Akik szeretik a By,Bhv,Bo,Bx.....
Mielőtt feltennéd a személykocsikkal kapcsolatos kérdésed, kérjük, nézz szét az alábbi oldalakon, mert lehet, hogy megtalálod rá a választ!
Kocsik adataival foglalkozó oldalak:
http://vasutikocsi.atw.hu/
Személykocsi fővizsgák: (KISABLAK)
Cseh összefoglaló a MÁV-Start járműveiről:
http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_dd.php
http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_rd.php
Köszi, így kérdés nélkül is! Épp pályaszámokat szerettem volna a nagytopikban kérdezni, hogy többen is betették a hírt, de a mai termést végigolvasva, elment a kedvem tőle :-(((.
Ha ez megnyugtat, én életem első 17 évében azt hittem, hogy a 16 és 20. vonalokon Poprác állomás van... szörnyű volt a felismerés, hogy valójában Porpác. :-))
Megtudja valaki mondani, hogy a Balatonalmádiban kiállított nosztalgia járművekből mára mi maradt meg mi látható még ott, esetleg képet is tud valaki róla mutani?
Aki nem kérdez, azt érik meglepetések, tehát: azon csodálkoztam, hogy az 1-2. osztályú Avmz kocsik nem rendes fővizsga keretében kapták a "részleges csíkletakarást". Igaz, mint írtam, rákérdezhetem volna nálad, amikor mesélted. Újszülöttnek minden új :-/
1977.08.01. Bp.-Déli pu. : M62 146 vagy M62 147
10,20-kor a Nagykanizsáról érkezett 1027/a sz. vonat kitoló szerelvénye hibás váltóállítás miatt rá-ütközött a tárolón álló Szergejre. A vonat utolsó kocsija felmászott a mozdony elejére alaposan összetörve azt és saját magát is. A következő kocsi is kisiklott, további három megrongálódott.
A balesetet egy 17 éve hibátlanul dolgozó váltókezelő pillanatnyi figyelmetlensége
"Eredetileg mind fapados volt, és - már amelyik - csak később "növesztett" műbőrt?"
Összevissza. Rendezőelvként talán legdurvábban: a Ganzosak fapadosak, a Dk-iek műbőrösek voltak, de ez sem 100%, mert a jóvátételes kocsikból itthon maradtak is különbözőek voltak ebből a szempontból.
"vele mi a helyzet leghátul?" gumidani fotózta még amikor nem volt kiégve, pályaszámokat is kibogarászta: 84 55 117 7643-5, elötte 50 55 21-26 007-3 eredetileg Cakmü 4007, gyártva: Dunakeszi, 1955. Jó lenne legalább a KALÁKA I. típusú forgóvázait megmenteni, elég ritka darab!