Keresés

Részletes keresés

M62 187 Creative Commons License 2006.09.12 0 0 1894
:-)
Előzmény: r1232 (1892)
r1232 Creative Commons License 2006.09.12 0 0 1893

A 2000-ekből 1100-sok lettek. Az 1000-sek már más téma.

Előzmény: peti 19 (1859)
r1232 Creative Commons License 2006.09.12 0 0 1892
Jajj de sokat jártunk a sokegyessel a kelenföldi tartalékon. Nagyon jó kis gép volt :-)
Előzmény: M62 187 (1865)
M62 187 Creative Commons License 2006.09.12 0 0 1891

Ki kell ábrándítsalak, mert láttam. Sőt, meg kellett tanulnom azt is, hogyan működik. Javítani éppen csak, hogy javítottam, viszont sokat "használtam". Ismereteim nem csak a másoktól hallottakra, meséltekre korlátozódnak .-))

Előzmény: tojásos nokedli (1889)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.12 0 0 1890
Ha láttál szétszedett iv-t akkor tudhatod hogy a kenőolajszivattyúja a kardánkihajtás tengelyéről kapja a meghajtást.Ez azért érdekes mert a sebességfüggvényében kapja a szivattyú a fordulatot,És mikor van a legnagyobb terhelésnek kitéve az iv?Természetesen az induláskor és pont ilyenkor szállít a legkevesebbet a szivattyú(csapágy meghibásodás).
Előzmény: M62 187 (1888)
tojásos nokedli Creative Commons License 2006.09.12 0 0 1889
Úgy látom nem láttál még irányváltót belüről, így hagyjuk.
Előzmény: M62 187 (1888)
M62 187 Creative Commons License 2006.09.12 0 0 1888

"A hiba általában úgy jelentkezett, hogy először csak az egyik irányba dobta ki az irányt..."

 

Azt kérdeztem: "jól reteszelt irányváltónak mi baja lehet..."? Ugye, a jól reteszelt irányváltó nem kapcsolgat terhelés alatt magától üresbe? Ha nem, akkor hogyan törne össze?

 

"Szóval ne higyj MDcskének se, ő jónéhány irányváltót cserélt, ezek szerint csak unalmában :-))"

 

Én is unalmamban utazok (úgy értem: vezetek) már 15 éve Dácsiákon, és unalmamban lettem vasútgépész is. Ezen idő alatt egyszer alattam is tört össze irányváltó, gépmenetben (aznap háromszor maradtam fekve különféle hibákkal :-)) Ezért is arra kell gondoljak, hogy az irányváltó meghibásodása, annak mértéke nem a továbbított elegy tömegétől függ, hanem a ki-be kapcsolás pillanatában jelentkező teljesítménytől és a fogaskerekek kapcsolóköri sebességeltérésétől. Így viszont 1700 tonnát vontatni éppen olyan "kockázatos", mint gépmenetben intenzíven gyorsítani. Tény, hogy szar irányváltóval nem érdemes nagy terheléseket továbbítani, mert nő a meghibásodás kockázata, de a 47-es irányváltója nem az 1700 tonnás terheléstől megy tönkre, hanem a bizonytalan hajtáskapcsolattól...

Előzmény: tojásos nokedli (1887)
tojásos nokedli Creative Commons License 2006.09.12 0 0 1887

A 80-as években, amikor a pécsi fűtőházban az M47-ek még rendszeresen továbbítottak személyvonatot,sorbanállás volt a csoportemelőn és a sűllyesztőn az irányváltó javítások miatt. A hiba általában úgy jelentkezett, hogy először csak az egyik irányba dobta ki az irányt, ha nem került még sorra az adott gép, akkor csak Barcsra, vagy Nagykanizsára mehetett, Mohácsra nem, mert ott nem volt fordító korong.

Szóval ne higyj MDcskének se, ő jónéhány irányváltót cserélt, ezek szerint csak unalmában :-))

Előzmény: M62 187 (1885)
M62 187 Creative Commons License 2006.09.12 0 0 1886
Néhányszor 10 kW-ot
Előzmény: tojásos nokedli (1882)
M62 187 Creative Commons License 2006.09.12 0 0 1885
Egy jól reteszelt irányváltónak mi baja lehet a működő hajtásláncban?
Előzmény: tojásos nokedli (1883)
M62 187 Creative Commons License 2006.09.12 0 0 1884

"Szerintem a a generátor nincs felgerjesztve, akkor teljesítményt sem igényel ( a fordulatszám változtatások kivételével)"

 

Valamennyi kis redundancia mindig van, nem? A generátor mechanikai vesztesége, a szellőzés ellenállása mind elmaradt. Lehet, hogy ez abszolút értéken nem nagy, de kis mozdonynál a kis javulás is sokat számíthat. A típusadatok szerint az 1100-asok egyébként kb. 50 kW-tal gyengébbek voltak, de voltak olyanok, amikben a motorteljesítményt változatlanul hagyták.

Előzmény: tojásos nokedli (1875)
tojásos nokedli Creative Commons License 2006.09.12 0 0 1883

A működő hajtásláncban nem az irányváltó (nem a fogaskerekek) a leggyengébb láncszem...

M47 esetében pontosan a leggyengébb láncszem...

Előzmény: M62 187 (1881)
tojásos nokedli Creative Commons License 2006.09.12 0 0 1882
Egy fel nem gerjesztett generátort alapul véve ez szerinted  mennyi teljesítmény növekedést eredményez?
Előzmény: M62 187 (1880)
M62 187 Creative Commons License 2006.09.12 0 0 1881

"Utána meg ment a süllyesztőre irányváltó csere végett:-)"

 

A működő hajtásláncban nem az irányváltó (nem a fogaskerekek) a leggyengébb láncszem...

 

"Egyébként mert a generátort kiszedték belőle és a súlyt egyéb vasakkal pótolták attól még a teljesítménye nem változott."

 

A hatásfok javult, így a kerékpárokon nagyobb teljesítmény jelentkezett állandó motorteljesítmény mellett is :-)

Előzmény: Törölt nick (1872)
M62 187 Creative Commons License 2006.09.12 0 0 1880

"Mitől lett nagyobb a teljesítménye??????"

 

Attól, hogy már nem kellett a motornak a fűtési generátort hajtani. A motor teljesítménye ugyan változatlan maradt, de javult a gépezeti hatásfok.

Előzmény: tojásos nokedli (1868)
Mashiniszta Creative Commons License 2006.09.12 0 0 1879
Köszöntelek - Győrből a ...! :-)))))))

Én inkább ugy mondanám - Szombathelyen is lesz remotorizált dizel-mozdony.
Mert azért akármilyen véleménnyel is vagyunk az "August23" termékről, azt a feellinget se a MTU, se a Caterpillar, a számitógép meg pláne nem pótolja.
Ezt gondolom, te is belátod...
Előzmény: V43 1359 (1876)
Hornyi88 Creative Commons License 2006.09.11 0 0 1878
Már tavaly szó volt ilyenfajta tervekről, hogy ezév ősztől Sm-en is lesz remot Dácsia.
Előzmény: Chemotox (1874)
Chemotox Creative Commons License 2006.09.11 0 0 1877
Remélhetőleg.Persze csak, hogy idézzek tőled:" csak az a bizt.,ami már 3 napja...":-)
Előzmény: V43 1359 (1876)
V43 1359 Creative Commons License 2006.09.11 0 0 1876
Ezek szerint lesz Sm-en is végre normális dízel tolatómozdony? :-)
Előzmény: Chemotox (1874)
tojásos nokedli Creative Commons License 2006.09.11 0 0 1875

Talán mert fűtési generátor nélkül több teljesítmény jutott a hajtóműnek?

Szerintem a a generátor nincs felgerjesztve, akkor teljesítményt sem igényel ( a fordulatszám változtatások kivételével)

Előzmény: V43 1359 (1873)
Chemotox Creative Commons License 2006.09.11 0 0 1874
Sm-re két remot-dácsiát várnak...pontosabban az egyik Zegre megy majd valószínűleg.
Előzmény: V43 1359 (1873)
V43 1359 Creative Commons License 2006.09.11 0 0 1873

Talán mert fűtési generátor nélkül több teljesítmény jutott a hajtóműnek?

(Én is csak kérdezem!)

Előzmény: tojásos nokedli (1868)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.11 0 0 1872

Budaörsről 1700 tonnát 13 km/h sebességgel rántott föl a Depóba!

 

 

Utána meg ment a süllyesztőre irányváltó csere végett:-)

 

Egyébként mert a generátort kiszedték belőle és a súlyt egyéb vasakkal pótolták attól még a teljesítménye nem változott.

Előzmény: M62 187 (1865)
trains.hu Creative Commons License 2006.09.11 0 0 1871
túl sokat nem látni belőle...
Előzmény: atidas (1869)
ampervadász Creative Commons License 2006.09.11 0 0 1870
M47 2030-ról kellenének képek!!
atidas Creative Commons License 2006.09.11 0 0 1869

Hali!

Tudjátok ti, hogy a Floyd ZRt nagydácsiája Fradiban van??? A villanyműhelyben.

tojásos nokedli Creative Commons License 2006.09.11 0 0 1868

Így születtek a legnagyobb teljesítményű Dácsiák.

Mitől lett nagyobb a teljesítménye??????

Előzmény: M62 187 (1865)
peti 19 Creative Commons License 2006.09.11 0 0 1867

:-)

 

Köszi a választ.

Én már sajna csak sima M43-asnak örvendhetek. :-)

Előzmény: M62 187 (1865)
hármasbakter Creative Commons License 2006.09.11 0 0 1866

Pécs

M62 187 Creative Commons License 2006.09.11 0 0 1865
Így születtek a legnagyobb teljesítményű Dácsiák. Az 1125-ös egy darabig beosztott gépem volt. Budaörsről 1700 tonnát 13 km/h sebességgel rántott föl a Depóba! Egynémely Szergejt simán "agyonverte" volna :-)
Előzmény: peti 19 (1862)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!