azért még mindig relatíve normálisan néznek ki, de nem eléggé szerintem.
Azért, ha itt Csepelen megnézek egy BKV buszt meg egy Volánbuszt inkább a sárga színűre szállok föl. Szerintem a buszok külső kinézete megfelelő, igaz, akad egy pár busz, amire ráférne egy alapos tisztítás. Itt a környéken jól vannak tisztítva a buszok, hisz volt egyszer (körülbelül 2 hónapja), hogy valamilyen vandál állat összefirkálta az egyik 260-as hátulját, de másnapra semmi nem látszott.
A helyi menetrendes kérdésben egyet értünk, én még azt is megjegyezném itt, hogy a helyi menetrendi kiadványoknak legyen valami kinézetük, mert ahogy most kinéz, az nem valami jó.
egyébként ha már itt tartunk: szerintem a volánbusz sokkal kevesebbet ad a külsőségekre, mint a volánok többsége.
én lennék az utolsó, aki azt mondaná, hogy a külsőség a legfontosabb, de ez már érezhető és szerintem nem jó.
mire gondolok:
-nem elég, hoyg elég jó műszaki állapotban vannak a buszaik (tehát a karbantartás nagy átlagban megfelelő), lehetne kicsit "vigyázni" is a buszokra. azért még mindig relatíve normálisan néznek ki, de nem eléggé szerintem.
-apróságok, főleg a helyi közlekedésben, amiknek nyilván hagyománya van, ezér van így: szerintem pl. a helyi menetrendi tájékoztatókat meg lehetne csinálni igényesebbre is. tudom, így legalább olcsó, de nézzük már meg,hogy egy "vidéki" volánnál hogy néz ki, mennyire áttekinthető, mennyire kezelhető, mennyi információt tartalmaz, stb. és megveszik azt is. példának okáért nem tartom igazán jónak, hogy a helyi menetrendeknél is a helyközi mezős megjelenítést alkalmazzák. persze, tudom ennek az előnyeit, de nyugodtan szét lehetne szedni "megállóhelyek+menetidő" táblázatra és egy "indulási idők x vá-ról" részre.
-vagy. még mindig helyi. nem igaz, hogy nem lehetne végre normális helyi (vagy éppen helyközi!) táblákat gyártni. mért kell össze-vissza ragasztgatott táblákkal járkálni??
-eddig arról beszéltem, ami viszonylag kevés pénzből megoldható. most jön a nehezebb része. mért nincsenek "igazi" helyi buszok (vagy mért van nagyon kevés)? 3ajtós, autómata, neadjisten alacsonypadlós szóló, elektronyos kijelzővel, és ugyanez 4ajtósban csuklósban? tudom, akad, de kevés. érden, vácon, gödöllőn, de talán máshol is elkellene néhány darab. legfeljebb a fordákat kicsit átpakolásszák, hogy az ilyen kocsi ne menjen ki a városból vagy ne messzire.
és folytathatnám.
ezek olyan értelemben nem "bajok", hogy szerintem (és ezt hallom máshonnan is) a volánbusz "jól bánik" az ügyfeleivel, lehet vele tárgyalni, stb. és a tapasztalatom szerint általában az utasokkal is "kijön". csak én egy kicsit ezekre odafigyelnék, pontosabban, másképp csinálnám.
Bocsi a kötekedésért, de a Mo-i nyilvántartás szerint a 263 és a 283 különböző típusnak minősül, míg a MB O350-nél nem tesz különbséget a kétfajta verzió között. Egyébként ez olyan, mintha a 395-t és E95-t külön típusnak vennéd, holott az E95 a 395-t utódja, de nem külön típusként.
A DZA-330 hova tartozik? Ma láttam a Dózsa György úton.
Más:
Visszakerültek a forgalomba a váci 395-ösök, de a GEL-615 személyzete a tartalékos DZA-341-el. A buszokat a távollétük alatt nem hogy nem újították fel, de még csak le sem mosták...
Vácon ma megint nagy kavarás volt, nem tudom mi lehet.
köszönöm. jó is hogy mondod, mert ezeket én az életben nem láttam. :)
nem véletlenül csináltam így.
a tourismo, illetve az e94 és az e94F esetében - szerintem - nem arról van szó, hogy ezek egy tipus különféle változatai (altípusai ha úgy tetszik), hanem arról (nagyjából!), hogy először volt az egyik, majd aztán lett a másik.
persze ez nem teljesen fedi a valóságot, de talán érthető, hogy mire gondoltam.
ahogy irtam, föl lehet osztani még százféleképpen, de én a magam logikája szerint csináltam, így.
A típusváltozatokról is beszélgethetnénk. Ha a kétfajta Tourismot külön veszed, akkor az összes típusváltozatot külön kellene venni, pl.: 250.68, 250.69, 256.50V, 256.50VL, 256.50E stb.
Még lehetnek lehetőségek a Credot olyan járatokra rakni, ahol nem lenne feltünő és még hasznát is vennék. Pédául:
Az Érd, autóbuszállomás - Érd, ófalu minarett helyi járatra.
Szigethalom, autóbuszállomás - Tököl, parkerdő
Százhalombatta 2-es helyijáratátújraindítanák
Hoppácska, ez számomra újdonság. Volt Százhalombattán 2-es helyijárat? Én csak a Régészeti Park - Dunafüerd, Halászcsárda - Vasútállomás járatról tudok. Az a 2-es helyijárat milyen útvonalon ment, mikor szűnt meg?