Én gyári ablaktörlő gumit szoktam használni, és nálam nem az szokott a gond lenni, hogy az éle "rojtosodik", hanem hogy hosszában végigreped és letörik (keresztmetszetét nézve közvetlenül a háromszög alakú rész alatt vagy felett - lásd az ábra). Ezen viszont nem hiszem, hogy segítene az eszköz. De ettől függetlenül ötletes.
Eddig még nem találkoztam ezzel az ablaktörlő lapát élvágóval, de szerintem reményteljes beruházás lehet, elsősorban a tiszta szélvédő felület, valamint a takarékosság jegyében!
Átnéztem őket. A felszereltségen kívül van valami jelentős különbség a facelift előtti és utáni verziók között?
Két kinézett autó van a listámon, az egyik pont facelift előtt, a másik pont utána készült.
Főleg az érdekelne, hogy volt-e olyan probléma, amit a faceliftkor javítottak, vagy csak esztétikai, felszereltségi váltás: A favoritom pont facelift előtti darab, de ha van lényeges különbség (itt a felszereltségben nincs, mert raktak bele klímát , rádiót ) akkor meggondolom mégegyszer.
tovabbra is erdekelne elsö ablaktörlöre tipp, 2004-es Jazzhez gazdasagos = nem tul draga es jo minösegben töröl, azaz bevalt, elegedett vele, aki hasznalja,
en emlekem szerint 60cm-esre hosszitottam,
(a vezetöoldalon regen szerviz cserelte, igy nincs meg a gyari, amibe esetleg uj gumit huznek)
illetve: https://ecocut-pro.de/en/ ezt ismeritek, probalta valaki ? ...esetleg wastegate-nel lehetne egy forumos peldany, es mindenkinek aki keri javitaná vele, mondjuk a cucc aranak tizedeert, igy ha müködik, mindenki jol jarna :-)) mert 1 autohoz nem venném meg.
2003-as Jazzen elszakadt mindkét hátsó kipufogódob-tartó gumi. Annyi se maradt belőlük, hogy megállapítsam, ugyanolyan formájúak-e vagy mások. Hogy/Hol tudok ilyet beszerezni?
Azért hoztam fel az összevetést a két dizel befecskendező rendszer között, mert úgy dinamikában, mint a fogyasztási értékekben a gyakorlatban számomra sokkal szimpatikusabb, meggyőzőbb, kedvezőbb tulajdonságokat mutat a PD jelzésű a CR-nél.
Ez egy nagyon érdekes jelenség számomra, ami régóta foglalkoztat, mert a végterméket (a komplett autót) alapul véve, a PD-t jelentősen dinamikusabbnak, rugalmasabbnak tapasztalom, a számottevően alacsonyabb tüzelőanyag fogyasztás ellenére is! Vagyis a PD ugyanazon vagy nagyobb igénybevétel mellett üzemanyag takarékosabbnak mutatkozik a CR-nél. Több munkát végez el kevesebb üzemanyaggal mint a CR, mégis a mért szennyezési értékek a PD-nél magasabbak. Ez igy első nekifutásra igen logikátlannak tűnik.
itt egy sajat meresi pelda az "applikacios parameter" hatasarol. minden H ugyanaz, csupan tranziens esetben a regi szoval: LDA = ladedruckabhängiger Anschlag, mai kifejezes: Lambda_minimum ertek valtoztatva: kisebbet engedünk meg tranziens esetben: jobban gyorsul, kb. 2s -mal hamarabb jelenik meg ugyanaz a nagy nyomatek, es persze nagyobb a füst, opacitas. (alul az idö masodpercben, opacitas kicsit kesöbb jelenik meg, mert eltart egy ideig, mig odaer a gaz, pedal nincs mutatva, az kb. 3.1s-kor 10%-rol 90%ra nyomva)
egyik gyar idebb, masik odebb, euro4-kor idebb, euro6-kor odebb tesszük a beallitast.
Köszi az információidat. Az általad leirt gázdinamikai jellemzőket nem vitatom, egyetértek. Soktényezős "játék" eredménye az egész, a befecskendezés felhasznált elemein túlmenően.
Össze kell hasonlitani a különböző tipusok gyár által megadott fogyasztási, gyorsulási, rugalmassági paramétereit egy adott kategórián belül. Pl. 75 LE-s 1,4 literes kategóriában, mindkét befecskendezési rendszer esetén. Azt mutatja, amit gyakorlatban is tapasztalok, mégpedig nem is egy "klasszis", hanem akár ennél nagyobb különbség is lehet a PDTDI javára az emlitett paraméterekben, egyetértve az általad mondottakkal, hogy ebben nem csupán a befecskendező elemeknek van jelentősége.
kivancsisagbol kitöltöttem az en tippelt adataimra.
az eredeti peldaban az nagyon zavar es szamomra logikatlan, hogy a hasznaltat 10evig, az ujat 5 evig tartja (en biztos forditva tennem, hisz az ujat lehet sokaig, a hasznaltan vett mar akkor több eves, mikor veszem)
nekem a hasznaltra 78 Ft/km, ujra 90 Ft/km jött ki - nem is nagy különbseg
szakmailag nem ertek vele egyet. CR nagyobb szabadsagfokot, de talan EGR nelkül emissziora kellemetlenebb befecskendezesi törvenyt ad (legtöbb esetben, PKW-nal plane, kis jelentösegü).
az erzett dinamizmusbol csak korrekt, minden mas (körülmenyek, HW, applikacio) azonossaga eseten lehet következtetest levonni.
az erzett de a merhetö dinamizmusra sokkal nagyobb hatasu az applikacio (mi van az ECU jellegmezeiben, pl. milyen dinamikusan minimalis lambdat enged meg, erre pedig a HW kepessegei, de az adott kor törvenyi elöirasai, a ceg / applikalo filozofiaja is nagy hatasu) es a HW, elsösorban a feltöltö meretezese, illesztese, beepitese (terogatok, höveszteseg a turbinaig)
a bef.rendszer (PD vagy CR) igen kis hatasu a dinamizmusra
Ha már a dizelnél tartunk, lényegesen szimpatikusabb megoldásnak tartom a PD-s befecskendezést, mint a CR-t. Sok tekintetben a használat során előnyösebb tulajdonságokat vonultat fel a PD. Azonos teljesitményű és hengerűrtartalmú motorokat összemérve lényegesen dinamikusabb, és takarékosabb tulajdonságokat mutat a PD megoldás mint a CR! Sőt bizonyos motorokat összehasonlitva még akár kulturáltabb is. Mondjuk annak idején Rudolf Diesel is PD-t álmodott meg ideális megoldásként.
Az, hogy végül is leálltak a Pumpen Düse rendszer gyártásával, annak inkább gazdasági és légszennyezési okai voltak. PD motorok esetében komplikáltabb a DPF begyújtása, tisztitása, mint a CR motoroknál.
Ilyenek miatt nem szándékozok kettős tömegű lendkerékkel szerelt autót használni a közeljövőben. Van 3 hengeres turbódizel motorom, A2 (75 LE). A motor vibrációjából a kormánykerékre szinte semmi nem jön át. Érdekes. Alapjáraton (850 ford/perc) sem érzékelhető több vibráció a kormánykeréken, mint egy átlagos 4 hengeres benzinmotor esetében, pedig nincs benne kettős tömegű. Ahhoz, hogy károsnak tűnő rezonanciák legyenek, le kell menni terhelés alatt (magas sebváltó fokozatban) alapjáratú fordulatszám környékére, vagy még az alá. A turbódizel alacsony fordulatú motorkonstrukció. 2000 fordulattól már erőteljesen meglódul.
érzékelhetőt aligha, inkább kérjél ajándékba néhány extrát, azt mindenhol szivesebben adnak. persze, a kérdést leginkább a Szallerbecknek kellene feltenni :-)
Én nem értek hozzá, de az angol nyelvű wikipédia cikk szerint minél alacsonyabb fordulatszámon (és/vagy minél kevesebb hengerrel) ad le a motor minél nagyobb nyomatékot, annál nagyobb szükség van a kettős tömegű lendkerékre.
Mivel manapság trend a hengerszám csökkenés, illetve minden autótesztben a legfőbb negatívum, hogy 1500-as fordulatnál nem lehet rendesen előzni, ezért egyre több autóban lesz ilyen, gondolom.
Én egy másik pofonba futottam bele a kettős tömegűvel. A dízelben 180 ezernél elkopott a kuplung. (csúszott, egyre jobban). De akkor már nem szokták kicserélni a kuplungot a kettős tömegű nélkül! A kettő együtt már egy vagyon. Viszont ha ragaszkodsz hozzá, és csak a kuplungot cserélteted, akkor előfordulhat, hogy egy év múlva újra mehetsz a szervízbe, a kettős tömegűt cseréltetni! (így aztán még drágább!)
Európában is ott a legnépszerűbbek a dízelek, ahol a gázolaj termékadója kisebb a benzinénél. Pl. a franciáknál a gázolaj jó 10-15%-kal olcsóbb, mint a benzin. Svájcban pl. nem olcsóbb a gázolaj sőt, sokszor még drágább is. Ott egy időben nem is árultak dízeleseket.
Amikor én érdeklődtem bő 1,5 évvel ezelőtt, akkor a HR-V árából nem engedtek egy buznyákot sem. A szállítási idő pedig 7 hónap volt (mint annó a Merkurnál :-)). De akkoriban a Jazz-eket is elég hosszú szállítással hozták.
Belebotlottam egy cikkbe a neten az imént. Gondoltam bemásolom a tegnapi trécselésünkkel kapcsolatban. Nem itt olvastam először és gondolom utoljára sem. ..és ugye ahogy a jó közmondásunk mondja.."Nem zörög a haraszt".
erdekes, hogy a mazda CX-3 30 cm-rel rövidebb, mint mazda-3. a mazda-2-ben meg nincs csomagter, csak 250 l-t irnak.
en Jazz-hez, Baleno-hoz kepest nezem - na nem azert, mert ujat vennek a 2004-es Jazzhez kepest, ma is ugy erzem: amennyibe kerülnek, nekem nem er annyival többet a tudasuk.
talan nehany ev es mas lesz (hybrid, villany, ...)
A motornak akkor esik baja , ha a kettőstömegűt nem veszik észre, hogy hibás. Akkor kinyírja.
És fordítva: ha nem veszed észre, hogy durván aránytalanok a befecskendezési különbségek a hengerekben, akkor a vibrációs motorüzem a kettőstömegűt kinyírja. Ha ilyenkor betesznek egy másikat, de a motort,befecskendezőt nem vizsgálják, orvosolják, akkor bizony rövid úton az új kettőstömegű is oda lesz. Jó szervíz, hozzáértő szerelő is fontos.
A lendkerék a vásárló igénye volt, olyan dieselt akartak, ami nem rázkódtatja a kormányt, nincs sok vibráció, hát megkaptuk./Igen, több benzinesben is van(downsizing,páratlan hengerszám, direkt befecskendezés, ez is okoz vibrációt).
ebből kifolyólag ez is véges élettartamú. kb 200-300 e km-t bír. vagy kevesebbet, vagy többet.
Amit nem szeret:
1. Alacsony fordulaton magas sebességfokozatban gyorsítani.
2. Sokat indítózni, azaz rövid utakat/na és a start-stop sem segít neki/
3. hirtelen kuplungolásokat.
4. Sok váltást.
Namármost a várost és rövid utakat és a buta sofőrt. Mindebből következik, hogy nem az egyedüli alkatrésze a dieselmotornak, ami a fentieket nem szereti.
Azaz: Vegyél dieselt nyugodtan, ha a fentieket nem csinálod és az előtted birtokló tulaj sem tette, ÉS sokat mész, hosszú távon mész, na és az ÁFA-t egy másik cégautó nevén vissza tudod igényelni az üzemanyagból, rendszeresen a gyári szűrőt adod az üzemanyagrendszernek és még ennél is többet(mondjuk 2mikronos Raccor szűrőt raksz bele 80 e-ért), Prémium Dieselt tankolsz. Azokat a CR dieselekre találták ki.
Mindezeket összeadod, osztasz,szorzasz és kiszámolod, hogy melyikre szavazol.
A dieselnél kifizeted előre a többletet, és több a karbantartásra szánt összeg, de ez megtérülhet az üzemanyagon.
A benzinesnél vegyél szívót vagy hybridet.A CR V 2.0 kimegy a világból, lehet a Mazda skyactive is. A rav 4 hybrid elmegy 7-7,5 literből 4x4 gyel. Alig valami a szervizelése, még a márkaszervizes áron is.
Szóval a kocsivásárlás felelősségteljes, de egyértelműen csak te tudsz dönteni. És neked kell vállalni, mit döntöttél. Nem könnyű, az biztos.
Majdnem mindennben hasonló a véleményem, csak a 4x4, na. Van egy házunk a Mátrában, az utca 300 m és lejt lfelé rendesen. Úgy voltam vele, ha már ki kell adjak pénzt új autóért, akkor ne annyival legyen több, mint a mostani, hogy egy generációval újabb, hanem tudjon valamiben töbet. Így esett a Vitaraára a választás.
Nem látok összefüggést a motor tartóssága és a lendkerék között ... a szöggyorsulás miatti "rángatózás" miatt fejlesztették ki a kettőstömegű cuccot, hogy ne nyírja ki idő elött a váltót.
Fel sem merült bennem ilyen. De maradjunk a CR-V-nél. Melyik motor a problémamentesebb, tartósabb, a 2, 0 szívóbenzines kettös tömegű nélkül, vagy valamelyik CR diesel?? És nem nullától öt éves koráig, hanem bontóig nézve.
Pontosan. igen, tartósabb. Kettős tömegű lenkerékre tervezett főtengely esetén, az kisebb terhelhetőségre van méretezve. Tehát olcsóbban előállitható igy egy főtengely, mivel nem kovácsolt technológiával készül. Ennek következtében olyan helyre, amit kettős tömegű lenkerékre épitettek, helyette sima lendkereket berakni, az igen kockázatos, azaz femerül a főtengely törésveszélye.
Én is évi 50 000km-t megyek, főleg hosszabb távon, itthon, régebben vettem egy Ford Fiestát 1.6 D azzal jártam (tgk, áfa visszaigényelve a váll. ban..) 3 évig. 20 E km-ként olajcsere, mástnem kellett vele csinálni.
Csak amikor a sok kamion mellett kell menni, akkor a kis fiesta, "olyan gyengének tünt ", ráadásul mivel tgk-volt, elég hangos is volt.
Eladtam 3 év után, kiváló állapotban !
Mivel én is pénzkereső vagyok, s szeretek odaérni, valamint biztonsággal hazaérni, esett a választás a CR-V-re.( Előtte Honda Deauville motorom volt 10 évig ! )
Ez 1.6D 120 LE, most van benne 170000km, (3év+ 2 hónap..) eddig csak olajcserék voltak, még a fékek is gyáriak a gumik is ( mert pénz keresek velük, nem a legolcsóbbak...)
A CR-V : halk, ha kell fürge, mindig kényelmes, nem hivalkodó, de ha néhanapján 500 km után kiszállok, nem fáj semmim. Komoly vas, ebben biztonságban érzem magam, de ne legyen rá szükség.
Addig használom, míg lehet. Az alkatrészek drágák, de tartósak, egy kettős tömegű után is lesz benne még újra 200-250 E km. A motor láncos!
Szóval szervízre mindig kell költeni, de a jó gazda is sokat tehet azért, hogy minél alacsonyabb legyen a szervízköltség. (Turbó visszahűtése, fék/motorfék használat, stb..)
Üdv! Pécsen keresek, vagy a közelben szervizt, akihez nyugodtan lehet vinni egy 2006-os Jazzt. Fél éve van nálam, most jön a műszakiztatás, meg hallok benne egy-két furcsa zajt. A fórumot végigkerestem. A Stebánál voltam, nekem kicsit vastagon fog a ceruzájuk. Köszi!
CX 3-at alapot már megkapod 4 milla alatt, szuper szívó motorral, de én kilőttem, mert 2 személyes, hátul, mint a börtön. Különben élmény vezetni! Ha lett volna hely és csomagtér azt veszem, mert a motorja szerintem jelenleg a legjobb szívó benzines, magas sűrítési aránnyal, nyomatékos és takarékos is. Családi és kompakt jelleg miatt lett a Jazz 3 elgance. Vitarát is néztem, a motorja jó és ennyi, a többi rész szerintem alsó közép kategóriájú minőség, divat autó, (akkor inkább SX 4) még mindig nagyon "suzukis". De ez magánvélemény. Néhány ismerősömnek van, minden ok csak zireg-zörög ez-az, kong az ajtó, és a "tablet" minőségével is vannak gondok. Én kb. 1 évig nézegettem, próbálgattam, mire döntés született a JAZZ mellett. Top akkor lett volna, ha a mostani felszereltségem mellett már az 1.5-ös motorral hozták volna a japók.
Én is néztem a HR V-t a Jazz helytt újat. Kb 6,5 milla. A Vitara valóban nem honda, de jó szívó benyás motorja van(még szeptemberig!), és elmegy 6 literből. Manuális GL+ elsőkerekes verzió 4,7 ből megvan télikerékkel,kétszínű fénnyel forgalomba helyezve és még 3 év szervízet is kapsz mellé. Csak azért mondom, mert én az elmúlt egy hónapot ezzel töltöttem. Nálam a szivó benzin, manuális 4x4 kombo játszott. Azért az is vicces, hogy Dusterre nem adnak egy fillér engedményt se, és őszig kell rá várni szivó benzinesre. Szóval nálam a Vitara lett a nyerő, mert nem akartam többet rászánni. A miénk árából vettem le a 4x4 felárat, azért írtam az árat. Nehéz dilemma, főleg a Honda után másikat választanom. A vicc csak az, hogy innen felfelé már csak a CX 3 as Mazda van 7,1 milláért. Utána CRV és RAV 4 . Alaposan át kell gondolni, ez igaz.
Várd meg az új Crv-t, év végén jön hibriddel is, illetve a facelift-es Hrv-t, vagy vegyél szívó Mazda CX5-öt vagy 3-as Mazdát 2 literes szívó benzinessel, vagy várd meg a Toyota új 2 literes szívó benzinesét.(Mazda licence) :) Légy türelmes, megtalálod a megfelelőt! Kongó Suzukit ne vegyél!
A sima lendkerék csak egy vasdarab. Örök élet, meg még két nap. Na ezért is találták fel a többtömegüt... Az is ugyan annyi anyag kb, de el lehet adni tízszeres áron, holott előállítani csak kicsivel drágább :-)
De, ha azt alapul veszem, hogy a Hondánál központilag adnak egy 5%-os engedményt rá. /A C-RV-re 10%-ot) plusz valamennyit még bele lehet alkudozni. Ráadásul a teljes ár felének a kifizetésével elviheted az autót, a többit pedig 0% thm-el részletre megkapod akkor nem érdemes használtan megvenni.
Ahogy a keresett évjáratú azonos felszereltségű Vitarákat nézegettem, az is tartja az árát. Csak pár 100 e-Ft-al adták volna olcsóbban. Ez megint csak nem jó üzlet. A Suzukinál is volt jó pár százezres engedmény (úgy emlékszem ez is központi volt) e felett biztos engednek ezt azt az egyes kereskedések is az árból.
Van egy Honda jazz 2005-ös 1.4 es autóm. Az a hibája hogy elindul alapjárat van lenyomom a gázt és 1600 fordulatnál nem pörög fel jöbban. Bosch géppel kiolvastam beírja a fojtószelep állitómotor relé hibát és gázpedál helyzetérzékelő áramellátás túl alacsony hibát. Mi lehet a prpbléma találkoztatok ilyennel?
Hasonlítgattam össze a Vitarát és a HR-V-t. Szerintem a HR-V-ben a teljesen felhúzott "kardánbox" nem igazán jó ötlet. Velem előfordult már, nem is egyszer, hogy a vezetőajtón nem tudtam beszállni, mert egy szuperintelligens autós a parkolóban olyan közel állt, hogy nem lehetett az ajtót kinyitni. Ilyenkor az ember a jobb oldalon száll be és átmászik. De a magasra húzótt "kardánbox" fölött sokkal nehezebb átmászni! Próbáljátok ki! (aztán próbáljátok ki 70 év felett! :-))
A HR-V-nek a leírások szerint, de szerintem is lényegesen jobb a rugózása. A SUV autók hátsó rugóját a gyárak be szokták keményíteni, hogy a magas kasztni ne billegjen túlságosan a kanyarokban. Így tették a Vitarával is. Emiatt viszont rossz úton igencsak pattog. A HR-V-nél valahogy jobban oldották meg ezt a problémát. Sem nem billeg, sem nem pattog. Pedig elvileg ugyanaz a kerékfelfüggesztése van. (és ha jól értem, ugyanaz, mint a Jazz-nek.) A HR-V másik előnye a nagyobb csomagtér és variálható hátsó ülés - ugyanaz, mint a Jazz-ben. De erre írtam, hogy mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy ezek az előnyök megérnek-e neki egy milkót.
Emellett a Vitarák már beléptek a használtautó piacra, HR-V-t még nemigen lehet találni.
Természetesen, ez az én véleményem, s bizonyára sokan nem osztják ebbéli álláspontomat!
Szerintem sokan osztják. Én is szívó benzines párti vagyok. Főleg, mert egy évben 10-15e km-t megyek csak, sokszor rövid utakra. A dízel (minden nyűgjével) jó lehet hosszú pályázásokra. De hogy a kis turbós benzinesek mire jók, azt nem tudtam megfejteni. (ja de - hogy papíron hozzák a kibocsájtási normát)
Na de úgy számolva is két évente beleférne egy esetleges nagy kiadás, de azért valljuk meg, hogy az első 200.000 km alatt azért erre nem kellene feltétlen számolni, különösen hosszú távok esetében nem.
Félre ne érts, én nagyon is szívó benzines párti vagyok, de a CR-V azoknak éri meg benzines motorral, akik max évi 10-15.000 km-t mennek, azt is többnyire rövidebb távokon. A Honda nagyon beletalált a kis 1,6-os diesellel a takarékosságba. A spritmonitor adatai alapján a legtakarékosabb 1,6-os a piacon. Nem tudom, hogy a nagyobb 2,2-es diesel van e még, az meg a diesel vonalon az egyik legmegbízhatóbb motor.
nem emlékszem olyanra, hogy zavart volna a rázkódása.
Akkor viszont pont neked találták ki a kettőstömegű helyére berakható "egyestömegűt".
De mindenki olyan autót vesz amilyet akar természetesen. Ha valaki a teljesítmény, ülésforma, prémiumság, károsanyag, kettőstömegű, szelepsapka alapján választ autót megteheti, nincs azzal baj. Lebeszélni is legfeljebb csak egyszer próbálom meg.. :)
Hasonló a véleményem a kettős tömegű lendkerékkel kapcsolatban. Sokakkal ellentétben???, de a dízel motoros autókat sem kultiválom, s a kis (űrméretű) motoros turbós erőforrások sem lopták be magukat a szívembe! Kis motorból extra teljesítmény kisajtolása, bizony elég komoly kompromisszumokkal jár(hat)! Azon felül pedig bár alacsony fordulatszámon kedvező, nagyobb/magasabb terhelés esetén sokszorosára növekszik, a káros anyag kibocsátásuk. Vagyis büntetlenül nem igazán lehetséges egy kis motorból kihozni a nagyobb motorokra jellemző teljesítményt!?
Az is hírlik, hogy a jövőben az EU nagyobb terhelés esetén is mérni fogja a káros anyag kibocsátást, s ha ez igaz, akkor átgondolást igényel a mai 900-1000 m3-es turbós alkalmazása. Magyarul: nem valószínű, hogy a gyártóknak a továbbiakban is kifizetődik a minél kisebb, de nagy teljesítményű motorok fejlesztése, gyártása.
Természetesen, ez az én véleményem, s bizonyára sokan nem osztják ebbéli álláspontomat!
Az viszont igaz, hogy az 1,6-os diesel 2 literrel kevesebbet fogyaszt a benzinesnél. Az 2000 liter/ 100.000 km, ami kb. 720.000 Ft! Ez egy elég komoly különbség!
Persze ez nem azt jelenti, hogy ne fogadnék el tanácsokat átgondolásra. Szó sincs erről. de ettől a kettőstömegűtől feláll a szőr a hátamon. :-)
Azért találták ki, hogy a rázkódás, ahogy írtad is, kisebb legyen. Nem tudom mennyivel tudja ez csillapítani a rázkódást az eredeti értékhez mérten. Rég ültem már dízel autóban, de nem emlékszem olyanra, hogy zavart volna a rázkódása.
Ez szerintem többnyire olyan, mint amikor a Zeneakadémiát újítottuk fel és azért kellett a székek kárpitjára műanyag kárpitos szegekkel szegeltetni a kárpitit, mert a fém szeg az zavarja valamilyen szinten a hang visszaverődését. .-)
A legtöbb embert nem zavarja, a legkevesebbnek is a nagy részét is csak akkor zavarja, ha hallja ezt a kijelentést.:-)
"de gondolom csak van valami ráció benne hogy miért használják"
Persze hogy van. Akik nem tudnak jó, egyenletes járású, bársonyosan járó motort csinálni, tervezni, azokon segít ez a szerkezet. A jó motorhoz nem kell...
Ezt értem, és világos. Tehát km-re vetítve a költsége kb 2Ft/km.
De mi van ezzel szemben? Én nem értek hozzá, de gondolom csak van valami ráció benne hogy miért használják. Mondjuk hogy kényelmesebb legyen a kocsi (rezgéscsillapítás), vagy hogy más alkatrész ne menjen tönkre hamarabb. Ha ilyen sokat autózol, akkor a dízel tűnik gazdaságos megoldásnak, mert az üzemanyag jóval olcsóbb bele (mármint km-re vetítve). Főleg ha nagyobb autót akarsz. Valószínűnek tartom, hogy még a kettőstömegűvel együtt is gazdaságosabb.
Csak arra próbáltam rámutatni, hogy önmagában ne legyen kizáró ok a várható költséges csere - csak bele kell kalkulálni az árát, és azzal számolni - vagy az alapján elvetni.
Hiszen tudjuk hogy a CVT-nek van egy "típushibája" (csak hogy témánál maradjunk) - de ez nem azt jelenti hogy nem szabad megvenni, hanem hogy bele kell kalkulálni az árát vásárláskor.
Én is így gondolom. A szabályosan beállított ködlámpa a tompított fényerejéhez hasonló erősséggel, de még annál is közelebb és szélesebben világít. Csak hatalmas ködben, úgy 40km/ó-ig van értelme. különben csak úgy van. felkapcsolod vagy nem, tök mindegy...
Azt olvastam, hogy a Jazz és a H-RV alap lemeze ugyanaz. Szerintem ekkora méretnél már túl sokat nem tudnak hozzá adni a Jazzhez . Mármint külső-belső méretben. Amikor beültem a H-RV-be akkor megvolt az az érzés amikor egy csőbe ültetnek és nincs mozgástered. A lábad nem tudod pihentetni a jobb oldalon, majdnem folyamatosan függőlegesen áll. A 2-es Jazzben ez még nincs meg. Nem olyan magas a kardánbox, hogy ne dönthesd oldalra valamennyire.
A C-RV vezető tere szintén jól körbe van pakolva, de az autó méretéből adódóan nagyobb a tér.
A többi márkát elnézegetve gondolom ez egy trend lehet, hogy minél inkább "beszorítsák" a vezetőt a kormány mögé körbepakolva és megemelve a körülötte található elemeket a mindenféle számomra haszontalannak ítélt sok, sok kütyüvel.
Ez a ködlámpás dolog pedig. Szerintem sincs már túl sok jelentősége. Már a szemembe sem világít bele, mint rég a Zsigás korszakban. :-)
Inkább zavaró az újabb autók lámpáinak a fénye, néha csak amikor közelebb ér ,tudom eldönteni, hogy reflektorral, vagy tompítottal jön. De, ez az utazó fénynek nevezett Isten haragja amiről azt gondolom, hogy sok esetben baleset veszélyes.
Szerintem tök felesleges és félrevezető is lehet. Sokan bohóckodnak vele az úton.:-)
Hogy mi a baj vele? Hogy vigyázni kell rá, mert képes nagyon hamar meghibásodni, és akkor olyan költségvonzata van, amiből az ember normális esetben évekig elautózgat...Mondjuk benzines autók esetében nem olyan kényes, azok alapvetően kiegyensúlyozottabban, lágyabban járnak, nem rángatják annyira gyorsan szét a lendkereket, mint a dieselek.
Ha azt az új autót hosszú időtartamra veszed akkor nem mindegy, akarom írni, ha veszem, akkor nekem nem mindegy. A kérdésed pedig gondolom inkább az akart lenni, hogy nekem mi a bajom?
Leírom, ha érdekel. .-)
Éves szinten összesen kb 60 000 Km-t vezetek jelenleg két autóval és egy nagymotorral. Ez kb úgy alakul, hogy a motorommal 5000, a Skoda Fabiámmal 50 000 a Jazzemmel pedig 5-8000 km volt a tavalyi év. Nos!
Mivel én keresem meg a betevőre valót így azt gondolom joggal szeretném valamilyen szinten ennek a kényelmét is érezni és nem akképp, hogy egy kis Skotokodában vezetem le a fél életem. Gondoltam vásárolnék új autót ami számomra kényelmes. (Ha már egyszer megérdemlem.:-) )
Ha pedig azt tekintem, hogy azt az éves 60 000, vagy több km-t egy járművel szeretném megtenni és még azt is tekintetbe veszem, hogy ez az említett kettős tömegű lendkerék rövid távokon használva kb 150 000 km-en, hosszabb autópályázás kapcsán kb 250 000 km-en tönkremegy. Akkor nem nehéz kiszámolni azt a 3-5 évet ami alatt ki kellene cserélnem. A szakszervizben megkérdezett alapján a C-RV kettőstömegűjének az anyagi költsége 340 000 Ft és ennek van még föle. Ha pedig rászámolom a munkadíjat és azt, hogy erre az időre nekem autót kell esetleg bérelnem míg elkészül és stb... Akkor ez felülről nyaldossa a félmilliós költséget.
Nem tudom ,te hogy állsz anyagilag, én annyira jól nem, hogy egy 3-5 éves autóra kidobjak fél milliót, ha nem feltétlenül szükséges.
Természetesen olyan autót keresek amelyen soha nem kell fékbetétet, olajat, hűtőfolyadékot és igazából semmit cserélni.:-)
De, mivel ez nem így van. maximum 10 000-ként lecserélem az olajat, vagy évente mindegy melyik járművemről van szó. (természetesen szűrőkkel együtt)
A feleségem is megmondta már, hogy sóher vagyok. :-)
Ám én azt gondolom, nem vagyok az, csak nem szeretek feleslegesen pénzt kidobni, megnézem mi az amire költök és arra is mennyit.
E mellett, ha már megveszek valamit ami jelentősen drágább mint a majdnem ugyanaz, akkor azt gondolom joggal várom l azt, hogy arra ne kelljen még jelentős pénzt költeni ha tisztességgel és normálisan használom. Így azt gondolom, nem tök mindegy.
Mivel Te új autót akarsz, nem igazán mérvadó így inkább csak érdekességképpen én I. Jazz és II. CRV viszonylatról tudok nyilatkozni.
A kormány mögött lábtérben és magasságban nincs nagy különbség a két autó között. A kormány mindegyikben csak függőlegesen állítható, de annak sincs sok értelme mert legfelül van, lejjebb nem is tudnám a térdeim miatt (184cm vagyok hosszú lábakkal) Amiben több a CrV az a szélesség (két ülés között a lehajtható asztalka helyén simán átsétálhat egy ember) és a hátsó lábtér. Csomagtartó kategóriához mérten mindkettőben nagy.
Gyári ködlámpa szerintem szamócát sem ér. Egy utólagos Hella vagy hasonló cucc az már valami. (Megboldogult Trabantunkon volt ilyen - nem röhög! No, az törte a ködöt) Persze lehet hogy csak nekem nincs szerencsém az autójaimmal, de még soha nem láttam hasznát egyiken sem. Köd nélkül nem ér semmit, max jól világítjha az árkot mellettem. Nagy ködnél meg még azt sem. :)
olyant kerestem amiben nincs kettős tömegű lendkerék
Mi a baj a kettős tömegű lendkerékkel? Komolyan kérdem. Ha a várható (?) hibája, akkor hengerfej és lambdaszonda nélküli, csapágy- és féktárcsa/fékbetét nélküli autókra buksz ha jól sejtem. Lehetőleg motorolaj se kelljen bele, vagy legyen élettartam feltöltésű.. :)
A 2018 februári Autóbild közli a 4 évszakos gumik tesztjét, amit a Michelin CrossContakt nyert meg, úgy hogy 2 mm-re koptatva is jobb volt a többiek 4 mm-es értékétől. Tehát míg a többi gumit a gyártók 4 mm-ig javasolják (a mérések is ezt igazolják) használni a gumijukat, a Michelin szerint 2 mm-ig tökéletesen működik, ahogy a mérések is igazolják.
A szöveget és a képet egy hsz-ban akartam elküldeni, de a Chrome böngésző letiltott, hogy nemkívánatos tevékenységet észlelt az oldalon!? Hogy ez mi lehetett??
Felhívtam a Honda Szabót. Mondta, hogy félreinformáltak, nincs kettőstömegű a benzines H-RV-ben és a C-RV-ben sem. Csak a dízelekbe rakják elmondása szerint.
Az értékesítő nő azt mondta, hogy a benzinesben is van. Szerintem az 1.5-ös H-RV-ben is, de erre nem adott választ. Szerintem nem akart végleg elkeseríteni.
Azért vagyok én is ráfeszülve erre, mert az eredetit tavaly le kellett cserélnem ,kissé csíkozott már. Vettem egyet és egy ideig jól működött, aztán összeakadozott a röviddel. Azt múlt hét pénteken cseréltem le. Szombatra egy út alkalmával lerepült a szélvédőről.
Arra jutottam, hogy adok még egy esélyt egy olcsóbb szélvédő lapátnak, ha ez sem jön be, akkor veszek Valio Hibridet, vagy az eredetihez gumit.
elsö ablaktörlönel - szerintem - nagyon fontos, hogy jo legyen (jol töröl, tartos, nem nyikorog, ...) ezt csak - legfeljebb - tapasztalat utan lehet kijelenteni, hogy tenyleg olyan-e. (azert legfeljebb, mert akkor is szelvedöallapot stb. függvenye; en pl. kis esö, masik auto altal felszort para, stb. eseten mindig vizet is spricceltetve törlök csak, kerülve a kis nedvesseggel valo törlest, nem tesz az jot)
a gyari az nagyon elkenyeztetett, kivalo volt.
nagyon sok autoban hallom, hogy visti, nyüszit, nyüsszög, latom, hogy nem töröl jol, az enyemben szeretnem azt elkerülni :-)
ha uj autot kellene vennem (mert a mostani Jazz-t pl. ellopnak), akkor Baleno vagy Jazz lenne; Jazzbol a magic seat hianyozna Baleno eseten (presztizs nem eredekel)
Emlékszem arra, hogy valaki innen rendelt az Ebay-ról. Valamikor régen itt volt már ez téma. De, sajna én onnan nem tudok rendelni. A másik linken láttam van Valeo. Nekik van majdnem teljesen ugyanolyan mint az eredeti. Hibridnek nevezték a Homasitában és az oldalon is ahol nézegettem. A Hondánál 3000 Ft- csak a gumi. Ezt ma kérdeztem meg.
az elsö lenne erdekes, olyan, amivel elegedett a hasznaloja (en kicsit megnövelt vezetö elöttit hasznalok hogy keves legyen elöl a 2 lapat között kimarado terület, amiböl aztan menetszel viheti felfele a cseppeket/koszt)
A C-RV és a H-RV-be ültem be. Valószínűleg jövőre eladom a Jazzt és ezek közül válogatnék. Elég normális volt mindegyik eladó ,itt és a Suzukinál is. (Persze eladni akar) .-)
Szóval szerintem a H-RV kb. kényelemre olyan mint az S.x Cross. A Vitara keskenyebb. A C-RV már egy kicsit magasabb kategória. A H-RV nekem a vezető oldalon keskeny. Borzongok az olyan autóktól ahol egy "csőbe" ülsz bele amikor vezeted. Nincs mozgástered, körbe vagy pakolva minden oldalról és a jobb lábad sem tudod kényelmesen szét terpeszteni, hanem függőlegesben tart a kardánbox. A Vitara is ilyen.
E mellett olyant kerestem amiben nincs kettős tömegű lendkerék és nem 1000 ccm-es turbós. Ha nagyobbat veszek akkor nagyobb köbcentivel szeretném venni. Lehetőleg egy egyszerűt benzines motorral A C-RV-ben sajnos van kettős tömegű., a H-RV-ről nem nyilatkozott az értékesítő.
Volt 50-es Simsonom és robogóm is. Az öreg Szimó a sok-sok évig elment a maga módján. A robogóim a kis köbcentijükkel nagyon jól gyorsultak, kb ugyanakkora tömeggel. De, aztán kb 10 000 km-enként fúratni kellett, mert a nagy fordulat miatt egyszerűen kikopott a henger. E mellett volt olyan 70 es robogóm ami 6 litert evett. Míg az 49 ccm-es Szimó csak 1,5-2 litert.
Biztos más egy autónál és más a régebbi kismotoroknál. De, nem nagyon tudom elképzelni, hogy az ugyanolyan nehéz kasznit minden beáldozása nélkül repíti az 1000-es motor.
Lásd Sx Cross, stb..
Azt is mondták a Suzukinál, hogy 5 liter körül fogyaszt így ,de szerintem ez kamu. Utána néztem más oldalakon és ott pont a fogyasztást emelték ki a Vitara és a másik esetében is. Mármint, hogy magas.
Köszi az utánajárást és az ötletet. Felhívtam őket egy perce. Azt mondták, hogy sajnos már szeptember óta nem kaptak és a csatlakozási pont 5-6 mm. Ez keskeny is lett volna sajnos szerintem.
11 évnyi Jazz után eladóvá vált második Honda Jazz-ünk. Honda Jazz 1.2 Trend Plus + Alufelni,sérülésmentes,nemdohányzó, vonóhorog!,alvázvédelem!,kerámiabevonat! ,világoskék metál,
Az eladás oka: Valóban céges gépkocsi vásárlása, melyet újat kell vegyek. Az eladó gépkocsit 2017 szeptemberében vásároltam Németországban: Az ok a következő volt: itthon nem tudtam normális állapotút kifogni, amik magánszemélyesek és kevés kilométeresek, azokat elviszik a nepperek, amik meg gondozottak és több kilométerrel rendelkeznek szintén a nepperek martalékai. És valljuk be, sok hirdető nem tudja, milyen az autója. A kocsi 2009 augusztusi gyártású, rajtam kívül 1 db német tulaja volt, akinek minden! szervíz-számlája a nevére szólóan a kocsi tartozékát képezte. Akkor 32 000 Km volt a kocsiban, igen annyi, a számlákon végig, minden alkalommal rajta van a km-állás. rendszeresen szervizelt. Alufelnijének és kb fél cm vastag üléshuzatának is megvan a TÜV papírja. A német Honda szalon logojával. A kocsi soha nem volt törve és a fényezése gyári. Eredeti gumijával vettem meg,igazolván a valós km-t. A kocsit az előzőhöz hasonlóan 10 évre szántam: ezt bizonyítandó 80 000 FT értékben kerámia burkolatot kapott a fényezése(minden tiszta vízzel lemosható 200 Ft ból), 2018 február 9-én 100 000 FT értékben kombinált alvázvédelmet kapott( egy darab rozsdafolt sem volt rajta, tartósságra tervezve minden autómon megcsináltattam eddig) Magyarország egyedüli olyan műhelyében , ahol nem csak Dinitrollal hanem a méltán híres Mike sander féle zsírral is dolgoznak. Bosal vonóhorog 78 000 FT értékben! A kocsi a nevemre írva 2 400 000 FT ban állt meg. Plusz a fenti egyéb költségek. Az autón sajnos mindenképpen bukok,ezt tudom. Szeretném, ha olyan gazdája lenne, aki értékeli a fentieket,és hogy a kocsival törődöm,törődtem! Az előző Jazz tulajdonosával is a mai napig tartom a kapcsolatot és hálás azért, mert az enyémet vette meg. Csak a szemléltetés kedvéért 150 km-re lakon westgate-mestertől,de nem egyszer megfordultam nála csak karbantartás miatt. Az összes kocsimról a mai napig minden fogyasztás és költség excel táblázatban megvan 10 évre visszamenőleg. Németországban egy kevés km-es kocsinak felára van! A kereskedők nem tudják olcsóbban adni itthon , csak ha tekergetnek, higgyétek el!
Március 10-ig csak itt a fórumon hirdetem, utána megy csak a Hahu-ra. Irányára: 2 649 000 FT. Természetesen alku a fentiekhez mérhető mértékben lehetséges.
A kocsi mellett van 1 garnitúra Michelin Crossclimate négyévszakos gumigarnitúra, amit most tavasszal tetettem volna fel. Mivel a méretében itthon nem lehetett kapni Németországból hoztam 104 000 FT-ért. Ez külön alku tárgyát képezi. Képek délután. Elnézést a sok szövegért. ha valaki megnézi, igérem nem fog csalódni.
A múlt hétvégén el látogattam egy Suzuki szalonba. Meg szerettem volna tapasztalni kényelmi oldalról a Vitarát és az SX-4 Cross-t. A főnökömnek Swiftje van és azt mondta, ha lecserélném a Jazzt, nem ajánlja helyette a Vitarát, mert kb akkor mint a Swift, csak drágább. (mármint a belső térre gondolok). Beleültem és elég szűkösnek mondanám, igaza volt, pedig nem vagyok egy nagyon nagy darab. Az utóbb említett már kényelmesebb mint az előző, de randa az eleje. Már pedig nálam az egyik első az, hogy tetszik, vagy nem tetszik. Most jön ki a ráncfelvarrt változat. Nem sokban változik.
Jó ideig ott voltam. Miközben beszélgettem az eladóval azt mondta, neki is van két Hondája.
Pont hozzájuk mentem be tegnap. Igazad van, keskenyebb van csak náluk. Egyszer már befürödtem vele. Vettem keskenyebbet. Akkor nem volt nálam az eredeti ablaktörlő lapát. Azt hittem jó lesz, de nem lett. .-)
Most vittem magammal, de inkább nem vettem. Az első próbálkozásnál is inkább a kukában végezte. Nem akartam úgy összebarkácsolni, hogy esetleg pácban maradjak vele egy eső alkalmával, vagy megsérüljön a szélvédő e miatt.
Ezt írtam én is. Az EU-ban nem lehet csak úgy kedvünkre olyan fontos paramétereken változtatni, mint a gumiméret. Kivétel pár olyan balkáni, ország mint Magyarország, ahol nagyjából azt szerelsz fel, amit akarsz, meg olyan kipufogót amilyet akarsz, meg a segéd-motorkerékpárok többnyire 500ccm-ig vannak, mert azoknak még forgalmijuk, rendszámuk sincs...
Nekem osztrák forgalmim van, abba csak egy méret van az autómhoz, amivel vettem. Igaz más gyári méretek is vannak, de azokat külön be kellene íratnom, ha azt szeretnék.
Ez egy Honda, és nem egy VAG csoportos autó! Ezzel mindent elmondtam.... Sajnos sokat kell Honda Jazzeket vezetnem, és nem véletlen, hogy a németeknél a Suzuki drágább. Érdekes ez, de vannak a Jazzeknek is típusbetegségei, és nem olcsók hozzájuk az alkatrészek! Amíg megy, addig nincsen velük gond, de, ha hozzá kell nyúlni,akkor nem az olcsó árakról híres. Kényelmes, méretéhez képest jól pakolható, a jó marketingjének köszönhetően népszerű, de szerintem túl van árazva.
Egyébként, ha találkoztál már német "Fahrzeugbrief.el, vagy kis forgalmival, akkor ott is csak az ott leírt méreteket lehet használni elvileg...., és a németek nem igazán balkáni ország, de nem is ez a lényeg, hanem az, hogy érdemes ezekre figyelni, mert nem olcsó, ha megtalálják az embert egy ilyenért más országban. A németeknél is lekapják simán a rendszámot, ha olyanjuk van egy ilyen miatt......., és nem olcsó a büntetés sem.......
De, mindenki maga dönti el, hogy mit csinál, én nem szeretnék senkit befolyásolni abban, hogy milyen méretű gumival jár.
Én külön gumit a HOMOSITáNÁL vettem, de az valamivel keskenyebb és nem tökéletes hozzá. Alaposan nézd meg hogy milyet veszel.
A feszültség mérés témához. Én még régen egy sima multiméterre raktam egy szivargyujtó dugót és ezzel gyorsan, ha kell folyamatosan meg tudom mérni hogy mennyi a volt. nem 100%-os de ha valami nem stimmel akkor jó tám pont.
Nekem is rögtön a bendiz ugrott be. De nem tudom, hogy a mai autókon még ugyanolyan bendix van, mint régen (aminek a behúzó mágnese kapcsolja az indítómotor nagy áramát).
Réges-régen volt olyannal gondom, Zsigulival is és vállalati Mercedessel is. Pont így viselkedtek.
Én a helyedben elvinném villamossági szerelőhöz. De egy jobb akku-bolt is tud gyors diagnosztikát csinálni (túltöltés mérés, terhelővilla) A jelenség nem normális, és láthatóan tényleg nem értessz hozzá (ez nem baj egyébként, de így nagyon nehéz lesz otthon rájönni a hibára) - megjavítani meg úgysem tudod házilag ha túltölt...
-A túltöltést multiméterrel (voltmérővel) tudod megmérni. Alapjáraton, illetve emelt fordulaton meg kell nézni az akkusarun a feszültséget (akkut le ne csatlakoztasd a kocsiról míg jár a motor!!) - nem lehet több mint 14.4V. Javítani elektromos szakember tudja. Jele lehet még a gyakran kiégő izzó a kocsiban, de nem feltétlenül.
-A gondozásmentes akku egy "lehegesztett" akku. A zselés is ilyen, ott a folyékony sav helyett zselé van benne.
-Savszintet vagy látod az akkun kívülről, vagy nem. Ha nem, akkor otthon nem igazán tudod leellenőrizni.
-A gondozásmentes akksikon nincs csőcsonk, sem látható kupak.
Az imént beszéltem egy Villamossági szerelővel. Azt mondta, többnyire ezek az akksik amelyek az autómban vannak nem zárt rendszerűek és mégiscsak van bennük kiszellőző. De, valószínűbb, hogy valahol elvált az akksi ragasztása és ennél fogva kipárolog a gőz.
Még azt szerettem volna kérdezni, hogy tud e valaki ötletet adni ahhoz, hol tudnék a 2-es Jazz-emhez venni ablaktörlő lapáthoz külön gumit emberi áron?
Nem szoktam sokáig indítózni. Kb 2-3 hetete használom normál esetben, akkor is elsőre indul.
A túl töltést nem tudom miként tudnám bemérni. Sajnos az elektronikához analfabéta vagyok. A gondozás mentes akku nem zselés? Ebben az esetben hol tudom a savszintet megnézni? A hagyományos akksit ha kivettem akkor az oldalán látszott az, hogy a cellák mennyire vannak feltöltve. Ha kellett, akkor desztillált vizet töltöttem utána. Volt rajtuk egy kis kivezető cső amire szoktak egy áttetsző vékony csövet rögzíteni, hogy az esetlegesen kicsapódó, vagy felesleges folyadék tudjon merre távozni.
Ezeken a zseléseken nem tudom van e? Legutóbb mikor ez gond volt, kivettem, de nem láttam ilyen kivezető csövecskét. Nem is kerestem.
Hogy sav lecsapódás az biztos. Szép zöldes színe van és egy alkalommal már sikeresen szétmarta az egyik biztosítékot.
Inditas kozben nem mertem feszultseget, de a toltottsege muszaer szerint jo.
Elvittem vegulis szerelohoz.
Ha rajta volt a vilagitas nem halvanyult. Kattanast nem hallottam.
Probalkoztam mar kulonbozo sebessegekben, uresben kicsit elore hatra gurulas utan de semmi. Az utogetest is probaltam mar korabban de nem hozott eredmenyt, ugyogy maradt a szerelo.
Ez elég korrekt lista. Még annyit tennék hozzáhogy bendix is lehet. Ha nem indul, egy kisebb kalapáccsal kocogtasd meg az önindítót, ott ahol a motorhoz csatlakozik. Az akár segíthet (átmenetileg). Esetleg sebességbe téve kézifék kienged, picit kocsi megmozgat - az is. Amíg elviszed szervízbe addig ezzel jó esetben ki lehet húni...
Gyújtáskapcsoló, vagy önindító. Érintkezési gond lehet. Ha legközelebb csinálja kapcs fel a belső világítás. Ha nem érzékelsz semmit akkor valami egyszerű gebasz van. Ha kattan, de nem teker, akkor önindító. Ha látod hogy jelentősen halványul akkor vagy aksi, vagy önindító, szóval valami készül, villanyos embert kell keresned. Mivel 2002-es azért már nem minden gyári dolog fog működni feltétlenül. A rádiónál nincs nagy gond csak kivenni nem álom. Olvass vissza a keresővel.
Egy hete lettem egy 2002-es Honda Jazz - 1.4 benzin - (jelenleg kevésbé) boldog tulajdonosa.
A rádió nem működik bár ezt tudtam is a vásárláskor. Erre már olvastam egy-két megoldást, azokkal majd megpróbálkozom.
Viszont van egy komolyabb hibája az autónak amire nem találtam választ a fórumon: van hogy nem indul el.
A hiba úgy érzem teljesen véletlenszerűen jön elő.
Ilyenkor gyújtás van, de ahogy eltekerem a kulcsot azon kívül, hogy a rádióról leveszi az áramot nem történik semmi, meg sem nyikkan. Ez előfordult már akkor is amikor éppen reggel indultam volna vele munkába, de volt hogy egy lefulladás után történt.
Ha szerencsém volt harmadik próbálkozásra elindult, de volt hogy 5 perc b*sztatás után, ma viszont csak a délutáni újrapróbálkozáskor akart elindulni.
Az aksi töltöttsége jó, a kábeleket ha mozgatom nem segít.
Normál esetben minimális gőznek kéne keletkeznie (hiszen egyébként ugye elfogyna a folyadék). Nem forr neked az akkud? Ez ugye két esetben lehetséges:
1. Túltöltés
2. cellazárlat, és nagy terhelés (indítózás)
Ha ezek nem állnak fenn, akkor:
- Biztos hogy az sav-korrózió?
- Nem sérült az akku? A gondozásmentes egy kis túlnyomást el kell hogy viseljen (így tartja bent azt a kis gőzt is), de ha sérült, akkor persze párologhat rendesen...
Egyszer említettem már, hogy a 2-es Jazz-emnél az akku savtávozó gáza valamiért lecsapódik a saruknál, illetve a biztosíték alaplapon ahol a 60-as bizti van. Van innen még valaki aki járt így ezzel? Esetleg ötlete van valakinek, hogy miért csapódik le?
Gondozás mentes zselés akkum van, még a gyári. /4 éves az autó/ Fogalmam sincs miért van ez a probléma. A múltkori esetben kitakarítottam a lecsapódott oxid réteget és lefújtam WD40-el. Gondoltam így tán nem csapódik le, de megtette. Ha vastagon zsírral lekenem akkor tán megoldódik? Mivel lehetne megszüntetni a lecsapódást?
Én úgy látom, hogy a megtett út meglehetősen pontos szokott lenni az autóknál (Toyoták, Opel Astra, Jazz alapján mondom), a sebességmérő mutat alacsonyabbat. Viszont az 1-es Jazznél én is úgy látom, hogy meglepően pontos az is, max 2km/h-val mutat többet mint a valós, bármilyen szabályos tempónál.
A Jazz-en a sebességmérő meglepően pontos, de más autókon (Hondán is) a sebesség és a megtett út még a szabványos, ajánlott gumival is kisebb, mint amit az óra mutat. Legalábbis az előző autóinkon mind így volt.
Köszönöm, ez precízebb mérés, mint amit vártam. Sajnos ebből az 57-es méretből van már 4 db. új, de nekem 62 mm-es a felniközepem, ilyent keresek. Még egyszer köszönöm a mérést!
Amennyire itt eltérő méretű gumit emlegetnek (használnak), ott nincs jelentős átmérő beli különbség. 10-12mm pedig nem szabad, hogy számítson, hiszen az új és a kopott gumi esetén is annyi van.
A fedélzeti számítógép által mért sebesség és kilométer-számláló addig tekinthető pontosnak amíg, a gyári előírásnak megfelelő méretű gumiabroncs van szerelve. Ebben az esetben az OBD rendszeren lévő járműsebesség pontosan ugyanannyi, mint a GPS által mutatott sebesség.
Más kérdés, hogy a műszerfali sebességmérő megengedett hibája az ENSZ-EGB 39. számú előírása alapján az alábbiak szerint alakul:
A jelzett sebesség nem lehet kisebb, mint a jármű tényleges sebessége.
A teszten az 5.2.5. szakaszban meghatározott sebességeket a következő összefüggésnek kell fennállnia a kijelzett sebesség (V1) és a valós sebesség (V2) között. 0 ≤ (V1 - V2) ≤ 0,1 V2 + 4km/h
Szia! A Hondás felniközépről tennél fel egy fotót, ami mérőszalaggal készült hátoldaláról. A mérete érdekel, csak sajna már van itthon 4 db, ami méret szerint belevaló az utángyártott felnimbe, de a valóságban mégsem jó, kicsi benne, ezért kiesik.
Ja, 2006-os a kürtcserés. 2015-ösre találtam youtube filmet. Az alapján le kell bontani a lökhárítót és mögötte, a jobb első kerék műa. burkolata előtt van. Ha a 2006-osnál is ott van, szép művelet lesz...
Valaki meg tudná mondani, hol találom a motortérben a kürtöt? Hang alapján jobb elöl lehet a lámpa környékén. Létezik, hogy a lökhárítót le kell venni a cseréhez?
Nem kell annyira ragaszkodni a gyári mérethez, simán elviszi a motor is a nagyobb méretet. Egy fordulatra megtett út is több, a valós sebesség is közelíteni fog az órán látott értékhez, ezáltal a megtett km is közeliti a gps által mért értéket. Minden sebességmérő órát kb 10%-al kalibrálnak a valós érték alá.
Nalam 70%orszagut es 30 %varos aranyaban az 1,4es 2009es igy telen a teligumival normalisan kozlekedve
5,4 l ami szerintem korrekt. .. ennyit mutat az auto es mindig egy kutoszlopnal tankolok 1 kattanasig. .
A kulonbseg kontra valosag tobbszor tesztelve "nalam " az a + 2dl uzemangyag. ( nincs tobb )
Telen akkor 5,6 l /100 km / egy jo ertek mert dimbesdombos a terepviszony .
Nyaron szerintem ez leszorithato 5 kornyekere siman.
Az auto uresen fut ugyertem felesleges dolgokat nem viszek es egyedul ulok benne. ..gondolom mas egy csalados nyari utazas ..
Gumi kerdes : 185 /60 R15 a teligumi es ilyen ekkora lesz tervben a nyaron is mert optikailag nem tul magas viszont icipicit talan tobb a tapadasi felulet. ..A /55 mar valoban nem annyira komfortos egy rossz minosegu uton.
Ha itt beírod a két gumiméretet, (a tiédet és ami az enyémen van) nem megfelelőnek jelzi.. Bár ahogy olvastam már másik autód van, úgy hogy nem is lényeges.. :-))
Igen, ilyen van hozzá. Ennek kérdeztem, hogy van-e eredetileg fix helye. Mert ettől a műbőr zacsitól még zörög. Ha találok pótkerékbe való tartót, akkor átrakom abba a tartalmát.
Én most vettem gyári emelőt, ha kicsit jobb idő lesz, beteszek pótkereket. Az emelő tartóját és a hézagkiegyenlítést zártcellás polisztirolból szeretném megcsinálni, erős de könnyen formázható.
Ilyet lehet valahol venni? Ebay? Vagy akár 3D nyomtatottat? :) Most az összes pótkerék cucc be van bugyolálva egy nagy pokrócba és az béleli ki a kerék és a padlószövet közti rést. Végülis a célnak megteszi, de egy kulturáltabb megoldásnak jobban örülnék.
Bár nem ide tartozik, de az általános Honda topik elég halott.
Van, vagy volt itt valakinek 7g szedán Civic? Hol van az emelő helye a csomagtartóban? Most csak a pótkerék mellé van téve, de ott elég nagy helyen tud mozogni, és nem látok ott rögzítésre alkalmas dolgot.
Üdv. A 15-ös felnin 185/55R15-ös gumik vannak. Fogyasztásban nem tudom, mert sokat csak helyben közlekedünk vele, pár kilométert az meg nem mérvadó. Végül is egy mérettel szélesebb, mint a téli a lemezfelnin. De szerintem nem jelenthet ez fogyasztásban olyan sokat..... (ECO gumit kell venni rá esetleg, az takarékosabb állítólag...)
Köszi, az ET már kezd tisztulni. Még annyit hadd kérdezzek, a 15-ösre mekkora gumit tettél? Azt nézted, a fogyasztás mennyivel nőtt meg? Mániákusan figyelem, nem akarnám a 6-ot elérni.
[Fogyi nullázás] Köszi. Még az elején egyszer jártam arra a beállításoknál, de nem mélyedtem el benne azóta. Én is teletankolós típus vagyok, fiatalon volt a fix pénzért tankolás és a tank szárítás.
Lehet, hogy jó vagy lehet, hogy beleér a nyeregbe. Olyan helyről vegyed ahol megerősítenek, illetve vissza is tudod vinni. Az ET 45 tuti. Ha kisebb az ET akkor kintebb lesz a perem, ha nagyobb akkor nyereg probléma. A 15-ös persze szebb, de rázósabb lesz, a rá való gumi meg drágább. Nézd meg az olcsóbb kategóriás német-osztrák felniket. Azok TÜV-esek. Az olaszokból az ócsítottak tőrösek, illetve a nagyon mutatós felniket mások is megkívánhatják. Ha szerencséd van téglát, fatuskót visznek magukkal....
Szerintem 15-ös könnyűfém felnit vegyél rá, sokkal jobban néz ki, mint a 14-es. Peresebb gumival nyárinak, a 14-est meg ballonosabb gumival téli keréknek.
Tudom már volt téma a felniméret. 2006-os Jazzemhez most nézegetek alufelnit, és kicsit nehezen igazodom el az adatok között. Azt már kimazsoláztam, hogy a 14 collos kerékméret paraméterei a következők: 4x100/56 5.5 x 14 ET45. Az okés, hogy a felni központi furata lehet nagyobb 56-nál, ez központosító gyűrűvel kiegészíthető. Ebben a méretben viszont 45-ös ET számmal elvétve találni alufelnit, van mindenféle, 35, 38, 43, 44, stb-stb. Ebben kérném valaki szakértő segítségét, kizárólag a 45-ös a megfelelő, vagy van valamekkora tűrés egyik, vagy mindkét irányba. Számomra nem világos, ezeket az adatokat a gépkönyvben miért nem tüntetik fel...
És azt kifigyelte valaki, hogy mennyit kell tankolni ahhoz, hogy nullázza a számlálót? Már 10 litertől is nulláz? (úgy emlékszem, nem) De nem kell csurig tölteni a nullázáshoz...