Ezt tekintsem elismerésnek? "a net elvadult részeire vezet a link" (azaz az 50 000 éves magyar írásbeliség már polgárjogot nyert nálad?).

 

Hálás köszönettel: Tiszteletes úr

 

ui: Na jó, volt egy nyelvbotlásod.

Előzmény: kavkaz (2749)
Tiszteletes úr Creative Commons License 2006.01.16 0 0 2757

szarmata: "Ez az a dolog, amikor az ember belemagyaráz egy dologba olyan elméletet, ami neki szímpatikus...."

 

Tiszteletes úr: Ezt nekem mondod? Mit magyaráztam bele mibe? A hun leletek képét közreadtam. Aki nem hisz a saját szemének, az ne nézze!

 

*******************************************************************

 

szarmata: "A két tárgynak semmi köze a kettős kereszthez, ennyi erővel a fél világot lehet rokonítani..."

 

Tiszteletes úr: A két hun tárgyon kettős kereszt van. Ez tény. A kettős keresztnek pedig köze van a kettős kereszthez. Ez is tény.

 

S valóban, a kettős kereszt a fél világon el van terjedve a kőkor óta. Mert ez egy ősvallási jelkép (a Tejút jelképe), amit átvett a kereszténység is. A magyar királyok azért használták a királyság jelképeként (pogány és kerestény korukban egyaránt), mert ők a megszemélyesített világoszlop leszármazottainak tartották magukat.

 

Ezért nem túl épületes dolog erről az általános elterjedtségről elfeledkezni és csak a bizánciakat emlegetni, minden másról elfeledkezve. Csakhogy a hazug történészt hamarabb utolérik, mint a sánta kutyát.

 

************************************************************

 

szarmata: "A rekeszzománcos csat egy művészeti körbe tartozik bele, itt a kitöltés a csat alakjához igazodott, számtalan párhuzama van, egész kelet-közép Európában nagy divathullám volt, nem lehet kizárólag a hunokhoz kötni."

 

Tiszteletes úr: Nem kötöttem kizárólagosan a hunokhoz. 

 

***************************************************************

 

szarmata: "Véleményem szerint minden egyes egyszerő felépítésű jelnek számtalan erőltetett párhuzamot találhat az ember akárhol, éppen a jel egyszerű volta miatt!"

 

Tiszteletes úr: Ellenőrízted ezt valószínűségszámítással is? Vagy csak a hasadra ütöttél?

 

***************************************************************

 

szarmata: "Számomra akkor lesz hiteles akár melyik szkíta, hun, szarmata, stb írás, amikor egy összefüggő szöveget tud valaki felmutatni. Addig több a bizonytalan tényező, mint a biztos."

 

Tiszteletes úr: Sajnos, nem rendelhetjük meg, milyen régészeti emlékek kerülhetnek elő s milyenek nem a szkíta, hun, szarmata lelőhelyeken. Nem írhatjuk elő a szkítáknak (stb), hogy milyen írásokat használjanak s milyeneket ne. Korábban kellett volna rájuk szólnod néhány száz, vagy ezer évvel. S meg kellett volna magyaráznod nekik, hogy te mit tekintesz írásnak s mi az, amit nem veszel majd komolyan.

 

***************************************************************

 

szarmata: "Az, hogy valószínű volt nekik, nem bizonyíték - még ha igaz is -, kellő és megfelelő anyag hiányában több a kétség. mint a bizonyíték!"

 

Tiszteletes úr: Én nem valószínűségről beszéltem. Én biztos vagyok abban, hogy a hunok használták a kettős kereszt jelképet.

 

***********************************************************

 

szarmata: "Bizonyítani pedig csak hiteles körülmények között előkerült leletekkel lehet, mert hát ki tudja mikor, milyen módon került rá az az íráskép..."

 

Tiszteletes úr: Ezek (a csat kivételével) inkább jelképek, mint írások. A csat is csak szóírás, azaz félúton van a modern írások felé. Az azonban bizonyos, hogy ezek hiteles leletek, s a rajtuk lévő jelek eredetiek. Egy egész sorozat van ezekből s tudtommal a sztyeppi népek mindegyike használta őket. Csodálom, hogy a régészek nem vették eddig észre. nyilván valamilyen szakmai vakságról van szó.

Előzmény: szarmata (2741)
Tiszteletes úr Creative Commons License 2006.01.16 0 0 2756

Kedves kavkaz!

 

Nem ígérem, hogy önként vagy a te kérésedre korlátozom magamat a véleményem kifejtésében, vagy az eszközeim kiválasztásában. Fenntartom magamnak a jogot, hogy idézzek tőled, vagy bárki mástól s azt megjegyzésekkel lássam el, vagy más módon hozzáfűzzem a saját véleményemet. 

 

Ugyanis ez adja a fórumozás értelmét: egymás gondolatainak megismerése és továbbgondolása.

 

Sajnálom, ha nem vagy képes az enyém megértésére és elviselésére, de ez a te bajod. Én megengedem neked, hogy kifejtsd a saját gondolataidat. A lelked rajta, ha az nem lesz szép, vagy jó.

 

Az azonban a legkevésbbé sem érdekel, hogy az én eljárásom tetszik-e neked, vagy sem.

 

Maradok tisztelettel: Tiszteletes úr

Előzmény: kavkaz (2739)
szarmata Creative Commons License 2006.01.16 0 0 2755

Utánnanéztem: Összesen 13 db került elő, ebből 5-ről készült rajz, de már csak 3 van meg. Ezek voltak a képen.

Szép történet...

 

Előzmény: kavkaz (2751)
Qedrák Creative Commons License 2006.01.16 0 0 2754

 

A kiégetés konzerválja a mágneses erővonalakat a kerámiában, így ha kiégeted, akkor "meghamisítod" az eredményt.

Előzmény: kavkaz (2751)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!